Комисията не разполага с данни за унищожени документи от досието на еп. Еленков

21.11.2012

Всички права запазени © 2012. Забранено е копирането на настоящия текст отчасти или изцяло, както и изтегленето на файловете и разпространението им по какъвто и да било начин – на хартия, в електронен вид и на електронни носители. Настоящата публикация не може да бъде ползвана за комерсиални цели по никакъв начин – включително и за публикация на книги в печатен или електронен вид, които ще бъдат разпространявани срещу заплащане. Няма ограничения за слагане на линкове или за публикуване на точни цитати с цел публицистика, анализи, доклади, научни разработки и други подобни. Ползувателите следва да зачитат разпоредбите на чл. 31, ал. 6 от Закона за досиетата при работа с текста. За ползване извън посоченото тук е нужно изрично разрешение от издателя на публикацията.

Tags: , , , , , ,

85 Responses to Комисията не разполага с данни за унищожени документи от досието на еп. Еленков

  1. Велизар on 28.11.2012 at 17:51

    Йосиф Димитров, вместо да се занимавате с Куличев предлагам да се заемеш с въпроса за родния ви Бургас. Ето какво осъветва Ангел Пилев п-р Гурбалов:

    Angel Pilev: Стефан вместо да се снимам по телевизията на агента Христо и да защитавам съмнителни субекти, на твое място бих отворил досието на баща си. Ще ти е интересно да научиш как са свалили баща ти заедно с п-рТанев от Сливен и кой “уаважаван пастор” днес е съдействал да сложат подслушвателно устройство в дома на брат ти в София, когато той се е преместил при него. Тогава ше видиш, че нещата не са били толкова невини. Пък после като искаш оправдавай ги. Първо виж фактите пък после ми кажи това може ли да са Божии служители или са врагове на кръста?

    Stefan Maria Dimitrov: Aчо радвам се че твоята информация набьбва вьв времето,но се страхувам че доста духове ще се разбунтуват.Сигурен сьм че истината е ужасна, но няма да ме изненада нищо,което ще прочрта вьв твоя труд тьй като много преди това аз сьм запознат сьс тези неща

  2. Yosif Dimitrov on 28.11.2012 at 17:52

    Велизар, когато ни кажете името си и кой сте, както всички ние имахме доблестта да направим, тогава и само тогава ще имате право да казвате кой какво трябва да направи. До тогава за мен вие сте г-н никой.

  3. Veniamin Peev on 28.11.2012 at 18:27

    Фигурата на Куличев е много важна в ТРИУМВИРАТА Куличев-Бакалов-Пилев. Затова негова милост не трябва да бъде „отхвърляна“ от цялата ситуация. Тримата мъжаги в този „триумвират“ са си лика прилика като характери и поведение. Бях писал по-горе, че тях ги обединява ОМРАЗАТА. И тримата са били близки с еп. В. Еленков, и тримата го намразват – де с повод, де без повод. И тримата го преследват като неуморни хрътки в продължение на години (най-дълго Куличев).

    Който твърди, че Куличев е „кротък и тих човек“, или е милиционер, или не се е доближавал до него. Аз го познавам отлично, защото съм му сърбал попарата. Има много неща още да кажа за него от първа ръка. Но нека се концентрираме на фактите.

    В един от клиповете, заснети заедно с Бакалов и Пилев, Куличев „смирено и кротко“ казва, че „онова, което липсва“ в българския евангелизъм, било … „дисциплината“. Пилев и компания ръмжат с кеф на тази фраза (гледайте клипа!) и запретват ръкави. Какво разбира Куличев под „дисциплина“ в българския евангелизъм? Ами че – точно това, което прави:

    Първо,
    размахване на брадви и тояги в духовния смисъл. А това означава всяване на страх у всеки, който надигне глава, защото го чака … сеч…

    Второ,
    гонитба до дупка на различните по богословие и принадлежност евангелисти. Знаете ли колко прокудени харизматични вярващи има под диктовката на Куличев през последните 20-ина години? Павел Игнатов и Васил Еленков, както и техните хора, са в полезрението на Куличев още преди 1989-та години, но не заради ДС, а заради конфесионалната им принадлежност.

    Трето, утвърждаване на собоственото куличевско „аз“ и фамилния клан на всяка цена. П-р Янко Добрев много удачно споменава какво е говорил в Главиница Куличев – само за себе си. В. „Зорница“, например, е също фамилна история, не орган на българския евангелизъм – лично имам опитност в това. Книгите на Куличев са „автобиография на самоокайването“, не на страданието по времето на комунизма на евангелските вярващи. Тъй като съм чел книги на действителни мъченици за вярата като Харалан Попов (у нас) и Рихард Вурмбранд (в Румъния), мога да направя разликата.

    Четвърто, след като Куличев „дисциплинира“ целия български евангелизъм, сега тръгна да „дисплинира“ и БСП в лицето на Сергей Станишев. Е, докога ще се излага така, излагайки българския евангелизъм?

    Нали уж беше „кротък и смирен“ човек?…

  4. Ангел Петков on 28.11.2012 at 18:38

    За сведение на тези, които зададоха въпроса относно църквата в Ямбол. Очевидно Динко Влаев не е предал точно сведенията и не е станало много ясно за какво става дума. По времето на комунизма църквата е имала имот зад театъра, където днес се намира ритуалната зала. Този имот е бил иззет от тогавашната власт с мотив, че ще се строи жилищен блок. Такъв, обаче, не е построен до ден днешен. През 1999 г., при пастируването на Цонко Атанасов църквата осъди общината и спечели делото, при което общината се задължи да я обезпечи с равностоен имот. Такъв имот, обаче, първоначално не беше намерен. В последстиве бива даден имот в еврейския квартал, до училище „Димчо Дебелянов“ (бившето „Данчето и Митошка“).

    Това става по време, когато Динко Георгиев е общински съветник и близък с най-влиятелния бизнесмен на Ямбол – Мони Тодоров. Показателен е факта, че Мони Тодоров е построил в близост до мястото хотел „Дияна Палас“. На мястото, отредено за църквата, е построена друга, колосална сграда, отново от същия човек (всъщност, той държи целия район на бившия вече еврейски квартал).

    Въпросът е, как това място, което е общинско и е дадено на църквата като обезпечение е попаднало в ръцете на Мони Тодоров? Това, което знам със сигурност е, че имаше един период, когато мястото беше дадено под наем на СИ БАНК. Цонко много се хвалеше с високия наем, който беше договорен (5000 евро). Това нямаше как да остане тайно понеже на документа за наема се изикваха подписите на ръководството на СЕПЦ, за което беше нужно да се разгледа на заседание. На това заседание присъствах и за това момента го помня. Малко след това, обаче, СИ БАНК се отказаха от сделката. Но имота се оказа продаден на друг (казах на кого).

    И тук е въпроса, кой го е продал. Хора, които са по-запознати от мен казват, че са виждали документа за покупко-продажбата подписите на Динко Георгиев и Цонко Атанасов. Аз лично този документ не съм виждал, казвам това, което чух преди малко. По всяка вероятност г-н Влаев има пред вид именно тази продажба – става дума за имота, с който общината обезпечи църквата въз основа на спечеленото дело през 1999-та.

  5. Юлиян Собаджиев on 28.11.2012 at 20:37

    Имах честта през 2001 година, заедно с друг колега преводач, да превеждам книгата на Хр. Куличев „Вестители на истината“ на английски език за издаване в САЩ. Моя работа беше частта от 1944 до 1989 година. Ни най-малко не звучеше като „автобиография на самоокайването“. Поздрави!

  6. Иван Георгиев on 28.11.2012 at 21:04

    Г-н Собаджиев добре дошли отново в този форум за истината. Моля прочетете какво ви пиша докрай за да разберете мнението правилно. Много се надявах да прочета нещо което да ви е променило като поборник на истината, какъвто сте заедно с Пиулев и другите гаменчета. За съжаление надеждите ми са били напразни – вие си оставате един интернетно хулиганче. Ако наистина сте превеждали Вестители на истината, тогава сте наясно че вашето активно мероприятие в момента е отново да манипулирате мнението на широката публикува с лъжливите си твърдения.

    Вестители на истината не е писана от въпросния п-р Куличев а само редактирана от него петдесе години след написването й. Вярвам че тук д-р Пеев и др. ще ме подкрепят че това е редакция с която мнозинството български евангелисти не са съгласни тъй като изкарва конгрешанската деноминация (да не се бърка с коншаманска демонизация) като единствената евангелска църква за България от пантивек насам. Истината е че методистите стъпват на българска земя много по рано от конгрешаните.

    Но не е правилно и някой като пастир Куличев да печата и продава през печатарницата МЕМРА на Георги Бакалов чужд труд като собствена книга. А колко по-неморално е да се превежда открадната интелектуална собственост и да се продава в чужбина тук има адвокати и те могат да кажат най-добре. И вие сега ни се хвалите че сте били част от това деяние
    ИСТИНАТА е че истинските автори на книгата Вестители на истината са пастирите Тодор Шопов и Герасим Попов под ръководство и редакция на тогавашния председател на ОЕЦ Димитър Фурнаджиев за който се знае че е бил и трийсе и някоя степен МАСОН. Неговнаследник със същата фамилия е директор на “Форд Мото Пфое” за България и Заместник Велики майстор на Великата ложа.

  7. Иван Димитров (ванги) on 28.11.2012 at 21:34

    Г-н Пеев ,това ми е името по паспорт.Наистина може да не Ви харесва псевдонима ми „Ванги“,защото Ви напомня за ченгетата,но няма да се учудя ако и аз не съм бил доносник,защото много пъти са ме привиквали в управлението на ченгетата.
    За г-н Количев сега нищо не мога да кажа,нека си публикува досието,мисля че час по скоро да го направи и тогава можем да коментираме.Не искам никой да съдя,само Бог може.Зная че съдеше някой пастири в Бургас,но друг го караше за това.
    Г-н Пеев времето ще заличи целият този панаир,но петното на църквата още много няма да може да се очисти.Аз не вярвам на досиетата защото са писани от ченгетата,и те пишат това което ги представя пред началниците им,много лъжеха, от мишката правеха слон.
    Бог да пази България!

  8. Veniamin Peev on 28.11.2012 at 22:15

    Благодаря на г-н Иван Георгиев за компетентното уточнение за редакторската дейност на г-н Христо Куличев по издаването на „Вестители на истината“. Не исках аз да давам това уточнение, въпреки че разполагам с екземпляр от книгата и съм запознат както със съдържанието й, така и с историята на публикуването й. Добре е коментарът на г-н Ив. Георгиев да бъде запомнен!

    А сега за „самоокайването“ на Куличев.
    Когато преди ок. 5 години Софийски районен съд дава ход на жалбата на Хр. Куличев (и още едно лице) срещу С. Станишев, доколкото разполагам с информация, тя може да се обобщи така: с изказването си, че никой нормален човек не би се интересувал от темата за досиетата, Станишев бил нанесъл на п-р Хр. Куличев „неимуществени вреди, изразяващи се в душевни мъки, терзания, дискомфорт, понижено самочувствие, яд и срам“. Тази формулировка казва много неща, от които биха се заинтересували богослови, психолози, юристи и хора, разбиращи от етика – особено християнска! Мисля като богослов,че тази формулировка ни казва много за акциите, в които се включва Куличев през последните години по „агентурния проблем“.

    Тя е особено важен ключ към разбиране систематично провежданата атака срещу еп. Васил Еленков, неговото семейство и неговата деноминация през последните две години!
    Лично аз изпитвам САМО СРАМ от поведението на Куличев (както и на Бакалов и Пилев)!

  9. Toни Еленков on 28.11.2012 at 23:27

    В един или два от своите коментари д-р Пеев задава един интересен въпрос, който остана малко в страни от дискусията, а именно – какво свързва антипетдесятник като Христо Куличев, хегенист като Ангел Пилев и лидер на култ като Георги Бакалов в една симбиотична троица на омразата?

    Трябва да имаме предвид, че тандема Куличев, който на връх Петдесятница проповядва, че говоренето на чужди езици е от дявола и Бакалов, за когото висички други християнски вероизповедания, деноминации и църковни общности извън АРЦ са форми на християнство от които Бог е вдигнал ръката си и няма намерение да запази, датира още от 1997г.(http://old.evangelskivestnik.net/news.php?n=705).

    Какава е спойката между двама толкова различни по възраст, в поколенческо мислене, в богословси възгледи и във верска практика индивида? Десидентството ли? Копнежа за чиста и реформирана църква ли? Или нещо друго?

  10. Юлиян Собаджиев on 29.11.2012 at 0:26

    Напразни са очакванията ви, господин Георгиев, защото нашите представи за интернет хулиганството се разминават. Не виждам и как биха ме променили похватите ви. А да не говорим, че няма кой знае какво за променяне. Виж, вашият Велизар… там нещата са сериозни…

    Колкото до книгата „Вестители на истината“, тя ми беше дадена за превод от колегата-преводач, тъй като той не можеше да насмогне. Дали текстът е или не е на Христо Куличев, не ме интересува. Аз, превеждайки го, съм го прочел два пъти до последната запетая, и отбелязвам съвсем простия факт, че там самоокайване няма.

  11. п-р Янко Добрев-Силистра on 29.11.2012 at 5:00

    Уважаеми г-н Yosif Dimitrov,живял съм в съседство с един мъж, интерниран по политически причини ,говорил съм и с други интернирани,и ми е ясно за какво става въпрос.От Силистра една жена,която е основала домашна църква от 6-7 жени,преди още аз да повярвам,също беше интернирана в Софийско село.Лично аз съм бил многократно арестуван от ДС,бил съм под домашен арест.Но това не е никакво мъченичество-нито интернирането,нито домашният арест.Презвитерите,които ме ръкоположиха през 1987 г.-Цоньо Колев от Разград и Исус Пенчев от Русе,те са истински мъченици за вярата.Раздавайки Библии в Казанлък,арестувани в ДС и пребити ,жените им ги увиват в овчи кожи ,и цял месец не могат да станат от леглото.И това се е случвало многократно в тяхното служение.Ще спомена и бащата на еп.Петър Георгиев от Русе. Те са основали много църкви в България с пот и кръв.И много други ,които вече са при Господа,са ми разказвали за мъченичеството си.А миналата неделя един младеж от Добрич-Благовест,който е мисионер във Филипините,разказва,че там е започнало масово поставяне на чипове.На бедните хора им раздавали провизии за 6 месеца,за да им поставят чипове,а които отказват ги разстрелват.Това са истинските мъченици за вярата.А скоро и в България ще започне чипирането,и тогава ще може всеки да докаже вярата си на дело,а не на думи.Сега „герои“ на думи във форумите много.Знам,че Бог ще изпита думите на всеки дали са истина, на дело,и то много скоро.БЛАГОСЛОВЕНИЯ !!!

  12. Юлиян Собаджиев on 29.11.2012 at 9:04

    Все пак, необходимо е да уточня, че става дума за онази последна част от въпросната книга, която разглежда състоянието на евангелските църкви след 1944 година. Дали Куличев е обсебил този материал, или е редактирал вече готова историография и е добавил автобиографичните елементи, дали е действал с разрешението на реалните автори, на мен не ми е известно. Това са съвсем нормални въпроси и аз споделих едно съвсем нормално впечатление, без да имам намерение да влизам в полемика, или да адвокатствам на пастор Куличев, когото не познавам лично. Просто едно впечатление, просто няколко въпроса, които спокойно могат да станат предмет на цивилизована дискусия. В крайна сметка, не зная каква промяна очаква да види Иван Георгиев, и какво точно не му хареса, но аз влязох в дискусиите на този сайт с въпроси, не с отговори, и най-голямото ми разочарование беше, че въпросите ми не получиха отговор, а предположенията ми се потвърдиха от похватите, които ползват някои от участниците в дискусията. Ако нещо изобщо трябва да се промени – а такива неща винаги има – по този начин те едва ли ще се променят. Поздрави!

  13. Виктор Костов on 29.11.2012 at 11:34

    Г-н Иван (ванги), искам да заявя разбирането и уважението си към всеки вярващ християнин, който е трябвало да устоява във вярата през мрачните години на безбожния атеистичен държавен терор. Това, разбира се включва и вас, вероятно (с уговорката, че не ви познавам).

    Вярващите, които не са преживели натиска на комунистическия режим има какво да научат от бащите от онова време. В същото време, трябва да сме наясно, че животът през комунизма като вярващ не гарантира библейска непогрешимост. Един по-смекчен и обкетивен поглед на поколенията едно към друго е само в полза на вярата и църквата.

    Но има нужда и от разкриване на истината за тези служители, които са имали връзки с ДС и защо; както и на тези направили компромис с Бога и служили усърдно на кесаря и ДС. В тази връзка е важна истината и за духовното състояние на служителите и от посткомунистическата генерация. Предполагам, че агентите не говорят публично до момента не само защото са се закоравили и са безсъвестни (което за много е важна причина), но те се и страхуват от покаянието, защото очакват присмех, пропаганда и дозакопаване, съдейки по очистителския модел Бакалов-Пилев.

    Себелюбиви неблагодарници като лъжепророка Г. Бакалов, който има нужда от християнска маса за да се чувства велик и да ги дои, не могат да бъдат стандарт за преценка на делата на служителите с обявена принадлежност към ДС. Такива като него нямат отношение към истинско очистване, а целят популистко трупане на активи за себе си на гърба на хората живели и служили по онова време. Ако не ни беше позволено да изследваме делата на „апостолите“ и да „съдим“ то нямаше да можем да преценим дали Бакалов е истински или лъжлив, и щяхме да го оставим да си бъде велик очистител просто защото казва, че е „християнин“ и „евангелист“. Но такъв ли е? Какво сочат делата му и плодовете му? В същото време той щеше да си сее омраза, мъгла, сребролюбие, популизъм и лъжеучения, с които да трови църквата, представяйки се за праведното лице на новото чисто евангелско поколение. Това ли е Божията воля в учението „не съди, за да не бъдеш съден“? Именно поради погрешния подход към съдене-несъдене и „мълчанието на агнетата“ Бакалов успя да си развява байрака десетилетия като апостол, реформатор, пророк-обединител, очистител и бащица на народите от името на българския евангелизъм.

    Тук трябва да включим и въпроса за духовната дарба „разпознаване на духове“. Налице е отново конфликт – как да преценим духовете, особено ако са зли, а пък ни е забранено да съдим?

    Ето все категории в написаното тук, които включват „съдене“. Но това е съдене, за което има и могат да се представят аргументи и доказателства. Очистването на църквата не е само от агенти преди, но и от „агенти“ сега. Дали на ДС или на мамона – все са агенти.

  14. Veniamin Peev on 29.11.2012 at 13:23

    Драги г-н Иван Димитров, благодаря Вие че се изявявате с името си по паспорт. Така беше редно. Сега отпадат всякакви подозрения и случайни асоциации. Разбираме едва сега, че нямате нищо общо с баба Ванга, за което лично аз Ви благодаря! Затова, моля, премахнете името „ванги“ заедно с кавичките.

    Съгласен съм с Вас, че агенти от ДС са фалшифицирали сведения за Божии служители. Точно това казвам и аз във връзка с Досието/Досиетата на еп. В. Еленков. Той не е подписал Декларация за сътрудничество, не е писал Доноси срещу колегите си, не е поставял Подслушвателни устройства, не е попълвал Ведомост за получени пари от ДС и др. под. (поставих обичайните агентурни документи и действия с главни букви). Не следва ли тогава, драги г-н Иван Димитров, да заключим, че еп. Васил Еленков е НАБЕДЕН ЗА АГЕНТ?

    Моля да ми отговорите, защото виждам, че разсъждавате спокойно е трезво. А отговаряйки на мен, ще отговорите и на останалите участници в дискусията, както на трезвите, така и на нетрезвите.

  15. Иван Димитров on 29.11.2012 at 16:23

    Г-н Пеев,напълно съм съм убеден в невинноста на г-н епископ Еленков.Аз също бях началник през комунистическо .Те знаяха че съм вярващ ,затова ДС следяха всяка моя стъпка,знаеха цялата ми биография.Блокирвали са и къщата в която живеех,какво ли още не….Като ме викаха в ДС,ме караха да пиша какво става в църквата,но аз им казах в очите аз не съм предател и немога да бъда,за което не ме пускаха даже и в Съветска Русия.

    Така че много доре разбирам г-н епископ Еленков,защото всяко посещение в ДС се записваше на магнитофонна лента.Не съм чел досието си,но моят началник е бил партизанин и го помолих да види досието ми тогава,и той ми каза че за мен пише много лоши работи в него и да не чакам нищо добро от тях.Познавам и други наши вярващи които бяха големи началници тогава,но всичко зависеше от преките им началници,те ги уважаваха и не ги закачаха,държаха за тях.Г-н Еленков е имал щастието да бъде заместник директор,а те всички имаха служебни коли.

    Затова аз казвам да не ги съдим нашите пастири агенти,защото не знаете на какъв огън се е пекъл човека,сега е лесно ниой не ви закача,но ще Ви кажа че тогава съм имал и опашка. Защо ВИ КАЗВАМ ЧЕ ДОСИЕТАТА СА МАНИПУЛИРА И НЕ ОТГОВАРЯТ НА ИСТИНАТА, защото бях шифор на един пастор и в неговото досие пише за мен че съм „човек без значение“ за тях,а пък така ме следяха. Смятам че ще разберете ,защо не искам да съдя никой.

  16. Veniamin Peev on 29.11.2012 at 17:15

    „Г-н Пеев,напълно съм съм убеден в невинноста на г-н епископ Еленков.Аз също бях началник през комунистическо .Те знаяха че съм вярващ ,затова ДС следяха всяка моя стъпка,знаеха цялата ми биография.Блокирвали са и къщата в която живеех,какво ли още не….Като ме викаха в ДС,ме караха да пиша какво става в църквата,но аз им казах в очите аз не съм предател и немога да бъда,за което не ме пускаха даже и в Съветска Русия“ – Иван Димитров

    Драги г-н Иван Димитров, позволих си да копирам началния абзац на Вашия коментар, защото той е изключително важен за дискусията тук и изобщо за НАБЕЖДАВАНЕТО НА ЕП. ЕЛЕНКОВ. Лично аз Ви благодаря за казаното, защото то е НАПЪЛНО ОБЕКТИВНО! Аз не ви познавам лично, не съм Ви въздействал да изразите мнението, че ЕП. ЕЛЕНКОВ Е НЕВИНЕН по отношение обвиненията на Бакалов, Пилев и Куличев. Ако това е така, т.е. че еп. Васил Еленков е невинен, тогава те тримата ЛЪЖАТ, МАНИПУЛИРАТ слушателите и зрителите си и КЛЕВЕТЯТ НЕВИНЕН ЧОВЕК!

    Следователно те извършват престъпление, което е осъдително от принципите на християнската етика и законите на нашата страна. Дали ще отговарят пред гражданските закони е въпрос, който еп. Еленков трябва сам да реши. Ние обаче няма да мълчим пред неправдата, замислена злонамерено от г-дата Бакалов, Пилев и Куличев! Затова предлагам тези г-да ДА СЕ ИЗВИНЯТ ПУБЛИЧНО НА ЕП. ЕЛЕНКОВ, като си поискат ПРОШКА! Само така ще отпаднат нашите подозрения, че са се забъркали в една КАМПАНИЯ, която цели да разруши авторитет на един Божи служител.

    Имам ли основание да настоявам за това, г-н Иван Димитров?

  17. Yosif Dimitrov on 29.11.2012 at 17:35

    Г-н Янко, имаме една много хубава българска поговорка: На чужд гръб и сто тояги са малко. Казвате, че една година интерниране е нищо, защо тогава комунистите го практикуваха? Може би за награда или поошрение?

    А относно Филипините – знам, че това е друга тема, но кажете ми как точно поставянето на чип нарушава Божиите заповеди?

  18. п-р Янко Добрев-Силистра on 29.11.2012 at 19:16

    Г-н Yosif,моето уважение към тези,които са били интернирани заради Господа.Исках само да не се прави от мухата С Л О Н . А относно чиповете,въпреки че не е тема на тази дискусия-прочети в книгата ОТКРОВЕНИЕ 13 ГЛАВА от 15 до 18 стихове,като замениш думата „БЕЛЕГ“( според българският превод),с думата „ИМПЛАНТ“както е в гръцкият оригинал.И ако изгледаш тези линкове,дори и да не разбираш руски език,ще разбереш как приемането на чип е в нарушение на Божиите заповеди.

  19. Иван Димитров on 29.11.2012 at 22:30

    Г-н Пеев ,ДА ИМАТЕ ПЪЛНО ОСНОВАНИЕ,Еленков не е виновен.Прочетох внимателно досието му,изгежда че тези хора не могат да четат,там се вижда много добре че ченгетата правят номер с който искат да убедят хората че Еленков е агент на ДС.Няма никакъв негов подпис.

    Питам господата къде бяха двайсет години,че сега чак се сетиха,да доказват пастирите агенти.Струва ми се че те са сега новите служители на ДС-пастири агенти,чудно ми е какви ли имена ще си изберат?ДС и сега работи ,но вече имат много техника,но им трябват и доносници. Какво да се прави комунистите ни научиха на това,за тях „доносник“ е нещо хубаво.Така ще е докато измре нашето поколение и децата на другарите комунисти.

    Не познавам епископ Еленков,но съм бил на техни събирания в Плевен,Стара Загора и София.Ние сме се събирали с техните младежи,знаехме че не са регистрирани и се събират тайно.
    Не познавам Бакалов и неговите хора,но ми се струва че вдигат много шум за нищо,или искат да прикрият своите грехове. Г-н Велизар имате много хаплив език.Проявете малко уважение към старите пастири.

  20. Велизар on 29.11.2012 at 22:45

    Иван Димитров на кой пастир сте били шофьор?

  21. Искам дa направя едно важно уточнение, относно Досието на пастир Христо Куличев, което аз споменавам в Панела! Аз лично разговарях два пъти с пастир Куличев след Дискусията и той лично ме увери, че досието му не било засекретено и всеки, който иска да го види може да направи нужните постъпки и да го разгледа! От къде е тръгнал „Митът“, че неговото досие е засекретено за 50г. и кой го е пуснал в публичното пространство остава загадка и за мен! Самият п-р Куличев твърди, че този слух е пуснат от противниците му!

    Също така, и Ангел Пилев, и Христо Куличев считат, че аз съм бил използван от техните противници (в случая п-р Вениамин Пеев и п-р Тони Еленков, а може би и адвокат Виктор Костов), като съм бил поканен да участвам в конкретния Панел. Лично аз не се чувствам използван по никакъв начин чрез участието ми в Панела и заявявам, че стоя твърдо зад всяка своя дума, като считам, че не съм казал нещо погрешно или нещо, за което да се срамувам! Смятам, че нещата, които казах са верни, истинни и полезни за Христовата Църква в България, особенно в днешното „размирно време“, в което живеем и полезни за предизвикателствата, с които се сблъскват редовите вярващи и Божиите служители в началото на 21-ви век!

    Вeрно е, че аз не съм напълно информиран и осведомен, относно делата на някои по-възрастни от мен служители по онова време, които те са вършили срещу църквата и срещу Божието Дело и за които сега се разкрива, че имат някакви Досиета в ДС. Самият п-р Куличев в качеството си на пряк участник и пряк свидетел на събитията около Първа Евангелска Църква в София ми засвидетелства, че ролята на Епископ Васил Еленков по онова време всъщност е била СРЕЩУ Първа Евангелска Църква и СРЕЩУ Божието Дело! Сигурно има и други живи свидетели за това!

    Ето защо изводът, до който стигнахме в Дискусионния Панел, че трябва индивидуален подход към всеки един отделен случай е верен! Освен това трябва да допълним, че не е важно дали има някакви останали доказателства за това дали някой има Досие, а дали Делата му показват, че по времето на Тоталитарния режим той е работил ЗА Църквата и ЗА Божието Дело! Ако делата на някой показват и доказват, че той е работил ПРОТИВ Църквата и ПРОТИВ Божието Дело (и има двама или трима свидетели за това), то тогава не е важно дали този някой има Досие или няма Досие, а е важно какви ги е вършил по времето на Комунизма в Църквата! Ето точно за това трябва да се покаят някои (за делата си) и към такова покаяние трябва да ги призовем, за да се възстановят нещата в църквата и да се разреши веднъж завинаги този проблем с Досиетата! Вярвам, че ще се съгласите всички с мен!

    Angel Pilev via Facebook_auto_post_plugin
    През изминалата седмица имах възможност да проведа разговор с п-р Радослав Киряков, относно участието му в конференцията „Бог и Цезар” и вземането му на страна по „Казуса Еленков”. Когато го запитах дали е имал възможност да изгледа видео-файловете с „чудесата и свидетелствата” на еп. Васил Еленков, п-р Киряков отговори отрицателно. Въпреки, че не е бил запознат с тези факти, той бе ловко използван от „богослова, адвоката и пълномощника”. Отново давам линк към фактите с „чудните свидетелства” на епископ Еленков, за да се запознаят, както п-р Киряков така и тези, които не са имали шанс да го сторят до този момент.
    #fb: http://www.facebook.com/angel.pilev/posts/458240567555535

  22. Veniamin Peev on 30.11.2012 at 7:57

    Лично аз благодаря на п-р Радослав Киряков за уточненията. Особено за опровергаването на поредната лъжа на Пилев, че „въпреки, че не е бил запознат с тези факти, той (п-р Киряков) бе ловко използван от „богослова, адвоката и пълномощника“.

    Опровержението на п-р Радослав Киряков показва:

    Първо, нито аз, нито адв. д-р Костов, нито п-р Анатолий Еленков си служим с методите на манипулация и клеветничество, с каквито методи си служат Бакалов, Пилев и Куличев.

    Второ, лъжата на Пилев за „ловко използване“, т.е. манипулиране на п-р Киряков, оскърбява неговата личност и достойнство. П-р Киряков е достатъчно интелигентен и самостоятелен човек, за да позволи подобно нещо. Той е доказал неведнъж, че никой не може да го манипулира.

    Трето, лъжата на Пилев за пореден път доказва тенденциозното очерняне на един от верните Христу служители през комунистическата ера – еп. В. Еленков. А това е сериозно престъпление най-вече в християнско-етически смисъл.

    Затова отново призовавам Бакалов, Пилев и Куличев ДА СЕ ИЗВИНЯТ на еп. В. Еленков, като поискат ПРОШКА от Бога и от него за КЛЕВЕТНИЧЕСКАТА СИ КАМПАНИЯ. Само това ще разсее мъглата за тяхното ПСЕВДОХРИСТИЯНСТВО.

  23. п-р Янко Добрев-Силистра on 30.11.2012 at 10:31

    Колега Киряков,аз пуснах тази информация за засекретеното досие за 50 г.на п-р Куличев.Това ми га казаха хора,на които той лично е споделил.Но според новият закон за досиетата тази клауза отпадна.И затова той ти е казал,че не е било засекретявано никога и всеки може да направи нужните стъпки да го разгледа .Искам да се обзаложа с теб-направи запитване дали досието му е било засекретено или не до Комисията .Те ще отговорят писменно.Ако е лъжа,аз ще се извиня на Куличев лично и в този форум,и ще се покая за лъжата,която съм разпространил.Но ако е вярно,ти ще обявиш Куличев за лъжец по същият начин.Приемаш ли ?

  24. Тони Еленков on 30.11.2012 at 11:24

    Та, какво се оказа? Лицето Пилев отново лъже! Лъжите на лицето Пилев, май станаха повече от преувеличенията на Еленков?! Това не е ли патология?

    „Десидента“ Куличев също послъгва, ама хайде на него му е птостено. Може и от деменцията да е. Не разбрах как точно Еленков е попречил на Конгрешанското Божие дело? Еленков и Игнатов започнаха да посещават Конгрешанската църква, след като Павел Иванов, вече беше станал пастир на Конгрешанската църква! Еленков по никакъв начин не е бил намесен и с нищо не е допринесъл, това Павел Иванов да стане председател на Конгрешанския съюз и пастир на Софийската църква!

    По времето, когато Еленков и Игнатов бяха в Конгрешанската църква, тя се пръскаше по шевовете от посетители и преживя истинско съживление и обновение!

    Когато Павел Иванов отиде да учи английски език в Англия за период от шест месеца, Еленков проповядваше в църквата по четири пъти на седмица, абсолютно безвъзмездно! В същото време, като заместващ Павел Иванов, всяка първа неделя на месеца, Еленков посещаваше различни Конгрешански църкви в страната, нещо което се съмнявам Куличев да е правил по време на неговия мандат!

    Всичко което Еленков е правил в Конгрешанската църква по време на три-годишния си престой там, е било за доброто и за благословението на хората и църквите!

    Ако това не се е нравело на Куличеви и е пречило на реализирането на техните амбиции и домогвания, това е съвсем друг въпрос!

  25. Иван Георгиев on 30.11.2012 at 12:54

    Тони, чичо Христо и да преувеличава не го прави нарочно а човекът е вече на възраст и е нормално да вижда фактите по „друг” начин. Виж за книгата Вестители на истината там носи вечна отговорност. Но ако си спомняш добре първият изнесъл версията за петдесе годишното засекретяване е самият Пилев. Той го направи доста мазно като пусна в две страници от преписките с коментар че хората които казват че било засекретено се държат грубо към един заслужил пенсионер дисидент и са лоши хора и да се покаят. Евтин трик но мина. Чак след това Янко Добрев започна да гради версията за засекретяването. А реално засекретяване няма – просто човека не иска никой да му се бърка в миналото. А ти вместо да си губиш времето открий една група Казуса Пилев във фейсбук и сам ще видиш колко много хора за кратко време ще изнесат информация, която дори ти не знаеш за него.

  26. Veniamin Peev on 30.11.2012 at 13:19

    П-р Добрев, бих искал да изясним две неща с Вас:

    Първо, как да разбираме термина „засекретяване“ на досието на Куличев? Означава ли това, че след 90-те години той ЛИЧНО и ПИСМЕНО е поискал „засекретяване“ или „затваряне“ на досието си, което за онова време е било възможно? Знаем вече от сведенията на Комисията по досиетата, че двама души от Ръководството на СЕПЦ са направили това ЛИЧНО и ПИСМЕНО (знаем имената им – и истинските, и агентурните). Моля да хвърлите светлина върху казуса Куличев.

    Второ, бих Ви посъветвал да не бързате ДА СЕ ИЗВИНЯВАТЕ на Куличев ПРЕДИ ДА СЕ Е ИЗВИНИЛ НА ЕЛЕНКОВ. Ако сте гледали двата клипа, изфабрикувани от Пилев и компания, на които главен говорител е Куличев (2011 г.), ще Ви направи впечатление, че когато говори против еп. Еленков, тонът на Куличев е в бодрата тоналност „сол мажор“. Щом обаче спомене за своите страдания и страданията на брат си като „единствените живи мъченици“ на българския евангелизъм, гласецът на пенсионера изтънява и преминава в … тоналност „си бемол“. Виждал съм Куличев да рони сълзи САМО когато окайва себе си като страдалец. Ако е евангелски християнин, който познава смисъла и важността на РАЗКАЯНИЕТО, нека му помогнем да пророни сълзи за греховете на изказванията и действията си!

    Докога ще го дундуркаме в златната люлка на великомученичеството? Та той е в дълбоко пенсионна Моисеева възраст, а още не ни е дал пример на „дух съкрушен и сърце разкаяно“!…

  27. Виктор Костов on 30.11.2012 at 13:27

    За да илюстрираме казаното по-горе от д-р Пеев, п-р Киряков и п-р Еленков по адрес на Ангел Пилевите лъжливи свидетелства, ще споделя следното от работата по подготовката на конференцията и Панела:

    1. При избора на участници за Панела контактувахме с пастири и служители представители на различни позиции и гледни точки с цел застъпването им по време на Панела.

    2. Обадих се лично на Ангел Пилев отправяйки същата покана, както и на останалите, като му пратих линк по мейла до сайта на конференцията „Бог и Цезар“ и му дадох обяснения за същността и целите на конференцията и как Панела за ролята на ДС в църквата се вписва в цялостната тематика на конференцията. Заявих му, че въпреки неговите писания срещу Еленков и срещу мен, нямам проблем той да участва и да си представи гледната точка. Обявих му и кои са другите участници, приели поканата ни, към момента на разговора.

    3. Дадох му възможност в разумен срок да ми отговори приема ли да участва или не. (Вместо отговор от Пилев в срока, получих известия от друго място, че майсторът на малоумни колажи Бакалов е излязъл с отворено писмо до мен – вероятен плод на Пилевия доклад до „обединяващия апостол“ за нашия разговор. Това действие на Пилев показа елементарно отъстствие на възпитание, да не говорим за колегиалност и етика).

    Същите три стъпки следвахме и с всички останали поканени, включително п-р Р. Киряков. Някои служители отказаха да се включат поради ангажименти други – поради нежелание да дебатират по темата публично. С тази информация се надявам допълнително да става ясно на четящата публика, кой е манипулаторът.

  28. Toни Еленков on 30.11.2012 at 14:07

    Иван Георгиев, напълно сте прав за необходимостта от отварянето на „Казуса Пилев“, но всяко нещо с времето си! Що се отнася до досието на „чичо Христо“, ако не го публикува, въпреки многото си ангажименти, ще се поразходя до Комисията по досиетата!

    От друга страна се питам, заслужава ли си да се занимавам с човек, който за да му се издаде книгата и за да получи платформа за изява е готов да погази антипетдесятните си и антихаризматичните си разбирания като в същото време, по този начин, създава и алиби на култови водачи като Бакалов?

    Днес лицето Пилев публикува във фейсбук страницата си интересна статия ( http://novanews.bg/news/view/2012/06/30/32469/патриарх-максим-е-последният-неразкрит-агент-на-дс/ ). Това значи ли, че Комисията е прикрила и други агени на ДС като им е издала удостоверение за не принадлежност?

  29. Иван Димитров on 30.11.2012 at 18:02

    Г-н Велизар бях шофьор на пастир Банков,когато пеустройвахме дискотеката в църква,и трябваха много материали.

  30. Veniamin Peev on 30.11.2012 at 19:01

    „Г-н Пеев ,ДА ИМАТЕ ПЪЛНО ОСНОВАНИЕ,Еленков не е виновен.Прочетох внимателно досието му,изгежда че тези хора не могат да четат,там се вижда много добре че ченгетата правят номер с който искат да убедят хората че Еленков е агент на ДС.Няма никакъв негов подпис“ – Иван Димитров.

    Г-н Иван Димитров, отново си позволявам да Ви цитирам, защото Вашето потвърждение за НЕВИННОСТТА на еп. Еленков е много важно за всички нас, които дискутираме тук. Ако Пилевци, Бакаловци и Куличевци все още не са убедени, че ние се опитваме да изявим истината за НЕВИННОСТТА на еп. Еленков, въпреки че представихме купища библейски, логически, юридически и етически основания, то Вие като напълно страничен човек ПРИДАВАТЕ ОСОБЕНА ТЕЖЕСТ.

    Искам обаче да Ви запитам: Ако истината е, че еп. Васил Еленков е НЕВИНЕН, не следва ли да кажем, че всеки, който твърди обратното, неоправдано лъже и клевети такъв невинен човек? Можем ли да заключим, г-н Иван Димитров, че хора като Пилев, Бакалов, Куличев и някои други, които продължават да казват, че еп. Еленков бил „агент на ДС“, без да е слагал подписа си никъде, всъщност казват АБСОЛЮТНО НЕВЕРНИ НЕЩА? Няма значение дали познавате всеки един от тях – техните изказвания против еп. Еленков са публично достояние.

    Моля да ми отговорите на питането.

  31. Иван Георгиев on 30.11.2012 at 19:16

    Тони зададох ти един въпрос по-горе на който ти не пожела да отговориш, но това което си публикувал ми помогна да коригирам някои мои впечетления. То удря не само книгата на Пилев и неговите т.нар. характеристики и психологични портрети който той се е заел да пише по поръчка на службите, но и целия казуса Еленков с който се захранва евангелското общество вече цяла година точно по метода на професионална психологическа диверсия и медийната пропаганда. Разкриването на агентите е едно, но атаката по определени хора преминава всякакви Християнски граници. Въпросът е ЗАЩО и аз мисля че изясних за себе си накъде отиват нещата и бих го споделил ако има интерес, a смятам и че отговаря на послдния въпрос на д-р Пеев към г-н Димитров.

    Но ако може да обобщя тук се вижда ясно че при регистрираните деноминации по време на комунизма не може да си пастор на голяма църква без да си кука. Не става въпрос да пропее докато е пастор, а самият съвет на деноминацията съставен от активни ченгета не допуска новите кадри на отговорни позиции. СЕПЦ е държана в мрежа и ако си пастор се водиш на отчет. Особено пастор на голяма църква. Виждаме тази закономерност в София,Пловдив,Бургас,Стара и Нова Загора,Сливен,Хасково,Шумен,Русе,Ямбол,Варна,Търново където пасторите до днес се оказват с ангажименти към ДС. И почти 100% може да се заключи че който е бил пастор в СЕПЦ в голяма градска църква е воден под отчет по един или друг начин дори и ако не си признава.

    Това продължава да е политиката на СЕПЦ и важи и за другите регистрирани деноминации както случая с Куличев и Павел Иванов. За момента методистката църква се оказва без агенти но според мен това е само защото са починали. Като правило регистрираните деноминации са водени под отчет и там пастор в голяма църква се става само ако си доносник. Ако не си техен кадър можеш да забравиш за служение. Интересно в чий интерес е това днес двайсе години след комунизма?

    Не е точно така в нерегистрираните в които влизат всички божии и не толкова божии църкви,като се мине през тинчевисти, борисовци, томовци, белибрежките братя, северните братя, Зимевица, Веридкал, Долни дъбник, Заножене. Тези малцинства за затворени и всичко на всичко са 500 човека в цяла България. Те са свързани и роднински така че да се вкарат агенти е трудно, когато богослуженията са затворени за външни хора а и действащите дарби бързо разпознават греха в човека. Там службите могат само да манипулират с интриги като подхвърлят тук там някое писъмце, слух за парични проблеми, някоя фиктивна любовна връзка. Затова са много интересно хора като Данчо от Първомай и Величко Велев за които писа че са част от системата. Засега това е само предположение но един ден когато всички досиета се отворят ще се види че те са били вербувани във връзка с големите църкви а не вътре в техните затворени групи.

    И още нещо което си задавам като въпрос особено след промените в закона. Хора като Пилев и Бакалов ще трябва отново да си проверяват досиетата и да доказват че не са били агенти след 1989г. А вместо Пилев да пише книги за другите, може да изкара едно книжленце с неговото и бакаловото досие. Защото и те имат досиета и се водят на отчет някъде дори и ако не са агенти. И ако на Пилев му е миниатюрно неговото книжленце, на Бакалов ще е многотомно. Дано тези доблестни борци за осветляване да имат доблестта да осветлят своите досиетата след 1989.

  32. Veniamin Peev on 30.11.2012 at 20:05

    Г-н Иван Георгиев, последният Ви коментар е изключително интересен. В него има моменти, които изискват редица пояснения. Тук ще засегна само един – въпроса за пасторите „на отчет“.

    Няма съмнение, че служителите на регистрираните деноминации, включително и на СЕПЦ, влизаха в списъците на местната власт и Комитета на вероизповеданията (за по-кратко). Оттук техните имена, както и имената на членовете на ръководствата, можеха да отидат по всички останали канали, включително и на ДС.

    „Отчетът“ още не значи сътрудничество, за което дискутираме тук. Освен това един логично мислещ човек би следвало да предположи, че на механизмите на комунистическата власт е имало и противодействия, но не по хулиганския начин на Хр. Куличев – с брадва. Ще се съгласите ли с това мое предположение? Следователно не можем да говорим за 100-процентова „отчетност“ на пасторите в смисъла на 100-процентова „агентурна“ лоялност към различните органи на властта. Лично аз поддържам тезата, че за „агент“ или „сътрудник“ на ДС от страна на евангелските служители може да се говори в случаите на подписана Декларация, писане на злонамерени Доноси срещу колеги или членове на евангелски или православни общности, да не говорим пък за получаване на Хонорари, Поставяне на подслушвателни устройства и др. под. диверсии(главните букви са нарочни).

    Самопонятно е, че при нерегистрираните общества такава „отчетност“ би била по-трудно осъществима поради тяхната аморфност и мобилност.

  33. адв. д-р Виктор Костов on 01.12.2012 at 13:11

    Продължавайки логиката на въпросите на г-н Иван Георгиев, кой има интерес от продължаващия контрол над големите църкви, следва да отбележим че тайните служби не са толкова реформирани колкото са „видимите“ политически структури. Тайните служби за това са тайни, за да дърпат конците в политиката, тайно. Затова има един леко окултен елемент във всички тайни служби, които нямат традиция в това да са отчетни на едно демократично правителство и на обществото. При безотчетност те са склонни служат на лични, тясно политически интереси, а не на общото благо. Затова и всяват страх, и хората треперят като чуят за тях. А на тях това им харесва. Човешка природа. А идеята на демократичните разузнавателни служби е да защитават хората от лошите, като осигурят мир от въоръжени насилници, а не да обслужват тясно партийни интереси и да се занимават кой бил еванелист, кой православен, кой мормон.

    Ако следите посткомунистическата история на България в отношенията църква-държава ще забележите, че щом комунисти-социалисти дойдат на власт, първата им работа е да погнат „сектите“ и да ограничат свободата на религията. Медиите послушно се присъединяват. За тях протестантите са политически опасни, защото са будни и активни (или поне биха могли да бъдат такива). Ако обаче са обвързани с някаква форма на сътрудничество, компромат или нещо от сорта, то те стават или съмишленици или послушници. Методите сега, не са същите като методите по времето на комунизма. Сега играят малко по-софистицирано, приоритетите се менят, интересът към контрол на евангелистите не е толкова монолитен и еднозначен. Но е факт че ДАНС в своите доклади за сигурността третира „нетрадиционните вероизповедания“ без да назовава евангелистите по име, като заплаха за цялостта и единството на нацията. Случаят в Бургас е особено показателен, но не е единствен.

    Конкретно за казуса Еленков – Еленков е бил пълномощник на една сравнително независима организация, макар и разнородна. ОЕЦ, от друга страна, са обединение което нескрито търси да се идентифицира като представителство на ВСИЧКИ ЕВАНГЕЛИСТИ, въпреки, че са сдружение на няколко деноминации. Централизацията на управление на църквите създава едно несъмнено удобство на държавата за комуникация с, ако искате и контрол, над евангелистите, чрез натиск върху централия орган, централния лидер.

    НАОБЦ, от друга страна, е една паралелна и донякъде неудобна структура, която има някакво ниво на независим от търсения от държавата централизиран модел. НАОБЦ са партньори в конференцята Бог и Цезар, чиято цел е християните да имат разбиране и готовност за публично свидетелство и участие в публичния живот. ОЕЦ, в лицето на ръководителя си, активно се потивопостави на първото провеждане на конференцията през 2010, която организирахме, да стане без съгласието, участието и благоволението на ОЕЦ. Идеята на противопоставянето беше всички такива събития с гости от чужбина да минават през ОЕЦ. Нашата идея беше точно обратната – има християнски живот и без ръкводството на ОЕЦ. Плурализмът не лошо нещо, особено сред вярващите. НО пък нарушаваме централистичния модел…

    Това са няколко възможни основания за интерес към ескалиране на конфликт, който да противопостави различните евангелски общности. За целта по-сприхави, самоуверени и повърхностни играчи, като Пилев и Бакалов биха могли да свършат работа.

    Защо толкова се страхуват от евангелистите? Защото все още разсъждават по марксистки и комунистически (въпреки, че това не е старият марксизъм, но духът е същия) – религията е опасна, опиум за народа, те са сектанти. Всъщност, опасен е антирелигиозния войнстващ атеизъм, пълното безбожие и липсата на любов към ближния, които ценности са били налагани насила в продължение на десетилетия както на/от управници, тайни служби, така и на обществото.

    Но горното по никакъв начин не е причина да се откажем от този конфликт като постановка. Той е нужен и важен за изясняване на същността и мотивите на служителите в евангелската църква. Вместо да навредят на църквата, инициаторите на конфликта й помагат. Именно в конфликта става ясно, кой от какво е направен – Йоан 6 и всичко съдейства за доброто на тези, които обичат Бога – Римляни 8.

  34. Иван Димитров on 03.12.2012 at 0:23

    Г-н Вениамин Пеев,да ,аз потвърждавам,че господата Пилев ,Бакалов и Куличев казват абсолютни неверни неща за п-р Еленков.Това се вижда много добре от досието му,това го разбраха всички и никой не може да ни убеди в обратното.Дължат му извинение за това,и трябва да го направят ако са Христови чеда.
    На г-н Пилев ще кажа само това,да спре да си пише любимата книжка,и да я хвърле в огъня,защото поне осемдесет процента са лъжи в нея.Има вече такава книга „Досиетата „от Банков и казвам ви повечето писания в нея са лъжи ,аз съм свидетел за това.

  35. Veniamin Peev on 03.12.2012 at 19:07

    Благодаря на г-н Иван Димитров за обективния извод.

    Цитирам:“Г-н Вениамин Пеев,да,аз потвърждавам,че господата Пилев ,Бакалов и Куличев казват абсолютни неверни неща за п-р Еленков.Това се вижда много добре от досието му,това го разбраха всички и никой не може да ни убеди в обратното.Дължат му извинение за това,и трябва да го направят ако са Христови чеда“.

    Лично аз смятам, че дискусията за „досието/досиетата“ на еп. Васил Еленков е напълно изчерпана и се утвърждава всеобщото мнение за нехристиянската клеветническа дейност на г-дата Пилев, Бакалов и Куличев.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *