Питър Уинс в България

ВТОРНИК, 26.05.2015 г., гр. Благоевград от 18:30 ч.
Християнски център „Антиохия“
кв. „Еленово“, ул. „Атон“ №3

СРЯДА, 27.05.2015 г., гр. София от 18:30 ч.
ОБЦ „Бъдеще и надежда“
ул. „Веслец“ №69

ЧЕТВЪРТЪК, 28.05.2015 г., гр. Добрич от 18:30 ч.
Църква „Реката“
Хотел „България“, ет. 2

ПЕТЪК, 29.05.2015 г., гр. Бургас от 18:30 ч.
Християнски център Бургас
ул. „Вардар“ №30

147 comments for “Питър Уинс в България

  1. Какви църкви е започнал този човек в България и как е извоювал званието доктор?

  2. Тази вечер д-р Питър Уинс проповядва в моята църква.Много силна проповед,помазана от Святият Дух.След проповедтта той се моли за разчупване на проклятия и за болните хора.Отпред излязоха около 70-80 за молитва.Имаше много силно помазание на Святият Дух-разпоредителите едва успяваха да помагат за хората,които падаха от памазанието,и след това ставаха изцелени и освободени.Беше вечер на освежаване и изцеление.Цялата слава е за нашият Господ Исус Христос.
    П-р Я. Добрев – О.Б.Ц. – Силистра

  3. Към п-р Я. Добрев: Аз определено не разбрах кое е за слава на Господа във „лично вашата“ непомазана досега от Св. Дух църква? – проповед, за която не разбрахме защо наричате помазана от Св. Дух, и не бяха ли помазани и разпоредителите, че да смогват да помагат в падането на хората от чуждото на Библията помазание или че някой разчупвал проклятия над хора, заменяйки жертвата на Исус като напълно достатъчна и съвършена, с антибиблейски учения, изопачавайки Христовото Благовестие???

    Интересно ми е ДНЕС и УТРЕ и в следващите дни как се чувстват „изцелените“ от помазанието? Имате ли медицински доказателства както за заболяването на хората, така и за изцелението?

    Или просто си хвалите госта???

  4. Винаги съм се чудила ,защо ви е да каните някой от незнам къде си за да има мощно помазание от Святият Дух в църквата ,която и да била тя? Защо трябва да се кани някой за да се предават животи в ръката на Господа,за това не е ли достатъчно помазанието на пастирът на съответната църква?Не каза ли Христос : там където са събрани двама или трима в Моето име ,там съм и Аз посред тях ?Защо е тогава нужно това канене на специални помазаници,не омаловажавате ли така действието на Святият Дух -това е един вид неверие ,че без такива Бог няма да излива мощно помазание,обаче ако такива дойдат -оооо тогава Бог мощно излива ..сякаш по команда ,а!

  5. Към пастор Добрев. Не мога да разбера вие наясно ли сте какво вообще рекламирате…..? Едно ново евангелие или човек, който се опитва да втълпи на християни че те “страдат“ от наследствени проклятия….? Господин Добрев, това което сте написали показва че не сте наясно с библейското освобождение и изцеление изобщо. Къде в библията хората са падали като круши на земята та чак и да ги хващат и след това са ставали “освободени и изцелени“. Вие чели ли сте Св. Дух да е действал по този начин с 70, 80 души…? А чували ли сте за жертвата на кръста Исус Христос, че е станал проклет за нас…или това не ви е достатъчно та трябва някои “помазаници“ да разчупват проклятията на хората. А едно медицинско свидетелство имате ли поне преди да правите реклама на този “помазаник“? А вие чували ли сте за духа на кундалини, който е имитация на Святия Дух и е навлязъл точно чрез такива американски “служители“ ? Или си мислите че щом е внук на Дерек Принц всичко е наред, независимо какво проповядва.
    „Що искате да кажете вие, които употребявате тая поговорка относно Израилевата земя, като казвате: Бащите ядоха кисело грозде, а на чадата оскоминяха зъбите? Заклевам се в живота Си, казва Господ Иеова, няма вече да има повод да употребите тая поговорка в Израил. Ето, всичките души са Мои; както душата на бащата, така и душата на сина е Моя; душата, която е съгрешила, тя ще умре. Но ако е някой праведен и постъпва законно и право… (изброява различни неща) и (ако) ходи в повеленията Ми и пази съдбите Ми за да постъпва вярно; такъв човек е праведен, непременно той ще живее, казва Господ Иеова” (Ез. 18:2 – 9)

    Виждаме, че повече децата няма да са потърпевши за греховете на бащите. И това е в Стария Завет. Как обаче стоят нещата в Новия? В Новия Завет няма нито едно място, в което да се казва, че децата ще берат плодовете на бащите си. Напротив, казва се, че ако сме в Исус (това е индивидуално), то ние сме ново създание в Христа.

    Павел казва в Гал. 3:13, че Исус ни е изкупил от проклятията на Закона. Защо от проклятията на Закона става въпрос тук? Нима има други проклятия, за които ние сега трябва да се молим за освобождение? Исус ни е освободил от проклятията на Закона, но от наследствени проклятия не е, така ли?!

    Не внасяйте това небиблейско учение в църквата си и не подлъгвайте повече хората, които със сигурност не сравняват какво казва библията със това което им проповядват.

    Павел казва, че „За туй, ако е някой в Христа, той е ново създание; старото премина; ето, [всичко] стана ново“. Какво значи това? Значи ли, че наследствените ни грехове и проклятия ни следват постоянно, докато някой не ни ги разчупи? Аз мисля, че този стих се справя с нашето минало. Но дали тогава ставаме съвършени? Не, разбира се. Има дела на плътта, за които говори и Павел в Гал. 5:19 – 21, което предполага и нашата борба с греха, според увещанието на автора на Евреи – „Не сте се още съпротивили до кръв в борбата си против греха” (12:4).
    Думите на Павел бяха поставени под съмнение. Днес ние не поставяме думите на никого под съмнение, особено ако е „някакво име” в църквата. Защо? Защото не изучаваме Библията, а разчитаме на проповеди, които с времето стават все по – далеч от Библията – просперитет, социално евангелие, гонене на демони от новородени християни, разчупване на наследствени проклятия и мн. др.

  6. Исус от Назарет, Павел от Тарс. Павла зная, Исус зная, но вие кои сте?
    Това си е библейската практика за кой от къде е и за какво се бори.
    ОЕЦ докараха Шанбак, Бени Хин и Джойс Майерс
    ОБЦ поканиха Лестър Съмрал, Питър Уинс и Улф Екман
    Ново поколение представиха Джон Бивер и Рон Кеноли
    АРЦ пък движат с Джон Излеб, Джосеф Матери, Лари Крайдър и кой ли още не освен главния виновник за демагогията Петър Вагнер.
    И това е само в последните няколко години.
    Достатъчно експерименти с българската църква.

  7. Г-жа Караджова, като поучавате пастор Добрев за Библията, Вие чела ли сте 1 Тимотей 2?

    9 Така и жените да украсяват себе си със скромна премяна, със срамежливост и целомъдрие, не с плетена коса и злато или бисери или скъпи дрехи,
    10 а с добри дела, както прилича на жени, които са се посветили на благочестието.
    11 Жената да се учи мълчаливо с пълно подчинение.
    12 А на жената не позволявам да поучава, нито да владее над мъжа, но нека бъде мълчалива.
    13 Защото първо Адам бе създаден, а после Ева.
    14 И Адам не се излъга; но жената се излъга, та падна в престъпление.

    Или за вас тази част от Библията е без значение? Освен ако не сте българската Джойс Майър, в такъв случай – моите извинения.

  8. Брат Янко това е по-скоро истинското лице на евангелистите, които не могат да се обединят и противопоставят на критични места като Хасково и Кремиковци. Иначе по площади и кръгли маси уж знаят как да врякат и протестират. И докато се получават помазани служби в Силистра на други места се събарят цели църкви. Кой има интерес да позволи подобна офанзива?

  9. В отговор на по-рания въпрос титлата „Доктор хонорис кауза“ му е присъдена от колежа по теология в северна Каролина след 15 години пълноправно служение. От страницата му пък се разбира че освен всичко друго д-р Питър Уинс е и апостол.

  10. Господин Костов, поведението ви относно коментара ми е на човек, който не разбира истинския проблем . Това не е рекламирането на госта, а на антибиблейските учения и не разбирам както сте силен в поученията, защо не сте силен в изобличаването на лъжепомазани проповедници. Искам да ви питам , кое повече ви подразни-изявяването на Библейската истина от жена, или въобше изявяването на божиите думи? Вероятно вие сте от онези, които приехте Дж Майер, а сега и този помазаник, за да се търкаляте в краката им под мощното помазание на дух, който не разпознавате? Също още един въпрос към вас:
    Като сте започнали да цитирате 1 тим 2 гл
    разбирате ли точно смисъла на всяка дума
    или просто някакси карате през просото
    и търсите да вините, не за извършено деяния, а заради това, че съм си позволила да изкажа СВОБОДНО мнение в СВОБОДНА държава .Как да тълкувам коментара ви,
    има ли Свобода за всеки, или не в обвинението Ви към мен?
    Вземете и обърнете внимание какво значи 10 стих: „10 а с добри дела, както прилича на жени, които са се посветили на благочестието.“
    Как смеете да твърдите Вие, че поствайки коментари в пастир орг ПОУЧАВАМ ИЛИ пък, че се занимавам с плетене на коса, злато или бисери или скъпи дрехи,??? Аз нямам нужда от Вашето мнение за каква ме мислите. Но като чета с разсъждение цитата разбирам, че богоугодна е на Бога жената, която в благочестие прави добро – т.е. с позицията си в публично пространство СРЕЩУ рекламирано лъжеучение.
    Няма никъде записано нито във Библията, нито пък по човешките закони, че щом съм жена трябва да премълча нечия лъжа, пренебрегвайки истината. Етикета, който дискриминационно ми лепвате , че поучавам мъже, ви прави или сляп за истината, или поредния поклонник на повсеместната заблуда!!! Моля , дръжте се наистина като честен адвокат – четете си Библията, стойте в истината и не дискриминирайте жените в правото им на мнение.

  11. Г-жо Караджова, Вие брилянтно доказахте верността на цитираното по-горе от мен. Вашият войнстващ феминизъм е не по-малко лъже учение отколкото което и да било друго такова. Не аз а Словото, което уж защитавате Ви „дискриминира“.

  12. Братя ,нито като жени ви поучаваме ,нито ви проповядваме.Ние ви питаме ,и то тия които са поканили тоя проповедник ,както и тия ,които канят Джойс Майер: защо вие като проповедници на Божието благовестия каните тия хора? Вие не осъзнавате ли че това което проповядват тези “ божии помазани проповедници“ не е истинското Благовестие?
    Това ви питаме ние-жени християнки,четящи си Библията ,които са притеснени от фактът че в българските църкви навлизат тия лъжеучения-нашите семейства са в ТИЯ църкви!

  13. Г-жо Йоланта Йовчева, бихте ли уточнила към коя деноминация принадлежите, преди да Ви се отговори какво трябва да се разбира под „истинско благовестие“? Преди да откликнете с противопоставяне, както някои сестри направиха емоционално дотук, независимо дали го правят срещу пастир (п-р Я. Добрев) или адвокат и богослов (Виктор Костов), бързам да Ви кажа, че лично аз имам несъгласия с учения като това на д-р Питър Уинс. Това обаче не ми дава още основание да генерализирам принципите за „истинско“ и „неистинско благовестие“.

    Ще Ви бъда благодарен, ако отговорите на въпроса ми.

  14. Какво значение има от коя точно деноминация съм ,след като виждам какво каза брата,а именно( цитирам пастир Янко Добрев):

    „Имаше много силно помазание на Святият Дух-разпоредителите едва успяваха да помагат за хората,които падаха от памазанието,и след това ставаха изцелени и освободени“

    Хората падали от „помазанието“ значи! И къде в Словото пише за такива масови падания и тръшкания ?
    Та ,като се вземе предвид това ,а и също какво точно проповядват посочените проповедници, като как ще го свържем с истинското Благовестие ,а? И дали ще ни стигне тук мястото да посочим всичко ,което излиза извън това Благовестие ,за което Христос ни призова,и дали е едно и също с учението на тия хора. Но за да не ме упрекнете г-н Пеев ,че не отговарям на въпросът ви,ще ви кажа че съм повярвала в ЕПЦ ,живея в чужбина и Бог ме е срещнал с евангелски петдесятни християни,които обаче поради фактът че са наясно с много от лъжеученията не се поддават на такива заблуди ,държат си Библията ,и няма светски нововъведения в църквата им. Надявам се да е достатъчно обяснението ми. Все още обаче чакам отговор на въпросът ми : ЗАЩО се налага да се канят такива “ помазани “ проповедници в българските църкви,с какво ще спомогнат те ,защо се търси тяхното помазание след като има пастири ,помазани от Господ в тия църкви,защо се омаловажава действието на Святия Дух – с мисленето че само помазаници от тоя ранг ако дойдат ще се излива мощно Святия Дух? И накрая ,никой не говори против някой пастир или адвокат или който и да било.Протестът е срещу канене на такива учители ,чрез молитвите и действието на които се тръшкат и търкалят ….покаяни християни,изкупени с кръвта на Христос,на които се насажда мисъл че са под проклятия…моля ви се!Които пък проклятия „помазания “ като някакъв велик знахар обикаля света да разчупва! Апостол Павел дали така го канеха ,да разчупва проклятия на покаяни вече християни,а? Или чакаха Петър да обикаля от църква на църква ,да разчупва….я моля ви се! Това истинското Благовестие ли е? Като се примириш с Бога в името Исус Христово и се новородиш от Дух и вода,та станеш Божие чедо..какво проклятие тегне над теб? Ми то ако още тегне някакво проклятие ,значи Бог няма силата да те защити и да отмахне силата на сатана от теб и домът ти! Тогава за какво спасение говори Словото ,щом още тегне някакво проклятие над теб и домът ти,а? Такива да отиват да проповядват на непокаяния свят ,а не в християнското общество !

  15. Преди много време, бях още в Плевен, благодарение на някои „именити“ проповедници от други страни нашумя т.нар. „падане в Духа“. В началото беше атракция и понеже бях още млад във вярата гледах случващото се с възхищение. Спомням си как на една от службите, водена от помазан проповедник, се натисках да застана отпред за да ми положи ръка и да изпитам тази „благодат“. След като не паднах някои казаха, че едва ли не Бог ме желае да ме благослови с падането. След време коментирахме с пастора, брат Младен, падането. Той каза, че е прочел някъде, че на челото, в областта между очите, има някакъв нервен възел, който ако бъде натиснат човек може да получи леко замайване и да падне. И докато се пипаше в тази област изведнъж залитна назад и каза: „Я! аз се самосъборих! Налучках точката!“ След като се прибрах в квартирата и аз се потрудих да намеря тази точка на нервно преплитане и аз я открих. Наистина като я натисна се усеща замайване.
    Не отричам, че Святия Дух може да действа по уникални начини, но не съм съгласен дадена опитност, някакво свръхестествено проявление, да се превръща в доктрина и да се счита, че след като някой е имал подобно усещане, то това е задължителна благодат за всички. Помня как старите тинчевисти в Плевен казваха, че ако човек не говори езици не е спасен, а старите петдесятни ме учеха, че докато не заговоря езици не съм достоен дори да се моля, а какво остава пък да приема Господна вечеря. Някои стигаха и до други крайности – като критерий за духовност считаха проявата на каквато и да е атракция, а някои от тези атракции бяха доста странни и необичайни.
    Ако трябва да обобщя с няколко думи: колкото помазани проповедници са полагали ръце върху мен, никой не е успял да ме събори. Не считам, обаче, че съм загубил много от това. Даже обратно – благодарен съм на Бога. Преди време се прекланях пред „помазаниците“, които имат силата и властта да събарят хора, да изцеряват и т.н., но впоследствие разбрах, че те са абсолютно обикновени хора като всички нас и поклон заслужава само Бог. За това, преклонението ми е единствено пред Христос. Благодарен съм на Бог, за това, че ме измъкна от лапите на учението на Джон Остин, Кенет Хегин и Йонги Чо, в което бях яко затънал. Ако това не се беше случило, може би до ден днешен нямаше да имам семейство. Сега съм благодарен на Бога, за това, че вече не ме впечатляват приемниците на Остин и Хегин, между които са Джой Майер, Джеси Дуплантис и споменатия Питър Уинс. Мисля, че ние имаме достатъчно помазани проповедници и пастири, които могат да бъдат учители на тези хора. А тези хора трябва да знаят, че християнството в България датира от времето, когато техните предци не са и сънували съществуването на Америка. Има какво да научат от нас и ако идват в нашите църкви ние сме тези, които трябва да ги учим, а не те нас.

  16. Г-н Петков забележете си моля ви се сам за да не ви го забелязват другите че целият ви коментар няма нищо общо с темата а само с някакви ваши единични и лични прояви в духа или плътта аз не знам Бог знае. Вие претендирате за някакво ниво на образование и интелигентност над другите и вероятно ги имате. Но моля ви дръж те се на нивото на претенциите си като коментирате по темата.

  17. Помазаните проповедници едно, но мен ме заинтригува темата на „помазаните“ с устато помазание жени-църковни деятелки и първоучителки на вярата. Както казва г-жа Караджова не бива да дискриминираме жените. В тази връзка ще съобщя, че с развитието на равенството в света, в резултат на антихристките идеологии на марксизма, социализма и хуманизма, лъжеучителките също напоследък набъбнаха и са на ниво като такива с мъжете-лъжеучители по църквите.

    Ако поучаваш, а после казваш че не поучаваш (Караджова и Йовчева да си видят колко билейски цитати са посочили и тълкували в постингите си) и ако казваш, че само питаш, а всъщност се разпореждаш и нареждаш (Караджова и Йовчева да видят заповедите по повод поведение и служение отправени към проповедници и коментатори) или страдаш от болестно раздвоение на личността или от друга остра форма на заблуда.

    Моят съвет към Йовчева и Караджова – именно защото църквата не е като света, успокойте топката, четете си библиите но питайте мъжете си вкъщи ако не разбирате нещо (1 Кор. 14:35)и оставете тези марксистики-феминистки доктрини, че равенството между мъжа и жената означава, че жената може да се държи и да функционира като мъж. Резултатът от това „равенство“ е разпад на семейството, хомосексуализъм и разпад на църкви.

  18. Уважаеми г-жи които сте коментирали къде по темата къде не по нея защо отново ни занимавате с неща които са тривиални и нямат нищо общо с духовното естество на проблема? Специално от вас г-жо Мегдалина Караджова не четох ли свидетелство наскоро че сте служили с п-р Петров и после сте се отрекли от него? От там ли идва това ваше завидно дръзновение да изобличавате служителите господни или имате духовна дарба за това?

  19. Г-н Димитров, моля да ме поправите ако греша, но така както чета заглавието на темата е „Питър Уинс в България“. След това чета коментар на п-р Янко Добрев, в което той казва какво помазание е имало в неговата църква при посещението на този човек, като е обърнато внимание на обстоятелството, че разпоредителите едва удържали падащите в духа. И от тук нататък следват поредица от коментари, свързани с тази проява. Не знам какво точно виждате несвързано с темата, но явно не ви харесва факта, че категорично се противопоставям на учението, внесено от помазаните проповедници от Америка, като се започне от Остин и Хегин и се стигне до Джой Майер и Питър Уинс. Според мен адв. Костов леко излиза от темата засягайки съвсем друга област, а именно ролята и мястото на жената в църквата. Ето това няма нищо общо с Питър Уинс и съпътстващите го прояви на падане под помазанието в духа. Само че, адв. Костов се противопоставя на жени, които изразяват несъгласието си с този „помазаник“ и вероятно за това не го питате защо се отклонява от темата. И с риск отново да ме разкритикуваш за това, че пиша несвързано с поставената тема (което съвсем не е така) отново ще заявя: имам резервирано отношение към американските проповедници, които са наследници на учението, подето от Джон Остин и Кенет Хегин, не приемам това, което описва в коментара си колегата п-р Добрев като форма на благодатно помазание, не считам, че има на какво да ни научат чуждестранните помазаници, а обратно – те трябва да се учат от нас. Дали ви харесва или не – това е мое категорично мнение и това, че съвпада с мнението на двете жени, които са обект на нападки от страна на адв. Костов не е причина да не го изкажа. Освен това, не съм единствения пастор на СЕПЦ който мисли така, но съм единствен, който се осмелява публично да заяви мнението си. И като доказателство ще цитирам какво каза един от ръководителите на съюза по повод подобна проява. След като един такъв помазан проповедник се помоли за него с едно много интересно полагане на ръка го попитай какво мисли за това, а той отговори: „На това в казармата му викахме „баночки“.“ Този пастор е Пламен Ганчев, думите бяха изказани по отношение на проповедник, изнасящ помазано слово на конференция в Банкя, 1997-ма. Не съм бил свидетел на помазанието, изливащо се от Питър Уинс, но съм благодарен на Бога за това и се надявам подобно „помазание“ да не преживявам. А ти сега може пак да ме обвиниш, че не пиша по темата. И между другото, не познавам лично г-жа Караджова, явно ме бъркаш с някой друг. Казано на модерен компютърен език, ъпдейтвай си информацията.

  20. Г-жо Йоланта Йовчева, изреждате дълги тиради сякаш сте на сестринско общение в общност на СЕПЦ. Не сте разбрали въпроса ми, свързан с принадлежност към деноминация, защото имате проблем с логическото мислене. Поставих този въпрос, защото д-р Питър Уинс се е изявявал в църковни общности на ОБЦ, където се приемат интерпретациите на старозаветното учение за „благословение и проклятие“ на Дерек Принс. След КАТО НЕ ПРИНАДЛЕЖИТЕ към тази деноминация, КОЙ ВИ ДАВА ПРАВО да твърдите, че такива учения „не са правилно благовестие“? Ако посоченият говорител беше се подвизавал във Вашата деноминация, реагирайте срещу пасторите си,но да критикувате доктрината на чужда Вам деноминация си е чисто и просто МАХЛЕНСКО ГОВОРЕНЕ. Не пробутвайте, моля, „всезнайковщината“ на сестринските си общения!

    Вашите квалификации за „добро“ и „лошо благовестие“ приличат на обвиненията Ви на домакиня, че щом като готвите дадена гозба по Ваша рецепта, тя е добра, а щом съседката Ви я готви по друга рецепта, тя е… лоша… Всяка деноминация има право на своя доктрина и дали тя е добра или лоша, ще кажат нейните пастори, редови членове и вярващи, не външни лица като Вас. Щом като църковната общност на п-р Я. Добрев е била „благословена“ от присъствието на госта, защо трябва да хвърляме камъни по техния двор?!

    Пак ще повторя, въпреки че не споделям учения и практики като тези на Принс и Уинс, като богослов се въздържам от квалификации за „правилно“ и „неправилно благовестие“ за разлика от дилетантки като Вас! Пастир.орг е трибуна за по-сериозни и задълбочени мнения от изказваните във Фейсбук.

  21. Г-н Пеев ,покрай излиянията ви по мой адрес ,може би сте пропуснали да видите че аз съвсем не съм споменала за „правилно и неправилно“ благовестие.Аз говорех за истинското Благовестие. Това ,което е описано в Евангелието.Моят въпрос беше защо се канят тия проповедници и съвсем няма за цел някакви дразги ,особено пък с вас.
    Но ..приемам ,че това може би е отговор на моя въпрос( цитирам вас г-н Пеев):
    “ д-р Питър Уинс се е изявявал в църковни общности на ОБЦ, където се приемат интерпретациите на старозаветното учение за “благословение и проклятие” на Дерек Принс“

  22. Г-жо Йоланта Йовчева, Вие си приписвате не само правото да говорите за „правилно“ и „неправилно благовестие“ (което би било по-мекото изявление), но дори твърде арогантно претендирате за определяне на „истинското благовестие“ (което е направо осъдително!).

    А сега да Ви поясня, че притчата с „гозбата“, която предложих, не е „словоизлияние“, а един удачен вариант на следния евангелски случай, който може би скоро не сте чела:

    “ А Йоан продума и рече: „Наставниче, видяхме един човек да изгонва бесове в Твое име; и му запретихме, защото не следва с нас. А Исус му рече: „Недейте му запрещава; защото който не е против вас, откъм вас е“ (Лук. 9:49-50; срв. Марк 9:38-40).

    Очевидно е, че Вие не сте запозната с ролята на „благословението и проклятието“ в библейското богословие. Този компонент е част от „заветното богословие“. Всяка деноминация, която е приела заветното богословие като част от своята доктрина, неминуемо ще има някаква интерпретация на „благословението и проклятието“. Дерек Принс, който е доста грамотен богослов, адаптира този компонент към познатата му съвременност. Дали ние всички приемаме или не тази адаптация, е отделен въпрос. Вашата квалификация за „правилно“ или „истинско“ е просто неприемлива, да не кажа по-силни думи. Те и децата наричат много действителни неща „неистински“, а пък героите си от приказките – „истински“… Истинско е не това благовестие, което ние харесваме, а което носи радост и удовлетворение на слушащите го. Затова Исус смъмри критичния Йоан, както и Вас: „Недейте му запрещава; защото който не е против вас, откъм вас е“.

    Мъдростта, г-жо Йоланта Йовчева, се състои в по-внимателното отношение към нашите братя в Христа. Тоталитарното и горделиво самочувствие на една деноминация не може да унижава другите!

  23. Г-н В.Пеев,
    Мисля, че всеки вярващ християнин, независимо от коя деноминация е, има право да се изкаже, когато става въпрос за „Божии помазаници“.
    Тези псевдо-месии, които се канят по църквите, са позор за учението на Исус и аз подкрепям дори т.нареченото от Вас „махленско говорене“, щом в него се търси истината. Вероятно Мария от Магдала не бе по-различна или по-умна от нас, но Исус похвали желанието й да попива всяка Негова дума и вкусните гозби на Марта останаха на заден план.
    Апропо – във връзка с изказването ви за FB: Не мисля, че коментарите на християнска тематика във Фейсбук са с толкова долно качество, че едва ли не ги определихте като недостойно за всичките ви дипломи по богословие.
    Нека не забравяме, че нито Исус, нито учениците му, са учили за „апостоли“. Единствено ап. Павел бе фарисей, учил при Гамлиел, но това надали му е помогнало за вярата в Исус. Разбира се, той използва знанията си после и пише няколко послания „трудни за разбиране“, както казва Петър, но в никакъв случай докторатите по богословие или каквито й да са дипломи, са критерий за правата вяра!
    Същото касае и г-н Адвокатът, с „адв.“ и „д-р“ пред името си.
    Ще използвам и аз махленския начин, за да изразя становището си относно НЕбогопомазания (неМесия) Питър Уинс. Той, безспорно има знания, но е само поредния духовен клоун, безполезен за обеднялата ни, не само материално, но и духовно, България. Освен това има доста НЕбогопомазани твърдения и писания, които са в противовес с Божието Слово!
    А виденията в книгата му в/у „Откровението“ са направо възмутителни манипулации и бабешки басни!
    Б.П.

  24. Дискусията дотук ми заприлича, от една страна, на „разделение по пол“. И ми напомня за онзи случай в „Разораната целина“ на Шолохов, където колхозничките скачат СОЛИДАРНО срещу горкия герой Давидов. Слава Богу, че не съм Давидов!

    Освен това, дискусията ми заприлича на „неприязън към богословските квалификации“ и „пастирската компетентност“, които притежават някои колеги – п-р Добрев, адв. д-р Костов, та и аз. Това пък ми напомня за Езоповата героиня с лисичата кожа, която обявила, че „гроздето е кисело“, защото така или иначе не го е достигнала.

    Г-жо Б. Попова, ако мислите, че ще ме смаете с феминистките си аргументи и хъс, просто сте сбъркали адреса! Отново ще повторя, както казах и на колежката Ви г-жа Йовчева, че НИКОЙ НЕ ВИ Е УПЪЛНОМОЩИЛ да раздавате обвинителни присъди към Принс или Уинс. Уинс не се е обявявал за „Месия“. В качеството си на папеса Йоана ли решавате, че той е „НЕбогопомазан“? Такива неща можете да си ги разменяте във Фейсбук, но в такъв публичен форум, моля, не си надскачайте сянката. Не поставяйте под изпитание кавалерския ни потенциал и нагласа! Иначе ще почна и аз да подкрепям ап. Павел, дето препоръчва „мълчанието на жените“ като по-правилна опция!…

    Д-р Вениамин Пеев

  25. Уважаеми госпожи и господа от СЕПЦ,

    Не съм фен на Питър Уинс и не смятам да влизам в ролята на негов адвокат.
    Не споделям неговите есхатологични виждания, а също така и вижданията му по отношение на задължителното даване на десятък (твърдения от сорта, че попадаш под проклятие, ако не даваш десятък), които между другото се споделят напълно от г-н Анатоли Еленков.

    Но категорично заставам зад ученията на Д.Принс, свързани с „благословенията и проклятията“ и „освобождението от нечисти духове“.

    Има две неща, поради които Дерек Принс е отхвърлен и остро критикуван от петдесятните „богослови“. Това са неговите поучения върху:
    1. Разчупване на проклятията върху новородени и кръстени със Св.Дух християни.
    2. Освобождение от нечисти духове на новородени и кръстени със Св.Дух християни.

    Дерек Принс не се отказа от тези две учения до края на земния си път и служение!
    Изявление на Дерек Принс относно тези две учения –
    http://www.derekprince.ee/363rus.html

    Тези две учения на Д.Принс са напълно библейски!
    За съжаление много християни ги отхвърлят и продължават да си живеят с проклятията и демоните!

    Мнозина български пастори лъжливо твърдят, че това са „вносни учения“, които са се разпространили по църквите в благодарение на книгите на Д.Принс и други известни харизматици.

    Интересното е, че години преди да бъдат преведени и разпространени книгите на Д.Принс в България, Петър Велев приема тези две учения и ги прилага успешно в своето служение!
    Можете да се убедите в това като се свържете с него – лично или след като запознаете с книгата му „Изцеление чрез вяра в Бога“.
    По какъв начин П.Велев приема тези две учения след като той не владее английски, няма връзка със служението на Д.Принс, нито пък посещава църква, където тези учения се проповядват?

    Отговорът на този въпрос е, чрез опитностите, виденията и откровенията, получени по време на служение на тежко болни и демонично натоварени невярващи и новородени(кръстени със Св.Дух) християни!

    Петдесятните пастори и техните протежета веднага започват да „бълват змии и гущери“ по негов адрес, но Господ Исус Христос потвърждава своето слово като изцелява и освобождава онези, които приемат с вяра и позволят да им бъде послужено (чрез разчупване на проклятията и освобождение от нечисти духове)!

    На днешните петдесятни пастори и техните последователи, които оспорват и отхвърлят тези две учения бих припомнил думите на Господ Исус Христос от Матей 22:29
    „А Исус в отговор им рече: Заблуждавате се, като не знаете писанията нито Божията сила.“

  26. Не знам колко титлите и званията са гаранция за правата вяра, но вие г-жо Попова (как ви е цялото име?) очевидно не съобразявате че още по-малко гаранция за правата вяра са антибиблейските и невъздържани словоизлияния на библействащи лелки, които нито могат да различат ляво от дясно, нито форума, в който участват, нито имат уважение към Божието Слово или пък елементарното възпитание да участват поне почтително, ако не разумно, в дискусията.

    Потварям ви още веднъж – не е ясно колко мразените от вас служители са лъжливи. Дори факти и доказателства от ученията им не давате, само сипете епитети и обвинения.

    Лъжливи обаче със сигурност са жените-учителки, изявяващи се в този форум, които в разрез с Писанията (1 Кор. 11:34), поучават, придават си важност като тълкувателки и преподавателки на Словото, хулят без да знаят какво и кого хулят, и така стават дъщери не на Сара (1 Петрово 3:6) и другите богоугодни жени за пример в Писанията, а родственички на бунтовните и диви ослици, възпитани в духа на комунизма и бунта срещу „всяка власт“ (Римл. 13:2) и особено и конкретно срещу тази, която е богоустановена и ясно заявена в отношенията между мъж и жена (1 Тим 2:11-14), според: 1) реда на сътворението (Битие 2:22); и 2) реда на грехопадението (Бит. 3:6; виж. 1 Тим. 2:11-14).

    В езическият свят жената може да е мъж, а мъжът- жена. Това нас като християни не ни истересува – нашият стандарт е установен (Кол. 3:18) и няма да бъде променен до като на насъпи „краят на всичко“ (1 Петрово 4:7). Затова не пробутвайте светските си феминистки идеи като защита на правата доктрина в тази християнска дискусия. Вие (Попова, Караджова, Йовчева) не сте авторитети да прецените истинското от лъжливото учение при положенение, че очевидно не се покорявате на Божието слово и изглежда нямате намерение да си вземете бележка.

  27. Не знам защо скачате толкова срещу жените, като те толкова ясно посочиха къде е проблема. Тези, „духовни клоуни“, както ги нарича Б. Попова, тепърва ще атакуват църквите в България. За съжаление има много българи, които са в „системата“ – къде с превод на книжка, къде с фондациика или офисче на някое „мИнистри“. Та тези симпатяги отдавна са с прегоряла съвет и единственото, за което ги е грижа е да се закачат за такъв шоумен с комерсиална цел. От друга страна на запад тези турнета се представят като грандиозни успехи и заблудените хорица там дават още средства.

  28. Правилно, г-н Пеев!
    Всяка жаба да си знае гьола.
    Добре, че при Исус няма жаби и гьолове!
    🙂 🙂 🙂
    ПП – Жалко, че вече сме на Ви, не само на думи, но и духовно. А беше време, когато имах респект към всяка твоя дума.
    Е, времето лети, миналото си е минало…
    ВИЕ, които считате себе си за орли, летете.
    А ние, които пълзим, пак ще стигнем там, където Бог ни е призовал. 🙂
    Божиите благословения желая на всички, които са с право сърце!
    Няма да Ви притеснявам, не се безпокойте.
    Само ми е жал, че гордостта взима връх сред всички вярващи и особено ми е тъжно, когато мъжете всячески се стараят да затулят устата на жените, защото са жени! Дори и да не сме прави, начинът, по който ни го казвате, не е на по-добро ниво, въпреки изисканият ВИ стил!
    Благодаря на Бог, че мъжът ми не е вярващ на думи, а на дела!
    Аман от „богослови“!

  29. Пеев, вземете та поканете самия Излеб, да видите какво е то помазание, какво е разчупване, освобождение и транзиция.

  30. Вече изказах мнението си относно опитностите на „падането в духа’, за която стана дума тук, изказах и мнението си относно учението на т.нар. Движение на вярата, с което се запознах като младеж от книгите на Джон Остин и Кенет Хегин. За да изградя това мнение зад гърба ми стои повече от 20 години опит, както и богословско образование, а и второ висше педагогическо образование. Считам, че имам достатъчно основания да твърдя, че Учението на Вярата, проповядвано от наследниците на Остин и Хегин (слушал съм проповеди на Джойс Майер, Джеси Дуплантис и въпросния Питър Уинс в интернет) има много пропуски както от библейско-богословска гледна точка, така и от чисто научна. А и помня, че докато учих в ПФ на ВЕБИ книгите на Дерек Принс бяха в списъка на забранените за използване при писането на курсовите работи и други научни разработки. И вероятно не без основание. Сега ще помоля д-р Вениамин Пеев, когото уважавам като високо ерудирана личност, като лектор във ВЕБИ (макар и в друг факултет) и като учен с нужната квалификация, ясно и категорично да заяви, одобрява ли т.нар. Теология на Вярата, проповядвана от Питър Уинс, какво мисли за атрактивните прояви като падане, неистов смях, търкаляне по пода (такива неща съм виждал, някой може да посочи и други), счита ли, че това са духовни опитности, които всеки човек трябва да изпита за да бъде благословен, и счита ли, че трудовете на Дерек Принс са вдъхновени от Духа и би насърчил студентите да ги използват при разработките? Въпросите станаха много, но според мен са важни.

  31. Много важни въпроси, защото от отговора им зависи дали да не взема да се запиша и аз за студент.

  32. Еми ..к’о ше кажем ..ний казахме вече

  33. Мен ме тревожи факта, че високо ерудирани и учени личности като Виктор Костов и Вениамин Пеев се явяват в негова защита и при това по един много деликатен начин – хем не се съгласяват, но в същото време са противници на тези, които го изобличават.

  34. Интересното е че никой от тях не пише по темата , а фокуса се измества върху това че жени са се осмелили да си дадът мнението. А Виктор Костов с последния си коментар направо може да бъде подведен под съдебна отговорност. След като някой си се е възгордял и си мисли, че е нещо, нека види това: Галатяни 6:3-Защото, ако някой мисли себе си да е нещо, като не е нищо, той мами себе си.

  35. Нека повече мъже да се изкажат там,защото ние жените ,сме дискриминирани….то е ясно защо

  36. А виждаш ли мен какво ме правят? Чудя се още как не са се намесили добрите ми „приятели“ Иван Георгиев и Героги Грозев, очаквам всеки момент включване и от тях. А Вениамин не ме споменава явно защото знае, че съм в състояние да изкарам неща от миналото му, които много добре помня. А вероятно Еленков ще се сети коя е конференцията през 1997-ма и кой беше помазаника, който удряше „банички“ и така тръшкаше на земята „освободените от демони“ хора.

  37. Аз толкова много самочувствие, арогантност, заядливост и самоувереност не бях виждала на едно място. Сега разбрах защо много хора са се отказали да пишат в пастир.орг. и обикалят да ги молят да пуснат коментари че никой не пише. Но ако някой навлезе с някакво мнение във вече превзетата от тях територия бива гнусно нападнат от едни и същи хора .

  38. И аз не искам да пиша, но понякога пускат неща, взети от други места където съм писал, а после ми се обаждат да отговарям на тези, които опонират (да не употребя по-груба дума), или виждам писани от мен неща, но редактирани до неузнаваемост. Ако видят, че месец не се появявам все се намира някой, който да вкара името ми в някаква схема и ме принуждава после да дам отговор и след това започва заяждането. Това е принципът на коментарите в този сайт.

  39. Да аз случайно попаднах на този Питър Уингс и за първи път изказах мнение там, но принципа ми стана веднага ясен. Просто не си заслужава човек да си губи времето и мира с такива простотии и хора като тези с баничките Толкова мръсотия на едно място не бях виждала да се изсипва !!!

  40. Трябва да кажа че и на мен след последните коментари ,ми се изясниха нещата ,не смятам да коментирам вече там,особено след уточнението ,че..“тоя гост бил поканен в деноминация ,която вярвала на туй че е възможно демонично проклятие да тегне върху вече изкупени о покаяни християни,та се налага да се РАЗЧУПВА“ ..тука викам лол лол ..

  41. Това беше много абсурдно обяснение. За съжаление Дерек Принс е икона за много харизматични вярващи, без значение дали са ОБЦ или СЕПЦ. Веднъж в една група ме обявиха за еретик защото изразих несъгласие с книгата „Благословение или проклятие“. Не мисля, че това, което става в ОБЦ не ни засяга пряко.

  42. Аз имам близки в Обц ,така ,че ..г-Пеев засяга ме! Надявам се да ви предадат моя отговор, защото няма да коментирам вече в Пастир.орг

  43. Аз също имам приятели в ОБЦ, както и в други деноминации, а така като гледам графика на д-р Питър Унис вътре влиза и църква към СЕПЦ, а именно ЕПЦ „Антихоя“ в Сливен. Това показва, че обект на помазаника са и църкви от други деноминации, а не само една, както казва д-р Пеев.

  44. Бог да те благославя Кал Вач ,прочетох го и странно размишленията на тоя твой приятел съвпаднаха с моите! Че днес леееко изпитах съмнения относно моите убеждения ,четееки нападките на г-н Пеев към мен.

  45. Не знам какво целят с баничките, ама знам, че Йоан пише, че като видял възкръсналия Христос е паднал като мъртъв и е трябвало божият ангел да го успокои. А Хеген пише в книгите си за четири директни срещи с Христос като нещо съвсем обичайно и вместо да падне като мъртъв пред Божието величие започва да води спорове с Него относно истинността на Словото Му. За това нека се замислим, когато човек може да падне?

  46. По интересното е в дискусията на пастир орг, че „мъжкия авторитет“ там бранейки лъжепомазаника П. Уинс отклони умишлено темата в друга посока – грозно и слабо…, твърде слабо представяне на някой апелиращ за някакво си мъжко достойнство.
    Всъщност се стреснахме от издигнатия нечуван досега хамелеонски принцип за „ИСТИНСКОТО“ благовестие- а именно: истинското благовестие е това, което е прието за истина във всяка отделна деноминация.

  47. и какво печели? овации на слепците, които го следват ли?

  48. Тая тенденция е отдавна ,а именно ,че щом е писано жената да мълчи в църквата ,се приема че тя трябва да мълчи насвякъде ,да не изказва мнение,и да зачита всеки „мъжки авторитет“ .Инак дето казва Румяна „суз“ ,а вече сме наречени и „библейски лелки“ както и „устато помазани“

  49. Хората били богослови ! Предполага се че го знаят!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *