Неофит е новият български патриарх

neofitДосието на новият български патриарх Неофит

Русенският митрополит Неофит е новият български патриарх! Той спечели балотажа на избора за глава на Българската Православна църква срещу Ловчанският митрополит Гавриил. Точно в 14 часа Варненският митрополит Кирил обяви резултата от избора – 90 гласа за Неофит, 47 за Гавриил.

На първия тур на изборите никой от тримата митрополити не събра необходимия брой от 92 гласа „за“. Една от бюлетините бе недействителна, а от следващия тур отпадна Старозагорският митрополит Галактион, за когото бяха подадени 22 гласа.

Кой е новият български патриарх
Митрополит Неофит, който е роден като Симеон Николов Димитров, е Русенски митрополит от 2004 г. Роден е в София на 15 октомври 1945 г. Образованието си получава в София и Москва. През 1975 г. е постриган за монах в Троянски манастир. Лично патриарх Максим го ръкополога за йеромонах през 1976 г. Бил е ректор на Духовната академия, а след това и декан на Богословския факултет при Софийския университет, главен секретар на Светия синод, от 1994 г. е Доростолски и Червенски митрополит, а след разделянето на епархията става Русенски митрополит.

12 comments for “Неофит е новият български патриарх

  1. Това е най-добрият избор за български патриарх при настоящото статукво в Св. Синод.
    От гледна точка на агентурно минало, Негово светейшество няма в какво да бъде обвинен, въпреки че е бил разработван. Онези, които гледаха предаването по БНТ 1 с водещ Горан Благоев, чуха доста ласкави оценки за днешния избор на доц. Дилян Николчев и проф. дфн Калин Янакиев, които са най-изявените критици на агентурния проблем в БПЦ.

    Като архимандрит, Неофит ми беше преподавател в ДА „Св. Кл. Охридски“. Студентите го обичаха заради открития му характер и неговата жизненост. Несъмнено той е един от най-талантливите живи архиереи на БПЦ. Не се слави с богословска дълбочина, но не е и твърде тесногръд. Комуникативен е и не е авторитарен. Вероятно отстъпва в някои отношения на подгласника си дядо Григорий Ловчански, но внушителната преднина при избора му, с видимо вишегласие, показва, че е най-предпочитаната кандидатура за патриарх на БПЦ.

    На многая лета за новия български патриарх!

  2. Нужно е да не се съглася с мнението от д-р Пеев тук. Като студент в Москва Неофит навярно е бил многократно прокюриран от тамошните служби а и от тук не пращаха случайни хора на специализация. Това си е чиста форма проруско комунистическо назначение на патриарх колкото и да го хвалят като богослов. Сега остава да ни назначат комунистическо правителство и сме готови с още 20 години напредък и светли бъднини.

  3. Имате право да не се съгласите, г-н Грозев, но няма налице документ, който да потвърди Вашето подозрение. В коментара си се позовах на мнението на проф. Янакиев, който е чел „досието“ на патр. Неофит. Според г-н професора няма документ, който да уличава Неофит, каквито документи има, например, за митр. Галактион или митр. Симеон. Нямам никакви причини да не се доверя на мнението на проф. Янакиев.

    Има още едно обстоятелство, което говори силно в полза на патр. Неофит по агентурната тема. Той е много близък довереник на покойния еп. Партений, за когото се знае, че не се е поддал на опитите да бъде завербуван. Главно по тази причина той си остана само епископ и не се изкачи в йерархията. Възпитаниците на еп. Партений се смятат днес в БПЦ като „по-чисти“ от останалите епископи. Възможно е Неофит, който заминава за Москва да учи църковно пеене като архимандрит да не е бил толкова „интересен“ за службите. Но каквото и да кажем сега, ще бъде спекулация, пък и не е редно точно днес да гадаем каквото и да било за патриарха…

  4. Бих се съгласил с вас ако не бе следното
    „Броени дни след отварянето на досиетата в Светия Синод Русенският владика Неофит заяви, че не се чувства виновен, тъй като никого не е предавал, а просто е пътувал извън страната и затова се е налагало да работи с ДС. От няколкото документи, запазени в досието, предимно на оперативни работници, става ясно, че агент „Симеонов” е предавал и писмени сведения за български свещеници в заграничните епархии, които е посещавал при пътувания в чужбина.”
    Ако приемем хипотеза че това не е основание за агентурна принадлежност трябва да освободим от такава и колцина представители на СЕПЦ които съща са докладвали само след пътуванията си в чужбина. Ако си спомняте когато г-н Костов публикува предложението си за досиетата това беше главния аргумент който посочих като недообмислен. За които няма документи е ясно и за които има документи също е ясно, но какво правим с тези случаи в които документите са условни? Защото ако дискредитираме тях остава отворен въпроса за т.нар. „унищожени досиета” който може да инкриминира почти всеки както от клера и така и от мирянството. Какво правим с хора които не са с досиета но са манипулирани или шантажирани от службите по техни вътрешни начини, принудени да имигрират или да се ползват от подхвърлена от службите информация с която правят велики разкрития и фантастични тълкувания?

  5. Въпросите Ви са основателни, г-н Грозев, но смятам, че за да им отговорим, ще трябва лично да се зачетем в „досиетата“ – нещо, с което още не съм решил да се занимавам.
    Смятам, че не е етично ТОЧНО ДНЕС да коментираме „досието“ на патр. Неофит. Затова бих предложил да помълчим…

    Що се отнася до болшинството членове агенти на Ръководството на СЕПЦ, не бих правил аналог с положението на Неофит. Няма да посочвам имена, но сред шестимата агенти има хора, които пряко и косвено са виновни ЗА СМЪРТТА на свои колеги. А това е сериозно духовно и криминално престъпление… Нека то тежи на съвестта и на настоящия председател п-р Ив. Врачев, ако има такава, разбира се…

  6. Направи ли ви впечатление,че жезъла на българският патриарх на върха има две змии една срещу друга ? Ако това не е масонски символ,някой може ли да обясни какво е ?

  7. Колега Добрев, не е „масонски знак“. Символът на змията отвежда към жезъла на Моисей и Аарон, който символизира дадена от Бога „духовна“ и „изцелителна власт“ (Изх. 4:20; Чис. 17; Евр. 9:4 и мн. др.). Както знаете, патриархът се смята за каноничен приемник на „първосвещеника“.
    Хайде да се опитаме да не виждаме „дявола“ там, където не е…

  8. Колега Пеев,говоря за двете преплетени змии на върха на жезъла на патриарха.Като имам впредвид многото окултни православни символи и практики,не мисля че това прави изключение.Ето нещо за размисъл- разгледайте снимките по-надолу в този линк :
    http://forum.tisitova.com/viewtopic.php?f=3&t=243

  9. Брат Янко пак тръгна по стъпките на световната конспирация. Не е ли още жезъла на Софроний Врачански с две змии? И той ли е бил масон?

  10. Колега Добрев, хайде да побеседваме професионално като богослови. Не съм впечатлен от популисткия източник, на който се позовавате, защото символът на змията, който се свързва с гностицизма (Трисмегист и пр.), е ПОСТхристиянско явление.

    Като символ, змията се появява още през БРОНЗОВАТА ЕПОХА (3000-1200 г. пр. Хр.) на много места. Има археологически открития в Ханаан, където змията се свързва с богинята на луната. В Египет пък тя символизира „подземната идея за плодовитост“. Източникът, който Ви предлагам, е стандартното съчинение на Кеел и Уелингер, с което разполагам: Keel, F & CHR. Uehlinger. Gods, Goddesses and Images of God. 53, 86, 274. Това съчинение датира от 1998 г. и все още се цени от изследователите.

    Кадуцеят, за който споменава Вашият източник, по мнението на сериозни археолози и библеисти е ЗАИМСТВАН от ЖЕЗЪЛА НА МОИСЕЙ, за който се споменава в Чис. 21:8 (Blaiklock, E. & R. K. Harrison. The New International Dictionary of Biblical Arcaeology. 409). Следователно това, че змията се среща като символ тук и там, не означава, че Израил и християните не могат да направят този символ да притежава СОБСТВЕНО СЪДЪРЖАНИЕ И СМИСЪЛ. Нали помните: „И както Моисей издигна змията в пустинята, така и…“?

    Затова, моля, за Бога, като християнски служител, не правете аналог на патриаршеския жезъл с окултни и езически подобия!

  11. Драги агентурко
    Патриарх избрахме сега трябва папа по български вече онез да опапа и гордо да носи папската капа. Кардинално с Кривчо разговарях днеска. Той ме търсил спешно още от нощеска. Вика: да те цаним. Ти си там човекът. Ти ще да оправиш таз работа нелека като ги подхванеш от Рим чак до Мека. Само вика: Знайш ли, ходят без мустачки но затуй пък вадят пачки със копачки. А за наща тука изборна програма пачките ще трябват че сега ги няма. Ще са нужно много, знаеш президентство аз съм запланувал като наше членство да проконтролирам цялото агентство. Че църквата тука от памтивека едвам, едвам стъпва и все по-полека дали има няма 4-5 човека. А с властта отгоре ще ги пооправим с нова политици и с нова държава. С нови закони ще забраним и Преслава и ще ни показват в шоуто на Слави.
    Доста се замислих след тези мисли мъдри от къде ги Кривчо ей така измъдри. То за туй ще трябва даже и охрана, да ми пазят чиста папската премяна. Само от къде ли сега да ги хвана? Ще взема да питам баба ОЕЦана! Няма таквиз хора в наще контингенти, те са си от Перник все интелигенти. Вярно, вече нямат свои дивиденти и то от къде ли без апартаменти? Сетих се веднага! Без ангажименти ще трябва да търсим сред бивши агенти. Да са легитимни, да са с документи, да могат да правят и аплодисменти когато прерязвам магистрални ленти. Че без председател Тракия остана а аз като папа като я подхвана ще я завърша чак до Монтана там на спа да ходим с баба ОЕЦана.
    Как я пророкувах, а тя каква стана? Ако стана папа, ти ще си охрана!
    Твой приятел вечен весел Преломанчо
    /нямам нищо общо с брат Презвитерянчо но пък може скоро да съм Папаланчо
    не е да си Пенчо, не е да си Станчо, но и да съм папа пак ще съм бай Ганчо/

  12. Първо, на жезъла са два дракона, а не две змии 🙂
    Второ, цар Езекия унищожи змията : 4 Царе 18:1 В третата година на Израилевия цар Осия, Иловия син, се възцари Езекия, син на Юдовия цар, Ахаз.
    2 Той беше двадесет и пет години на възраст, когато се възцари, и царува двадесет и девет години в Ерусалим; а името на майка му беше Авия, Захариева дъщеря.
    3 Той върши това, което бе право пред Господа, напълно както извърши баща му Давид:
    4 събори високите места, изпотроши кумирите, изсече ашерите и сломи медната змия, която Моисей беше направил, защото дори до онова време израилтяните й кадяха; и нарече я Нехущан.
    И трето, на погребението на Максим над главата му наистина имаше масонски символ, двуглав орел : http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1624714

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *