Питър Уинс в България

ВТОРНИК, 26.05.2015 г., гр. Благоевград от 18:30 ч.
Християнски център „Антиохия“
кв. „Еленово“, ул. „Атон“ №3

СРЯДА, 27.05.2015 г., гр. София от 18:30 ч.
ОБЦ „Бъдеще и надежда“
ул. „Веслец“ №69

ЧЕТВЪРТЪК, 28.05.2015 г., гр. Добрич от 18:30 ч.
Църква „Реката“
Хотел „България“, ет. 2

ПЕТЪК, 29.05.2015 г., гр. Бургас от 18:30 ч.
Християнски център Бургас
ул. „Вардар“ №30

147 comments for “Питър Уинс в България

  1. Притчи 16:18
    Гордостта предшествува погибелта, И високоумието – падането ,

  2. За информация, д-р Пеев не е богослов, а философ. Това го знаят малко хора, а и той умишлено го крие. Понеже видях сега, че дискусията в pastir.org продължава, наистина неговото мнение ме учуди тотално. От една страна той казва, че не приема учението на Уинс, но от друга защитава ОБЦ и „благодатното“ падане в духа. Това означава, че при него играят по-скоро някакви интереси. Много добре помня каква кампания организира срещу пастирите изобличени като агенти на ДС и как изведнъж промени тактиката когато се оказа, че Васил Еленков също е с досие. Явно при него формулата е защита на истината, но не когато се засяга ОБЦ.

  3. ей сега ще те оборят Руми, че си жена и нямаш право да казваш кое е библейско или не.
    …….
    това е „арогантно“ мислене на „устата лелка“ и с марксистки и феминистки възгледи и какво още казаха че било… а бе все в стил- „ние мъжете си разбираме какво си приказваме и какви игри ги играем, вие жените си гледайте манджите и децата …

    Много юридическо, богословско, и лидерско, а бе мноого помазано изказване! „мъжко“ било… тъй казаха…

  4. Пуснах бомбичка в дискусията, проследете реакциите след малко.

  5. Г-жо Б. Попова, в сериозен форум като този няма място за цупене (това не е Фейсбук!). Тук се излиза с аргументи „за“ и „против“, а не с квалификации от рода на „НЕбогопомазан“ проповедник и „НЕистинско благовестие“. Да Ви припомня ли, че Моисеевата сестра Мариам бе порицана за подобни емоционални възражения (Чис. 12)? И не защото бе „жаба“ и трябваше да си знае „гьола“, а защото дръзна да оспори „богопомазаното служение“ с думите: „Само чрез Моисей ли говори Господ? Не говори ли и чрез нас?“ (12:2) Също така използването на детински иконки не е знак за сериозно участие! Сериозното участие става с аргументи, както прави това г-н М. Максимов по-горе. П-р Петков също поставя много сериозни въпроси, затова ще му отговоря веднага.

    Колега Петков, вече два-три пъти посочих, че не споделям някои от възгледите на Дерек Принс от екзегетическа гледна точка, въпреки че го определям като сериозен харизматичен богослов в областта на пастирското богословие. Тъй като преподавам дисциплината Съвременни богословски системи, а не Догматическо богословие, това ми дава възможност и свобода да показвам несъгласие. Не споделям крайни възгледи и прояви, които споменавате в коментара си. Тъкмо затова, ако бих поставил курсова работа или дипломна работа на студент за някои аспекти на съвременните харизматични „крайности“, бих настоял да се използват творбите на Принс и Уинс. Бих очаквал обаче и критични изводи. Това е богословието. Популизмът, който ни се предлага от някои коментатори по-горе с груби квалификации (както от сестри, така и от братя), е неприемлив за мен. Такива приказки са за Фейсбук, не за Пастир.орг!

    Също така отново ще напомня, че щом една деноминация като ОБЦ приема ученията на Принс и Уинс в доктрината си и хората имат „благословения“ чрез тях, е КОЩУНСТВО да се бръщолевят обидни квалификации поради това, че бръщолевещите принадлежат към СЕПЦ. Също така е неетично. Все едно да квалифицираме като „НЕбогопомазани“ конгрешанските и методистките служители за това, че кръщават малки деца „не по вяра“ и не приемат кръщението в Св. Дух като харизматиците. Мисля, че трябва да бъдем по-внимателни, когато се докосваме до случаи, които носят духовни изживявания на хората, защото можем „да съблазним“ по-малките и слабите.

  6. Тъй като в коментарите по-горе бе споменато за това, колко важно е да видим какво казва Библията, то нека уважаемите коментиращи да обърнат внимание на следния факт: Няма новозаветен пример (поне аз не зная за такъв), в който жени да спорят с мъже в църквата. Някой сигурно ще възрази, че тогава културата е била друга, а и историята все още не е познавала френската революция и някои от актуалните днес женски конференции от типа „Лъвице издигни се“, но смея да твърдя, че тези доводи не могат да се противопоставят на вечната истина на Словото.

    В този смисъл – жени знайте, че феминизма е вид съвременна социалистическа проява в църквата днес. Моля изследвайте прилежно какво трябва да е поведението Ви и ако сте искрени и смените посоката от Вас ще отпадне бремето да мъдрувате за неща твърде сложни за разбиране и ще настъпят освежителни времена от лицето на Господа и за Вас.

  7. Фейсбука „завладя“ Пастир.орг… Популизмът се втурна като „приливна вълна“ и изцапа крайбрежната ивица…

    П-р Петков, разочарован съм от ДВОЙНАТА ВИ ИГРА – едно пишете на официално ниво, а друго – във Фейсбук, смятайки, че няма да има публично достояние! Пускате „бомбички“, т.е. „провокации“. Това поведение на пастир ли е или на махленски интригант?! Смятах, че като образован човек, за какъвто се представяте, сте също така и интелигентен… Вие не можете да направите разлика между принципи, както по АГЕНТУРНИЯ ПРОБЛЕМ, така и по СЛУЧАЯ С ПРИНС И УИНС. Явно не правите разлика между ДЕЙСТВИТЕЛЕН АГЕНТ и НАБЕДЕН АГЕНТ. Затова не виждам разлика между Вас и дилетанта Пилев. Явно не правите разлика между Догматическо богословие, Пастирско богословие и Махленско вмешателство в работите на чужда Вам деноминация, към която впрочем аз не принадлежа! Не знам какво сте научили от богословието, което сте учили досега.

    За съжаление, поведението на „приливната вълна“, върху която се опитвате да сърфирате, п-р Петков, доказва становището на един умен католически историк, че „всеки протестант е… папа с Библия в джоба си“… Какво значи това ли? – Ето го какво значи!

  8. Дали правилно прочетох, че Магдалена иска да ме съди? За какво точно госпожо? Дайте да се засъдим тогава, г-жо Караджова, та и в съда да блесне Вашата християнска добродетел.

  9. Ефесяни 5:11 и не участвувайте в безплодните дела на тъмнината, а по-добре ги изобличавайте защото това, което скришом вършат непокорните, срамотно е и да се говори.

    Целия задкулисен разговор от фейсбук за интересуващите се открих тук
    https://www.facebook.com/groups/217304098287359/permalink/609735112377587/

    Това не е първaтa двулична проява на п-р Петков. Как ще стане пред църквата си да им проповядва в утрешния ден? Но за да не се наруши неделната му проповед аз няма да пиша повече днес. Затова пък от понеделник следва да му се потърси отговорност като служител за непристойно поведение.

    И казвам ви, че за всяка празна дума, която кажат човеците, ще отговарят в съдния ден. Матей 12:36

  10. Фейсбук революционистките само тук не се бяха излагали още. Относно т.н. пастор Петков 1 Тимотей 3:2 ни учи, че:
    „Прочее, епископът трябва да бъде непорочен, мъж на една жена, самообладан, разбран, порядъчен, честолюбив, способен да поучава..“

    Тоест да се пази от кавги и конфликти, а не да води и поощрява дружинка разярени феминистки из интернет форумите, излагащ както себе си, така и тях. Склонен съм да приема, че всеки човек в плът може да залитне по една или друга причина, но след това да се покае и коригира, особено ако учи други човеци на благост и смирение.

  11. Велизар е другият субект, който много ми липсваше и благодарение на който животът става интересен и разнообразен. Интересно е определението „задкулисен разговор“. Няма нищо задкулисно, както се вижда дискусията е публична и всеки може да я прочете. Нищо не сме крили и според мен изказването на лично мнение е право, регламентирано в Конституцията на република България от 1990 г., чл. 39. Никога не съм се притеснявал да изкажа мнението си без значение дали някой ще се засегне, или няма. И за да не бъда обвиняван в двулични прояви, ще изкажа (по-точно ще повторя, защото го казах вече няколко пъти) каква е позицията ми. На първо място, не съм привърженик на Теологията на вярата, проповядвана от наследниците на Остин и Хегин, между които е Питър Уинс. Считам, че д-р Пеев като компетентен и авторитетен човек би следвало да се противопостави на това учение, но не мога да скрия учудването си от факта, че тук се явява в негова защита. И понеже Велизар се притеснява за неделната проповед, мога да му кажа със сигурност, че ще говоря върху Библията, а не върху това, което Уинс проповядва. На второ място, имам категорично негативно отношение към прояви като падане, смях, търкаляне по пода и други подобни, за които някои твърдят, че са благодатно помазание. За това исках да разбера какво е мнението на д-р Пеев по този въпрос и тук също не мога да разбера защо човек с неговата квалификация се обявява в защита на тези практики. А както се вижда, това се отразява върху отношението към богословското образование. И тук ще кажа на Велизар, че през време на служението в църквата, която ми е поверена от Бог, такива практики няма да има. На трето място, вече нееднократно съм заявил, че имам негативно отношение към еп. Васил Еленков, но трябва да подчертая, че то не се дължи на агентурното минало, а на прояви и дела, които съм видя и мнение, което съм си изградил при лични срещи и контакти. На едно друго място бях дал една метафора, че за мен Еленков и Бакалов са като Хитлер и Сталин. Бях казал, че според мен и това също е мое право – дали да припозная някой като мой пастор и водач или не. По въпроса за агентсвото не съм компетентен и там не давам мнение. Обикновено преценям хората не по тяхното минало, по това, което виждам сега.
    Също трябва да кажа и на д-р Пеев, и на Велизар, че задкулисните разговори не се водят на публично ниво. Те се водят при закрити врати, на съвещания на ръководствата. А там се казват интересни неща, голяма част от които съм имал възможността да чуя. Вярно е, че има разлика в начина, по който се изразявам във фейсбук и тук, в този форум – нормално е когато говоря с различни хора да използвам техния популярен език. Ако седна на маса в заведение да пия кафе с някой няма да му говоря за това как се намират двойни интеграли по метода на субституцията или как се съставят диференциални уравнения на краткотрайното възвратно-постъпателно хармотично трептеливо движение. Не считам, обаче, че това е двойна игра – това е различен начин за изразяване на едно и също мнение. Също така, искам да отбележа, че различията в мненията не означава, че не уважавам опонентите си. Така, както аз имам право на мнение, така право на мнение имат и другите, и да имат различно мнение го считам за нещо нормално. Но това различие не е повод за омраза, а за дискусия и разговор. Така че, уважението и зачитането на другия е едно, а различията в мненията и възгледите е съвсем друго.
    Според мен Велизар не е орган, който трябва да санкционира служители за непристойно поведение и не знам в качеството на какъв държи сметка за неделните проповеди. Това, което съм прочел от него ми дава основание да мисля, че той е човек с нереализирани амбиции и сега търси начин да компенсира това. Надявам се извода ми да е грешен, но това времето ще покаже.
    Д-р Пеев правилно е разбрал израза ми „пускам бомбичка“. Да точно това ми беше целта – предизвикване (или провокиране) на дискусия по въпрос, който според мен не е маловажен. Очевидно, пред вид коментарите, съм постигнал целта си.

  12. „За информация, д-р Пеев не е богослов, а философ. Това го знаят малко хора, а и той умишлено го крие.“ (п-р Петков)

    П-р Петков, за тази ЛЪЖА, че „умишлено съм криел“ докторската си степен, НАСТОЯВАМ ДА МИ СЕ ИЗВИНИТЕ! За сведение на дилетанти като Вас съм защитил докторска дисертация в областта на РЕЛИГИОЗНАТА ФИЛОСОФИЯ ПО ЕКЗЕГЕТИЧЕСКА ТЕМА. Явно в т.нар. Ви „богословско образование“ никога не сте чували, че ЕКЗЕГЕТИКАТА и РЕЛИГИОЗНАТА ФИЛОСОФИЯ са БОГОСЛОВСКИ ДИСЦИПЛИНИ. За сведение притежавам МАГИСТРАТУРА не по авио-инженерство, което да ме квалифицира като „пастор“ и „критик на чужди богословия“, а по БИБЛЕЙСКА ХЕРМЕНЕВТИКА. Ако не знаете какво означава това, питайте и ще Ви обясня!

    Публикациите, които съм направил и които Вие явно не сте чел, показват дали съм протестантски богослов или не!

    Бога ми, недоумявам що за християнин сте Вие!…

  13. Господин Пеев,
    Най-напред искам да кажа, че имам дълбоко уважение към Вас. Още преди може би 20 години слушах кратките Ви проповеди по Транссветовното радио, напълно се съгласих с Вашата позиция по отношение на агентите на ДС. Тук обаче не мога да се съглася с Вас.
    Идването на учител със съмнителни практики не засяга конкретна деноминация. Това дава отражение върху цялата евангелска общност, или най-малко върху петдесятно харизматичните течения.
    Дерек Принс е един от най-фините лъжеучители. Той казва толкова много истини, че лъжливите му доктрини е трудно да бъдат разпознати от неопитните християнни. Те обаче не са никак безобидни.
    1. Засяга се доктрината за изкуплението. Според Дерек Принс (респективно Питър Уинс) след като човек се е покаял и е изкупен, продължава да носи наследствени проклятия от свои предци. Това е ерес, която дори не ми е известно да има аналог в църковната история. Съответно последователите на тези учители след покаянието практикуват допълнителни ритуали за освобождение от наследствени проклятия, сякаш Гал. 3:13 не решав въпроса веднъж завинаги.
    2. Тотално объркана (в същото време доволно наукоподобно звучаща) демонология. Според въпросните учители човек може да се е покаял, да е изпълнен със Светия Дух и да продължава да носи демони. Това е тотално небиблейска доктрина.
    3. Одобряване на тотално смущаващи практики като „свещен смях“, „падане в духа“ и пр.
    Може би има и още.
    Всичко това тотално противоречи с Божието Слово и следва да богословите да проявят веднъж поне мъжественост и да го заявят.

    Що се отнася до г-н Костов, уважавам усилията му за защита на семейството, но трябва да кажа, че във вярванията си той също приема смущаващи практики. Преди години в един от сайтовете му имаше статия „Пророческото значение на футболната ни загуба от Швеция“.

    Смятам, че най-после трябва някой да каже, че царят е гол. Познавам няколко човека, богословски авторитет, които знаят много добре кое е лъжеучение и кое не е, но нито при планираното посещение на Бени Хин, нито при идването на Джойс Майер посмяха да кажат на хората истината. Не да хулят човека, а да се изправят срещу доктрината.
    Така хората по църквите се учат на ниска хигиена в това, което четат, вярват всичко, в което някой е споменал, че е християнско и няма кой да им каже, че бъркат, понеже тези, които знаят, ги е шубе (извинявам се за думата, но тя описва най-точно).

  14. Ужас! Не съм очаквал толкова негативни коментари,и то за свръхестественото действие на Святия Дух.Как да няма никъде в Библията подобни неща.Данаил10:7 Само аз Даниил видях видението; а мъжете, които бяха с мене, не видяха видението; но голям трепет ги нападна, та побягнаха да се скрият.
    10:8 И тъй, аз останах сам да видя това голямо видение, от което не остана сила в мене, защото енергията ми се обърна в (тлеене), та останах безсилен.
    10:9 Чух, обаче, гласа на думите му; и като слушах гласа на думите му аз паднах на лицето си в несвяст, с лицето си към земята.
    10:10 И, ето, ръка се допря до мене, която ме тури разклатен на коленете ми и на дланите на ръцете ми.“ Данаил беше останал без сила и падна в несвяст(безсъзнание) в Божието присъствие.
    В Йоан8:4 А Исус като знаеше всичко, което щеше да Го сполети, излезе и им рече: Кого търсите?
    18:5 Отговориха Му: Исус Назарянина. Исус им каза: Аз съм. С тях стоеше и Юда, който Го предаваше.
    18:6 И когато им каза: Аз съм, те се дръпнаха назад и паднаха на земята.“

    Цялата група падна на земата. В Божието изявено присъствие силите ти те напускат,не можеш да стоиш прав.Само който никога не е бил талкова близо в присъствието на Святия Дух,никога няма да разбере за какво става въпрос.

    И това ,което писах за Питър Уинс,не се случва за първи път в моята църква.Това помазание започна още от 1990-та година,и никога не е преставало.Винаги е имало хора,които не могат да останат прави в Божието присъствие,дори и без някой да им полага ръце, винаги е имало изцеления от неизличими болести,винаги е имало изгонване на нечисти духове,винаги е имало кръщение в Святия Дух с говорене на чужди езици. Марк 16:20 А те излязоха и проповядваха на всякъде, като им съдействуваше Господ, и потвърждаваше словото със знаменията, които го придружаваха.“ Може д-р Уинс да има някои неправилни доктрини,но Бог потвърждава словото със знамения и чудеса.Сигурно във вашата църква са идвали гости с правилни доктрини,но Бог не потвърждава словото им с нищо.ЗАЩО ЛИ ???

  15. Колко грозни ca всичките думи които идват от болката и огорчението стаено в душите на тези хора. Затова и Исус казва че от изобилието на сърцето говори устата (МАТЕЙ 12:34).
    Ангеле, по-горе можеш да прочетеш кога брат Уинс ще служи в Ямбол. Иди на службата да се помоли за теб защото наистина имаш нужда

  16. Г-н Добрев,
    Добре е че припомняте къде в Словото се говори за падане под въздействието на Бог. Добре е да забележите, че винаги падането по лице е в знак на поклонение, а падането по гръб в знак на Божие осъждение. Жалко е, че наистина ерудираните богослови не смеят да кажат някои истини, а предпочитат да се покрият, за да запазят дипломатичност.
    Бог знае, че аз се моля за хората, попаднали под лъжеучение и целта не е да ги осъдя, а да ги предпазя от осъдителни практики. Така че, моля да не се пробутват такива аргументи, че някой бил злобен, че сме съдели и прочее.
    Да, осъждам фалшивите доктрини, понеже Бог също ги осъжда и се моля за тези, които им вярват, понеже Бог иска да се спасят.

  17. Калине ти не беше ли дълги години в църквата ОБЦ на Васил Еленков заедно с Янко Добрев и другите и после отстъпи? Как да не се тълкуват думите ти като озлобление като ти не говориш по темата за да атакуваш проблема, а атакуваш определени хора? Въобще на църква ходиш ли и от коя деноминация си сега?

  18. Г-н К. Василев, както и всеки друг във форума имате право на лично отношение „против“ или „за“ ученията на Принс и Куинс. Струва ми се обаче, че и Вие не правите разлика между ПРИНЦИПИ и ЛИЧНО ОТНОШЕНИЕ в областта на богословската тематика. А това е така не защото вината е у Вас, а защото в Протестантизма липсва концепцията за СЪБОРНОСТ. В Православието и Римокатолицизма (особено след ІІ Ват. събор) има понятие за „съборност“. Това означава, че не отделният вярващ решава кое е „правилно“, „истинско“ или „погрешно“ и „ерес“, а СЪБОРЪТ – колегиум от църковни водачи (епископи и богослови). Всяко лично, индивидуално мнение по богословски въпрос остава без последствия! Църковната история е показала неведнъж, че това е така!

    Дотук чухме всякакви емоционални квалификации „против“, но те НЯМАТ НИКАКВА СТОЙНОСТ! Това обяснявам, ама като си пееш, Пенке ле, пред словоохотливи евангелисти, кой ли те слуша!… Д-р Принс е бил поканен от църкви на ОБЦ и някои други харизматични общности. Покана за включване получих и аз, но я оставих без последствие (лично решение!). Не надавам обаче вой „пост фактум“, защото осъзнавам, че учението на двамата се вписва в доктрините на гостоприемните домакини. Това е техен избор, още повече, че техните ръководства са решили да поканят д-р П. Уинс. Следователно отговорността и благословенията са техни – разбирате ли? Не на критикарите! Защото техните напъни ми приличат на тоталитарно установяване на евангелистки „Шенген“, който ще пуска едни в страната, пък други ще ги гони… Дори ОЕЦ не може да спре чуждоземски служители, защото няма нито духовна, нито юридическа власт да направи това. Разбирате ли основанията ми да се противопоставя на целия този „жабокрек“, който е не само „пост фактум“, но няма НИКАКВА богословска и морална стойност!

    А на глупостите на п-р Петков, че съм „подкрепял“ учението на Принс и Уинс, няма да отговарям, защото на него още не са му ясни много неща, включително и ПРИНЦИПИТЕ НА ГЛОБАЛИЗАЦИЯТА – с всички добри и лоши последици!

  19. Весела, аз съм грешен човек (в смисъл на човек, който прави грешки и съгрешава), но членство в църква на единобожници не тежи на съвестта ми. Никога не съм бил дори на посещение в църквата на Еленкови, нито съм имал лична среща с тях. Нещо повече, когато една малка църква, към която принадлежах, премина към ОБЦ, аз я напуснах в знак на несъгласие, като многократно разговарях с пастира, представяййки му една единобожническа брошурка, разпространявана тогава от Еленков. Именно преминаването към ОБЦ беше повод да сменя църквата. Вероятно ме бъркаш с някой друг.

    Г-н Пеев. За съборното начало не искам да разговаряме, доколкото това е отделна тема. Аз лично не вярвам, че сегашните ръководители на църкви са в състояние да вземат правилно решение. Нещо повече, те многократно решават да премълчават различията в името на религиозния мир. Никой от големите пастори досега не съм чул да се обяви против лъжлива доктрина. За мен това е недопустимо. Пастирска отговорност е да се посочват лъжливите учения. Пастирът носи отговорност за това, в което вярват хората в неговата църква. Не искам да се хули никой, не е редно, ако разговорът е християнски, да се обижда някой, но тук не става дума за отношение към хора, а към доктрини. Аз твърдя, че П. Уинс вероятно е много добър човек. Допускам, че може да е по-добър от мен. Това обаче не е основание да замълча, че той носи лъжливо учение. Възможно е да не заблуждава съзнателно, а сам да е заблуден, но това не променя крайния резултат. Ето, при идването на такива учители е отговорността на хората, които са компетентни да кажат истината.

  20. 1) Наследственост:

    20 Но имам против тебе това, че търпиш жената Езавел, която нарича себе си пророчица и която учи и прилъгва Моите слуги да блудствуват и да ядат идоложертвено.
    21 И дадох й време да се покае, но не иска да се покае от блудството си.
    22 Ето, Аз скоро ще я тръшна на болно легло: и ще туря в голяма скръб ония, които прелюбодействуват с нея, ако се не покаят от нейните с тях дела.
    23 И Чадата й ще убия с мор. И всичките църкви ще познаят, че Аз съм Който изпитвам вътрешности и сърца; и ще въздам на всеки от вас според делата му.

    2) Демон в плътта на новороден:

    7 А за да се не превъзнасям поради премногото откровения, даде ми се трън в плътта, пратеник от сатана да ме мъчи, та да се не превъзнасям.

  21. Приятели,
    от скромния ми опит с въпросната дружинка, смея да твърдя, че жените просто търсят внимание (което за момента намират тук). Мъжете са на работа и най-вероятно дори не знаят какво вършат жените им в интернет, вместо да се ориентират към нещо наистина полезно, и което Бог би благословил.
    Съдейки и по по-голямата част неграмотно написани коментари, явно и в училище са търсили повече внимание, от колкото часовете по български език и литература. Предлагам ви да не ги удостоявате с честта да отговаряте на и без това безкрайните емоционално написани опити за опониране, с блудкав смисъл или изобщо без такъв.

    Бог да благослови всеки един Негов служител, чакаме Питър Уинс в Пловдив на 4ти (сряда) 🙂 Миналата година прекарахме чудесно и благословено време, вярвам че и тази няма да бъде изключение.

  22. Д-р Пеев, приемам критиката Ви за обвинението от моя страна, че умишлени криете факта, че сте доктор по философия. За това приемам и да Ви се извиня. Искам, обаче, да Ви кажа, че това мнение не се споделя от мен, а е нещо, което други, много по-големи хора от мен споделят, но само аз го написах. Много добре знам, че религиозната философия е част от богословските дисциплини. Но ще изкажа мое лично мнение (което не претендира за миродавност), че не съм съгласен религиозната философия да е част от християнското богословие. Вероятно това се дължи на факта, че съзнанието ми е повече математическо и съм привърженик на точните науки и за това искам да има едно точно богословие (доколкото е възможно, но и в математиката има неточни неща, като, например, броя на всички числа, но все пак има относителна точност). За да ме разберете правилно ще дам един пример. Ако чета книга по техническа механика от 1973 година, написаното в нея е абсолютно актуално и до днес. А ако чета философска книга от този период ще се установят фундаментални разлики. Ето за това, аз съм съгласен да изучавам философията, но ако трябва да се прилага на практика бих иска да има едно богословие, изчистено от нея. Поради това аз не се съгласявам с причисляването на религиозната философия към богословските дисциплини. Богословието, което поднасяме на хората трябва да е практично и точно, а не дълбоко философско (а да Ви кажа честно, когато бяхте номиниран за пастор в Ямбол през 1999-та двете проповеди, които чух от Вас бяха точно такива – абсолютно университетско ниво и дълбок философски стил, който болшинството от хората не приеха и това беше главната причина да не бъдете избран, и преди да изтъкнете друга причина искам да Ви напомня, че тогава бях член на Духовния съвет на тази църква и станах свидетел и участник в обсъждането и също гласувах против, като изказах мнение, че Вие сте брилянтен преподавател и учител, но трудно Ви възприемам като пастор). Не знам защо решихте, че авиоинженерството не може да бъде полезно за един пастор, но тук ще Ви опонирам категорично пред вид обстоятелството, че със сигурност не сте виждали програмата на обучение във Висшето военно-въздушно училище и нямате представа какво съдържа тя. Ако трябва да го кажа по друг начин – аз съм учил богословски дисциплини, но Вие не сте учили технически. Считам, че това е достатъчно основание да не се съглася с Вас. Не приемам и подигравателното отношение към авио-инженерите и не мога да приема, че философското образование е по-висша категория. И за да не ме разберете погрешно, не казвам, че философията е по-нисша, а че е абсолютно наравно ниво с техническите науки и инженерното образование също има своето достойно място. И другото, което не мога да отрека, набива се на очи факта, че ревностно защитавате всичко, свързано с ОБЦ и Еленков. Сега се замислям, ако Питър Уинс беше поканен от СЕПЦ дали отношението Ви щеше да бъде същото? Искрено се надявам тук да ме оборите.
    Към Иван Георгиев: благодаря ти за дадения съвет. Видях кога Питър Уинс ще бъде в Ямбол, видях и в коя църква. Не мога да ти обещая, че ще отида, но ти гарантирам, че ако почувствам подтик от Бога да бъда там, ще се покоря. И ако стане така, че отида и почувствам благодат, тогава обещавам, че ще се извиня публично. Но ако не – тогава резервираното ми отношение остава в сила. Не коментирам хората, които са се чувствали благословени от служенията и проповедите на Питър Уинс, но не е казано и не е задължително всички да се чувстват така.

  23. П-р Петков, трябваше ли да Ви подканям да се извините за публично разпространената лъжа във Фейсбук и Пастир.орг, та да се извинявате? За случая в Ямбол няма какво да коментирам. Щом проповеди, които съм проповядвал в Русе в продължение на 10 години и там ги слушаха без проблеми средношколци, студенти, преподаватели, инженери, медицински работници и никога не са се възприемали като „философски“ и „академични“, а в бившата Ямболска ЕПЦ са се възприели като такива, то това говори за доста ниското ниво – интелектуално, богословско и т.н. на родната Ви общност. Коментарът Ви за авио-инженерството и религиозната философия е толкова смешен, че се чудя на себе си как съм могъл да Ви заподозра … в по-високо ниво на просветеност и интелигентност от Вашите колеги в СЕПЦ… Считайте досегашната ми грешка за поправена веднъж завинаги!

    Що се отнася до обвинението Ви, че съм защитавал ревностно служителите на ОБЦ, ако бяхте истински християнин, щяхте да изразите радост, а не укор за това! Без да правя комплименти на никого, твърдя, че еп. Еленков е почтен и честен човек за разлика от Вашите председатели на СЕПЦ и техните колеги, които имат много грехове, за които още не са се покаяли! Аз ценя почтените хора. Скудоумните и горделивците в своята себеправедност предизвикват у мен само ходатайствена молитва за тяхното смирение и поумняване. Еп. Еленков се оттегли от активно служение, въпреки че публикува досието си, за разлика от ЧЕТИРИМАТА АГЕНТИ във Вашето Ръководство (а колко е имало преди това Един Бог знае!). На Ваше място като пастор в СЕПЦ бих бил по-скромен в аналогиите си, но и тук нещата опират до определени качества…

    Препоръчвам Ви да четете всички коментари като тези на п-р Добрев (от Силистра) и Венци Тоневски (от Пловдив), които са ярки свидетелства, че хората получават благословения, които такива като Вас искат да им ограбят. А за такива „грабители“ Някой бе казал някъде в Новия Завет нещо за „окачване на воденични камъни“… Е, аз не го приемам в буквалния смисъл, но това все ще значи нещо, нали, п-р Петков?!

  24. В Ямбол от 20 години изпращат само пастори които свалят нивото. Това май е нарочна съюзна политика към по големите църкви в страната. Възможно е нивото на пасторите да е вече ниско по принцип което поражда оттегляне от служението.

  25. д-р Пеев,
    С голямо съжаление чета сегашната Ви позиция, след като си бях изградил една друга представа за Вас, четейки позицията ви за пасторите-агенти на ДС.
    Жалко е, ако наистина решихте, че еп. Еленков е честен човек. Аз не го познавам лично, не мога да говоря какъв е като човек, но гледах няколко записа от негови проповеди в САЩ, където разтягаше такива лакардии от рода на това, че по комунистическо време бил арестуван над 300 пъти и лежал в затвора тридесет и няколко. Разправяше как след 1985 г. комунистите не само престанали да го гонят, но и го направили директор. В опита си да го защити, г-н Янко Добрев излезе с видеообръщение, в което твърдеше, че познава еп. Еленков от 1985 г и е свидетел на многобройни репресии. И се получи като в една приказка „Големи лъжи“ на Елин Пелин „Върви лъжец от село на село, та лъже, върви брат му ден по-късно по него, та маже…“
    Що за честност… Честен ли е човек, който е служил на ДС и за 23 години не е изповядал греха си, а напротив, разправял е лакардии за това как е бил герой от Съпротивата?
    Въпросната деноминация, ръководена от еп. Еленков, преди време беше регистрирала сектата „Тракийска църква“, а в момента е регистрирала пастор, който твърди че бащата на Исус е бил строителен предприемач, а Исус е бил бизнесмен, освен всичкото въпросният пастор от ОБЦ в проповед, публикувана в публичен видеопортал твърди, че на него ще се открие точната дата на Второто пришествие.
    И всичко това е, понеже хора, като Вас, които знаят Истината, оставят новоповярвали като Венци Тоневски да са в неведение, че доктрините, проповядвани от Питър Уинс са лъжеучения. Тъй като вярвам във Вашата компетентност, моля Ви, не скривайте от хората истината! Това не засяга само ОБЦ, това засяга цялата петдесятна и харизматична общност. На тези събирания няма да дойдат само хора от ОБЦ. Кажете им Истината!

    До Иван Иванов:
    Вие смятате, че ап. Павел е бил обладан от демон? Така ли да разбирам думите ви? Ако е било така, защо Бог категорично му е отказал да го изгони.

  26. Д-р Пеев моля да не се променя темата от богословска към лицето Калин Василев който сам се нарича кълвач. С такъв самосинтез дори няма смисъл да го обиждам повече. Ще кажа само че имам дълготрайни наблюдения върху неговото поведение и че сред участващите дами, той се откроява като най-кресливата клюкарка в българския евангелизъм, която разпространява слухове за кой ли не в многобройните си изяви интернет форумчета и групи по фейсбук. С него ще се занимаем по-късно за да е уведомена съответната деноминация ако въобще спада към такава, с какви дела изобилства поведението му в интернет пространството.
    По темата за богословието на Питър Уинс вече заявих че съм против експерименти в българските църкви и затова дали не е ползотворно да се види и практическата страна на неговото служение? Няколко човека вече казаха, че техните църкви са били благословени от това което прави докато негативните мненията са все на хора които нито го познават нито са присъствали на службите му. Дори от практическа гледна точка се вижда кои доказателства имат повече тежест. Ще се съгласите с библейския принцип, че едно богословие без потвърждаваща го практика е просто празнословие.
    Спрямо поведението на п-р Петков този принцип е дълбоко изобличение за интригантските му методи с партизанство и емоционален тероризъм с подхвърляне на манипулации и бомбички. Но така е в живота някои момчета стават мъже докато други си остават момчета. Да се надяваме че с личния си пример и живот допринасяме за единственото на църквата – не нейното разделяне както и за растежа на вярващите, а не тяхното унизяване с компромати и двуличие.

  27. Господин Грозев,
    Добре е за един християнски форум квалификации от рода на „най-кресливата клюкарка“ да са недопустими. Не само за нивото на форума, а заради Вашето себеуважение.
    Няма да използвам Вашия език, надявам се това да е само епизодично избухване. Надявам се също да посочите конкретика. Къде и конкретно какъв слух съм разпространил. Добре е и вие да се представите, за е наясно и Вашата деноминация за езика, който използвате в интернет форуми. Надявам се да продължите с конкретика: с какви дела точно изобилства поведението ми в интернет пространството!
    Не изхождам от позиция на себеправедност. Знам, че съм човек, който много съгрешава, най-често с езика си. Но е добре да ми помогнете да се покая, ако съм разпространил неверен слух някъде. Не е добре да ме оставите без изобличение, но конкретно, моля!

  28. Излизаме от темата, г-н Василев. Говорите като заклет АРЦ-ист, иначе давате вид на размишляващ човек. За сведение – по това, че еп. Еленков НЕ Е АГЕНТ, на основание досието му, което бе публикувано в Пастир.орг, – се произнесоха компетентни юристи (предполагам, че не сте юрист, нали?) Ако проявявате интерес, прочетете писаното по темата. Бакалово-пилевщината не можа да докаже „принадлежност към ДС“ по простата причина, че еп. Еленков не е подписвал декларация и не е писал „доноси“ срещу свои колеги, както Вирчев, Игнатов и др. като тях. А че В. Еленков е бил арестуван многократно, това го потвърждават много стари колеги (лично съм ги чул), които го познават, включително и аз, защото се познаваме с него може би преди Вие да сте бил роден. Но стига по тази тема, защото тя е изчерпана в полза на невинността на еп. Еленков.

    Тъй като въртите една и съща плоча „против“ учението на д-р П. Уинс, нека Ви припомня признанието Ви, че нямате нищо общо с ОБЦ. Защо толкова се притеснявате за тяхната доктрина и техните гости? Ето, аз не съм член на тази деноминация и не се притеснявам! Хората изповядват, че са били благословени, защо Вие и аз да се опитваме да ги обезсърчим? Нима е богоугодно това? А знаете ли, че ако човек се опитва да отнеме духовното щастие на християнин, се явява богопротивник?…

    Апропо, към коя точно деноминация принадлежите? Ако ме питате мен, аз все още се смятам за харизматичен евангелист с петдесятна доктрина, но отпреди 1989 г., а не с днешния „тюрлю-гювеч…

  29. Караджова-Weishäupl си признава, че всъщност не знае нищо за Питър „Уингс“, както го нарича:

    „Magdalena Weishäupl via Facebook_auto_post_plugin on 01.06.2013 at 7:07
    Да аз случайно попаднах на този Питър Уингс и за първи път изказах мнение там, но принципа ми стана веднага ясен.“

    Просто сме благословени тя да е толкова добра в разпознаването на лъжеучители, че принципа веднага й е станал ясен, въпреки, че случайно се натъкнала на него, реейки се в киберпространството.

  30. Г-н Пеев,
    Никога не съм имал нищо общо нито с АРЦ, нито с ОБЦ. Не принадлежа към никоя деноминация, което не значи, че не се събирирам постоянно с братя и сестри за четене на Словото, молитва и хваление, не значи, че не свидетелствам на хората за Бога(макар че заслужавам упрек, че не го правя достатъчно). Не посещавам обаче никоя тоталитарна структура, така че не се боя, че някой ще прочете това, което съм написал и ще ме накаже. Излизам с реалното си име. Хората, с които се събирам, уважават правото ми на изява на мнението ми, както и аз уважавам тяхното, дори да не съм съгласен с тях. Повярвал съм в Божия църква преди Игнатов и Еленков да се скарат, но дори и там никога не съм имал религиозен страх да не бъда порицан от пастора. Винаги, когато съм имал различно мнение от пастира (тогава още нямаше пастОри), съм го казвал и не съм се страхувал от това. Точно поради това не мога да имам нищо общо с АРЦ. А Г. Бакалов за няколко години имаше общо с Еленков, доколкото беше ОБЦ номер 6 или нещо от тоя род. И Пилев пък съвсем доскоро беше съвсем близък до ОБЦ. С такива мимикриращи личности нямам много общо. Мисля, че изследването на връзките на църковни лидери с ДС е нещо хубаво, но не съм убеден, че те, нито Банков, имат чисти мотиви да го правят.
    А относно честността на еп. Еленков, е добре да погледнете материалите, които (независимо от мотивите им да го правят) публикуват Бакалов и компания. Особено проповедите, в които епископа развива фантастични сюжети за гоненията му. Този честен човек заявява, че преди него не е имало църква в София и че той е основал нелегалната църква там. Над 300 пъти е бил арестуван, 36 пъти е бил в затвора.
    Г-н Пеев, няма да ви питам дали това е истина. Искам да ви питам, възможно ли да е истина. И ако не е възможно да е истина, защо наричате този човек честен.
    Всички сме лъгали, всички сме се изхвърляли. Само че ако човек е правил това многократно от амвона, следва ли той да е епископ. Но това е извън темата.
    По темата: Аз не принадлежа към ОБЦ, но съм пряко заинтересован, понеже се изопачава Христовото благовестие. Примамват се хора, неутвърдени, залъгват се с небиблейски учения. Добре знаете, че не им отнемам християнското щастие. Това, което се надявам Бог да прави чрез мен, е да отнеме фалшивата религиозна еуфория, която няма нищо общо със Светия Дух.
    Жалко е, че Вие, който добре знаете, че поученията на Питър Уинс не са библейски, сте склонен да участвате на в тази дискусия с такава позиция. И Питър Уинс не засяга само ОБЦ. Поради липса на борба с ересите по църквите, ясно е, че както и на други подобни учители, ще се надойдат хора от всички деноминации, вкл. и непетдесятните. Така че, ако на нас Бог е открил нещо, съгрешаваме, ако си мълчим, докато хората отиват в заблуда.

  31. Грозев, точно когато се канех да давам отговор на някои хора взе че ми се срина системата и се наложи да преинсталирам. Чак сега видях, че си отправил едно предизвикателство към мен. Коментар няма да му правя, но ще призная, че много ме заинтригува с някои дефиниции.
    За д-р Пеев, надявам се да не ме съди за това, че имам негативно отношение към философията. Съзнанието ми е технократско и това ми е заложено – няма как да го променя. Но именно с това съзнание Бог е намерил начин да ме употребява. Не съм на мнение, че всички богослови трябва да бъдат и философи, както и не съм на мнение, че философията на религията трябва да е в категорията на богословските науки, защото считам, че чистото християнско учение няма нищо общо нито с философията, нито с религията. Но, щом като по-умни хора от мен така са го измислили, няма да оспорвам. Иначе, не мога да отрека факта, че да се води дискусия и разговор с вас е безкрайно интересно. За това си струва да имаме различия и да спорим.
    А ситуацията в Ямбол я помня много добре, както и отлично помня проповедите, които изнесохте там. Още се замислям по въпроса за това защо Саул се провали – той до края на живота си остана магаритар, а не цар. След като имам такъв ярък спомен, това означава, че съм бил силно впечатлен. Болшинството то църквата, обаче, разбраха нещата по доста по-различен начин. И мисля, че грешката Ви тогава беше, че не преценихте достатъчно добре обстановката, защото някои от думите Ви бяха разбрани съвсем не в контекста на това, което реално искахте да кажете. Не съм човек, който трябва да Ви съветва, но се опитвам да бъда обективен и да преценя нещата.
    А въпроса за агентите го оставям на хората, които са правили повече проучвания от мен. Аз отговарям само за това, което лично съм видял и което съм преживял. И тук мисля, че също съм казал достатъчно. А по отношение на различните деноминации, трябва да кажа, че разграниченията ги правим ние. Не веднъж съм ставал причина за подигравки поради неадекватно поведение от страна на бакаловистите (преди бяха Слово на живот) и много трудно ми беше да обяснявам на колегите, че нямам нищо общо с тях. Така, че, ако Вие казвате, че не ни засяга какво става в ОБЦ, не така мислят хората, с които по един или друг начин сме принудени да иамаме контакти. Православните ни колеги ни слагат всички в обща категория. Много пъти когато съм се срещал с различни хора е трябвало да ги убеждавам, че няма да ги събарям на пода или да се смея неистово. Така, че, не съм съгласен, че след като даден проповедник е поканен от друга деноминация, то ние нямаме отношение. Надявам се да грешим за учението на този човек, но това, което чуваме изобщо не ни харесва. Ето за това си позволяваме да вземем отношение.

  32. Привет на всички, познавам Питър Уинс още от преди 7 години когато за първи път дойде в България. Тогава посланието беше за 7те характеристики на новозаветната църква, някой да си направи труда да го чуе или изгледа, и след това да нарежда този човек в списъка тип „Пулиева“, много ми прилича на нечия поръчка, но това е за друга тема. След проповедта обеща да се моли за всеки един и го направи. За първи път видях някой да се моли със същото внимание както за първия така и за последния човек, а последните бяха някъде към 4 след полунощ, доста народ се беше изсипал. Тогава видях хора, който изглеждаха в публичното пространство съвсем нормално – буквално да се „излагат“ гърчейки се или пищейки неистово по време на молитвата, ето това нямаше как да си го обясня така рационално с казармения термин „банички“ на Петков. Преди 2 години бях на негово събрание в Бургас, в някакъв театър, там видях при полагането на ръце и молитва как едно момиче падна на пода крещейки и се претърколи 3-4 пъти на едната и на другата страна с такава бързина, като по филмите. Ако е била някоя, искаща да привлече вниманието към себе си със сигурност упя. Понеже в последния коментар се споменава за православните, някой гледал ли е филмът Остров на Павел Лунгин – да го гледа, да се поинтересува за православната позиция относно бесовете пък тогава да говори. И на мен ми се иска нашата работа с хора да приключва само с утешителни и благи думи и добро съветване. Ако наричаме себе си новозаветни християни, то това заключава ли се само в една проповед и след това ръкостискане на изхода на залата. Ако по време на служението на Христос, а след това и научениците се случваше гонене на зли духове от хората, то къде е това днес. Или злите духове са си взели почивка и са отишли на друга планета или рационалисти и претендиращи за учители, съвсем съзнателно прикриват тазизи духовна практика, разсъждавайки, щом ние не го можем значи го няма.
    Малко стихове за размисъл:
    1 Коринтяни 2:4. И говоренето ми, и проповядването ми не ставаха с убедителните думи на мъдростта, но с доказателство от Дух и от сила;
    1 Коринтяни 4:19. Но, ако ще Господ, аз скоро ще дойда при вас, и ще изпитам, не думите, но силата на тия, които са се възгордели.

    1 Коринтяни 4:20. Защото Божието царство не се състои в думи, а в сила.

    1 Солунци 1:5. защото нашето благовествуване между вас не беше само с думи, но и със сила, със Светия Дух и с голяма увереност; както и знаете, какви се показахме помежду ви заради вас.
    Дай Боже повече божии хора който да могат да се впишат в значението на тези стихове:
    Марк 16:20. А те излязоха и проповядваха на всякъде, като им съдействуваше Господ, и потвърждаваше словото със знаменията, които го придружаваха. Амин.

  33. П-р Петков, в разсъжденията Ви има същностно погрешни и нелогично изразени точки. Именно това е „магаритарщината“, ако ми позволите да използвам този мой термин, на много Ваши колеги, които се мислят за „царе“ в богословието, в църквата, в обществото. А „магаритарщината“ означава за мен НЕСПОСОБНОСТ да се дават обективни преценки – също както … Саул (затова и страдате досега в Ямбол!). Ако разбирахте ползата от философията в богословието, нямаше да бъдете подвластен на „магаритарщина“, както сте. Философията изисква МИСЛЕНЕ ИЗВЪН СЕБЕ СИ, извън своите принципи, тесногръди критерии, харесвания, предпочитания. Мисленето само ВЪТРЕ В СЕБЕ СИ, каквото демонстрирате Вие и Вашите приятелчета, е субективизъм, тоталитарност, уродливо петдесетничество, т.е. сектантщина. То води само към провали, какъвто бе опитът да скриете „агентурния проблем“ от обществото.

    Приложено по темата за участието на д-р Питър Уинс, това означава следното. Неговото служение е обвързано преди всичко с общности на НА на ОБЦ. ОБЦ е самостоятелна деноминация, законосъобразна, притежаваща собствена ДОКТРИНА и ПРАВО да я проповядва и прилага! Вие и Вашите приятелчета нито имате богословска компетентност, нито юридическо право, нито морално право, нито съборно право да се произнасяте дори дали присъствието на д-р Питър Уинс е „добро“, „благословено“, „благославяшо“ и т.н. Това, какво ще кажете Вие, Вашият председател на СЕПЦ, православен представител или г-н Сульо Пулев, няма никакво значение! Дори ОЕЦ няма права да се произнася! Точно това не проумявате Вие! Проблемът на масовия български евангелист е, че СЕ ПРОИЗНАСЯ „АВТОРИТЕТНО“ по всички въпроси – доктринални, социални, морални, политически, спортни и т.н., без да има компетентност и право да се произнася по повечето въпроси. Именно затова по отношение на д-р Питър Уинс смятам, че трябва от Ваша и моя страна да се заеме НЕУТРАЛНА ПОЗИЦИЯ, с тази разлика, че аз разбирам това, а Вие – не! НЕКА ОСТАВИМ ХОРАТА, КОИТО СА ПРИСЪСТВАЛИ НА НЕГОВИТЕ СЪБРАНИЯ, ДА СЕ ПРОИЗНЕСАТ!

    Ето как личи драстично според мен ВАШИЯТ ОБРАЗОВАТЕЛЕН ПРОПУСК, както и на петдесетните Ви колеги, че не сте се занимавали с философски дисциплини като логика, психология и т.н., а даже не сте запознати и елементарно с историята на философията, за да научите какво са казали по много сходни проблеми по-умните от вас хора – имената са много, но те са Вам неизвестни… Ако сте интелигентен пастор, г-н Петков, трябва ПЪРВО да се преборите с „МАГАРИТАРЩИНАТА“, а не с епизодични случаи като идването на д-р П. Уинс в България! Г-н Уинс ще си замине, оставяйки различни впечатления, но „МАГАРИТАРЩИНАТА“, уви, ще остане като Ваша трайна характеристика…

  34. Не ми е ясна точно позицията на хора, като Калин Василев, които твърдят, че новороден християнин не може да бъде обладан, а в същото време наричат хора практикуващи „свещен смях“ и „падане в духа“ обладани.

  35. Г-н Пеев бихте ли коментирали факта че д-р Питър Уинс е и апостол според писаното на уеб страница му?
    Г-н Петков видяхте ли как лелките ви компрометираха като ви доведоха до една дискусия която няма нищо общо с вашето служение и след като насъскаха кучетата се отдръпнаха a сега се подсмиват отстрани докато вие се гърчите. Kакто писа г-н Костов това е тяхна специфична черта. Cъщите „лелки” компрометираха по същия начин и п-р Пламен Петров. Кой има според вас интерес да компрометира пастори и служители по този грозен начин?

  36. 1 Коринтяни 12:28. И Бог е поставил някои в църквата да бъдат: първо апостоли, второ пророци, трето учители, други да правят чудеса, някои имат изцелителни дарби, други с дарби на помагания, на управлявания, на говорене разни езици.

    Ефесяни 4:11. И Той даде едни да бъдат апостоли, други пророци, други пък благовестители, а други пастири и учители,
    Ако тогава ги е имало то в днешни дни. Трябва обаче да се отбележи, че той няма нищо общо с това, което у нас се котира като апостолско движение, няма и нездравословните мераци на други презокеански гости да правят нови движения, изсмуквайки членска маса от съществуващите общества а работи с пасторите по места. Лошото е че у нас всички се втурнаха да се титуловат и омаскариха разбирането за Христов пратеник.

  37. Драги Краси, мога да кажа само с две изречения. 1. Разбирането ми за титлата „апостол“ не напуска страниците и епохата на Новия Завет. 2. За това имам исторически и библейски аргументи, част от които съм изложил в предишни статии за неправомерното използване на титлата от Чарлс Питър Вагнер и неговите български „отражения“.

    Изводът ми е, че комай в Америка „апостол“ започва да се изравнява с титлата „реверенд“… В България обаче сме значително по-зле – почти всеки пастОр има самочувствието на … „апостол“…

  38. Краси, апостол Павел беше апостол на Христос и го зявяваше смело, защото беше такъв.

    Разликата между днешните апостоля и ап. Павел е че за днешните „апостол“ значи нещо като директор, главен партиен секретар, старши цар, и върховен бизнесмен. В библейски смисъл ап. Павел описва, че апостолите са най-трудещите се за вярата, най-неразпознати, сякаш провалили се, но всъщност успешни в делото, и винаги градящи на основата Христос и благата вест. Такива служители има и днес, които поставят началото на служения в нови и трудни условия, без обаче да считат апостолството за аристократична или царска титла, а призвание за служение. Този проблем с истински апостоли и такива, които търсят признание и титли, не е от днес, той е от времето на ап. Павел. Вж. 2 Кор. 10:
    „12. Защото не смеем да считаме или да сравняваме себе си с някои от ония, които препоръчват сами себе си; но те, като мерят себе си със себе си, и като сравняват себе си със себе си, не постъпват разумно.
    13. А ние няма да се похвалим с това, което е вън от мярката ни, но според мярката на областта, която Бог ни е определил, като мярка, която да достигне дори до вас.“

    И недейте да придавате някакво тактическо мислене на „лелките“ по-голямо от реалната ситуация – те видяха, че не могат да вилнеят словесно с безсъдържателните си нападки, без да им се наложи да приемат обратна връзка, и се оттеглиха обидени. Те са от тези с високо мнение за своето благочестие, но всъщност не могат да обуздават езика си:

    Яков 1:26. Ако някой счита себе си за благочестив, а не обуздава езика си, но мами сърцето си, неговото благочестие е суетно.

  39. Г-н Пеев, фаталната грешка, която допуснахте през 1999-та, че в категорията на магаритарщината вкарахте Пламен Ганчев, който тогава (и сега продължава да бъде) уважаван пастор за ямболската църква. А дали сега страдаме – тук категорично не съм на това мнение. Знам, че сте „д-р“, но това не Ви прави лекар, че да давате диагноза, особено на гляма група хора. Но, все пак това е ваше право да мислите по този начин.
    Извенете ме за това, което ще кажа сега, но ако бъда честен, определението „тесногръдие“ в момента приляга повече на Вас. Не твърдя, и никога не съм твърдял, че няма полза от философията в богословието. Но твърдя, че философията не е достатъчна и всяка друга област на човешкото познание е точно толкова важна, колкото и философската. Професорът ми по философия от военното училище считаше, че философията е най-важната наука която всеки трябва да изучава. Явно е, че и Вие като представител на философската гилдия считате, че философията е единствената полезна област. Това не харесвам във философите – имат неоснователни претенции, че тяхната наука е над всички. С това категорично не мога да се съглася. А в момента Вие звучите наистина като този професор. И с него съм водил аналогични дебати, така че, не ме учудвате изобщо. Само че, докато аз имам познание във Вашата област (разбира се, не толкова обемно и мащабно като Вашето), сигурен съм напълно, че Вие не сте запознат с научната област, в която аз съм работил. А трябва да Ви кажа още, че на някои места от книгите Ви когато се опитвате да излезете от областта на философията и навлезете в друга област, допускате фундаментални грешки. Пример мога да дам книгата Ви „Бог, Вселената и човекът“ – там съм забелязал пропуски в областта на астрофизиката. Така че, вместо да ме обявявате за тесногръд, помислете дали тази категория не важи с пълна сила за Вас самия.
    А дали имам право да изказвам мнения относно други деноминации – и тук не съм съгласен с Вас. От юридическа гледна точка цитирах вече чл. 39 от Конституцията, който ми дава право да изразявам мнение. Вие сте този, който няма никакво право да ми отнема дадените ми конституционни права. Наред с този член, такова право ми дава, още и чл. 19 от Международния пакт за граждански и политически права. А за моралното право, не считам, че Вие трябва да бъдете морален стожер и да определяте кое е морално и кое – не е. Обясних каква е позицията ми и защо считам, че мога да обсъждам случващото се в други деноминации. След като е допустимо лидер на една деноминация се обявява за водач на цялото евангелско движение в България, то, най-малкото ние, дребните и нищожни рибки, можем да си позволим да даваме някои преценки.

  40. Драг брат Петков, само моля ви не ни говорете за морал след като хвърляте бомбички и интригантствате сред хората. Та нали самият вие се изтъквахте че сте били в духовния съвет на Пламен Ганчев, а ето че сега се обръщате и против него.
    С дълбоко огорчение виждам че нито сте отишли на богослужението за да придобиете впечатление от Питър Уинс снощи, нито сте си готвили проповедта ами пак сте писали по форумите и фейса. Дали скапването на компютъра ви не е било някакъв знак от небето? Но щом интернет ви е по-интересен и важен отколкото служението аз наистина нямам какво повече да ви посъветвам. Само моля ви не ни говорете за морал докато хвърляте неморални бомбички защото моралът явно не е вашата силна страна. По-добре споделете личното си свидетелство публикувано в списание Космос през 1987 за срещите ви от третия вид с НЛО.

  41. Г-н Иван Иванов,
    Не знам кой Калин Василев е заявявал, че търкалящите се по земята са демонично обременени. Вероятно е бил някой друг Калин Василев. Питайте Весела, може да е онзи, който тя познава.
    Това, което твърдя аз, както и п-р Петков, и това, което съм уверен, че знае наистина ерудираният богослов В. Пеев, е че П. Уинс небиблейско учение.
    Само че, позицията на В. Пеев е някакси, че делото на давещите се е дело на самите давещи се.
    Аз не твърдя, че няма гонене на демони. Твърдя, че в новороден християнин няма демони. В Божието Слово няма нито един пример за демонично обладаване на християнин.
    А Вие, г-н Иванов, очевидно излагате смушаващи твърдения, като това, че апостол Павел е бил демонично обладан. Това Ви изявление беше подминато вкл. и от В. Пеев и това е само един пример на една разрушителна тенденция в евангелската църква в България ересите да не се изобличават с цел да не се руши религиозното единство. Единство трябва да има, но според Словото основа на единството може да бъде само Истината.

    г-н Пеев, радвам се, че изразихте ясна и напълно правдива позиция относно „апостолите“. Нека да припомним, че те години наред бяха кадри на ОБЦ.
    Сега нека се върнем на Питър Уинс.
    Галатяни 3:13 показва, че въпросът с проклятията е решен веднъж завинаги. Докрай и радикално. В църковната история за 19 века никой не е издигал доктрина за освобождение на новородени християни от проклятия на предци. Това е нововъзникнала ерес и удря директно върху доктрината за Изкуплението. И тази ерес не е проблем на ОБЦ, тя е проблем на всички, доколкото е ерес в Църквата.
    Разбира се, че демоните не са митологични същества. Въпросът е, че П. Уинс издига небиблейската ерес, че демони могат да обитават в новородени християни. Очевидно, не се разбира разликата между това някой да бъде атакуван и да бъде обладан. Като преминал през еуфорията на 90-те добре зная как се предизвиква падане, сгърчване и прочее. Всичко се опира на психосоматика. Тук обаче не търсим физичните обяснения, а библейските. В Библията, нито в църковната история има описани случаи на гонене на демони от новородени християни. Това е нова ерес. И докато компетентните богослови мълчат, тя ще вирее. Да не говорим, че се стига до крайно изопачаване, наричайки делата на плътта демони. Хората вместо да бъдат учени да приковават плътта на кръста, за всичко биват обвинени демони. След като проповедника се накрещи над главата на заблуждавания, събори го на земята, човекът се посгърчи, накрая сам си повярва, че от него е бил изгонен демон и след това нищо не се променя.
    Аз не отричам, че демоните атакуват християните. Те атакуваха и самият Христос. Само че има огромна разлика между демонично обладан и атакуван от демони. Първото е драстично състояние, при което според Библията страдащият придобива свръхестествени сили да къса метални вериги, има неконтролируемо поведение, хвърля се в огъня. Второто е ежедневие за християнина. Всеки християнин е атакуван от демони и това е ежедневие. Християните докрай ще бъдат атакувани и всеки ден трябва да се съпротивляват, но това никак не означава, че са обладани.

  42. Георгиев, за твое сведение днес имах три богослужения на три различни места, изминал съм повече от 80 километра, прибрах се преди около час и изобщо не ми остана време за каквото и да е друго. Не знам къде прочете, че съм се обръщал срещу Пламен Ганчев – това е някаква твоя интерпретация. Освен това, не съм бил в неговия духовен съвет! Тук грешиш абсолютно тотално. Явно не си разбрал, че бях в духовния съвет когато д-р Пеев е кандидатствал за пастор на тази църква, от където би следвало да си направиш извода, че става дума за времето след напускането на брат Пламен. Тогава изпълняващ длъжността пастор беше Веско Атанасов, а последната година дойде Цонко Атанасов. А към Пламен Ганчев винаги съм имал уважение и никога не съм се обръщал срещу него. Внимателно чети какво съм написал – обсъждам проповедта, която д-р Пеев изнесе в Ямбол, а не изразявам мое мнение за него. А в списание Космос няма мои свидетелства, това явно е нов вид плод на болно въображение.

  43. Отдавна не бях чел толкова злобни и безобразни коментари!
    За мен като мъж,отношението към сестрите изразили мнението си е неприемливо и недостойно за който и да е мъж,независимо дали е брат или езичник!
    ТОВА Е СРАМНО!
    Ако тези сестри са лелки, то държа да бъда наричан чичко или дядо – както ви е удобно!
    По Божия милост познавам ЛИЧНО повечето от участниците и съм Му благодарен за всеки един от тях! Убеден съм,че никога при личен ,директен контакт не биха се държали така!
    Надявам се някой ден, участниците в този форум да се срещнем на живо, а може и на братска трапеза 🙂
    Сега по темата- Очевидно е че въпросите свързани с Питър Уинс (както и с Дерек Принс)опират до главния въпрос за корените на „Слово на вяра“, както и на т.нар. Късен дъжд!
    Досега не съм попадал на някаква връзка (като произход) на тези движения с евангелското християнство, но намирам доста материали за ПРЯКАТА им връзка с метафизичните култове в САЩ от края на XIX век.
    Оставям на вас да прецените и няма да натрапвам мнението си!
    От една страна д-р Пеев като добър философ е прав, че трябва да сме безпристрастни в анализите си на дадено учение, но аз именно заради пристрастията си не станах философ 🙂 В същото време от беглите сведения които имам ,съществува доста топла финансова връзка между някои деноминации, учебни заведения и споменатите по-горе движения.
    Това автоматично поставя водаите на тези обвързани структъри в зависимост и неспособност да вземат адекватно и безпристрастно становище по въпроса за ученията внесени отвън!
    А със премрежен поглед стадо не се пази!
    Остава въпросът:Служителите на „Слово на вяра“ Христовото учение ли проповядват или друго благовестие?

  44. П-р Петков, Вие все повече се оплитате в хлевоустие и себеизтъкване. Сега пък се опитвате да ми припишете изказването на „квалификации“ спрямо Пламен Ганчев. После изтъквате себе си като „достоен“ дебатиращ с Вашия професор по марксическа философия и искате да ни убедите, че вероятно след като сте прочели „Философски тетрадки“ на Ленин и някой омазнен учебник от онова време, философската наука Ви е станала „настолна тетрадка“. Аз говоря за Религиозна философия, п-р Петков, лекции по която нито сте слушали във Военното училище, нито сте слушали в Петдесятния факултет на ВЕБИ. Що се отнася до предложението Ви за включване на информация по „астрофизика“ в сборника „Бог, вселената, човека“, предложението Ви е смешно. Това е подчертано популярен, а не научен апологетичен сборник за новоповярвали и е писан като уроци за младежи в зората на промените у нас. Няма да казвам каква е била ползата, защото не съм самохвалко като Вас. Само ще прибавя, че у Вас се забелязва болезнен комплекс на малоценност, който избива в НЕПРЕКЪСНАТО САМОИЗТЪКВАНЕ. Вие дебатирате с професори и доктори като „по-горен“ от тях. Вие сте школуван богослов и велик петдесетен пастор. Оставам с впечатлението, че Вие сте малкият недооценен гений на общността в Стралджа, СЕПЦ, цяла България, а може би целия космос – нали сте прочут астрофизик!… А бихте могъл да изнесете някоя и друга лекция дори на Триединния Бог, защото Той също не се е занимавал с астрофизика… Нито Христос, нито Павел, нито св. Атанасий и Кападокийците…

    С удоволствие ще потърся Вашето „лично свидетелство“ в сп. „Космос“, за което споменава г-н Ив. Георгиев, за да видя как сте се изявили като ВЕЛИК АСТРОФИЗИК и ОЩЕ НЕЩО (Надявам се информацията да е достоверна!).

    Моля читателите на Пастир.орг да ме извинят, че все още уйдисвам на п-р Петков и сигурно ги отегчаваме, но няма да бъде за дълго!

  45. Г-н брат Петков не знам на какво основание сте пътували 80 км и сте проповядвали 3 пъти като цял ден и цяла нощ преди богослужение нито сте се молили нито сте се подготвяли ами висяхте пред компютъра. По-темата за Питър Уинс обаче сте отново в невидение щом не сте отишли лично да го чуете. Вече поставих въпроса практически чие мнение има тежест на хората които познават даден човек и са благословени от служението му, или на хората които пишат от завист без дори да са се срещали с него? Въобще участниците в този дебат които говорят без да са го виждали явно получават някакви извънземни откровения за човека. Но от уважение към заниманията ви днес ще ви прегледам терзанията не по темата малко по-късно а сега ще ви оставя да спите и да си почивате. Надявам се да не прекарате отново нощта пред компютъра в търсене на извънземните от сп. Космос.
    Г-н Страхил Иванов какво общо има Слово на живот и Дерек Принс? Не сте ли чели неговата критика към това движение или и вие започнахте като извънземните? Ако ще критикувате служението му търсете отговори в т.нар. пастирско движение. А ако дори не сте били на негово богослужение започвате да звучите като някои американизиран всезнайко или пък световно неизвестната Магда Уезшьопал която дори не живее в България за да има мнение за българската църква. Хайде наистина стига сте ни занимавали с неуспешните експерименти на американци и полунемкини в българските църкви. Може ли?

  46. Уважаемата Магда Уезшьопал и подгласящите и лелки-съратнички, водени от п-р Петков, са от новото интернет фейсбук-поколение, за което един колега беше писал наскоро. Ще цитирам част от блог-поста му тук, като не мисля да взимам повече участие в темата (и без това им се обърна прекалено много внимание):

    Това са хора, които не дават и пет пари за мнението на отсрещния, ако то не съвпадне с тяхната 100% меродавна и безпогрешна логика.. Гордо, с метнати през рамо дисаги, претъпкани със собственото им самочувствие, раздават мнения наляво и надясно, без да си дават обаче сметка, че в 90% от случаите ръсят безразборни глупости. Но поради ниска обща култура, умствен мързел да четат нещо повече от уикито и нежелание да човъркат нещо по-дълбоко от собствения си нос, чрез напомпано до пръсване самомнение издигат невежеството си до ранг на последен критерий за истината. Тази категория плътно се доближава чрез по-просветените си представители до фанатичните демократи или очуканите от историята комунисти..

    Почти невъзможно е да убедиш член на тази категория в идеята, че може би твърденията му не са толкова истинни а дори и смехотворни. Краткото посещение на „групичката“ им разкрива, че когато не плюят по пастори и служения, за които нямат ни най-малка представа, те се „кълват“ един друг. Поради не спазване правилата на добро възпитание, което изискват част от християнските форуми, те са блокирани и „единственото място за изява“ им остава фейсбук и да пускат бомбички на места, където все още не са се изявили.

    Те също са души за спасение, за това нека се молим за намеса на Божията ръка в животите им, като разбира се следим и пазим нивото на култура в християнските форуми и сайтове, поверени ни от Бог. <3
    За незапознатите с д-р Питърс Уинс пускам два видео материала:
    1. Интервю с д-р Питърс Уинс (Християнска Телевизия Хармония)

    2. Послание от д-р Питър Уинс (Християнска Телевизия Хармония)

    В горепосочените от мен видеоматериали д-р Питър Уинс сам разкрива защо е в България, как Бог е говорил в сърцето му за съживление и духовно събуждане. Така че е нормално разни сили да се съпротивляват на всичко това, жалко е че използват хора носещи значки – християни (християнки) и то обичайните заподозрени

  47. Д-р Пеев, определено ставате все по-забавен и интересен. Изкушавам се да ви отговоря в подобен стил и да докажа, че Вие сте този, който държи земята в пространството и контролира движението на Галактиката, но рискувам да ме разберете погрешно, а като гледам колко сте честолюбив подобен вид хумор ще се окаже нездравословен за Вас. Ще кажа само едно – в много дълбока грешка сте. Няма да Ви го доказвам, разбрах, че като си наумите нещо държите на него дори да ви покажат обратното. А за друго мнение – тук изобщо не търпите. Вие сте най-правия и друга абсолютна истина във Вселената не може да съществува. Сега виждам и какъв педагог сте. нашите преподаватели, пък било то и с научни титли, не само че позволяваха да дискутираме с тях проблемите, които ни вълнуват, но ни и насърчаваха към това, като ни учеха да имам свое собствено мнение и да мислим творчески. И да ви кажа, макар да имахме различни мнения, с тях беше много приятно да се разговаря и да се дискутира. И никой не е гледал на нас толкова отвисоко както сега гледате Вие. Явно сте засегнат от обстоятелството, че един аматьор като мен се осмелява да Ви говори, опонира и да оспорва тези, които вярвате. И вместо като по-възрастен и по-учен от мен да ме наставите след като виждате, че не разсъждавам правилно, Вие се засягате, използвате груби обидни квалификации и заклеймявате. Професорите, които са ми преподавали във военното училище бяха истински преподаватели, които оставиха много ярки следи в съзнанието ми. И тези хора, сега вече спокойно мога да кажа, са много, много над Вас. Сега се убедих и в нещо друго, което наистина ме тормозеше. Не съм сгреши преди 20 години в преценката си към Вас. Дори светската педагогика учи, че не трябва да се категоризира човека, а неговата постъпка. А Вие се късате да сипете огън и жупел срещу всеки, дръзнал да Ви се противопостави. Жалко за титлите, образованието и ерудицията Ви!
    Георгиев, абе ти да не си Биг Брадър бе? Удивително как виждаш кой колко време стои зад компютъра и колко време се моли? И какъв си ти, че да ми държиш сметка какво правя преди богослуженията и как се подготвям? За твое сведение, имах един тежък, но благословен ден, и трите богослужения бяха наистина благословени. За щастие, това не нещо, което зависи от теб, а от Някой друг. Понятие си нямаш какво съм правил снощи и до колко часа съм бил буден, така че въздържай се от мнение по този въпрос. А и не мисля, че е твоя работа да ми се месиш в личния живот! А за Питър Уинс не ти преча да го уважаваш, почиташ, да му се кланяш и т.н. Това си е твоя работа.

  48. Г-н Георгиев, не е добре в сериозен форум като този да се правите на врачка и да гадаете кого съм слушал и кого не! Ако имате да кажете нещо по темата, кажете го без да се занимавате с личността на даден участник!
    Към вече зададения въпрос „Служителите на “Слово на вяра” Христовото учение ли проповядват или друго благовестие?“, бих искал да добавя и един спомагателен,защото явно някои участници се затрудняват с първия:
    По какво се различава т.нар. „падане от Духа“ и хиндуистката практика шакти-пад ( Божествено докосване)?
    Благодаря предварително за отговора и се извинявам ако някой се е почувствал засегнат!

    пп. Не разбирам защо модераторите на сайта допускат да продължават обидите по адрес на сестрите във форума!

  49. Г-н Пеев за този феномен ви писах преди няколко дни. Под статията ви в която защитавате жените християнки няма ни един коментар, но иначе женищата тук се надпреварват сляпо да ви обвиняват че ги нападате. Това е нивото на българските евангелисти. Дай им да говорят за 666, чужди мъже и други феномени но не ги търси да са в градивни дискусии. Виждам поне три такива които ги касаят пряко – г-жа Елисавета Кларк, Библия за децата и вашето сравнение между християнките и мюсюлманките. Между впрочем предвид намесата в дискусията на т.нар. „християнки” да не ги споменаваме по име, май е нужно да си ревизирате статията.
    Г-н Страхил Иванов, моля придържайте се в темата и не ни отклонявайте със случайни изречения. А тя е служението на Питър Уинс в България. Не врачки, хиндуски йоги и слово на живот за които явно имате познания само от интернет. Много ви моля наистина ако претендирате някой да ви чете написаното.

  50. Г-н Страхил Иванов, идеята за термина „лелка“ идва от наставническия и снизходителен тон на тези жени. И то към хора и служители, за които те нямат нужната представа нито нужния авторитет да коментират. И преди да обявите нещо за „срамно“, отговорете на богословските аргументи за правилния християнски баланс във взаимоотношенията мъже-жени. Би следвало да Ви направи впечатление че социалистическото равенство между половете и християнската любов и разпределение на функциите между същите, нямат нищо общо. Това че тези жени имат може би близка позиция до вашата, която може би е крайно (тоест небиблейски) „антихаризматична“, не може да оправдае нито поведението им в този форум, нито завидетелстваните атаки срещу служения, както бе споменато по-горе, типични за тази групичка.

    И проклятието наистина няма сила над християните. Но над истинските. Защото има лъжебратя (лъжесестри), лъжехристияни, както има лъжеапостоли и лъжеучители. Познаваме ги по плодовете. Твърдението, че всички християни са непогрешими, и по този начин, дяволът няма влияние над умовете и действията им е замръзнало богословие, в което няма място за нормални живи хора, няма и нужда от ежедневното устояване в Божията благодат, както ап. Павел препоръчва на своя ученик Тимотей. Няма духовна битка, няма нужда от духовно разпознаване, няма духовен растеж. Няма нужда да се молим „дай ни ДНЕС ежедневния ни хляб и прости ни дълговете“ защото не грешим (а и от хляб няма да имаме нужда). Има само стоически заявена партийна принадлежност – толкова плитко ли е библейското християнство?

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *