Питър Уинс в България

ВТОРНИК, 26.05.2015 г., гр. Благоевград от 18:30 ч.
Християнски център „Антиохия“
кв. „Еленово“, ул. „Атон“ №3

СРЯДА, 27.05.2015 г., гр. София от 18:30 ч.
ОБЦ „Бъдеще и надежда“
ул. „Веслец“ №69

ЧЕТВЪРТЪК, 28.05.2015 г., гр. Добрич от 18:30 ч.
Църква „Реката“
Хотел „България“, ет. 2

ПЕТЪК, 29.05.2015 г., гр. Бургас от 18:30 ч.
Християнски център Бургас
ул. „Вардар“ №30

147 comments for “Питър Уинс в България

  1. П-р Петков, Вашият комплекс продължава да звъни като звънците на акад. Ив. Павлов, а Вие продължавате да откликвате първосигнално и хаотично. Две думи за онова, което си изграждате като „етични критерии“. Дотук Вие се доказахте САМО като интригант и хлевоуст дърдорко, какъвто си бяхте и преди 20 години. Вие „давате акъл“ на всеки и квалифицирате всеки според ниското си ниво. Това е характерно за самообявили се „всезнайковци“ като Вас, които разбира се, не показаха дотук капка уважение към опонентите си. Вижте как се отнасяте към г-н Ив- Георгиев: „Георгиев, абе ти да не си Биг Брадър бе?“ (Няма да поправям пунктуацията, която би поправил всеки четвъртокласник!). Така СЕЛЯНДУРСКИ ли проповядвате? Сигурно!…

    Второ, Вашето поведение дотук показа, че Вие говорите по всяка тема, която Ви дойде наум и в крачка, но помните какво сте казал не повече от 5 минути. По ВАЖНИТЕ ТЕМИ обаче видимо нямате мнение! Не случайно Ви запитах дали сте готов да поучавате по астрофизика Триединния Бог, Христос, Павел, св. Атанасий, Кападокийците и т. н. Ако си бяхте научили уроците във ВЕБИ, вместо да си говорите сладко-сладко в часовете по Патрология и Догматическо богословие, щяхте да знаете следните неща: 1) че „Триединният Бог“ е богословско-философска категория, въведена от Ориген и подета от св. Атанасия и Кападокийците (знаете ли им имената?); категорията „усия“ (същност на Бога) е възприета от Аристотел (знаете ли кой е той?); 2)че Вашата астрофизика и авио-инженерство НЯМАТ НИЩО общо с доктрината за „Триединния Бог“, защото всеки първокурсник от сериозните богословски семинарии знае, че хуманитарните дисциплини като философията и богословието имат СОБСТВЕН предмет на изследване, методология, понятия и концепции (тези неща не сте ги учили нито във Военното училище, нито в петдесетния факултет); 3)Именно Религиозната философия, която има допирни точки с Патрологията, Догматиката и Екзегетиката, подхранва и пояснява понятията и концепциите на тези богословски дисциплини, следователно тя е задължителна да се изучава – нещо, което Вие не сте правил в петдесетния факултет. А Религиозната философия помага и за поумняването.

    Изводи: 1) По тези и много други причини един от Вашите преки колеги, завършил петдесетния факултет – п-р Е. Ценов – се оказа ЕРЕТИК, който въобще не познава учението за ТРИЕДИННИЯ БОГ. 2) По същите причини Вие може би също не познавате доктрината за Триединния Бог и по всички досегашни изявление по богословски въпроси се оказахте също такъв НЕВЕЖА, както и п-р Ценов. Вероятно сте и същият еретик! Марксизма видимо сте го усвоил като комсомолец от 80-те години, но в БОГОСЛОВИЕТО СТЕ КРЪГЛА НУЛА! Затова заявявам, че независимо какви оценки са Ви писали в петдесетния факултет, Вие заслужавате слаб (2) по Богословие. Като педагог, който не е оценяван от невежи като Вас, препоръчвам да запишете отново богословски курс и този път да слушате внимателно лекциите, а не да си говорите с преподавателите, както в междучасията. Готов съм да Ви предложа необходимата литература за ограмотяване, а можете винаги да ме питате за А-Б-то на богословието. Мога да Ви помогна и да стигнете до Я-то в Богословието.

    Ваш д-р Вениамин Пеев

  2. г-н Пеев,
    Не виждам защо се месите изобщо тук, след като това са си вътрешни проблеми на ОБЦ. Нали такава е вашата логика? Защо давате коментари отностно обвиненията на Бакалов и Пилев срещу Еленков, тъй като това са също вътрешни работи на ОБЦ. И Бакалов и Пилев са възпитаници на ОБЦ, в продължение на години свързани с въпросната деноминация. Вие имате ли толкова стаж в ОБЦ колкото тях в тази деноминация? Това са си вътресемейни скандали в кръга около Еленков. Това че ОБЦ „Прелом“ е напуснало деноминацията и сега си имат някакви заигравки какво ви бърка?
    Г-н Костов, може да намирате израза „лелка“ за проява на добро възпитание, но все пак не ви насърчавам така да наричате съпругата си и роднините си от женски пол. Въпросните дами не са наричали д-р Пеев или вас „чичко“, за да заслужават такова „джентълменско“ отношение.
    И мен един брат тук ме нарече „най-кресливата клюкарка“.
    Ако наистина сеансите с търкаляне по земята на Питър Уинс могат да помогнат на някои хора тук да изчистят езика си, аз лично горещо препоръчвам посещението им.
    Добре е да се проследи дискусията нагоре и да се види коя страна е склонна да обижда. Добре е и хората, които ме наричат с определени епитети да видят, аз използвам ли такива.
    Относно проклятията:
    Те са регламентирани в 28 глава на Второзаконие. Част са от законодателството, дадено на евреите. В Гал. 3:13 е недвусмислено заявено, че проклятието на Закона е понесено вече. Ако сте изкупен, не може да сте под проклятие. Освен всичкото, този Закон не е даван на езичниците, те не са родени под Закона, съответно той не може да се прилага към тях. Точно това обсъжда апостолския събор в Деян. 15.

  3. Цитат от г-н Калин Василев: „Добре е и хората, които ме наричат с определени епитети да видят, аз използвам ли такива.”

    Г-н Калин Василев бях решил да ви спестя тези цитати от вашите безбройни и безразборни писаници на епитети в интернет, но понеже си позволихте да ни поучавате в морал а и излъгахте че това не сте бил вие а някой друг Калин Василев ви питам директно това вие ли сте или друг има да чакаме?

    г-н Калин Василев (известен с псевдонимите логопед, Кал Вач, JoroH, Жоро Храста) пише за разни хора:
    22.02.11 14:52 епископ Еленков изумителен лъжец. Точната дефиниция е безскруполен църковен кариерист.
    29.11.11 21:35 откачената харизматичка Елена Вайт, известна като Лудото Ленче, нападат други откачалки, които се впечатляват от чудеса и знамения
    11.04.11 23:53 Споделям мнението на автора за психотичността на дъновистите, а вероятно и на Дънов. Повечето дъновисти, които познавам, даже и бивши такива станали евангелисти, ги тресе схизофренията.
    11.05.11 23:24 Честно казано (без да отричам, че йеховизма е гибелно учение) в една Стражева кула има повече полезни неща, отколкото в проповед на Джойс Майер.

    г-н Калин Василев (известен с псевдонимите логопед, Кал Вач, JoroH, Жоро Храста) пише за национализма и малцинствата:
    26.07.11 01:17 Истинският краен национализъм търси разширяване на представата за нация – в случая колкото може повече хора да бъдат представени за българи. Всъщност, ако разширим българския етнос с потомците на прабългарите, населяващи Русия, нищо чудно да се окаже, че българите в болшинството си са мюсюлмани.
    18.08.11 10:47 хаха, мюсюлманин като умре, от взрива умират още и други жертви за вярата.
    20.05.11 22:02 Браво на ходжата или какъв е там

    г-н Калин Василев (известен с псевдонимите логопед, Кал Вач, JoroH, Жоро Храста) пише за националното самосъзнание:
    25.05.11 15:05 Аз многократно съм го казвал. Ще се радвам, ако ни колонизира някоя нормална държава
    21.02.11 14:19 Левски е бил нормален човек имал е своите предимства и недостатъци. Не знам каква е тая комплексарщина да създаваме национални идоли.
    08.06.11 22:47 Намери ми коя църква подкрепя (мълчаливо или явно)ку клус клан. И тогава ще продължим.

    г-н Калин Василев (известен с псевдонимите логопед, Кал Вач, JoroH, Жоро Храста) пише за своите лични и монофренични отклонения:
    08.04.11 12:38 Като бях малък учителката сочеше драсканиците в тетрадката ми и казваше, че тетрадката е огледало на ученика.
    24.04.11 21:56 алкохолът не е тежък наркотик, доколкото в повечето случаи употребата му не води до зависимост
    18.06.11 21:25 Звездите ми го говорят… следят ни извънземните ….

    г-н Калин Василев (известен с псевдонимите логопед, Кал Вач, JoroH, Жоро Храста) пише като специалист по хомофобия:
    26.09.11 22:03 детайлите не са изгодни за педайлите
    24.09.11 17:48 Аз деля педерас от педерасТ. За първия е характерно особена характеропатия, може и да не е хомосексуалист. А вторият, негов си проблем, ако е точен, нямам проблем да го уважавам, както и правя.
    27.07.11 17:45 Познавам достатъчно. Имам хора, които са ми може да се каже приятели хомосексуалисти. Не виждам проблем в това да имам приятелско отношение към хомосексуалист. А фактите са си факти.

    Дали горните приказки са на вярващ човек всеки сам може да прецените, аз по-скоро се притеснявам че когато някой определя собственото си говорене като говоренето на някой друг Калин Василев за това вече си има клинична диагноза – деградирала циклoфрения с халюцинации. Надявам се горното да не сте го писали вие г-н Калин Василев а известния ваш съименник с псевдонимите логопед, Кал Вач, JoroH, Жоро Храста. Защото както и вие сам казахте фактите са си факти.

  4. Започна се компроматната война. Кое точно е компромат от това, което сте извадили освен, че ми поставяте медицинска диагноза, за което бих искал да се представите, доколкото искам да проуча възможностите да заведа съдебно дело за обида, понеже Вие в прав текст ме наричате шизофреник. Доколкото разбирам за вас са възмутителни атаките ми по отношение на Елена Вайт, крайния национализъм, пропагандата на хомосексуализма.
    Единственото нещо, което намирам, че не е било редно да напиша от приведеното е относно коментара ми за педерастията. Тя е остарял термин.
    „звездите ми го говорят“ е иронична забележка към опонент, извадена от контекст, както и всичко, което не знам кога успяхте да извадите.
    Освен всичкото „детайлите не са изгодни за педайлите“ не е моя реплика.
    Ще се понитересувам дали да бъда квалифициран като шизофреник е достатъчна причина за съдебно дело.

  5. Г-н д-р Пеев, винаги съм считал, че хората, които ме критикуват са много ценни за мен. В това отношение мога да кажа, че Вие в момента сте най-важният човек за мен. Защото критикувайки ме това ми помага да се погледна отстрани. Изобщо не считам, че съм перфектен, напротив, като всеки човек и аз си имам своите слабости.
    Ще си позволя да споделя някои виждания с Вас. На първо място, не знам какъв е Вашия критерий за еретик. Ако критерият Ви е наличие на разбирания които не съвпадат с Вашите, то тогава ще си си позволя да изразя несъгласие. За разлика от някои колеги (няма да споменавам никакви имена защото лично не съм чувал учението на Е. Ценов), приемам учението за Триединния Бог така, както е формулирано на Вселенските събори. Никога не съм отричал божествеността на Христос, като и човешката Му същност. А това, че представите ми за съвременната философия не съвпадат с Вашите – това вече го няма в никакъв канон. Освен това, вече Ви казах, че Вие не сте запознат с програмата на обучение във военното училище и за това Ви помолих да не я коментирате. Пак ще повторя – имах прекрасни и достойни преподаватели, които ни учиха да разсъждаваме, да имаме свое мнение и да бъдем творчески личности. Един цитат на доц. д-р Цветан Йорданов, който беше преподавател по Политлогия и началник катедра „Хуманитарни науки“: „Изграждайте си свое мнение по въпросите, без значение какво мисля аз – именно това оценям, когато изразявате вашите мисли с ваши думи. Дори да е грешно, мнението ви има право на живот“. Вие бихте ли се съгласил с тези думи? Бихте ли ги казали от Ваше име?
    Не коментирайте начина, по който се обръщам към другите. Това за „Биг брадър“ е по-скоро една закачка, а не обида. Но ще се замислите ли за Вашите думи, които използвате по адрес на несъгласните с Вас? И за да не кажете пак че съм празен бърборко, ето цитат, който, напомням, дадохте ми разрешение да цитирам: „клюкарници, жабарници и мишкарници като Фейсбук,… маса неграмотни, прости и самомнителни петдесетни пастори, които носовете си не могат да обършат, а се произнасят по всякакви въпроси,… крякащи простаци в Жабокрек,…неграмотници“. Това са Ваши думи. Сега можете ли да помислите, това ли е отношение на духовен наставник към хора, които той би трябвало да наставлява с много любов? Как контрастират тези думи на фона на думите на Христос „Отче прости им, те не знаят какво вършат“ по отношение на тези, които Му се подиграваха? Ако това бяха думи на всеки друг нямаше да имат никакво значение, то това са квалификации, които излизат от някой, претендиращ за много по-висша форма на духовност. Така ли се отнасяте с хората, които не се съгласяват с мнението Ви и които спорят с Вас? Моите преподаватели от военното училище ме научиха да уважавам противника и в никакъв случай да не го обиждам, зачитайки неговото достойнство. На какво учи студентите си един д-р по богословие? Трябва да призная, че фантазията Ви е наистина неограничена и голяма част от термините, с които мога да обидя и засегна някой, съм научил от Вас. Дори в армията не съм чувал такива неща. Военните професори винаги са зачитали нашето достойнство въпреки далеч по-високото военно звание и научна квалификация. За съжаление Вие, който би трябвало да сте нещо повече с оглед християнската вяра, сте много под тях.

  6. Присъствал съм на доста събрания на Питър Уинс и не съм съгласен с това някой да ги нарича сеанси. Мога да говоря за от преди 2 години, когато лично имах възможността да го придружавам. На събранията присъстваха официално винаги повече от 2-3 пастора от града, даже за това, което споменавам в Бургас беше организирано заедно поне от 3 различни църкви от различни деноминации, може и да са били повече, и никой от тях не се намери да го нарече с определенията които Калин Василев го нарича. Умелото използване на термини създава у читателите съответното чувство на приемане или неприязън, като вече се подразбра към кого още питае негативни чувства. Смятам за редно да попитам: КОЙ Е КАЛИН ВАСИЛЕВ И ЗА КАКВО СЕ БОРИ?! Някой знае ли, ако не той сам да каже нещо за себе си, понеже по негови думи може да има и друг участник в дискусията със същото име. Най обичам когато сме на видело (който чете нека разбира).

  7. Г-н Последен Илия, последните двама Илиевци за които знам са Бранхам и Доуи,все изпечени измамници и лъжеучители. Надявам се да не сте от тяхната компания!
    Имам сериозни основания да смятам че Вие и г-н Георгиев сте едно и също лице, но това няма значение!
    Не разбирам защо ме обвинявате,че измествам темата при положение че тя е „Питър Уинс в България“ и описаните от п-р Добрев свидетелства за служението на Уинс говорят за практики на движението“Слово на вяра“, както и на NOLR-Късния дъжд!
    Не отговаряте на въпроса ми „Служителите на “Слово на вяра” Христовото учение ли проповядват или друго благовестие?“, както и твърдите, че въпросът ми за шакти-пад е встрани от темата!
    Ако Уинс показвава хиндуистки практики, според Вас не е ли редно да си зададем въпроса: На кой бог служи тозуи човек?

    ………………..
    Д-р Костов,уважавам ви и съжалявам ,че не съм разбран правилно!
    Един мъж няма нужда да обижда някой по-слаб за да му покаже превъзходството си! НАдали когато срещнете някое наперено младо адвокате, се опитварте да го смачкате от висотата на своя опит и ерудиция! Няма нужда да наричаме сестрите „лелки“ за да разберат,че някъде са сбъркали! Това е което имах предвид- ние, братята, с нищо не им показахме нито любов, нито търпение!
    За мен това е недопустимо поведение спрямо някой по-слаб!

  8. И аз не съм казал, че апостол Павел е обладан, господин Василев, точният ми израз беше „демон в плътта“. И това което вие излагате според мен е разрушителното в евангелските тенденции, навсякъде търсите ерес във всеки израз. Това което учат проповедниците на вяра е, че новороден християнин може да има демон в плътта си, но не и в душата и духът си – не могат да се обладани. Друго което учат проповедниците на вяра е, че човек може да има винаги изцеление, после пак се появяват хора като вас, които използват „тръна на Павел“ , само че с обратен знак. т.е тогава вече е ангел сатанин и щом Бог е отказал да го изцери, значи не може. В крайна сметка вие самите не можете да се раберете кое точно е ерес.

  9. Гошо бе драги, остави го този младеж не виждаш ли че е едвам се държи горкия. Какво може да каже той за Питър Уинс или Джойс Майер, когато дори не е ходил да ги види на живо.
    Г-н Иванов трябва да ви разочаровам с това че не познавам нито първия нито последния Илия:) Последния Илия започна да пише наскоро тук относно икуменизма сред адвентистите и неговата програма за Естествено развитие на църквата. С тях можете да си говорите в Pisanoe.com
    А по темата за Питър Уинс е нужен чисто практически тест по богословие. Хората от църквите казват че служението на човека ги е благословило и докоснало дълбоко. Хората извън църквите пък твърдят че бил лош проповедник без дори да са отишли да го чуят. Даже без дори да ходят на църква!!! На кого да вярваме сега? На хората които са били там или на хората които хабер си нямат. Той отговора не е толкова сложен

  10. До тук виждам следните проблеми на движението Слово на вяра. На първо място е ясното разделяне на човека на три съставни елемента – дух, душа и тяло, които могат да действат и работят независимо един от друг. Тук трябва да се замислим, дали това ясно разделяне е правилно и точно? Какво означава някой да има демон в плътта, но не и в духа? Едно такова твърдение лично на мен ми звучи много странно. Според мен човекът не е като яйцето, което има черупка, белтък и жълтък. Освен това, тази метафора с яйцето абсолютно погрешно се използва като илюстрация на Божествената троица. Черупката извън яйцето не е яйце, а черупка – и това може да се каже и за другите елементи. А може ли това да се каже за Троицата? Мисля че никой не би казал, че Сина извън троицата е само човек – ето това вече е ерес. А човешкото триединство е точно толкова сложно както и Божественото. Това, което става с тялото няма как да не се отрази върху духа и душата. За това според мен не можем да говорим за демонично обладана плът, а освободен дух. Това вече граничи с древния гностицизъм. На второ място, учението на вяра твърди, че човек непременно трябва да бъде изцелен и ако не бъде, то това означава, че е допуснал сатанинската атака. Учителите на движението стигат и по-далеч, като твърдят, че вярващия не трябва да страда и страданието е белег за непосветеност. А какво да кажем тогава за мъчениците на вярата, които са били избити още по времето на Нерон, а и в наше време, които страдат заради христовата си вяра? И те ли не са посветени. Учителите на вярата не дават отговор на този въпрос. На трето място, според учението ние можем да диктуваме едва ли не волята на Бога като правим т.нар. положителни изповеди. На изповедта се придава дори магическа сила – каквото човек изповядва, то става. Вярно е само при едно условие: че изповедта на човека съвпада с изповедта на Бога, т.е. това, което човек иска, го иска и Бога. Изцяло в Божията власт е човек дали да бъде изцелен или не. Ако Бог реши, че ще изцели някой, то Той ще го направи. Но ако не реши – никакви човешки напъни, пък било то изповеди или усърдни молитви, не могат да го извършат. Апостол Павел казва, че се е научил да се доволства въъ всяка една ситуация – и в имане и в нямане. Не казва, че винаги е бил добре, но дори когато е бил в страдание той се е радвал. Дали можем да достигнем този пример?
    Сега се надявам д-р Пеев да излезе от сферата на личните нападки и да даде един сериозен и аргументиран отговор в качеството си на богослов с ерудиция и образование, на въпроса, кой възглед счита за най-близък до истината по отношение на човешкото триединство: дихотомия, трихотомия, или монизъм?

  11. Цитат :“До тук виждам следните проблеми на движението Слово на вяра.“
    На фона на тази дискусия се приписва принадлежност на Питър Уинс към това движение, а той не е съпричастен с него!
    Какъв ли не го изкарахте!
    Идете вижте, ако искате запознайте се лично след като толкова сте загрижени, пък после говорете! Човек като си седи зад компа, догадки много, тези още повече,а умозаключения в изобилие.
    Ей Страхиле, дай да се видим някой ден, ако трябва ще дойда до Божурище ако си там, пращах ти мейл – не отговаряш. В другите форуми е нормално съфорумниците да се видят на по бира, аз моята съм я изпил като по-млад, ама може и на кафе или чай, ако някой от другите пишещи предложи чеверме – може и до по-далеч да се разходим.

  12. Георги, къде виждаш да съм споменал нечие име в коментара си? Коментирах принципно учението на Слово на вяра, а не конкретен проповедник. И този коментар беше въз основа да предишни, изказани до момента. Има само едно споменато име и то е за да задам конкретен въпрос, а не да коментирам учения. Дали Питър Уинс принадлежи към това движение или не – нека кажат тези, които са го слушали лично (защото моите впечатления са само от интернет).

  13. Само да припомня, че заглавието на дискусията е „Питър Уинс в България“ та в този контекст мисля че забележката ми е съвсем уместна.
    http://www.lifeatantioch.org/Vision.html
    Тук има инфо в каво вярва и т.н.
    http://www.youtube.com/watch?v=ZYsj_gDmfwk&feature=youtu.be
    тук е видеото от София, по-късно ще го има и в библията.тв

  14. Г-н Георгиев, радвам се ,че ме разочаровахте 🙂 Просто с Илия допуснахте две еднакви грешки в коментарите си и се заблудих! Иначе аргументите ви за служението на Уинс( че хората били благословени), не стоят сериозно на фона на много разумни и добре обосновани Ваши коментари!

    Георги Софрониев, съжалявам, брате, но не съм получавал твой имейл.иначе щях да ти отговоря!Моля те пиши ми във фейса на ЛС или на strahistotel@gmail.com!

  15. Продължавам да очаквам г-н Грозев да се представи. Имам голямо желание да се видим на друго място, където той да защити това, което пише в публичното пространство за мен. Аз за разлика от него, дори и когато съм използвал псевдоним, никога не съм крил кой съм.
    Господин Грозев се е добрал до мои коментари благодарение на това, че като подпис в коментарите си в нета съм поставял личния си сайт, в който е имало всички нужни лични данни, дори телефон за контакт.
    Аз нямам проблем да защитя това, което съм писал някога. От 13 години пиша по форуми и знам какво пиша.
    1. Аз съм първият българин, написал преди години серия от статии срещу пропагандата на хомосексуализма, една от които (Хомосексуалният фашизъм) е препублукувана многократно в много блогове. Жалко е, че има християни като лицето Георги Грозев, които ме обвиняват във хомофобия и които очевидно са на позиция, че хомосексуалната пропаганда е допустима.
    Държа и на разделението между лично отношение към хомосексуалистите (с всички, които познавам, имам добри отношения) и отнощението към греха хомосексуализъм.
    2. Държа на думите си по адрес на лицето Елена Вайт (Хелън Уайт). Искам да направя малка корекция. Елън Уайт не е била психично болна, а с мозъчно увреждане. Очевидно лицето Георги Грозев е адвентист и този факт го притеснява.
    3. Държа, че отношението ни към Левски не бива да е като към национален идол, а като историческа личност със своите предимства и недостатъци;
    4. Държа, че алкохолът не е тежък наркотик и за това следва хипотетичният адвентист Грозев (адвентистите не употребяват и една бира) да провери в съответната литература.
    5. Държа на това, което съм написал преди години, че никоя църква не подкрепя Ку Клукс Клан. Вероятно църквата на г-н Грозев обаче е изключение.
    6. Съвсем целенасочено г-н Грозев, с цел да ме оклевети, е добавил и цитати, които НЕ са от мои изказвания, като: „детайлите не са изгодни за педайлите“ и “ Споделям мнението на автора за психотичността на дъновистите, а вероятно и на Дънов. Повечето дъновисти, които познавам, даже и бивши такива станали евангелисти, ги тресе схизофренията.“
    7. Продължавам да съм враг на крайния национализъм. А въпрос на историческо изследвания е да се провери, че в момента има няколко милиона наследници на племената, произлезли от Кубратова България и повечето от тях, населяващи бившия СССР понастоящем са мюсюлмани.
    8. Негативното ми отношение към йеховизма и ученията на Джойс Майер е същото, както когато съм писал това.
    9. За 13 години участия във форуми, естествено, че съм изпускал и някоя непремерена фраза, като това за колонизирането, както и остарялата, вече неестетично звучаща дума „педерасти“.
    Ако г-н Грозев се порови, вероятно може да намери и още материал. Може да го свържа и с хомосексуалисти, от които получавах заплахи, за да ги подкрепи в защитата на хомосексуалните права.
    А що се отнася до психиатричните диагнози, които г-н Грозев ми поставя, нека ако има капка достойнство да се представи. Бих искал в съдебна зала да уточним кой каква психиатрична диагноза има.

  16. Благодаря на г-н Иванов и на п-р Софрониев за наложеният братски тон което беше доста нужно. Дано като верни братя не се опивате с бира или какъвто и да е друг алкохол а се изпълвате с Духа. Различията не бива да ни скарват а добри обратното. Да не говорим пък за заплахи със съд и адвокати – това не е Христово поведение. За пример мога да дам нашите спорове с п-р Петков с който дори че преди време писа от няколко различни псевдонима продължаваме да дискутираме чисто богословски.
    Моят аргумент идва от практическото богословие защото в края на краищата църквата, а не хората извън нея, трябва да е съдник на църковните практики. Щом църквата потвърждава богословието нали самата тя има Духа в изобилие за да прецени сама? А иначе съм съгласен че не бива да търпими Езавел в църквата защото уж била по-слаба!
    Описаните от п-р Добрев свидетелства за служението на Уинс НЕ говорят за практики на движението ”Слово на вяра” което и самия п-р Добрев може потвърди както прави п-р Софрониев който има директни наблюдения а за него съм 100% сигурен че не е от ”Слово на вяра”. Падене в Духа, търкаляне, издаване на звуци са характерни за всички харизматици и мистици като се започне от ранните петдесетни, през квакерите и лолардите до Симеон нови богослов, който без съмнение всички сте чели преди да участвате в дискусия за харизматични вярвания. Щом няма доказателства че Питър Уинс е от ”Слово на вяра”, нека хората които са били на неговите служби кажат какви точно доказателства има за да доведем въпроса до едно балансирано заключени

  17. Много пишещи тук се аргументират,че ние не сме под проклятие и няма нужда някой да се моли за нас за освобождение и изцеление.Във Второз.18 болестите са едно от проклятията,нали ? Не е благословение.Не можеш да кажеш:“Бог ме благослови с един тумор,или с рак,или някоя друга болест…“ Ако болестите са приклятие,питам ви колко новородени християни в твоята църква имат някаква болест? А ти самият ? Вярно е,че Христос ни изкупи от проклятието на закона,но кое е всъщност това проклятие?Няма да ви проповядвам на тази тема.Сами размишлявайте.

    Когато бях в Норвегия на една служба със световно известният евангелизатор Райхард Бонке,при него беше същото действие на Святият Дух и хората падаха болни,но ставаха изцелени.На въпроса дали нечисти духове могат да влязат в новородени християни,п-р Бонке отговори:”Муха не може да кацне върху нажежен котлон!”С цялото си сърце вярвам в това.Но не всички новородени християни са огнени за Господа.Има вярващи,които понякога охладняват,падат в грехове,има наши братя и сестри,които са слаби във вярата и са атакувани от нечисти духове и болести.Те имат нужда не от правилни доктрини,но някой с власт да им помогне.Това е реалността.Дори има нови хора,които идват на служба с надеждата за изцеление и освобождение.Те не се нуждаят от нашите правилни доктрини,а от изцеление и освобождение.Апостолските времена не са свършили със смъртта на последният апостол.Те са тук.

  18. Георгиев, моля те да бъдеш честен и коректен и да пишеш нещата реално. Имаше един момент, в който след като Тони Еленков публикува новина от моя сайт и аз отговорих, моят отговор, поради незнайни причини не беше публикуван. Нямам нищо против това решение, но считам, че беше редно все пак да ми се каже каква е причината. Защото веднага след това започнаха едни нападки срещу мен. И понеже държах отговора ми да бъде публикуван за да стане ясна моята позиция, за да разбера каква е защитата на сайта – дали е блокирано само името ми или IP адреса, пуснах три коментара с името „Петко Христов“, а това са моите фамилно и второ име в обратен ред. Когато ми стана ясно, че е блокирано само името ми написах пост, в който буквално се издадох и прекратих „мисията“ на „Петко Христов“. Веднага след това името „Петко Христов“ беше заменено с моето име. И понеже Тони Еленков беше публикувал същия коментар във фейсбук, аз дадох отговора си там. Оказа се, че това било групата на Пилев (или поне според някои, защото обикновено аз не обръщам внимание на това чии са групите). За мен по-важно беше да дам отговора, който до ден днешен там е поместен, но не и тук. От този момент никога не съм използвал друго име. И, както казах по-рано, готов съм да се закълна, че в този форум няма пост, писан от мен, под име, различно от „Ангел Петков“, т.е. първото ми и фамилното ми име. за това, моля те, да не пишеш неверни неща за „няколко“ псевдонима и недей да съставяш легенди.

  19. Приятелски огън
    Преди години в Авганистан,американски пилот забелязъл движещи се наземни цели.И първата му реакция била:Аха,…ето ги талибаните!Като добре подготвен технически и грамотен(идиологически)военният специалист открил огън.Така,по американски(без да жали) мунициите.Целите били унищожени!По всичко изглеждало,че летецът блестящо е изпълнил задача та си!Да,ама не напълно…И какво не било О.К.?Е,оказало се,че това не са талибани.“Наземните цели“,били канадски войници…На запитване от канадска страна:“…Ама,как така!?“Американският отговор бил:“…Амии… такова,това е „френдли фаяр“(!?)Приятелски огън,ама как да се обесни на семействата загубели своите близки?…
    До п-р Анел Петков
    Ангелчо,твоите бомбички,които пусакаш не е ясно дали са“птиятелски огън“.Но зенитната батарея подобаващо ти отговори(разбира се с „приятелска“)огнева мощ!Ангелчо,айропланчето ти кЪди доста обезсърчително…Мисля,че нямаш нужда от „приятелски“съвти за да скачаш-докато имаш все още някаква(спасителна)височина…

  20. Любенчо, хайде сега да обърнеш внимание на факта, къде в този форум лично аз съм употребил понятието „бомбичка“? Ако внимателно се взреш ще установиш, че то е пренесено от друго място, или да го кажа по друг начин, взето от един контекст и поставено в друг. А когато е поставено в друг, тогава то и смисъла му се видоизменя. Но, както и да гледаш на нещата, това, което мен ме радва е, че се получи една добра дискусия и, при това, доста интересна. Известно време този форум беше леко позамрял, но виж сега как се събуди. Признай, че ако не бях аз и ако не беше онзи, който пренесе театъра на бойните действия тук от другата територия тази тема щеше да отиде някъде в небитието. А, бих казал, отвориха се много интересни въпроси и въпреки агресивния тон от страна на някои участници се родиха и много полезни изводи, които, вярвам, всеки ще си направи за себе си. И ако трябва да продължа твоята метафора, не се безпокой за аеропланчето. Ще намеря начин да го приземя и да го поправя. И после пак ще полети. За това, не се притеснявай. Очаквам от теб карикатура, скоро не си ни забавлявал!

  21. Ако имате време изгледайте видеото, качих го и на библията.тв. Едно послание за тези, които искат да се научат от примера на Давид, и отношението му към Саул и дома на Саул, може би и поради това си качество се каза за него че сърцето му беше съвършено пред Бога. Смятам че това послание е добро лекарство за развихрилите се страсти у нас, а и за недружелюбния тон тук. Всеки грабва калта и камъните и хвърля, слава Богу че не е на мястото на американския пилот.

  22. Преди бях резервиран спрямо дейността на д-р Питър Уинс, но вече категорично заявявам, че НЕГОВОТО ИДВАНЕ е действително според Божия промисъл! Не знам колко демони е изгонил по време на своето гостуване в различни евангелски общности у нас, но ДЕМОНИТЕ, прикривани с години от двама от някои участници в този форум идат на талази!

    Забележете, колеги, колко пъти днес само са се включвали с хъс и нарастващ амок двамата г-да: п-р Ангел Петков – дотук 5 пъти (12:32; 14:38; 15:40; 17:25; 18:08), но сигурно ще има още! г-н Калин Василев – дотук 3 пъти (11:47; 12:25; 16:51), но сигурно ще има още! Това е пълна КВАЗИ-ЕВАНГЕЛИСТКА ЛУДНИЦА, не само „клюкарница“ и „жабокрекница“! Това е най-реалният резултат от делото на д-р Уинс – че демоните са видими!

    Върху кого ли не се нахвърлиха тези двамата? Върху ОБЦ, върху адвентистите, върху пионери на различни деноминации, пастири, епископи, преподаватели. Всеки, който ги настъпи по мазола и им посочи интригантството или хлевоустието, те скачат срещу него! Хулят, лъжат, извъртат, крещят!…

    Забележете обаче, колеги, че не отговарят на нито един богословски въпрос. Питах п-р Петков дали е запознат с доктрината за Триединния Бог, но последва мълчание. Ако човек не знае какво е учението за Божествената Троица, е обявен за еретик още от ранната история на патристиката. Да не говорим за становищата на Лутер, Калвин, Барт и т. н. И същите тези озлобени невежи, вързани за компютрите си с часове като гадаринци, хулят кого ли не? Защо ли? П-р Петков току-що излъга пред Л. Маринов, че не се е заканил „да пуска бомбички“. Неговото изявление във Фейсбук автоматично излезе точно в този форум. Каква е целта му „да пуска бомбички“, ако не да хули служители и дейности на Св. Дух? Точно такава е целта на демоните, срещу които се бори с духовни средства д-р П. Уинс и неговият екип. Затова предлагам на ДЕМОНИЧНО НАТОВАРЕНИТЕ ПРОВОКАЦИИ на Петков и Василев да не се отговаря въобще!

    Нека повече хора, присъствали на събранията на д-р П. Уинс, споделят позитивните си впечатления!

  23. Ангелчо,наистина „…се получи една добра дискусия…“!Само дето липсва добрият тон.В последните години,“говорителите“ станаха по-вече от „слушателите“.И този дисбаланс, може да изиграе много лоша „шега“на евангелската общност в България!Т.е.,от това се получава и голямото „надвикване“.Добре е „людете да не страдат от незнание“!Ама и когато много се изявяват на знаещи(без необходимия духовен и ителектуален багаж),дискусиите се обръщат на джамбазко тържище.Словото Божие ни насърчава да „разискваме“,а не да изпадаме в глупашки спорове!
    А,що се отнася до карикатурите:те имат по-вече илюстративен характер към дадено събитие,както и към недъзите на нашето евангелско общество.Никога не съм имал за цел да направя някой за „резил“-на всяка цена.Нещо,като притчи в графка и цвят.

  24. Явно някои хора няма да се откажат от злобните коментари и мечата на някои за дружелюбен тон на дискусията скоро няма да се осъществи. Сега ще се постаря да дам коректен отговор на д-р Пеев доколкото е възможно:
    1. По едно стечение на обстоятелствата имам възможност два-три дни да бъда в къщи. И, понеже явно това Ви вълнува, понеже имам поръчка, имам възможност едновременно да шия песнарки и да следя какво става във форума;
    2. С доктрината за Триединния Бог съм запознат, както и с ученията на различни автори като се почне от църковните отци и се стигне до днешен ден. В това може да сте сигурен.
    3. Не съм лъгал никой, Вие изопачавате думите ми така, както Ви е удобно. Дадох пояснение в един друг коментар, но явно е, че се чете абсолютно избирателно с цел да се омаскари набедения. Обясних, че начина ми на говорене и изразяване е съобразен със съответната аудитория, ама това естествено нямам как да се приеме. Казах на Любен, че думи, които съм казал на едно място в друга среда са взети и са пренесени 1:1 тук. А е съвсем нормално в приятелски кръг човек да се изразява по-разговорно, а при други случаи да е по-официално. дадох също и пример, но той послужи не като обяснение на думите ми, а като повод за хули и подигравки от някой, имащ самочувствието да е нещо голямо.
    4. Никъде и по никакъв повод не съм изказвал обидни квалификации за разлика от д-р Пеев. Никой не съм наричал „простак“, за разлика от него. Това ли е езика на сериозния академичен учен?
    5. Не съм хулил служители – това е долна лъжа. Обсъждал съм практики, които считам за съмнителни. Обсъждал съм учения, които считам за неправилни. Но по адрес на служител никъде не съм казал нищо. За разлика от д-р Пеев, който ясно ми показа, че гледа на служението като кариера и очевидно разочарован от това, че не е станал пастор на Ямбол (за което донякъде „вина“ имам и аз“) и после председател на СЕПЦ (защото, може би точно такива са били амбициите му) сега се опитва по съвсем друг начин да се изживява на някакъв контрольор на служителите.
    6. Колко пъти още ще се появя тук – ами аз го казах. Ще се появявам толкова пъти, колкото съм предизвикван.
    7. Малко грубо ми прозвуча определението „демон“, но от устата на д-р Пеев това звучи направо като комплимент. Според мен, обаче, идването на Питър Уинс откри не кои са демоните в България, а кои са се предали на тях. Защото, няма да нарека никой човек „демон“. Д-р Пеев със сигурност знае, че един честен и почтен човек гони дявола от министъра на образованието и ако има проблеми, просто може да се обърне към него.
    Считам, че с грубите си и непристойни определения по отношение на хора, които имат мнение, различно от неговото, д-р Пеев се прояви в една съвсем различна светлина, или, ако трябва да го кажа по друг начин, показа си истинското лице. В един от постовете му зададох нормален въпрос по отношение на човешкото триединство с надеждата отново да видим тук уважавания и ерудиран учен, но явно това е подминато от него. Това означава, че от доктора е останала само титлата. Но титлата не прави човека. За съжаление личността „Вениамин Пеев“, човека Пеев не го виждам. Виждам един озлобен д-р, който мачка всичко по пътя си.

  25. Всеки един човек има нужда от освобождение.Бог открива на своите служетели от какво освобождение има нужда някои хора-например от депресия, алкохол,болести.Всеки иска да е свободен и радостен-Бог е този, който дава ЛЮБОВ и радост в сърцето.Аз се радвам,че Има такива Божии служители,които Бог употребява за да бъдат освободени хората от проклятие и да бъдат благоссовени.Понякога ние хората ставаме роби на греха и имаме нужда от освобождение.Това е нещо лично.Ако си болен от рак няма ли да се зарадваш,ако разбереш че тази болест я нама в тноето тяло? Аз съм благославяна от такива служители,които са отворени за да служат на Бог.Ако прочетете книгата „Благословение или проклятие за следващото поколение“ на Питър Уинс ще разберете,че наистина човек има нужда от освобождение.Питър Уинс е Божий служител с отворено сърце и говори открито и хората се радват,че могат да бъдат свободни и благословени.Когато си посетен от Бога си радостен и другите се радват за теб.Трябва да се радваме, че Бог ни обича и ни променя за да сме заедно в Господа и ни дава вечен живот. А не да търсим кусурите на другите-всеки сам отговаря за себе си пред Бога.

  26. Деяния 5:3 А Петър рече: Анание, защо изпълни Сатана сърцето ти?
    Че е облaдан ясно но нека само уточним Ананий новороден член на църквата ли е бил
    или само номинален посетител като някои пастири които в събота преди богослужение
    висят в интернет или гледат футбол до 2-3

  27. Колеги, не се обезсърчавайте от ДЕМОНИЧНИТЕ ИЗЯВИ, придружени от седмократна пяна около устата! Демонът ще бъде смълчан, ако се включат хора с ПОЗИТИВНИ ОПИТНОСТИ от извършеното в родните ни църкви – Ямбол, Стара Загора. Особено би било важно да чуем сведения от Ямбол, защото на тази духовна територия ДЕМОНЪТ вилнее най-силно!

  28. Велизаре, достатъчно е да прочетете следващите стихове за да разберете,че Ананий даже не е бил обладан а вече мъртъв духовно( и Сапфира също) тъй като се съгласиха да изпитзт Святия Дух, а това е хула против Духа и съответно смъртен грях за който няма смисъл някой да се моли. Очевидно е че те вече не бяха новородени християни. Ако бяха просто обладани, защо Петър не изгони демона
    Деян 5:7 И като се минаха около три часа, влезе жена му, без да знае за станалото.
    8 И Петър я попита: Кажи ми за толкова ли продадохте нивата? И тя рече: За толкова.
    9 А Петър й рече: Защо се съгласихте да изкусите Господния Дух? Ето нозете на тия, които погребаха мъжа ти, са на вратата, и ще изнесат и тебе.

  29. Страхиле, не съм абсолютно сигурен че това което казваш е точно така защото Деяния 4:32 ги приобщава към множеството повярвали. Няма да спорим дали това означава новородени в технически смисъл или просто месиянски евреи. По-важното за мен е че сме съгласни че вярващи бяха изкусени и от новородени християни както каза ти „те вече не бяха новородени християни”. Оставяме настрана и това може ли човек да изгуби спасението си, но мисля че сме съгласни в това едно нещо че в църквите днес има доста хора и пастири които са отпаднали и съвсем реално имат нужда от духовно освобождение! Какво правим с тях? Търпим ли ги като духа на Езавел или го гоним? Защото това имаше Исус против тиатирската църква че търпи жената лъжепророчица обладана с духа на Езавел!

  30. Аз бях жертва на похулване и лъжи и не бе озаптено лицето, което ченгесарски е прекарало часове наред да рови за компромати по мой адрес и това, което извади, е че съм хулел хомосексуалната пропаганда, Хелън Уайт и на едно място съм употребил едно остаряло медицинско понятие за хомосексуалист. Като извод от събрания от него материал ми поставите психиатрична диагноза Г-н Пеев, пишете: „Хулят, лъжат, извъртат, крещят!… За другите неща е въпрос на преценка, но бихте ли обяснили, какво излъгах, а аз мога да ви дам пример какво се лъга по мой адрес.
    А учуден съм от това, че изглежда и вие сте готов да защитите и Хелън Уайт от моите „хули“. Накрая и теологичните въпроси:
    1. Няма случаи в Писанието, нито свидетелства в църковната история на новородени християни, обладани от демони. От друга страна всички (вкл. и Исус) сме постоянно атакувани от демони. Обладаният не е в състояние сам да изгони демонът, нито пък да иска демонът да бъде изгонен, понеже демонът го контролира напълно. Атакуваният от демони е в състояние сам да се справи с гоненето им, понеже е писано: Противете се на Дявола и той ще бяга от вас. Така че, от християни демони не се гонят. Християните сами са в състояние да им се противят и те не влизат в тях, поне докато са християни.

    2. Според Гал 3:13 въпросът с проклятията на Закона е решен веднъж завинаги на Кръста, където Христос стана проклет за нас и ни изкупи. Болестите не винаги са от демоничен произход, телата ни на тази земя до възкресението не са съвършени и не само боледуват, нещо още по-лошо – стареят, изнемощяват и умират. Това д-р Пеев го знае много добре, по-добре и от доктрината за Троицата, но няма да го каже, понеже е в неудобна позиция. Изцелението е по Божия милост, на тази земя още не е гарантирано, Бог изцелява, но не винаги, а когато е Волята Му, трябва да го знае и Питър Уинс, доколкото Рут Принс преди години умря от остра дихателна недостатъчност, което си е сериозно заболяване.

    Слава на Бога, чакаме нови тела, които няма да страдат от недостатъците на тези, които сега временно обитаваме. Не виждам някой да е отговорил теологично на въпросите, засягащи ученията на Питър Уинс, за сметка на това видяхме как ченгета са готови да ровят часове в интернет, белки изнамерят какво съм писал за 13 г. форумни участия. Търсете, не съм съвършен, съгрешавал съм много в писане, при все че не можахте да намерите къде. Това обаче няма да направи ученията на Питър Уинс по-библейски.

  31. Велизаре, съгласен съм с теб! Абсолютно си прав ,че „в църквите днес има доста хора и пастири които са отпаднали и съвсем реално имат нужда от духовно освобождение!“. Но това което лично мен ме смущава е че повечето(да не кажа всички)освободителни служения фиксират вниманието на хората върху освобождение от демони и проклятия, а не върху необходимостта от ИСТИНСКО познаване на Живия Бог! Набляга се върху „хула против презвитер не приемай“ и „не вдигай ръка срещу Господния помазаник“ и се пренебрегва здравословния и отрезвяващ ефект на библейски обоснованото братско изобличение! След като дори апостол Петър се подаде на заблудата ,та се наложи Апостол Павел да го изобличи публично, то колко повече ние сме податливи на всякакви заблуди! Но това вече от моя страна е отклонение от темата,за което се извинявам!

  32. Г-н Калин Василев диагнозата си я поставихте сам с патологичното желание за лъжа и заблуда с псевдоними и омаскаряване на братя и сестри които дори не подозират какъв сте в интернет. От това което сте написали вашите думи сами ви осъждат.
    Аз също се посъветвах с адвокати колеги на вашия „приятел” адвокат (защо ли звучите като досието ми?). Оказва се че четири цифрена ще бъде само адвокатската ви сметка. Затова излавям и този ваш блъф с молба за трите имена, телефон и адрес на вашия „приятел” адвокат за да се направят нужните контра постъпки както и Словото ви предупреждава като тръгнете да съдите да не би да те завлекат при съдията и съдията да те предаде на служителя, и служителят да те хвърли в тъмница. Казвам ти: никак няма да излезеш оттам, докато не изплатиш и най-последната си лепта.

  33. Г-н Иванов, грешите относно жените, които участваха в началото на тази дискусия под обявата за Питър Уинс. Те не са нито слаби, нито беззащитни. Ако погледнете тонът им, неподкрепените с внимателно изследване на фактите обвинения срещу служението на Уинс, историята им в интернет, ще видите, че те се точно обратното на „прекършена тръстика и замъждял фитил“, както пише пророк Исая. Затова трябваше да им се противопоставим и да бъдат изобличени, за да не грешат.

  34. „Г-н Пеев, пишете: “Хулят, лъжат, извъртат, крещят!… За другите неща е въпрос на преценка, но бихте ли обяснили, какво излъгах, а аз мога да ви дам пример какво се лъга по мой адрес.
    А учуден съм от това, че изглежда и вие сте готов да защитите и Хелън Уайт от моите “хули”.“ (Калин Василев)

    Г-н Калин Василев, излизате вече със заплахи за дела и „четирицифрени суми“, които ще включите като иск!… Това християнин ли го пише или напротив!? Според мен с последните си заплахи към г-н Грозев показвате неспособност да защитите връхлитането си в този сайт като критик, хвърляйки огън и жупел по деноминации и техни представители, без да имате нито морално, нито канонично право на това. Изхождайки от принципа, че ВЪНШЕН като Вас човек се нахвърля с такъв хъс върху чужди крепости, продължавам да не одобрявам поведението Ви. Адвентистите и адвентното учение не само че нямат нужда от Вашата дилетантска критика, но темата за тях няма нищо общо с обсъждането на дейността на д-р П. Уинс в България! Послушайте добронамерения ми съвет и се укротете! Разбрахме какво не харесвате по темата, но не ни направихте впечатление с мненията си – главно защото са хаотични и злонамерени. Що се отнася до „лъжите“, имах предвид лъжите на изпадналия в амок п-р Ангел Петков или Петко Христов, или … не знам още как си се казва, който е един чест провокатор в Пастир.орг, изживяващ се като „бомбаджия“. Но „лъжа“ е и всеки опит да се дискредитира Божи служител публично без някаква ясна причина защо се прави това. Д-р П. Уинс няма да заведе срещу Вас иск за „четирицифрени суми“, но внимавайте да не се окажете вече ОСЪДЕН от Всемирния Съдия. Неговите присъди са по-страшни, защото са вечни!

    Ваш д-р Вениамин Пеев

  35. Д-р Пеев, днес нямах намерение да се включвам тук и продължавам да нямам такова намерение. Дали съм лъгал и къде не – мисля, че много хора имаха възможност да направят преценка въз основа на всичко, което вече е написано. Вие обяснихте Вашата позиция, а аз обясних моята. С това искам да приключим този дебат. Ако, обаче Вия имате желание да го продължите, ще продължа и аз, въпреки, че имам много по-важна работа в момента от това. Снощи призовахте към позитивни коментари от посещенията на д-р Питър Унис, аз също бих искал да прочета такива. За това, по-добре оставете на другите да пишат позитивно, ако наистина искате такива коментари. И, между другото, сещам се, че Ви зададох един въпрос, на който с голям интерес очаквам да отговорите и се надявам да го направите и според мен това ще бъде много полезно за всички. Този въпрос беше свързан с човешкото триединство – наистина ми е интересно Вашето мнение по този въпрос. Перфектно знам какво е писал Милърд Ериксън за това, но за мен, а вярвам и за другите участници ще бъде интересно какво мисли един български богослов. Моля Ви, бъдете отново „д-р Пеев“, а не „съдника Пеев“.

  36. Левит 19:16. Да не обикаляш между людете си като одумник, нито да се подигнеш в покушение против кръвта на ближния си. Аз съм Господ.
    Принуден съм за малко да изляза от добрия братси тон, но отново ще попитам КОЙ Е КАЛИН ВАСИЛЕВ И ЗА КАКВО СЕ БОРИ?!
    Според горния текст, без да се обаждам на приятел, мога да ти кажа драги ми Калине, че ако попаднеш в категорията ОДУМНИК то как ще си наемеш адвокат да те пази от Всевишния.
    Когато анализираш някого и заключаваш с някакво определение, може би се чувстваш силно удовлетворен, иначе защо би си хабил времето, а когато някой го направи, анализирайки теб, някак си се засягаш. Отново казвам ако някой толкова го интересува чистотата на църквата да вземе да каже къде е какво прави и т.н. Да вземе да се появи някъде, където са събрани и други които работят за Царя и за Царството, пък да поговори с тях, а не само да кара на интернет сеанси. Иначе може да те помислим че си като американския пилот, и само търсиш срещу кого да натиснеш спусъка, за да получиш поредната доза удовлетворение. Ако не се разърдиш и вземеш думите ми на сериозно може и да ти е от полза, казвам го със загриженост. Да се накараш на някого в интернет също може да се окаже че е някаква форма на зависимост – не смея да твърдя дали е демонична, но има нужда от помощ, казвам го от загриженост, не да уязвя.

  37. П-р Петков, Вие „Йоавова прегръдка и целувка“ ли ми предлагате? Сещате ли се за случая – „И каза Йоав на Амаса: Здрав ли си, брате мой? И Йоав хвана Амаса за брадата с дясната си ръка, за да го целуне. А Амаса не се предпази от меча, който беше в Йоавовата ръка; и Йоав го прободе с него в корема и т.н“ (ІІ Цар. 20:9-10). С „бомбаджия“ като Вас нямам намерение да правя ортаклък в дискусии по богословски въпроси! Също така Вие сте последният астрофизичен елемент в космоса, който би могъл да ми „отнеме“ или „възвърне“ личността и достойнството! Тъй като поддържам казаното, че не разбирате от богословие дори колкото един първокурсник, отново Ви каня да се запишете във ВЕБИ и там с удоволствие ще Ви изнеса лекция за „дихотомията“ и „трихотомията“ на академично ниво.

    Въпреки че повдигнатият въпрос няма нищо общо с дискутираната тема за д-р П. Уинс, за останалите интересуващи се – две-три пояснителни изречения: 1) По въпроса за „дихотомията“ и „трихотомията“ не може да има едно мнение по простата причина, че в Ст. Завет се клони към първата, а в Новия Завет като че ли се клони към втората, главно под влияние на Павловото учение за „дух, душа и тяло“. 2)Трихотомната концепция си пробива път още в ранната патристика под влияние на елинистическата антропология (Юстин,, Ориген и мн. др.). 3) Лично аз предпочитам трихотомната концепция, защото до известна степен отговаря на някои все още приемливи за християнството психологически теории. Ето защо, който се интересува, може да прочете популярното ми изложение в кн. „Бог, вселената, човека“ („Нов човек“, 1992) стр. 136-147. Не мога да приема термина „монизъм“, защото в модерната епоха той говори за „единство“ на Световната душа и човешката душа, а този древен и подновен възглед няма нищо общо с учението на ап. Павел (срв. І Сол. 5:23).

  38. Калине, наистина ли смееш да се съдиш с брат пред невярващите? 1 Кор.6:
    1 Когато някой от вас има нещо против другиго, смее ли да се съди пред неправедните, а не пред светиите?
    Тъжно, ако това, което изчетох дотук сме християни.Никой не представи точни цитати от учението на П.Уинс и не ги сравни със словото, та да ни покаже къде бърка човекът в поучението си.
    Ще задам три въпроса:
    1. Ако според словото не можем да гоним демони от невярващ, понеже ще дойдат други седем, от кого тогава би следвало да гоним?
    2.Защо християните могат да гонят демони, ако те автоматично напускат при новорождението? Бог объркал ли се е?
    3. Защо словото ни казва да си служим един на друг с дарбите?
    И последно защо в Ефес.4:27 се казва да не даваме място на дявола? Не е ли защото можем да му дадем. И какво става след това, отиваш в ада?

  39. Очевидно д-р Пеев не може, или по-точно, не иска да разбере посланието, което му отправям. Нямам нищо против да има враждебно отношение към мен, но да не го изявява в публичното пространство, но след като продължава да се държи по този начин, принуждава ме да правя неща, които не са ми приятни. Предложих му не да ставаме „ортаци“ или да правим „ортаклъци“, а чисто и просто да заровим томаховките. Той, обаче, продължава да размахва. Само че, пропуска нещо – аз съм военен и като такъв знам един принцип – ако искаш мир, готви се за война.
    Снощи се случи нещо много хубаво. И то е, че д-р Пеев разбра една истина, а също пък, от своя страна, аз разбрах друга истина. До момента, съдейки по различни негови писания на разни други места, той вярваше, че не е станал пастор в Ямбол през 1999-та поради намесата на съюзното ръководство или на агентите в това ръководство. Много пъти четях негови теории за различни конспирации спрямо него. Снощи, обаче, бях напълно честен и откровен с него като му казах, че истината е далеч по-проста. Съюзното ръководство изобщо няма пръст в тази история, никой никога не ни е налагал. Ние копнеехме да имаме пастор, църквата очакваше най-сетне да дойде човек, готов да я оглави. Аз лично, чувайки името на Вениамин Пеев, се радвах, че човек с неговата ерудиция ще бъде наш пастор. Но след като се срещнахме с него и го опознахме като човек и личност, не разпознахме в негово лице пастора, който чакахме. В лично писмо описах кой с какъв мотив е гласувал против. Моят мотив беше, че видях един превъзходен университетски преподавател, но не и пастор. За разлика от него, и в пълен контраст с него, Пламен Ганчев, макар и без академично богословско образование, беше, и продължава да бъде, много по-добър пастор от него. Ако притежаваше поне малко от нлагостта на Пламен Ганчев, съчетано с образованието му, със сигурност щеше да бъде избран. Но именно това не видяхме. Може би някой го беше подвел и му беше казал, че работата е сигурна и се държеше с нас така, сякаш вече ни е началник и при това абсолютно диктаторски. Пропусна факта, че решението още не е взето и предстои да се вземе.
    Също така, снощи той хвърли вината върху мен, като написа, че „преди 20 години съм се намесил просташки в кариерата му“. Аз бях един от всички, но не и всички – решението в крайна сметка, се взима от група, така че, моето мнение едва ли е натежало, даже, бих казал, изобщо и нямаше значение. Но сега аз съм паднал в ръцете на д-р Пеев и трябва да стовари всичкия си гняв върху мен. замислих се, обаче, над думата, употребена от него – „кариера“. Значи, той гледа на духовното служение като на кариера.И тук си задавам въпроса, след като стремежът му е кариера, дали не е имал амбиции един ден да оглави и Съюза? Струва ми се логично. Явно в неговите очи сега аз съм спрял полета му нагоре в кариерното развитие. В това отношение, той има за какво да си отмъщава.
    Сега ще се върна на темата и ще цитирам едни думи: „лично аз имам несъгласия с учения като това на д-р Питър Уинс“ и още: „споделям учения и практики като тези на Принс и Уинс“. Тези думи са част от мнения, дадени в тази дискусия 31.05.2013 at 13:25 и 31.05.2013 at 17:19. Техен автор не е някой друг, а д-р Пеев. Същият този д-р Пеев, който твърди че другите, които са изразили несъгласие с някои учения и практики, хулят служители. Както се вижда, той първи изрази публичното си несъгласие с Уинс и Принс, като дори спомена и имената им. И независимо от несъгласието си той тръгна срещу всички други несъгласни, които не принадлежат на ОБЦ, като отклони нещата в две посоки: може ли жената да поучава и може ли да се обсъждат гости на други деноминации. А сега насочва вниманието към мен.
    Д-р Пеев, трябва да Ви кажа, че от последните ни комуникации с Вас аз започнах да си задавам въпроса, дали през 1999-та съм постъпил правилно, макар, че, както казах, от моето мнение не зависеше нищо. Бях готов да Ви се извиня. Но сега се убедих, че не съм сгрешил в преценката си, както и преценката на другите, които имаха възможността да прекарат повече време с Вас, е била напълно правилна. Може да съм виждал всякакви пастори, но не съм чул такъв, който да нарича несъгласните с него „простаци“ и при това публично. И пак ще кажа: Пламен Ганчев, за разлика от Вас, макар и без академично богословско образование, е истински пастор.

  40. Ангеле не забравяй че има и други хора които знаят че това което си написал за Ямбол не е вярно. На онез години ти беше едно малко момченце на което никой не обръщаше внимание. Премина всяка граница а от съюза те гледат под лупа. Мисля ти най-доброто обаче започва да се хули божието дело заради тебе

  41. Искам само да напомня, че има протоколи, които може да бъдат прочетени. Това, което съм написал е напълно вярно и мога да го докажа. Че бях „малко момченце“ (само на 30 години, ама карай) – да, така беше. Другите бяха много по-големи лъвове от мен, за това казах, че от моето мнение или решение не зависеше абсолютно нищо. Но какво е обсъждано на събранията – голяма част от другите членове вече са в друга църква, но съм сигурен, че те могат да потвърдят това. Ако искаш може да попиташ Веско Атанасов.

  42. Г-жо Димитрова и колеги във форума!
    Благодаря за това, че се опитвате да кажете нещо разумно на ДЕМОНИЧНО НАТОВАРЕНИЯ Ангел Петков. Той ме атакува и в личната ми поща с невероятни глупости, опитвайки се да подложи на тормоз съпругата и децата ми. Не мога да разбера КОЙ Е РЪКОПОЛОЖИЛ този човек за „петдесетен“ пастор?

    За поведението му имам две обяснения: Първо, служението на д-р Питър Уинс, което е обвързано с гонене на демони, то такива като п-р Петков явно са прихванали по някой легион. Второ, че един никому неизвестен дребен провинциалист се мъчи да направи малка Стралджа да изглежда като Ватикана, смятайки себе си за новия „папа“ на българския евангелизъм…

    Обръщам се към администраторите на Пастир.орг – колеги, докога ще търпите този Жабокресльо? Нали щяхме да продължим дискусията за служението на д-р П. Уинс ПОЗИТИВНО? Аз вече съм му забранил да ме безпокои в личния имейл. И ако продължава да лудее, ще започна да публикувам неговите изказвания за Ръководството на СЕПЦ, за администраторите на Пастир.орг и за някои други неща. Гадаринецът трябва да бъде укротен!

  43. Прекарахме едно чудесно и благословено време на тазвечерната служба с Питър Уинс. Ще се наложи да разочаровам съпартийните лелки от женски и мъжки пол, които до умопомрачение надаваха бесен вой срещу харизматичния отенък на службите. Въпреки, че ясно се усещаше присъствието на Святия Дух в залата, и помазанието на словото, което ни беше приготвил Божият Служител, аз не видях да се случва нищо смущаващо или “ненормално„. Службата се излъчваше на живо по HTV(християнска телевизия хармония) и има документирани записи, които най-вероятно ще бъдат качени както в сайта на телевизията, така и в християнския мегапортал – християни.com.
    Пасторът изнесе проповедта си, след което се моли поотделно за всеки един човек от църквата. Направи ми впечатление, че сякаш Бог влагаше в сърцето на Питър Уинс различни молитви за различните човеци – те не бяха по-силни или по-слаби както за първия, така и за последния.
    Ще се радвам догодина отново да бъдем удостоени с присъствието на д-р Питър Уинс, и нека Бог продължава да го използва и употребява така мощно.

  44. Повече за Д-р Питър Уинс:
    Д-р Питър Уинс произхожда от семейство на проповедници. И двамата му дядовци и баби са били мисионери, а баща му и четирима от братята му са Божии служители. Д-р Уинс е бил пастор в продължение на тридесет години, създавал е нови църкви и е служил в повече от тридесет страни. Той е ръководил организацията „Ходатаи за Канада” („Intercessors for Canada”) и е бил председател на Националния молитвен комитет на Канада (National Prayer Committee of Canada). През последните години многократно е канен като мотивационен говорител на конференции, църковни служби и при обучение на лидери в САЩ и в други държави.

  45. Ето какво бих казал:
    Евреи 5 глава 12 стих :
    Понеже докато вие трябваше до сега, според изтеклото време, и учители да станете, имате нужда да ви учи някой изново най-елементарните начала на Божиите словеса, и достигнахте да имате нужда от мляко, а не от твърда храна.

    Много ми е мъчно когато говорим за 200 години Протенстантизъм, 95 години Петдесятно движение и незнам още колко Харизматично движение в България да се случват такива неща. Да очакваме помазание или изливане на Светият Дух чрез външни служения за страната ни. Много борби, противоречия между Църквите са ги направили да изглеждат странни една с друга, все едно не служим на един Бог – Исус Христос. Ще ви кажа: колкото и проповедници от чужбина да идват, без да си оправим къщата, ще приличаме на съд с много дупки, като няма да има и една крачка движение напред.
    Да не се окаже, че семето ни е паднало в тръни или на канара – „Падналото всред тръните са ония, които са слушали, и, като си отиват, заглъхват от грижи и богатства и житейски удоволствия и не дават узрял плод.“ или „Падналото на канарата са тия, които, когато чуят, приемат словото с радост; но те, като нямат корен, временно вярват, а когато настане изпитание, отстъпват.“

  46. Изключително помазан Божи служител,когото Бог употребява за Негова слава!Чувства се присъствие ,стават чудеса и знамения.Бог да го благослови! Той е внук на Дерек Принс.Майка му е Магдален,едно от осиновените деца на Лидия Кристенсен-Принс в Израел.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *