Протестанти спъват оставка на кмета на Варна

evangelski vestnikЖалба срещу оставката на Кирил Йорданов е депозирана в Общинската избирателна комисия, съобщи Дарик. Информацията беше потвърдена от председателя на комисията Кристиян Богоев. Жалбата е от Протестантска евангелска общност и е постъпила буквално в последния момент преди Общинският съвет да избере утре временно изпълняващ длъжността кмет на град Варна. Жалбата трябва да бъде представена в Административния съд, който да прецени имат ли основание от Протестантската евангелска общност да протестират срещу оставката на Йорданов като кмет на Варна. Произнасянето на съдиите обаче може да се забави, а това да отложи и избора на временен градоначалник.

Кристиян Богоев призна, че все още не е виждал жалбата, тъй като пътува към Варна, и по тази причина не можа да каже повече подробности. Жалбата на практика няма да отмени утрешната сесия на Общинския съвет, но първата и най-важна точка може да отпадне за неопределено време. Юристи, потърсени от Дарик за консултация, изразиха мнение, че въпросната общност е юридическо лице и не би следвало да се жалват в това си качество срещу оставката на варненския кмет Кирил Йорданов. /ДАРИК/

54 comments for “Протестанти спъват оставка на кмета на Варна

  1. Обръщам се към всички ръководители на Протестантската евангелска общност в град Варна, които са против оставката на Кирил Йорданов, като кмет на града.

    Питате ли се защо най-силните протести срещу мафията в България бяха във Варна?
    В кой друг град излязоха десетки хиляди,за да протестират?
    Защото хората живеят най-добре в България ли? НЕ!!!

    Вие познавате ли добре Кирил Йорданов?
    Знаете ли какъв човек е той, за да го подкрепяте?
    Вижте какво казва Божието Слово:
    Притчи 11:11″Чрез благословението върху праведните градът се въздига, А чрез устата на нечестивите се съсипва.“
    Притчи 17;15″Който оправдава нечестивия и който осъжда праведния. И двамата са мерзост за Господа.“
    Притчи 17:23 „Нечестивият приема подарък изпод пазуха, За да изкриви пътищата на правосъдието.“
    Притчи 24:24,25 „Който казва на нечестивия: Праведен си, Него народи ще кълнат, него племена ще мразят;Но които го изобличават, към тях ще се показва благоволение, И върху тях ще дойде добро благословение.“
    Притчи 28;15 „Като ревящ лъв и гладна мечка е нечестив управител над беден народ.“
    Притчи 29:2 „Когато праведните са на власт, людете се радват; Но когато нечестивият началствуват, людете въздишат.“
    Притчи 29:16 “ Когато нечестивите са на власт, беззаконието се умножава, Но праведните ще видят падането им.“

    Това, че Кирил Йорданов е влязъл в църква не означава, че е покаян и променен. Разбира се, че Бог е милостив и той прощава, но знаете ли колко беззакония е вършил и колко е корумпиран кмета, че да се застъпвате за него? Разбира се, че не сме ние съдиите, но Кирил Йорданов носи отговорност пред обществото за нещата, които е вършил.Не бъдете слепи водители. Разпознайте добре, това, което Бог прави, защото Той е, който издига и сваля управници!
    Не настройвайте цялата варненска общественост срещу Протестантските Евангелски Църкви!!!

  2. Много точно казано от Константин, подкрепям написаното от него!Аз не съм от Варна но се досещам кой ще е този който е подкрепил бившият кмет,защо ли си мисля че това ще е Кокончевия!?

  3. Не е ясно коя е тази „Протестантска евангелска общност“ във Варна, която се опитва да стопира процедурата около оставката на бившия варненски кмет Кирил Йорданов. Ясно е обаче, но това е знак за поредното ПОЛИТИЧЕСКО ПЛИТКОУМИЕ на варненските евангелисти! Те не можаха да разрешат адекватно проблема със своите пастори агенти, например!

    Първо, оставката на г-н Кирил Йорданов бе предизвикана от МАСОВОТО НЕГОДУВАНИЕ на варненската общественост срещу кмета. Самозапалването (както се възприема на този етап случаят с изгорелия младеж) бе катализатор за принудителното оттегляне на г-н Кирил Йорданов. Заставането на някаква си „Протестантска евангелска общност“ срещу тези събития е просто акт на ПОЛИТИЧЕСКО САМОУБИЙСТВО ПОРАДИ НЕРАЗБИРАНЕ НА СИТУАЦИЯТА.

    Второ, ГЕРБ овреме оттегли политическата си протекция, като г-н Цветан Цветанов дори призна, че подкрепата за варненския кмет е било ГОЛЯМА ПОЛИТИЧЕСКА ГРЕШКА. Чудя се – тези протестантски вносители на жалбата не слушат ли новини освен патетичните си проповеди и не четат ли друго освен своите религиозни книжлета, преведени от чужди автори? Не проумяват ли вредата, която нанасят на реномето на българския евангелизъм, което и без това е силно разклатено от язвата на агентурния проблем?

    Пред варненската „Протестантска евангелска общност“ видимо стои неразрешена дилемата дали да си гледат само богослуженията и да не се занимават с политически въпроси (които не разбират!), или ако искат да се произнасят по политика, първо да се просветят КОЙ КОЙ Е в политическите кръгове на собствения им град! А дали пък тяхната плиткоумна „защита“ не е свързана с някаква „далавера“?…

  4. Нещо ме съмнява тази работа. Първо БСП получила подкрепа от роми – евангелисти които били не знам колко десетки хиляди човека и се оказа , че това не е така … Сега май пак определени структури се опитват да правят манипулации. Ако пък това се окаже вярно …. аз се разграничавам от тези човеци.

  5. Подкрепям коментара на Константин Андреев! Бог да дава мъдрост на всички ни как да постъпваме! В тези трудни времена на корупция и не носене на персонална отговорност от управници трябва да внимаваме чия страна взимаме!
    Все пак хората във Варна имат право да не са съгласни от управата,когато виждат делата и действията,които най-много говорят,защото хората искат справедливост!
    Трябва да внимаваме да не съдим,но и да не се настройват хората срещу евангелската общност!
    Бог да пази България!

  6. Петре ти си бил голям наивиник Кой ти каза че не е верно за БСП Що не питаш заместника на дон ЦЕци от Разлог който доведе евро ромите и основа пастерската асосияция дали е верно ? Хората ти казват че е верно обаче ти твойта си знайш. водачите на чиста църква с чия помощ станаха общински за ямбол сливен окръга

  7. Еми …. щам е вярно … това си е вид предателство на хората спрямо учението на Господ. Приятелството със света е вражда против Бог. Освен това тук става дума и за даване на пари явно. И обещания … Противна работа. Но не всички роми подкрепят това нещо. Така , че е неправилно да бъдат слагани под общ знаменател. Между другото , за какви водачи на чиста църква говориш , че ми стана интересно. Това май съм го пропуснал.

  8. Уважаеми г-н Вениамин Пеев,
    След като не Ви е ясно, както сам пишете „коя е тази “Протестантска евангелска общност” във Варна“, настоятелно Ви умолявам да не слагате под общ знаменател извършителите на това деяние и „варненските евангелисти“, нито пък да хвърляте петно и да обиждате без основание вярващите от Варна, с изрази като „ПОЛИТИЧЕСКО ПЛИТКОУМИЕ на варненските евангелисти“, а ПО-СКОРО Ви умолявам, да се обърнете към хората от снимката в началото на тази статия и ДА ПОПИТАТЕ ТЯХ и от ТЯХ да ПОТЪРСИТЕ ОТГОВОРНОСТ и КЪМ ТЯХ да ОТПРАВИТЕ своите въпроси, защото надали варненските вярващи, които се наричат с Господнето Име имат нещо общо нито пък надали изобщо знаят, камоли да подкрепят такова деяние, още повече, че то не е и библесйко.
    Варна от днес си има вече нов временен кмет и ЕДИНСТВЕНОТО нещо, което „постигнаха“ хората извършили това срамно и небиблесйко деяние е да бъдат настроени хората срещу вярващите и да бъде хулени вярващите и респективно Името на Господа не заради ВЯРАТА, а заради подобни недостойни човешки деяния от една малка група хора, които надали са се допитали до цялата варненска евангелска общност, камоли пък да са се допитали поне до Божието Слово.
    И така, моля Ви, отправете своите въпроси, коментари и изобличения към ПРАВИЛНИТЕ АДРЕСАТИ!

    Благословения,
    Владо Генов

  9. Братя не го нападайте Петьо така грозно. Той явно не познава евангелските църкви добре и не може да допусне за какви неща говорите. Ето отново настоящият пример който се връща отново и отново за да ни покаже че спиралата на СЕПЦ дали е Хасково Варна Шумен или Стралджа не прощава провалените и ги тегли надолу
    Ще си позволя малко по-критичен коментар от тези до момента, които разглеждат само повърхността и крайния резултат от един радикално сбъркан модел в СЕПЦ а и в другите деноминации. Отзад напред, първо на кой му е хрумнало да съди църквата в Хасково или да провежда съдебни процедури във Варна? Кой е допуснал такъв модел на поведение сред християни? Това само по себе си е нито библейско нито приемливо държавата да става съдник на вярващите а не вездесъщото право на Бог да ни съди.

  10. Колко ЖАЛКО! Киро си отиде, но КИРОВЩИНАТА остана. В един момент искаме да достигнем общността във Варна, в друг момент се изправяме с/у нея и то не за да изявим греха, а точно обратното. Нужно ли е някой да се самозапали и в църквата?!? НЕ! И както Кирил Й. не изразяваше гласа на всички варненци, така и тази жалба в полза на К.Й. не изразява моето лично мнението и смея да твърдя и на ГОЛЯМА част от евангелската протестантска общност. Иска ми се да вярвам, че зад тази жалба не стоят варненските пастори,но ако е тъй … ТЕЖКО ни, варненци няма да ни го простят!
    Време е за реалити-шоуто „Кой е КЪРТИЦАТА?“!

    PS: Как да продължа да свидетелствам на приятелите си, които не са познали Христос, когато църковни водачи застават открито зад една компрометирана личност. СРАМУВАМ СЕ!

    Продължавайки да разсъждавам за постъпката на така наречените представители на “Протестантската евангелска общност” (наричам ги представители, защото все още църквите и имената на пасторите не се знаят или поне аз) на пръв поглед виждам три х-ки: незрялост, емоционалност или зависимост. За “незрялост” не смея да твърдя, защото тези личности са на години, имат семейства и водят не малко хора след себе си. За “емоционалност” може да се каже в съвсем малки проценти(всеки притежава в известна степен). Лично съм свидетел как уважаван “служител” изпада в нервна емоционалност поради факта, че децата са шумни в църква (отношението на Исус към децата и техния глъч е коренно различен, но кой да чете). И въпреки това емоционалността за едно такова решение, на такова ниво, и в такъв момент я определям като нулева. Какво остава тогава? – ЗАВИСИМОСТ. Дано днешното заиграване с властта да не е резултат или може би навик или зависимост от властта в миналото. ЗАВИСИМОСТ, от която нито обществото ни, нито църквите ни неуспяха, а и не искаха да преборят.
    Естествено трябва да заставаме открито зад личности доказали своята почтеност, искреност и благочестивост, но мисля, че случая с К.Й. е различен. Ако днес заставаме зад К.Й. утре ще застанем зад Т(ихомир)И(во)М(арин) само поради факта, че са казали добра дума за нас, дощли са да пуснат монети в дискоса, решили да построят параклис или просто, защото са силните на деня.
    ПРИЯТЕЛИ, нека да не забравяме, Кой е Силният на деня, Кой владее небесата, пред Кого се поклониха могъщите царе в древността като Новохудоносор, Кир и Дарий!

  11. Г-н Владо Генов, не подскачайте така обидено! Много инфантилно е това подскачане…

    Варненските пастори, които флиртуват с всяка власт – от комунистическа до „демократична“ – са ЛИЦЕТО НА ВАРНЕНСКИЯ ЕВАНГЕЛИЗЪМ! Следователно те изявяват в ПУБЛИЧНОТО ПРОСТРАНСТВО всички вас – варненските евангелисти. Нали вие сте ги упълномощили да бъдат вашето „лице“?
    Вие сте първият, който иска да се разграничи от пасторите Кокончев и компания, които явно са флиртували с г-н Кирил Йорданов, получавайки някакви привилегии чрез него! Ако Вие сте готов да се разграничите от ПОЛИТИЧЕСКОТО ПЛИТКОУМИЕ на тези пастори, прави Ви чест! Но къде са останалите ВАРНЕНСКИ ЕВАНГЕЛИСТИ?… Но къде бяхте Вие, когато стана ясно, че варненският п-р Николай Кокончев е АГЕНТ НА ДС? Защо не се разграничихте веднага от него и подобните нему?…

    Ако не желаете да бъдете идентифицирани с Кокончев и останалите ПОЛИТИЧЕСКИ БЛЮДОЛИЗЦИ, излезте с официална декларация, че се разграничавате от тях! Потвърждаването на избора на доц. Христо Бозов за варненски кмет показва колко голямо е ПОЛИТИЧЕСКОТО ПЛИТКОУМИЕ НА „лицето“ на варненските евангелисти!… Петното на жалбата в подкрепа на К. Йорданов остава във варненската история!

  12. На снимката освен кмета и Кокйончев коис а другите господа? няма ли някой от Варна да ни информира, и от кога е тази снимка?

  13. Църквата в Хасково я съди уволнения еретик Ценов, а делата му с радост разгласява доктор Пеев.

  14. Kой тогава е назначил приходния пастор и по каква линия? Тук въпроса е още по дълбок и кризисен тъй като предишния пастор на Хасково напуска страната след национален скандал на страниците на Евангелски вестник и съмнителни връзки. Църквата която алармира за проблема в Хасково е създадена като отговор на тази криза. СЕПЦ дублират с назначаване на въпросният техен кадър за пастор на първоначалната ЕПЦ в града. Тази практика е добре изпитана – назначава се доверен човек за да се усвои ситуацията в полза на деноминацията, а не обратно в полза на вярващите. Подобна въртеляжка бе направена преди няколко години с назначаването на нов доверен председател кaто e запазено статуквото на църквите в Шумен, Търново, Ямбол и Бургас. За Ямбол и София се гласяха двама кадри на ЕПЦ от Америка, но и там се получи играта. Нужнa бe бързa рокадa по линията Нова Загора – Сливен и Ямбол – Полски Тръмбеш от които Хасково остана малко в страни.

  15. „Църквата в Хасково я съди уволнения (т – нужен е пълен член) еретик Ценов, а делата му с радост разгласява доктор Пеев“ (от някой си Борис Георгиев).

    Г-н Борис Георгиев, Вие пък от коя планета паднахте тук? В този форум се дискутира неадекватното политическо поведение на варненските пастори (Вие нито сте чел статията, нито сте видял придружаващата я снимка). Следователно въобще не става дума за хасковския пастор еретик Е. Ценов. Това първо!

    Второ, критиката срещу пастора еретик Е. Ценов, в която взех участие и аз, но на догматическа основа, се водеше през миналото лято. Скоро разглеждахме и юридическия казус. Вие като ревностен „църковник“, падате от своята извънслънчева планета с десетки светлинни години закъснение! Вие по параноично петдесетнически модел приказвате за някаква „радост“, когато всъщност трезвомислещите хора ПЛАЧАТ заради некомпетентността на Ръководството на СЕПЦ, което е назначило и ръкоположило г-н Е. Ценов „с много радост“ и след това пак „с много радост“ го е уволнило. Съвсем естествено е г-н Ценов да си потърси правата в съда и да спечели делото срещу некомпетентния си работодател. Това е обективна преценка.

    Но тук се дискутира ВАРНЕНСКИЯТ ПРОБЛЕМ, не хасковският. А варненският проблем е ПОРЕДНИЯТ ПРОБЛЕМ на СЕПЦ (списъкът от проблеми стана много дълъг!). Оставете петдесетническите емоции и се концентрирайте върху проблемите – те ще се решат без емоции, а с разум!

  16. Ако тези са лицето на протестантската общност във Варна, какви ли са тогава другите части? Бог да пази наистина чистосърдечните вярващи християни в България от следването на такива плътски и светски в същността си лидери, които се мислят за представители на Господ Исус Христос. Какво стана с :…Моето царство не е от тоя свят…“? Политиканстването и заиграването с властта, наистина е приятелство със света и вражда с Бога. Целта на истинската Църква – невястата Христова е благовестието, а не подкрепата на мафиоти и рушветчии от международен калибър. Ако някой християнин се е отклонил от тази цел, да припомня че това е грях(да пропуснеш целта е едно от определенията за грях). ПОКАЙТЕ СЕ, АКО НАИСТИНА СТЕ ПОСВЕТЕНИ ХРИСТИЯНИ БРАТЯ В ХРИСТА! А тия светските личности дето се представят за Божии служители, си имат други цели – тяхното лично царство сега и тук на земята в случая във Варна. Такива освен:“… махнете се от Мене е ви познавам…“, друго няма да чуят от Божието съдилище.

  17. Уважаеми Дами и Господа,
    Поради големия интерес, провокиран от медиите за някакво действие, предприето от евангелските пастори в гр. Варна, реших да се опитам да Ви отговоря лично. Няма да заставам зад псевдоним, няма да остана анонимен, ще се подпиша със собственото си и фамилно име, защото зная, че “Когато пътищата на човека са угодни на Господа, Той примирява с него и неприятелите му” Притчи 16:7

    Ясно съзнавам, че каквото и да напиша винаги ще има хора, които ще приемат, други които ще отхвърлят и трети, които иронично ще се подиграят. Осъзнавам ясно, че след открития си отговор е възможно все пак да има хора, които ще вземат от кутията на своята съвършеност, значимост и святост, скалпелът на съмнението и голословието, с който прецизно и внимателно ще направят дисекция на всяко изречение.

    Досега не съм влизал в тези полемични полета, защото съм уважавал правото на мнение на всяка личност, а и не искам да заставам между имената на дълбоко уважавани от мен хора. В споровете и некоректния тон, който е в несъзвучие на моето възпитание и вяра, откривам липсата на Христова любов, която може да прозира дори и между хора, които не са на едно мнение. Продължавам да вярвам, че в чистата и свята църква, за която всички мечтаем има място за тези, които са решили “доколкото зависи от тях да живеят в мир с всички човеци”.

    От коментарите на непознати за мен лица, а и от приятели, които продължавам да уважавам, разбирам че малко прибързано се опитвате да осъдите и заклеймите действията ни, без да сте запознати с мотивите, които ни водеха към определени решения. Като представители на протестантската общност в гр. Варна, ние пасторите на църкви застанахме ясно и открито с имената си, ЕГН-тата си, адресите си, без анонимност и задкулисност. Снимката, която мой приятел – пастор е публикувал е некоректна със събитието, защото е от миналата година и е правена по съвсем друг повод. Освен това, на нея не се виждат останалите пастори от методистката и двете баптистки църкви. Това е пълният ни състав, с който действахме и сега. Това, че на тази снимка сме до Кмета на Варна какво означава? Някой иска да ни внуши чувсво на вина, неудобство, срам.Това е един работен кадър от ежедневието на варненци и протестантската общност в този град е фактор. Точно на тези форуми, ние сме изразявали мнението си за аборти, евтаназия, гей-паради, социална политика, подкрепа за сираци, работа с наркозависими и т.н.

    Разбираме, че за някои сме “слепи водачи”, за други сме “сухари”, “политически плиткоумни”, според трети сме проявили “незрялост”, “емоционалност”, “зависимост”, някои виждат в снимката “агенти на ДС” (кои и колко ли са те?), “политически блюдолизци”. Квалификациите могат да бъдат изобретателни, списъкът да е дълъг и виждам, че дори се допускат съмнения за облаги и привилегии чрез флиртуване от “пасторската компания”.

    Дами и Господа, много трезво анализираме политическите процеси в България. За Ваше учудване, дори и гледаме новините, освен, че ги слушаме и виждаме кои са силните на деня, следим отблизо какво става в града ни, виждаме политическите манипулации и игри, които се случват. Не бягаме след тях и не ги “лижем”. Те ни разпознават като духовен фактор и търсят от нас съвет и благословение. Само преди няколко дни председателят на ГЕРБ – Варна г-н Портних, дойде при нас и ние се молихме за него, благословихме го със Библия и му казахме, че политиката и земният живот са временни, а безсмъртната му душа е вечна. Това направи и водачът на СДС – Г-н Недков, както и много други политици, които в момента са общински съветници. Бог издига авторитета на протестантската общност в града ни, защото те видяха нашето единство като пастори и църкви. Всичките деноминации – Методисти, Баптисти, Петдесятни, СИОН, ОБЦ и ББЦ сме като един отбор. Заедно в молитва, заедно в служение, заедно за града ни! Всеки вторник ние се изпреварваме да си отдаваме един на друг почит, считайки другия по-горен от себе си. Никога не сме спорили за маловажни неща, като сме се старали всичко между нас да става с любов, акцентирайки върху молитвата и Словото.

    Сега няколко думи за жалбата. Ние знаем, че времето на Г-н Йорданов изтече. Корумпиран ли е, мафиот ли е, какъвто иска тълпата да го нарича. Ние знаем, че в историята на Варна ще бъде отразено, че 14 години, тя е управлявна от този, човек. Добър или лош, неговото име ще остане. Времето работи в полза на истината. Ние не сме призовани за съдии, още повече, че само фактите и съдът имат право да говорят. Винаги сме се отнасяли като Божии хора, с респект към институцията на кметския пост и който и да застане на тази позиция, ние имаме призива от Бога да се молим за нашите управници. Защото всяка власт е от Бога, и задачата ни е да ги издигаме в молитвите си. Без значение за какви ни мислите, ние ще продължим да правим това и занапред. Благодарим на Бога, че имахме възможност да му споделим Христос, да му го представим като Негов Спасител и вярваме, че Бог може да работи и в неговия живот. Христос умря и за такива като г-н Йорданов. Ако държиш камъка на възмездието, остави го. Спомни си с колко несъвършенства и грехове Исус ни възлюби и прие.

    Свикнахме да виждаме политически хамелиони, които преминават от партия в партия, тичат след силни и богати хора, гледат все да са сред печелившите. Но как си се чувствал, когато си претърпявал поражение, когато си падал, бил ли си изоставен от приятелите си? Когато човек сгреши всички гледат грешката му и забравят всичко, което той е направил за тях. Ние не искаме да сме от тези, които забравят. Предателството е явление, което масово се наблюдава в нацията ни, а вече и в църквите ни. Моралът и християнската ценностна система липсват в бездуховния свят на българския християнин. За това във нашето действие ние носим послание, че във всеки човек има нещо добро. И ние ще се отнасяме добронамерено като синове на светлината, молейки се за безсмъртните им души. Жалбата не е за защита или връщане на Г-н Йорданов. Ако някой е направил по-интригуващо заглавие, спекулирайки с думи и фрази, то това е за повишаване на тиража.

    “Протестантската общност ” във Варна представлявана от нас пасторите, по никакъв начин не е заставала за да подкрепя или връща Г-н Йорданов. Нашата жалба е поради съществени процесуални нарушения, на разпоредби от закона за местното самоуправление и местната администрация /ЗМСМА/ чл.42.ал.2 – свързана със процедурата на оставката. “Църквата е стълб и подпорка на истината”. Ние си казахме ако с Кмета постъпват така, какво остава с обикновения гражданин. Затова пуснахме жалба до административния съд, чрез Общинската Избирателна Комисия. Освен това считаме, че вотът на хиляди варненци е подменен и не е зачетена избирателната воля на гражданите по време на изборите за местна власт.

    От светкавичните действия на административния съд подразбираме и за политическия сценарий, и за главните действащи лица, в предизборната надпревара. Ако в други ситуации Административния Съд взима решения едва в края на 14-дневния срок, защо ли сега, за часове взе решението да прекрати жалбите. Защото истината не е в интерес на заинтересованите. Относно новоизбрания временен Кмет, ние преди дни бяхме лично поканени от д-р Бозов в Общината. Имахме разговори като членове на Обществения съвет, поставихме съвместни бъдещи цели. Така, че неговият избор беше предизвестен и беше въпрос само на време.

    Не се притеснявайте! Съвсем адекватно се чувстваме в нашите териториални води, познавайки много добре политическата обстановка както в града, така и в нацията ни. За сега намираме добър тон на взаимоотношение с Общинската администрация и представители от политическите партии. Ясно и открито изразихме, че заставаме и подкепяме протестните действия на онези неподкупни граждани, които изразиха своето недоволство към монополите. Ние също като граждани плащаме данъци, такси, сметки и носим раните от енергийната мафия, превърнала се в политическа хранилка.

    Вярвам, че разумните християни от нашите църкви са ни разпознали като духовни хора, каквито сме, затова продължаваме да служим в духа на Божието единство, като побеждаваме злото чрез доброто. Като човеци, в нашето лично общение с Бога, поставяме себе си пред Него, като жертва жива, свята и благоугодна на Бога. Ние също намираме сила от Любовта Му, да заставаме пред Него с разкаяни сърца за нашите грешки и слабости, като “престъпваме с дръзновение към престола на благодатта, за да придобием милост и да намерим благодат, която да помага благовременно.”

    Скъпи християни и приятели, израснах във време, когато атеистичния режим беше суров и строг. Тогава разпознавахме врага, в лицето на милиционера или тайният агент, който ни притесняваше. Изключван съм от Комсомола, разжалван във Флота, осъждан съм, лежал съм в арести, десицип, затвори, ТПО. Три месеца и 17 дена съм бил в единична килия, без осветление, тоалет, баня, с гноясало лице. Преследван като войник, като студент, като учител, по-късно изпратен на 2 месеца строг поправителен труд и винаги тогава врагът беше външен. Той мразеше живите, действени и переспективни християни. Сега дяволът разбива църквата отвътре, противопоставя вярващи хора едни против други, превръща диалога в спор, спорът в омраза, опитва се да ни вкрарва в ролята на съдии и екзекутори. Предприемаме обвинения против виновни и невинни, против братята и сестрите ни. Притчи 29:11 казва: “Безумният излива целия си гняв, а мъдрият го задържа и укротява”. Притчи 11:13 “Одумникът обикаля и открива тайните, а верният духом потайва работата.

    Моля Ви, от Христова страна, проверете сърцата си! Нека всяка гордост, арогантност бъдат заменени със смирение. Нека думите в устата ни и мислите в сърцето ни бъдат угодни на Господа! (Псалом 19:14) Този интернетен език, който мнозина християни използват няма нищо общо с библейския. Днес всеки чака покаянието на другите, виждаме вината на другите. Опитваме се да осъждаме и контролираме живота на другите. Години на ред се бием в гърдите и викаме: “О, добре, че не съм като тоя”. Мислим си, че сме по-добри ли? На някои им излязоха мазоли на ръцете, да стискат камъка и да викат “Смърт!” Исус днес не пише на пясъка, а на сърцата ни и сигурно иска безмълвно да ни каже, както тогава: “За какви се мислите? За по-святи от мен ли? Вие съдите, разделяте, събаряте. Вие нямате нужда от моята праведност и смърт. Пътищата ви са угодни във вашите очи, но не и в моите, защото ако нямате любов помежду си, нищо не сте!” Вместо да водим безпредметни битки с думи и да радваме дявола с тези “духовни игрички”, нека застанем в навечерието на Великото Му Възкресение и да Го помолим да възкреси желанието за простителност във всеки от нас, за да може заедно да кажем: “Прости ни дълговете, както и ние простихме на нашите длъжници!” Матея 6:12. Благодат и мир върху всички!

    Пастор Любомир Шиваров – ХЦ “СИОН” – Варна

  18. Буди в мен недоумение факта,че групата подала молба в съда се „легитимира“ като „протестантска общост“.Странно,но когато поставяш ударението върху една цяла общност от протестанти,би трябвало да се подходи разумно и да се иска мнение или съгласие на тази общност.Да ли е направено -не мога да кажа.Защо не отправиха жалбата в съда като обикновени граждани,но непременно се титуловат? Няма ли да се създаде прецедент на напрежение вътре в отделните общности и между тях.Извинявам се,но е твърде лекомислено и много наивно да се постъпва така. Двама от пасторите на снимката са ми познати:п-р Любо Шиваров го познавам от неговите студентси години и от посещението в ЕПЦ гр.Кюстендил на празника на пролетта по времето на комунизма. П-р Николай Кокончев познавам само визуално от църковните събори на СЕПЦ и от книгата на п-р Стефан Банков. Ще ми се и аз да можех да го кажа по-грубо и с риск да бъда изтрит ще произнеса моето мнение „Пълна глупост направихте – братя“, жалко за това.

  19. Г-н Шиваров искам да ви благодаря най-напред пред колегите докато не са ви нападнали догадки и рикошети. Вие сте един от първите действащи български пастори които са се осмелили да излязат лице в лице с действителността и да дискутират открито наболелите ни проблеми. Това ви прави чест за което ви поздравявам. Казвайки това с цялото си уважение искам да ви попитам за честен отговор на няколко въпроса по тази тема. Не ги считайте за нападка защото ние всички търсим истината но първо да ви изложа изходната си позиция
    Днес попаднах на много грозен разговор между лицето Ангел Илиев Пилев и един представител на Асоциацията на ромските пастори Пепи Кънчев, в която ви обвиняват че сте на една маса с агентите. В друг коментар Петьо Николов от този форума прави следното изказване за вас Petio Nikolov Пастори … объркани …. заедно на една маса с агенти – пастори (стари кучета ) . Наскоро един от пасторите агенти ми се обажда и ме кани на църква ! Как мислите отидох ли ? Не отивайте и вие. Нямайте с тях никакво общение. Не ги поздравявайте ! Помнете те са предавали своите братя ! По-нататък лицето Пилев изкопирал без позволение и обръщението на г-н Константин Андреев публикувано вчера. Преди време си беше позволил пак да копира за книжлето си мое лично изследване за епископ Еленков. Предполагам че плагиатства и от други за написването на книжлето си. Крайно време е да му се обърне по-специално внимание защото няколко пъти му правих забележка но не спира. Като го е страх да се включи в дискусиите че го правите на две и половина по-добре да мълчи. Как може такова поведение и то от пастор!!!
    Оттук идват и моите въпроси към вас г-н Шиваров на които очаквам да ми отговорите. След като лицето Пилев плагиатства, манипулира документи, подстрекава, заблуждава и безобразничи за което има доказателства, смятате ли от Сион да му наложите административно наказание или заставате зад поразиите на този човек в който няма нищо християнско?
    ОЕЦ вече се разграничи от действията на лицето Пилев. Това означава ли че и ХЦ Сион като част от ОЕЦ се разграничава от лицето Пилев?
    И последно вие самият смятате ли като дългогодишен пастор и член на ХЦ Сион и особено като човек който е минал през гоненията и знае от първа ръка за какво става дума, за разлика от тези софийски пасторчета които се навъдиха последните десетина години с по 10-20 човека църквички, вие самият смятате ли да се разграничите от неговите коментари особено след като ви обвинява пред всички че седите на една маса с агенти като съучастник в делата им?
    Отговорът ви няма да промени мнениет ми за вас като божи служители. Бих се радвал дори ако представите въпросите ми на национално ниво и изискате от ръководството на ХЦ Сион да се включи в дискусията със своя декларация. Но смятам че тези въпроси са важни за това което сте написали за вас самия.
    Г-н Пилев позволявам ви да копирате и публикувате въпросите които съм ви написал тук. За разлика от други ваши недоброжелатели аз нямам за цел късно вечер да вдигам кръвното на затлъстялото ви сърце. Но като ще говорим истината нека да я говорим докрай а не като вас с недомлъвки и спекулации. Бих се радвал най-накрая да се престрашите да дойдете лично и доблестно да отговорите на въпросите към вас. Бъдете здрави всички

  20. Скъпи, пастори, представители на Протестантската общност във Варна, не смятате ли за разумно, поне да запознаете църквите, които водите, с решенията които взимате. Не би ли било редно, поне да уведомите членовете си за решенията които взимаме „заедно“, като християнска общност? Или не смятате за удачно да занимавате църквите с наболели теми като тази? Защо предпочитате да си говорим зад компюъра, а не лице в лице? Или това ви притеснява по някакъв начин? Не е ли това това проблем, че в църквите не слушаме поучения по наболели проблеми свързани с обществото в което живеем (пр. морален упадък, неправилни предбрачни взаимоотношения, разводи и т. н. ). Вероятно се страхувате от нещо друго. Направете го, не мисля, че ще останете неразбрани. Христовата любов е в сърцата ни. По този начин нямаше да изпадате в тази неловка ситуация, както вие така и протестанстската общност. Относно конкретиката на жалбата, аз лично не намирам нищо смислено в нея. Дано тези които не разбират смисъла й, да сме само хората писали тук в коментарите. Господ да ви благослови!

  21. Г-н Шиваров,
    Поздравления за мъжеството да застанете тук с името си и позицията си, макар че не я одобрявам!
    Тук сме се нагледали на смели анонимници, така че оценяваме(надявам се и другите участници)вашето писмо.
    Лично аз преди години бях впечатлен от Вашето лично свидетелство, за времето ви в казармата, както и за един интересен момент с такси :), затова наистина си мисля, че сте въвлечени в един лош сценарий с бъдещи по-лоши последствия за евангелската общност във Варна! Наистина ще бъда щастлив, ако се окаже, че не съм прав за последствията!
    Но не мислите ли, че преди да се хванете с „почистването“, на Варна, е редно първо да си почистите своите си къщички?
    Надявам се Бог да ви даде мъдрост!

  22. Скъпи приятелю п-р Любомир Шиваров!

    Чест ти прави, че за разлика от останалите пастори в гр. Варна ти единствен се включи в дебата за вашата НЕУМЕСТНА ПОДКРЕПА на драматично напусналия кметското място г-н Кирил Йорданов. Обясненията ти са много дълги и характерно за проповедническото ти амплоа заобикалящи факта, че вие НАПРАВИХТЕ ГАФ – обществен църковен и морален. Напълнил си обясненията си като в поредна неделна проповед с библейски цитати, но никъде не видях признанието: „СБЪРКАХМЕ!“ За съжаление не само вие, варненските пастори, не разбирате КОГА бъркате фатално, но в речника на мнозина евангелски пастори днес усетът за разкаяние липсва. Искате другите да се каят, но вие НЕ ПОЗНАВАТЕ РАЗКАЯНИЕТО!

    Приятелю Шиваров, всички централни и нецентрални новинарски програми съобщиха с недоумение: „Варненската протестантска евангелска общност е внесла жалба в съда против оставката на бившия кмет Кирил Йорданов“. Цяла България разбра, че вие искате да върнете един бивш кмет, който е свален с негодуванието на варненци, след самозапалване на варненец, след нежеланието на варненци той да продължава да бъде управител на града и т. н. ГЕРБ оттегли политическата си подкрепа от г-н Йорданов, защото разбраха, че той е провалила се обществена фигура. Опитвайки се да играете ролята на „адвокати“ на г-н Йорданов, вие показахте, че заставате срещу ВЪЛНАТА НА ОБЩОТО МНЕНИЕ, че г-н Йорданов е НЕЖЕЛАН ПОЛИТИК И УПРАВИТЕЛ. Който застава срещу такава вълна, приятелю, е враг на общественото мнение, политически незрял човек, с една дума – СЛЯП ВОДАЧ. Нещо по-лошо – за такива като вас, които не преценяват политическата и морална обстановка адекватно поради своята хамелеонщина и които дори не желаят да съжалят за поведението си, дори определението „пастори“ е неправилно.

    Опитваш се да определиш нашия КРИТИЧЕН ЕЗИК като „небиблейски“. Прочети онези новозаветни пасажи, които явно отдавна не си чел: Мат. 23 гл и Филип. 3 гл. (особено ст. 2) – там има определения за такива служители, които не са се научили да казват: „Съжаляваме, сбъркахме! Простете ни!“ Тези колоритни БИБЛЕЙСКИ ОПРЕДЕЛЕНИЯ за много подходящи и за вас във вашия случай!

    д-р Вениамин Пеев (твой разочарован приятел)

  23. Радвам се , че се оказват манипулация събитията във Варна касаещи протестантските пастори ! Очаквах това да е така . Също както се оказаха манипулативна и историята с пасторите ръководители на ромски църкви. Изводът е , че не трябва лесно да вярваме на такива „новини“. Така пише и в Словото.

  24. До г-н Георги Грозев, когото не познавам, а и той мен не ме познава.
    Пиша това единствено поради факта, че г-н Грозев споменава името ми.
    Г-н Грозев,абсолютна лъжа е твърдението ви, че съм представител или представлявам Асоциацията на ромските пастори в България. За да си член на тази Асоциация, трябва да отговаряш минимум на две качества. Първо да си пастор и второ да си ром. Понеже не ме познавате, ще ви кажа, че със сигурност не отговарям на едно от основанията. По професия съм адвокат като моите услуги са ползвани от тази организация. Мои клиенти са били пастори Пастори от повечето деноминации в България като ББЦ, СЕПЦ, Сион, Християнска църква „Шалом“ и други. Християнските организации няма да ги споменавам защото са много. Това обаче не означава, че съм бил техен член или, че ги представлявам, както се опитвате да внушите.
    В поста си адресиран до пастор Шиваров се опитвате да го информирате, за участието ми в дискусия по темата за жалбата срещу оставката на кмета на Варна г-н Йорданов. Не знам дали той нещо разбра от това, но да ви кажа, че писмото на пастир Шиваров е постнато в същата тази дискусия, която сте я чели, но моите постове явно не сте разбрали. Писал съм в качеството си на човек с позиция, а не представител на някого. Там, поне аз съм коментирал представителната власт на внеслите жалбата в Административния съд-Варна. Жалбоподателите са се легитимирали, като представители на Протестанската евангелска общност. Само във Варна ли има така? Такава общност няма ли и в София? Някой питал ли ме е дали бидейки част от нея искам са се подаде такава жалба. Ако толкова са притеснени за справедливостта и подмяната на вота и са го направили в подкрепа не на кмета, а на човека Кирил Йорданов, защо не са го направили за хиляди хора, които пострадаха от него във Варна. Нима няма такива? Аз съм от София, но работя и във Варна. Познавам хората там. Протестите им бяха основателни. На тях са ходили много хора членове на църквите водени от тези пастори. Тези хора питани ли са дали представителите им да подадат такава жалба? Като толкова са загрижени за г-н Йорданов, не беше ли по-лесно да заведат жалбата в лично качество, а трябва да се ползва име на неформална и неперсонифицирана общност? Хайде стига толкова, че имам много работа и нямам време за писане по форуми.

  25. Отворено писмо до всички от Петдесятна църква Варна /и протестантската общност/
    Не знам дали всички сте запознати с последното самосиндикално решение на г-н Кокончев, относно това от името на всички ни да подкрепи бившият кмет на град Варна, като са изпратили той и още няколко пастора от града ни писмо в съда за преразглеждане на оставката и евентуалното му връщане на работа. По три точки съм шокиран и вече не много изненадан от това:
    1. На коя власт се подчиняваме и подкрепяме? Духовнота или светската?
    2. Как може да използва името и авторитета на църквата без да се допита до нито един от нас?
    3. Не трябва ли да бъдем заедно и да подкрепяме братята ни на улицата, които още не познават нашият Господ , и които мръзнат вече повече от месец на вън и отстояват правата ни.
    Аз лично взех решение за себе си че ще стоя прав на проповедите му в знак на протест докато публично не ни се извини за злоупотребата му от наше име.

  26. Цветанка Бойчева Аз съм част от варненските протестанти и посещавам една от баптистките църкви във Варна. Г-н Шиваров(познавам ви лично),моят въпрос към вас ,а в неделя ще попитам и своя пастир,кой ви дава право да замесвате моето,а и на цялата протестантска общност в политически пристрастия? Вие сте духовни водачи и не би трябвало да се замесвате в никакви искания свързани с партии,кметове и пр. Като частно лице имате право да изразявате своите политически предпочитания,но вие сте подали жалбата от името на протестантските църкви във Варна. Нямам нищо напротив да имате добри взаимоотношения с влатта,но да заставате чрез името си като водач на църква в защита на кмет ,свален от недоволството на народа ,е некоректно към вашето паство. Репутацията на Кирил всички я знаем каква е и вашето обяснение с цел оправдание е прозрачна. Ние не сме глупави и ни става ясно ,че са ви използвали като маша,та за това ви призовавам да се извините публично от амвона на църквата ви, сред която имам много приятели. Всеки човек ,може да сгреши,да се поблазни или да бъде подведен,но точно затова съществува и Божията жертва на кръста ,за да може да получи опрощение. Нещо ме смущава сред българските водачи,че те проповядват всяка неделя за покаяние,но избягват да го правят публично. А именно в това се състои освещението,то е в покаянието,а не в самооправданието на собствените си дела и смитането им под килима. Човешко е пастирите да грешат и достойно е да се покайват не само пред Бога ,но и пред тези ,пред които са съгрешили.

  27. Първо ще кажа, че не познавам ситуацията във Варна, но както виждам от написаното, братя и сестри вие НЕ четете написаното от п-р Шиваров:
    „“Протестантската общност ” във Варна представлявана от нас пасторите, по никакъв начин не е заставала за да подкрепя или връща Г-н Йорданов. Нашата жалба е поради съществени процесуални нарушения, на разпоредби от закона за местното самоуправление и местната администрация /ЗМСМА/ чл.42.ал.2 – свързана със процедурата на оставката.“
    Оставам настрана въпроса: „Прави ли са варненските пастири или не?“, но съм категорично против Църквата да следва и да се съобразява улицата. Една от причините Църквата в България (без значение на вероизповедание) да НЕ е фактор в обществения живот е в угодничеството било на властта, било на силните на деня, било на парите, било на нещо или някого другиго…

  28. Всъщност наистина пасторите във Варна са подали бъпросният документ. Ето имената им :

    Имената на пасторите от евангелската протестанска общност в гр. Варна, дали подкрепа подкрепата си за кмета Кирил Йорданов: Според чл.267, ал.1 от ИК. нямащи право на жалба…

    ЖАЛБА подадена от Протестантска евангелска общност в гр.Варна, чрез:
    Любомир Милков Шиваров-пастор на СЦ”Сион”-Варна,
    Георги Йорданов Тодоров-пастор на ХЕБЦ-Варна,
    Георги Кръстев Георгиев-пастор на ХЦ”Спасение”,
    Николай Данаилов Кокончев –пастор на ЕПЦ-Варна,
    Еманиул Илиев Кънев –пастор на ОБЦЛ-Варна ;
    Милко Николов Милков –пастор на Хр Център-Варна,
    срещу Решение № 412/19.03.2013г. на ОИК-Варна,

    Ето и решението на съда :
    http://www.admcourt-varna.com/site/files/Postanoveni-zakonni-aktove/2013/03-2013/0161eb13/14232713.htm

  29. „Една от причините Църквата в България (без значение на вероизповедание) да НЕ е фактор в обществения живот е в угодничеството било на властта, било на силните на деня, било на парите, било на нещо или някого другиго…“ (Жоро Желев)

    Г-н Жоро Желев, с горното твърдение сте абсолютно прав, но … тъкмо УГОДНИЧЕСТВО е мотивът на варненските пастори, които в своето мнозинство са подведени от свои колеги да пуснат жалба пред съда УЖ защото са установили „процесуални нередности“. Вие очевидно не четете внимателно коментарите, които в по-голямата си част са единни в:

    Първо, никой от евангелските структури в града не е упълномощавал пасторите да пускат подобна жалба, която видимо е предизвикала най-малкото иронични усмивки у членовете на съдийския състав. Освен това е видимо, че евангелските вярващи не одобряват тесните контакти на пасторите с кмета, чиято репутация не е безупречна.

    Второ, варненските пастори не са компетентни юристи и въобще не е тяхна работа да подозират „процесуални нарушения“ в напускането на г-н Йорданов на кметския пост. Те да не би да са негови лични адвокати, че са се разтревожили за „процесуални нарушения“? Тяхната работа е да служат на Бога и на своите църковни общности, не да се занимават с юридически казуси, които не разбират.

    Трето, само наивник като Вас може да повярва, че пасторите, които многократно са си пили кафето с принудително отстранения кмет, са имали интерес САМО да посочат „процесуални нарушения“. Това е косвена защита на отстранения кмет, а не търсене на обективна истина.

    И не на последно място, това, което наричате „съобразяване с улицата“ и отричате значението на този фактор, е оскърбително спрямо варненската общественост, в чийто състав влизат и онези евангелски вярващи, които са участвали в протестите срещу бившия кмет. Също така Вие кощунствате срещу паметта на самозапалилия се младеж в знак на протест срещу същия кмет. Бих Ви посъветвал да внимавате какво пишете по варненския казус, защото коментарите се четат от много разбиращи хора. Уличните протести свалиха цяло едно правителство, което имаше вид на стабилно, а Вие приказвате за „несъобразяване“ с тях и апелирате за химерен авторитет на Църквата. Тъкмо лакейническото и глупаво поведение на варненските пастори срива авторитета на евангелизма. Когато цялата общественост е снела доверието си от г-н Йорданов, а една шепа некомпетентни ентусиасти го подкрепят юридически и морално необосновано, това рефлектира отрицателно върху всички нас. Слава Богу, че умните евангелисти се разграничиха от безумната постъпка на п-р Л. Шиваров и компания!

    Прочетете внимателно решението на съда и ще се убедите в плиткоумието на жалбоподателите.

  30. „Тъкмо лакейническото и глупаво поведение на варненските пастори срива авторитета на евангелизма. Когато цялата общественост е снела доверието си от г-н Йорданов, а една шепа некомпетентни ентусиасти го подкрепят юридически и морално необосновано, това рефлектира отрицателно върху всички нас.“

    Напълно заставам зад този коментар на д-р Вениамин Пеев по отношение на поведението на варненските пастори. Тези „Божии служители“ показаха открито на Варна и цяла България, на кого всъщност служат и чия воля изпълняват! Срам и позор са за цялото евангелско движение в България!

    Ще си позволя да цитирам думите на един истински Божии служител – Митрополит Симеон Варненски и Преславски (1840 – 1937) Митрополит Симеон не се е страхувал да критикува и коригира тия около него, които са политизирали църквата заради собственото си облагодетелствуване. Смело той заявява: „От нечистото място само неприятна воня може да излезе…Каквото имам да кажа, казвам го да го чуят и глухите петли, всички да го знаят…Аз ще направя това, което ми е дълг…“

    Има много да се учат евангелските пастори от примера на такива личности като Митрополит Симеон Варненски и Преславски (1840 – 1937)!

  31. Нещо ме смущава сред българските водачи,че те проповядват всяка неделя за покаяние,но избягват да го правят публично. А именно в това се състои освещението,то е в покаянието,а не в самооправданието на собствените си дела и смитането им под килима. Човешко е пастирите да грешат и достойно е да се покайват не само пред Бога ,но и пред тези ,пред които са съгрешили./[Цветанка Бойчева/

    Аз лично взех решение за себе си че ще стоя прав на проповедите му в знак на протест докато публично не ни се извини за злоупотребата му от наше име./ЕДИ КЕРИЯН/

    Напълнил си обясненията си като в поредна неделна проповед с библейски цитати, но никъде не видях признанието: “СБЪРКАХМЕ!” За съжаление не само вие, варненските пастори, не разбирате КОГА бъркате фатално, но в речника на мнозина евангелски пастори днес усетът за разкаяние липсва. Искате другите да се каят, но вие НЕ ПОЗНАВАТЕ РАЗКАЯНИЕТО! /Вениамин/

    БРАВО,БРАТЯ,ДА ЗАСТАНЕМ СРЕЩУ ДЯВОЛЪТ,КОЙТО ГИ Е ОБЛАДАЛ ТЕЗИ ПАСТИРИ В БЕЗУМИЕ,ЗАЩОТО БЕЗУМИЕТО ИМ Е ТОЛКОВА ГОЛЯМО,ЧЕ НЕ СЕ ДЪЛЖИ НА ЧОВЕШКИ РАЗУМ ,А НА БЕСОВСКА МЪДРОСТ.И ДА СЕ МОЛИМ ЗА ТЯХ,ДА СЕ ПОКАЯТ,ЗАЩОТО И ТЕ СА БОЖИИ ТВОРЕНИЯ.

  32. В крайна сметка всеки от нас сам за себе си ще отговаря пред Бог. Блажен ония човек който сърцето му не го изобличава в онова което удобрява. Бог гледа сърцето на човека. Ние какво има в сърцата им няма как да разберем. Не искам да ги съдя за постъпката им . Има само един сериозен проблем м-ду варненските пастори. Това е Кокончев , който е с агентурно минало. И при положение , че това е известно , останалите пастори са заедно с него като съработници в нещо. А това вече е проблем ! И то голям проблем за въпросните пастори. Имената са им опетнени не от това , че са решили да заемат гражданска позиция , а от това , че са заедно с предател на Господ.

  33. Петьо Николов (от коя църква сте?) сигурен ли сте че брат Кокончев е бил агент? Какви доказателства представяте за това? Единственото публикувано до момента е агентурна бележка която е бил задължен да подпиши и от ДС СЕПЦ за да стане пастор. Всички пастори на по-големи църкви са подписвали такива. В никакъв случай не го защитавам но нека говорим с доказателства а не с празни думи като вас. Ако имате досието на Кокончев в което той е донасял на службите моля публикувайте ги. В противен случай не спекулирайте!

    Дали сте странно мнение и за досието на пастир Куличев. Ако имате достъп до него публикувайте го или отново спекулирате?

    Динко Влаев ви е поставил ребром въпроса за водачите на Чиста църква. Вие се правите на ни чул ни видял.

    Вяра Илиева ви е засякла да копирате нейни изказвания с цел да създавате интриги.

    От двама или трима свидетели при вас стават вече пет. Прави впечатление, че информацията която подавате идва с 2-3 дни закъснение. Копирате мнението не други хора без те да знаят и създавате интриги. Защо? Това е подло и равностойно на агент който докладва. Не съм чел по-рано написаното тук за да ви засека но сега ви разобличавам открито. Това не е поведение на вярващ. Моля ви от Христова страна оправете кривите си пътища! Господ иде!

  34. Разрешете да направя един съвет към варненските пастори. Те имат правото да са загрижени за града си, това е тяхната кошара, където държат овцете си, те я метат и пазят от вълци. Разбира се, че като има заплаха за кошарата ИМ и най-охранена овца в нея да се вдигнат със сопи срещу крадеца и натрапника.
    Аз като харизматичен вярващ все пак се питам дали пък на мястото на сваления кмет, когото те толкова обичат, щото е власт поставена от БОГА, Рим.(там кой беше стихът). Няма да дойде някой още по-отгоре поставен ? Нали всяка власт е от БОГ, значи Бог го е свалил от власт кмета, за да сложи някой по-горен. Стана ми малко чудна тая логика, подкрепяли не човека, а кмета, човека може и да бил корумпиран, ама като кмет не бил и не трябвало да го свалят.

  35. СЛАВА НА БОГА,БРАТЯ И СЕСТРИ.ТОКУ ЩО НАУЧИХ,ЧЕ НИКОЛАЙ КОКОНЧЕВ СЕ ИЗВИНИЛ В ЦЪРКВАТА ДНЕС.ДАНО И ДРУГИТЕ ПОСЛЕДВАТ ПРИМЕРА МУ.

  36. „Всички пастори на по-големи църкви са подписвали такива (декларации пред ДС)“ (Димитров).

    Г-н Димитров, това Ваше твърдение, че „всички пастори на по-големи църкви са подписвали“ декларации за сътрудничество с ДС, е НАПЪЛНО ПРОИЗВОЛНО. Не знам на колко години сте и дали сте били евангелски пастор преди 1989 г., но аз бях пастир до 1989 г. на ЕПЦ-Русе и никога не съм подписвал декларация за сътрудничество. Не съм подписвал, защото съм отказвал. И за това съм плащал съответната цена. Знам и за други случаи на пастири „на големи евангелски църковни общности“, които също не са подписвали декларации за сътрудничество, въпреки че са били викани от представителите на ДС нееднократно.

    Въпреки че тук се дискутира друг проблем, а не „сътрудничеството на ДС“, ще Ви кажа съвсем отговорно, че декларации подписваха КАРИЕРИСТИТЕ МЕЖДУ ПАСТОРИТЕ. Такива като В. Вирчев, П. Игнатов, Н. Кокончев, Бл. Белев, Д. Митев, Б. Ялъмов и др. бяха използвани от службите за шпионаж вътре и извън страната. Те подписваха декларации, след което влизаха в централното ръководство на своите деноминации, изпълняваха задачи на ДС и пишеха доноси, пътуваха по чужбина уж на християнски конференции, а всъщност събираха информация за намеренията и действията на чужди християнски мисии и т. н. Благодарение на техните доброволни доноси в България се възбудиха съдебни процеси, писаха се книги, произведоха се филми против евангелизма. За това има запазени документи и сведенията от тях много скоро ще видят бял свят – само изчакайте малко. Тезата, че „пасторите на големи църкви“ били „подписвали декларации“, се лансира от споменатите по-горе агенти. Само умните хора обаче питат: „Ако е така, както твърдят агентите, с каква цел „пасторите на големите църкви“ са „подписвали декларации“? Агентите досега не са дали разумен отговор на тази хипотеза.

    Моят отговор, който съм давал още в началото на миналата година, е същият и сега: „Само пасторите кариеристи попълваха декларации, събираха информация, доносничеха и дори получаваха хонорари и облаги за това от ДС, защото извършваха шпионска дейност!“ Не всички евангелски служители обаче са минали по този път!

  37. Имах предвид духовния съвет на СЕПЦ за който също знаем че е бил подопечен на службите и са назначавали по усмотрение. Тези неща се премълчават сега защото повечето преминаха и с това се пропуска един важен период преди да се създадат службите за намеса в живота на църквите. Освен това комитета за религиозните култове наследен от дирекция вероизповедания и отдел 2, 3 и 6 бяха отделни правителствени подразделения. Може би по-точно казано е всеки който е искал да бъде пастор на голяма църква т.е. кариеристи е подписал. А Русе не беше голяма църква в сравнение със София, Пловдив, Стара Загора, Ямбол и Бургас в южна и Търново, Плевен, Варна в северна България.

  38. Г-н Димитров,
    Теорията ви леко издиша! Например ЕПЦ-Плевен беше съвсем малка църква, която се събираше в една барака! Надали имаше повече от 40 човека! Но знаем и за малки църкви с пастори-ченгета, които още тогава си се знаеше,че са такива!Знам и за пастор на голяма църква, който беше убит в затвора…! Но и досега помня как агентът на ДС Д.Митев настъпи моя пастир-брат Христо Андреев така, че завинаги ще помня надменната злоба на младото(тогава) ченге, което се присмя на един стар Божий слуга!
    Ако толкова много държите на теорията си, че всички пастори на големи църкви са подписвали нещо си, опитайте по друг начин! 🙂

  39. Г-н Ст. Димитров, прощавайте, но ще уточня някои неща, за да не останете под влиянието на тезата на агентите, че „пасторите на големите църковни общности“ са подписвали задължително декларации и това било неизбежно. Не сте прав за състава на русенската ЕПЦ, защото по мое време тя наброяваше редовни членове 220 души (без приходящите) и бе по численост два пъти по-голяма от църковните общности във Велико Търново и Плевен преди 1989 г. Въпреки малкия числен състав на В.-търновската общност, Д. Митев (приемникът на п-р Г. Тодоров) стана член на съюзното ръководство на СЕПЦ преди да бе имал стаж на ръкоположен пастор. Вие може би не знаете, че днешният състав на тези църковни общности (В. Търново и Плевен) е напълно различен от тогава. Освен това, към мен се проявяваше специален интерес от службите на централно ниво и мои колеги са имали задачата специално да ме наблюдават и да донасят за мен (за това ще излязат документи скоро) поради факта, че имах висше богословско образование и ползвах западни езици. ДС не се интересуваха от „числеността“ на църковните общности, а от податливостта на характерите на техните служители. Ако бях пожелал, щях да се издигна в църковната йерархия, но с цената на продажба на съвестта си. На мен са ми предлагани „големи църкви“, но съм отказвал, знаейки какво трябва да платя за това. Моля, не подценявайте психологическата компетентност на службите, които се интересуваха от пасторите и ключови представители на евангелските общности, а не от целия състав на църквите. Що се отнася до църковните общности в Бургас, Стара Загора и Ямбол, там ДС бе проникнала посредством пасторите им, които се продадоха. Само п-р Гостиловски не се поддаде и плати за това – надявам се да сте чували за неговото мъжество. Мога да Ви дам много примери (Пловдив, Хасково, Кърджали и т. н.), които доказват тезата за интереса на ДС към пасторите, независимо в каква църква (малка или голяма) служат.

  40. Моля да ме извините,но темата е друга.Явно крайно време е да се отвори друг форум за „Чиста Църква“.Нека за „агенти“,“доносници“,“юди“ и др.от „еснафа“се намери специално място. Какво се набива в очи по текущата тема?Варненските момчета,може да стигнат(няма да цетирам стихове от Словото,преди мен са цетирали достатъчно)до светската поговорка:…никога не е късно някой да стане за резил.Жалко е,че ги отъждествяват с евангелското общество!..

  41. Към Димитров:
    Аз съм от Русенската Петдесятна църква и мога със абсолютна сигурност да ви кажа, че тя беше доста над 200 души. 236 души беше само регистрирания членски състав, а имаше още най-малко стотина, които не бяха членове на църквата, но редовно идваха и участваха в богослуженията. А членската маса на Търновската ЕПЦ беше около 100-ина души само, защо ли я нареждате сред най-големите?! Дори и днес членския й състав не е огромен, огромна е само сградата, но тя не прави църквата, нали? Така че не омаловажавайте казаното от пастир Вениамин Пеев по отношение на податливостта на отделните пастири! А подписваха и пишеха всички пастори, които искаха да се издигнах на йерархията на ЕПЦ, но и да се обогатят лично в материално отношение, което, според мен, е водещият фактор в действията им. Повечето от тях са живи и ако ги познавате лично, ще можете сам да видите какъв стандарт на живот имат!

  42. В „Приключенията на п-р Методиев”, от Данаил Налбантски (2001, изд. Нов Човек) има кратък разказ за пастира, чийто проповеди били маркирани от Духовния съвет с „червено”, „жълто”, „зелено” – теми като „оправдание, спасение, новорождение, освещение, кръщение, дарение, изгубление” – с код „червено”…Накрая той залепил една червена лепенка на своята Библия и им предложил да му дадат друга книга, от която да проповядва…

  43. Г-н Кънчев благодаря за забележката че не отговаряте на условието да сте пастор а адвокат но затова пък съм ви изключително благодарен че сте писали лично за разлика от лицето Ангел Илиев Пилев който още не се е престрашил. Не разбирайте неправилно това което съм написал за представител на мнение относно Асоциацията на ромските пастор в което правите паралел относно правото на варненските пастори да са представители на протестантската общност. Мога и ребром да задам въпроса дали във вашата практика сте извършвали адвокатска дейност в полза на Асоциацията на ромските пастори като техен представител, но това не е целта на дискусията пък и за мен е по-полезно вашето мнение отколкото да ви хвана в крачка. Вижда се че цялото чудо беше а три дни. Сега остава само останалите пастори да си поискат прошка като Кокончев.
    А след като вие сте представили мнение че новината за съглашението с БСП била партенка пусната от някой си Иван (поправете ме ако цитирам по памет), колкото и да не смятам това за адекватно адвокатско мнение, бих ви поканил в темата за Асоциацията на ромските пастор да представите позицията си. Там бяха зададени няколко въпроса относно правото на пастори да организират политически крила, връзки с г-н Кънчев от Евророма и дори препоръки от г-н Влаев към пасторите как да представят своя вот. Вашето мнение като юрист би било безценно а и скоро ще се убедите че това не е от форумите които ви губят времето

  44. Благодаря за „топлите думи“ г-н Димитров. Да допускам ли , че като говоря против агентите Ви засягам лично ? Моите думи наистина са насочени лично срещу хората които са предавали братята си. А в това , че в един момент съм решил да дам още по-голяма публичност на нашите дискусии … какво лошо има в това ? Публичноста е вид осветляване. Вас това притеснява ли ви ? Виждате името ми , снимката ми във фейсбук , а и ако потърсите ще намерите и друга информация. А Вие кой сте г-н Димитров ? Тезата която застъпих и пак ще повторя е , че е позорно за християни да са съработници в някаква дейност с други християни за които се знае , че са били агенти на ДС. И това е така защото целта на ДС беше „унищожаване на религията“. Тоест християните сътрудници на ДС са съдействали за постигането на тази цел. По този начин те са воювали подмолно и с методите на лукавството срещу Господ и светиите. Вярно е , че днес тяхните господари ги предадоха. Но това не означава , че ние трябва да ги приемем. Я ги погледнете днес тези предатели на какви позиции са в много от църквите. Е какво , редно ли е прид Господ да мълча ? Не , няма да мълча. Ще говоря.

  45. Dolu kavgite razmiricite i buntovete .V IMETO NA BOGA NA VOINSTVATA I NA SILITE ..
    Eh she hubavi cvetq gledaite cveta na varbata i zabraite kavgata stiga stiga stiga …

  46. ….нахока леля Таня децата и ги прати да си лягат.
    Сега по темата: Нека си представим дали Христос би се опитал по същия начин както варненските „представители на Протестантската общност“ да организира разрастването на Царството Си.

  47. Пепи Кънчев аз пък нямам проблем да ви попитам директно някога представлявали ли сте или изпълнявали ли сте поръчки от Асоциацията на ромските пастор?
    Защото това би направило написаното от вас безпредметно. Благодаря ви за честния отговор.
    И още един въпрос в качеството си на какъв бе включен подписа ви сред деветдесетте подписани в ОТВОРЕНО ПИСМО относно дейността и служението на апостол Георги Бакалов?

  48. Petio, Pepi, Petar отклони темата за провала на варненските пастири с придумания и припявания по теми по който хал хабер си нямате. Моите документи са оповестени и обнародвани от комисията, за разлика от засекретените досиета които тепърва ще се отварят. Предполагам че ти също не си били агент, но къде може да се види документа за това? С този въпросите които ти зададох стават с един повече. Кога ще спреш да шикалкавиш и ще отговориш?

  49. ,,Ku4etata si laqt kervana si varvi ,,Koito slusha shte papka ,,
    Te vsishki sa fenove na agent Jelev i kakto toi beshe s kmeta za tva v podkrepa za nego …
    Na bivshiq agent- ps Nikolai Kokonshev Vsishki go podkrepqt .

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *