Хора, и тя е човек!

cry

Автор: К. Терзийски; Редактор: А. Андреев Дойче веле (DW)

Преди два дни седях в луксозното кафене на „Шипка“ 6. В голямото, лъскаво и пълно с лъскави българи заведение на „Шипка“ 6. И както си седях, видях нещо ужасно, нещо наистина гнусно – пише Калин Терзийски. И ни разказва.

Омръзнало ми е да слушам как около мен всички се оплакват, че не живеем в европейска държава, че живеем гаден живот, че животът ни е мръсен и беден, мизерен и отчайващ. Омръзнало ми е да гледам хора, които се оплакват, че не им харесва това, което Бог, съдбата, държавата, обществото и обстоятелствата са им дали. Омръзнало ми е да гледам хора, които мразят всичко покрай себе си, кълнат и псуват безобразията наоколо. Но когато пред тях се случи някакво ужасно безобразие, което могат да предотвратят или поне да реагират някак – те не го правят.
Ние, ние не го правим! Не изключвам себе си. Да, и у себе си неведнъж съм наблюдавал именно това инфантилно и глупаво поведение: да недоволствам от всичко, а в същото време да не правя нищо срещу това, което разваля живота ми. С някакво особено злорадство изтърпяваме безобразията, които правят живота ни грозен и мизерен, без да предприемаме нищо. Търпеливо понасяме всевъзможни несправедливости и грозотии, за да можем след това да се оплакваме.

София. България. Двайсет и първи век.
Преди два дни седях в огромното и луксозно кафене на „Шипка“ 6. В голямото, лъскаво и пълно с лъскави българи заведение на „Шипка“ 6. София. България. Двайсет и първи век. Имах среща с една майка на дете с аутизъм. За да видим с какво мога да помогна на нейната организация – родители на деца със специални потребности. И докато си чаках, в заведението влезе момиче. На около 15. Познавам такива деца. Работил съм като психиатър в най-голямата психиатрия на Балканите. Момичето беше с очевидна олигофрения. Олигофрения – запомнете това! – не е обидна дума. Това просто е остарял научен термин, който ние – злите и нетолерантните – сме натоварили със злоба и с негативни смисли. Затова ще го кажа другояче, както се казва в сегашната класификация на психичните болести: МКБ 10.

Момичето беше с умствена изостаналост. Най-вероятно нямаше кой да го гледа и то си скиташе. Или по-скоро искаше да проси. Всички сме виждали такива деца. Всички сме извръщали гнусливо очи и носове от тях. Защото те не изглеждат добре. Ние сме винаги много състрадателни към кученца и котенца, към дечица и болни – стига да не ни пречат да си пием кафето. Ето такива толерантни и състрадателни европейци сме ние! Нали сме европейска държава! Нали сме бели хора! Имаме право да си пием кафето, без да ни обезпокояват разни дебили и имбецили! Точно тия думи виждах изписани по повечето лица в кафенето.

Малкото болно момиче
И така. Момиченцето се огледа и точно в тоя миг – преди да е направило каквото и да било – дойде един барман, високо и силно момче. Хвана с доста сериозен борчески захват момичето – за врата и за гърба – и го повлече навън. Казвам – не поведе, а именно повлече! То се дръпна и започна да скимти. Не крещеше. Помислих си – как ли би реагирала на такова хващане някоя от лъскавите дами със силиконови горни устни и хиляда лева в портмонето? И така – момиченцето се развика. Изглеждаше безпомощно и ужасно. Не ужасено, а именно – ужасно. Като овца, която ще колят. Олигофрените не са красиви като мутресите… И понеже според бармана това дете явно нямаше право да издава звуци, той го сграбчи още по-здраво за врата и го повлече съвсем безмилостно. Влачеше го като куче. Всъщност – по-зле дори. С много повече злоба. Влачеше го така, както се влачи мразен и нежелан човек. Ръмжеше и го влачеше. Никой в залата не вдигна очи.

avtorat

Авторът

Ние сме европейци. Ние сме толерантни. Ние сме за човешките права. Ние сме за състраданието и за всички други „споделени европейски ценности“. Но докато барманът влачеше малкото лудо момиче, никой не вдигна очи. Никой не се обади. Само две-три млади жени казаха тихо: Е, това беше излишно… Нищо повече. Никаква реакция.

Веднага позвъних на шефа на Агенция за защита на детето. Мил господин. Казах му за какво става въпрос. Той каза, че ще направи каквото може. След двайсет минути на място пристигнаха… две деца. Момче и момиче. На около двайсет и нещо. Това бяха Служителите на Агенцията. Те уплашено се опитаха да говорят с персонала. Но когато персоналът от наперени бабаити им се скара, те подвиха опашки и скромно се отказаха. И просто отбелязаха, че са си свършили работата. По чиновнически. Аз обаче не исках да се примиря и ги накарах да се обадят в полицията. От полицията поискаха трите ми имена и казаха, че ако момичето-олигофрен подаде жалба, ще ме извикат за свидетел.

Погнусата
Бях сигурен, че момичето-олигофрен нито знае да пише, нито пък е запомнило тая грозотия, която му се случи. Защото сигурно го гонеха по пет пъти на ден от разни места. Но аз помнех. Бях отровен от грозотата на този наш български живот. От грозотата на споделеното ни българско бездушие. Отидох и се развиках на бармана. Той ми каза, че ако трябва, и мен ще изхвърли. Аз го изгледах с цялото унищожително презрение на света. Бях сигурен, че мога да му счупя краката. Но исках да съм – о, Боже! – исках да съм европеец! И затова отидох при управителя. Оказа се млада жена. Казах й, че съм писател и психиатър и че не мога да позволя в центъра на София в моята уж европейска страна да се случват такива неща. Тя ми се изсмя и отвърна, че не я интересува кой съм. Но ако съм искал, съм можел да дойда и да работя в нейното заведение. Та тогава да си отварям устата.

Останах с безсилно отпуснати ръце. Обхвана ме погнуса. Обадих се на разни телевизии – и те ми се изсмяха. Тъй че да го повторя отново тук: Заведението на „Шипка“ 6. От там изхвърлят с бой нашите болни деца. Българските деца имам предвид. А аз не искам да виждам никога такова отношение към дете, нито в центъра на София, нито където и да било другаде. Страх ме е, че ако поведението на тези хора, на тези бармани и управители и на всички там, ако то остане без реакция, ако остане ненаказано, тогава наглостта и чувството им за безнаказаност ще пораснат до небето.

Казах ви – обхваща ме ПОГНУСА. Най-вече от нашето безсилие. Но защо не пробваме да направим нещо? Не можем ли? Не съм сигурен.

http://nmstefanov.blogspot.com/2013/05/blog-post_13.html

http://pslavkov.wordpress.com/%D1%86%D0%B8%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8/

http://trifsnews.blogspot.com/2013/05/6.html

http://www.bgnewlife.com/index.php/from-bulgaria/

30 comments for “Хора, и тя е човек!

  1. България е огромен концлагер, в който се извършва геноцид. Поставено в условия на геноцид обществото подивява и озверява в борбата за оцеляване. Не омаловажавам случая, но той е частица,а от общата картина на извършващото се в България,където от глада и мизерията умряха в повече от нормалната смъртност близо 2 милиона. През 1989г. населението в България беше малко под 9 милиона. В началото на тази година – под 7 милиона.

  2. ……Da, Poradi takiva podobni gnusni, bezbojni postupki ot inache pravoslavni i gordi bulgari, mnozina se iznesohme i ne jiveem veche v Bulgaria. Kak stava taka, che maikata Bulgaria, se okazva po losha i ot mashteha…
    O, nerazumni iurode, poradi shto se sramish da se narechesh Bulgarin?
    mir
    simeon vluchkov

  3. Това е България,тя не познава думата помощ,благородство състрадание……..

  4. Да това момиче е човек – Божие творение, а тези които се отнасят нечестиво с нея,като я презират,мразят,пренебрегват, насилват са по-лоши от животни, защото делата им показват че не познават истинския Бог-Творецът, а техният бог е мамона-парите и всъщност служат на дявола,затова и приличат на него по характер,вместо на праведния и милостив Бог. Но те ще си получат своята отплата на избора,който са направили и за делата които вършат. Хубавото е че има вечен и праведен Бог и Тож е напълно различен от тях и е винаги на страната на правдата,нека и ние бъдем такива като Господ- праведни,милостив,любящи.Ние не отговаряме за постъпките на останалите и няма да можем да променим никого-само Бог може, ако човек му позволи като приема Христос като свой личен Господ и Спасител,иначе ще си остане по-зъл от животно. И хубавото е че Бог има различна мярка и че това момиче в Неговите очи има много по-голяма ценност от мнозина от тях.И във вечността само Божията правда и преценка имат значение и само тя ще победи и ще остане!

  5. ЗДРАВЕЙТЕ ЗА МЕН НИЕ ТРЯБВА СЕРИОЗНО ДА ЗАСТАНЕМ ПРЕД БОГ И ДА ПОИСКАМЕ МИЛОСТ ЗА БЪЛГАРИЯ ТОВА Е НЕЩОТО КОЕТО ТРЯБВА ДА НАПРАВИМ ДА ИЗПРОСИМ МИЛОСТ ЗА ВСИЧКИ ХОРА.БЪДЕТЕ БЛАГОСЛОВЕНИ.

  6. Само ще отбележа, че в друга статия в про-атеистичаната медия Дойче Веле авторът нарича себе си християнин като в същото време промоцира публичната изява на хомосексуализъм като нов вид освободен морал. Забележете – нов Христов морал. Терзийски настоява за права на хомосексуалистите в момент, в който голяма група влиятелни западни управници налагат задължително приемане на хомосексуализма и хомосексуалният „брак“ със закон (Франция, Великобритания).

    Това налагане на задължително приемане на хомосексуализма и предефинирането на брака и пола, част от сътворението, е на дело хомофашизъм, заплаха за свободното слово и свобода на религията. Терзийски е говорител не на потиснатите и онеправданите, както се представя, а на потисниците. Достатъчно доказателство за това от горната статия е, че човекът се е обадил на властта, за да наложи морал на барманите. Да подбудим към състрадание чрез железен юмрук: или ще състрадаваш или – в лагера.

    Най-опасни са себеправедните моралисти, които знаят по-добре от теб какво е добре за теб. Такива са най-близо до оправдаване на тиранията. Ето линк към статията, за която споменах:
    http://is.gd/dJplO7

  7. Dnes 14 05 2013.Nqma za kakvo da se ocudvame na stanaloto.Taka sa se otglejdali nashite deza ,
    50 g.komunizam ,nqma veroucenie v ucili6tata,nqma Bojiq strah v horata.Pregorqla zbvest i bezmilost.Mili hora ,kakvo povedenie ocakvate ot tezi nashi liude.Zatova Balgariq e na tova deredje.Za sajalenie podobno povedenie sam vijdala i v Bg bolnizi ot srana na lekari.Evangelskite zarkvi V BG naprekasnato apelirat za vavejdane veroucenie v ucili6tata:glas v pustinq.Dokato ne se obarnete kam men,i ne stanete kato dezata,nqma da vlezete v Bojieto zarstvo'“ kaza Xristos .Zatova 6te sme v bednost i nemilost i o6te po zle 6te stava.Balgariq tbne v proklqtiq i ezicestvo.Taka 6te e dokato ne se pokae i obarne kam BOG.

  8. Братле,повярвай в невидимият свят който се управлява и контролира от Господ Иисус Христос
    и тогава ще можеш да си отговориш на всички неотговорени въпроси

  9. Тъжна, изобличителна и отчайваща статия! Ясно е защо е тъжна. Изобличителна е, защото повечето от нас биха постъпили като посетителите на заведението, а не като автора – ценим си спокойствието. Обаче… когато дамите с дебелите портфейли се качат на черните си джипове и ми отнемат предимството на пешеходна пътека… Когато лъскавите господа ме прередят на опашка в офиса на GSM – оператора(аз плащам сметка – 2 мин., те обсъждат тарифни планове и подписват договори – 30 мин.)… Когато същите дами и господа се разпореждат с удържаните от заплатата ми данъци и осигуровки (знаем как)… Тогава не съм ли аз и другите 6 и нещо милиона българи в положението на изхвърленото момиче – унижена и беззащитна жертва? Защо гласовете на състрадание, уважение и толерантност идват най-вече от хора над 40-те, възпитани при един предишен режим? Защо преуспяващите са нагли и нетолерантни, както и тези, които работят за тях, а другите сме страхливи или егоисти? Не е ли защото всички започнахме да ценим парите и силата (в различните й форми) повече от всичко друго? Докато е така, ще бъдем общество, в което елитът експлоатира и унижава по-долните, а те търпят, защото смятат за редно силните да мачкат слабите. Естествено психично болните ще бъдат най-много мачкани, защото са най-слаби. Хуманистичните идеали и ценности на над 40-годишните постепенно биват изместени от липса на идеали и безнравствен материализъм. Ще минат поколения, докато вълната се обърне, ако се обърне.

  10. Маргарита, много истина има във Вашите думи, но промитите мозъци тук са много и няма да обърнат внимание на „предишното“. Когато аз кажа, че съм за социална, ако щете разбирайте социалистическа политика, всички дето се правят на християни скачат, че „онези палили църквите“. В същото време не осъзнават, че капитализма е много по-зловещ във всякаквите му форми, включително и по отношение на християнството. Всеки може сам да си направи каквато църква си иска и с каквато вяра реши, всичко е позволено. Кажете сега, не е ли по-страшно и от палене такова разводняване? И ако нашите братя и сестри оцеляха от палежите, как ще оцелеем ние след това, което ни залива от амвоните?

  11. Странно впечатление ми прави фактът, че се обръща такова внимание на силно драматизираната случка, описана от г-н Терзийски, който явно умее като журналист да дърпа сантименталните душевни струни на аудиторията. А у нас битовата сантименталност е в епидемични размери. (Същевременно не може да се отрече, че случката е грозна!).

    Но още по-странното е, че никой от коментаторите не обърна внимание на казаното от адв. д-р Виктор Костов за житието-битието на автора, за неговата философия, за неговия подчертан интерес към хомосексуалните „величия“, които сякаш иска да ни посочи като пример за подражание. Пък и не знам дали всички са запознати с другите странни тези на г-н Терзийски, публикувани на други места. Не е тайна, че хомосексуалистите са по-сантиментални люде и се вълнуват до сълзи от неща и случки, на които други биха погледнали по-хладнокръвно и рационално. (Не че е лошо човек да бъде чувствителен!). В статия като онази за творчеството на Чайковски обаче, като че ли се прокрадва подсказката, че големите творчески сили бликват, когато творецът осъзнае нестандартната си ориентация… Пък и опитът за тълкуване на Христовата любов!… Е, това за мен като християнин е доста, доста смущаващо!…

  12. Д-р Пеев, въобще не се учудвам, че няма коментари, които да различават духа на хуманистичното „милосърдие“ от духа на Божията милост. Хуманистичната (всичко за човека, всичко в името на човека)“любов“ и „милост“ като че ли са станали заместител на Божиите иситнски такива, неусетно.

    Относно лицемерната борба за правда на г-н Терзийски. В посочената от мен про-хомосексуална статия журналистът оплаква тежката съдба на Чайковски. Въпросът ми е защо ни връща сто години назад? Нима нямаме нашенския Азис, една също чувствителна душа, която въобще не се притеснява да се афишира със гротескната си „сексуалност“ и вкус към музикалната и визуална вакханалия? Кой му дори пречи? Мнозина даже го аплодират. И кой кого потиска, в тази ситуация?

    Лошото е, че за християните сълзливата човешка милозливост и истинскаат Божия милост са като едно и също нещо. Точно тази милозливост, както мимоходом илюстрирах от горната статия, е всъщност готова да наказва и да раздава правосъдие преди да погледне първо себе си. В името на „толерантността“. Аз я наричам „наказателната толератност“.

  13. Не си ли зададохте въпросът защо г-н Терзийски седи безучастно, докато барманът извежда болното момиче? Можеше да стане, ако имаше капчица състрадание и да помоли учтиво барманът той да се погрижи за момичето, деликатно да го изведе,понеже твърди, че е психолог и има опит, дори да му даде някакви пари и така щеше да е героят в произведението си. Интересно ми е защо прави това : “ Отидох и се развиках на бармана. Той ми каза, че ако трябва, и мен ще изхвърли. Аз го изгледах с цялото унищожително презрение на света. Бях сигурен, че мога да му счупя краката. Но исках да съм – о, Боже! – исках да съм европеец!“
    Г-н Терзийски се опитва да подбуди към състрадание простодушните читатели, без самият той да притежава такова.Нека всеки си зададе въпроса как би постъпил в такава ситуация? Аз лично бих направила това, което писах по-горе.

  14. Като цяло имаме изключително грешно отношение към тези хора- правим нещата които ни идват отвътре и може би там ни е грешката- въпроса е как Бог гледа на тези хора- те не искат вашето покровителствено състрадание- нужно е да отчетете каква е реалността,а именно- това е болест като всяка друга и поради Божията благодат НИЕ не сме на нейно място! Трябва да знаем освен това, че с нищо не сме заслужили да НЕ БЪДЕМ на нейно място- то е ЗАРАДИ Божията благодат! Без осъзнаване на този факт, всичко което правим за тези хора е излишно- добро или зло- в Божийте очи е еднакво!

  15. Всеки новороден християнин много добре знае, че дължи всичко на Божията милост.
    Словото ясно ни казва-Яков 4:17
    Прочее, ако някой знае да прави добро и го не прави, грях е нему.
    В случая г-н Терзийски не се интересува от момичето, не му прави добро, той не става да го защити, докато барманът го влачи навън, става да се кара с бармана след като момичето вече го няма. И какво цели, обаждайки се на агенцията за закрила, да натрие носа на бармана. Но тук ако беше един истински християнин, щеше да се погрижи за момичето, да му спести влаченето, да го изведе, да поговори с него, да се помоли, да му предложи помощта си – с пари, подслон и пр.
    Доброто никога не е излишно!

  16. Може да прозвуча остро, но статията е грубо манипулативна и има за цел да внуши вина у читателя! Това е една премерено-импулсивна реакция на социално неангажиран интелектуалец!
    Защо смятам така? Поради няколко факта:
    1. Съмнявам се г-н Терзийски да не знае каква е вероятността някое такова дете да проси ей така случайно! Нулева! Просешката мафия е парцелирала София и особено лъскавите заведения са на особена почит! За самодейци няма място!
    2. Въпреки че е много импулсивен и възмутен,аврторът е и достатъчно благоразумен да не се кара (бие) с бармана! Току-виж и той се окаже импулсивен!
    3.Реакцията му да се обади на шефа на ДАЗД и на полицията е самонадеяна, глупава и е показателна за тоталното непознаване не само на държавните механизми занимаващи се със закрилата на детето и социаллната дейност, но и непознаване на самата идея за закрила!
    От това, че някой ще се скара на бармана, детето няма никаква полза!
    Ако някой искаше да помогне на детето, щеше да потърси отговор няколко въпроса:
    -Жертва ли е на просешката мафия и кой го експлоатира?
    -Защо детето се скита без надзор?
    -Кой му е настойник?Съответно кой прибира парите(детските) за него?
    -Ако е от заведение, кой отговаря за него?
    И още доста други неща…
    Та г-н Терзиев вместо да се изживява като многострадален неосъществен лирически герой, да беше потърсил отговор на въпросите, а не да си мечтае да бие бармана!
    А барманът че е за бой, няма спор! 🙂
    Но защо се оставяме разни хуманистично разлигавени писатели да ни вменяват чувство за вина?

  17. За Бог са важни мотивите ни, писах тук с цел да изоблича лицемерието на г-н Терзийски, който уж представя себе си за християнин. Радвам се, че г-н Костов е дал линк към статия на Терзийски, понеже там може да се види колко самият той има нужда да срещне Спасителя. Ето цитат от там:“Аз съм християнин. И не мога да си представя моя великолепен отец Христос, превърнал всеобщата любов в свещен и най-висш закон, да иска страданието и отчаянието на една част от хората, само защото са родени различни. Или са станали различни по някаква причина. Аз познавам моя Бог и знам добре, че той казва: прости на ближния си не седем пъти, а седемдесет и седем по седем и още толкова. И обичай не само ближния си, но най-много обичай врага си. И не се сещам: къде точно Христос е казал, че иска от нас да мъчим тези, които смятаме за виновни заради особеностите на тяхната Любов?“.
    Очевидно е, че Калин Терзийски не е чел библията, защото там е писано-Левит 20:13
    Ако някой легне с мъжко, като с женско, и двамата са извършили гнусота; непременно да се умъртвят; кръвта им да бъде върху тях.
    В Римляни 1 е написано , че хората не се раждат хомосексуални, те стават такива именно защото са отказали да познаят Бог – 20 Понеже от създанието на света това, което е невидимо у Него, сиреч вечната Му сила и божественост, се вижда ясно, разбираемо чрез творенията; така щото, човеците остават без извинение.
    21 Защото, като познаха Бога, не Го прославиха като Бог, нито Му благодариха; но извратиха се чрез своите мъдрувания, и несмисленото им сърце се помрачи.
    22 Като се представяха за мъдри, те глупееха,
    23 и славата на нетленния Бог размениха срещу подобие на образ на смъртен човек, на птици, на четвероноги и на гадини.
    24 Затова, според страстите на сърцата им, Бог ги предаде на нечистота, щото да се обезчестят телата им между сами тях, –
    25 те които замениха истинския Бог с лъжлив, и предпочетоха да се покланят и да служат на тварта, а не на Твореца, Който е благословен до века. Амин.
    26 Затова Бог ги предаде на срамотни страсти, като и жените им измениха естественото употребление на тялото в противоестествено.
    27 Така и мъжете, като оставиха естественото употребление на женския пол, разжегоха се в страстта си един към друг, струвайки безобразие мъже с мъже, и приемаха в себе си заслуженото въздаяние на своето нечестие.
    Нека се молим Бог да срещне г-н Терзийски и да конфронтираме псевдохристиянството, псевдодоброто!

  18. Радвам се, че коментаторите напипват проблема с духа, в който е написана статията на Терзийски – насаждането на вина, безбожна милост, която всъщност е немилостива, обръщане към светската власт да наложи милосърдие отвън и др. Относно другата статия, написана в апотеоз на хомосекусалзма и централният цитат посочен от г-жа Радева: Самият факт, че Терзийски заявява, че е християнин и най-вулагрно изопчава Христовото учение, задължава всеки истински християнин да се противопостави и изобличи подмяната на ценности.

    За г-н Терзийски Любовта е бог. И този фалшив бог Терзийски издига като изразител на Христос?! Да, но Писанията ни учат нещо друго, не Любовта е бог, а Бог е любов. А любовта към Христос е покорство към ученията и заповедите му (Йоан 14:21; 15:10; особено ясно в 1 Йоан 5:2-3). Ето защо няма как да познаваш любовта, ако не познаваш и не се покоряваш на Бога. Но истинския, не идолът „любов“, както маниупалитвно ни представя „християнството“ дописникът на Дойче Веле.

  19. Проблемът не се долавя- и статията и коментарите ги четох по диагонал- За мен реакцията добра или лоша е важна до толкова доколкото зад нея стои личността на Исус! Покорните нему не изпитват вина от постъпките си, защото вината им е на кръста.
    Болното момиче си има свои взаимоотношения с Бог, в които влиза и тази случка! Доколко на нея й е приятно да я третират като второ качество човек и да й показват „милост“ и доколко тази откровена агресия отправена към нея, я е наранила и кое от двете наранява повече?
    То християнството не е само замеряне с цитати и обвинения на тоя и оня и „задълбочено“ тълкуване!
    Хората познаващи Светият Дух ще знаят как да реагират в тази ситуация, без да има вина и без да има обида към Него, но за това, пък, реакцията им може да се окаже изключително странна и неадекватна в очите на хората! Ние мъдруваме, защото не знаем каква е Божията Воля, а с мъдруване няма и да я узнаем. Не сме свикнали повече да слушаме какво Бог има да каже, но пък много добре се справяме, когато ние имаме да казваме нещо на Бог. Имаме си нашите дълги молитви, подредени логично и „библейски“ и очакваме Божието признание за тях, но дълбоко в себе си много добре знаем какъв е Божият отговор! Бог обикновено е извън къщи- стои на вратата и хлопа, а стопаните дори не чуват хлопането!

  20. Драги Светослав, за разлика от Вас, който четете коментарите „по диагонал“, което говори за незадълбочено четене, не видях в последните коментари нито „замеряне с цитати“, нито някакво излишно „мъдруване“. Налице е все по-сериозна дискусия на участници. Прави също впечатление, че обичате да говорите в 1 л. мн. ч. – НИЕ „мъдруваме“, „имаме си нашите дълги молитви“, „очакваме“ и т. н. Така говорят или близнаци, или крале и кралици, или папата. Дори евангелските пастори не дръзват да говорят така, а предполагам, че Вие не сте такъв.

    Говорите за „хора, познаващи Св. Дух“ – какво значи това? Има ли според Вас християни, които да „не са се запознали“ със Св. Дух, щом четат Божието Слово, щом се молят на Триединния Бог, щом общуват с вярващи от дадена Църква, която изповядва възгледа, че след Христовото възнесение именно Св. Дух действа, защото е изпратен от Отец? А в тези коментари виждам действително познаване на Св. Дух, защото не всички се поддадоха на сантименталните щрихи на г-н Терзийски, а като просветени християни от Духа анализираха неговите писания!

    Опасявам се, че изстрелвате фрази, които не показват „познаване на Св. Дух“ като Третото Лице на Божествената Троица, а са чути от някой амвон или нечий разговор. Бих се радвал, ако греша…

  21. Пиша „ние“ за да не напиша „вие“, тоест аз не се дистанцирам от вас(пишещите цитатите и тези, които порицавам) и преди да прочета как сте ме анализирали, мислих, че това ми изказване ще ви накара да ме погледнете като част от вас- Тялото Христово, където порицанието включва всички ни, но ок щом казвате, че само кралете говорят така…! Цялото ви изказване ми звучи малко странно на фона на това.
    А причината да чета по диагонал е тази, че когато влезна в църква, или попадна на християнски текст, търся да прозира Божията Личност и Божията Воля в думите и ситуацията. Започвам да минавам нещата по диагонал, когато не Го срещна и на Негово място срещна или християнски клишета, или хуманистични принципи характерни за нехристиянските култури и учения.
    И да, има християни, които не познават Св. Дух и нехристияни, които го познават далеч по- добре отколкото си мислите!
    За прозирането на тези сантименти, за които говорите, съм съгласен, но нямаше да пиша тук, ако знаех, че това е достатъчно. Работата е там, че това да забележиш сантимента и липсата на Св Дух в тази ситуация не е достатъчно! Тук липсва реално водителство! Това ми е централната мисъл! Това е заключението на целият текст и коментарите взети заедно! И щом няма водителство, кому са нужни всички тези писания и изводи- на кого ще помогнат?- на униженото момиче? На нас като хора? На мутрата дето се е отнесъл така?
    Замерянето със стихове започва, когато не се прозре общата картина- от една страна в Божието Слово и от друга страна в дадената ситуация. Всички послания и всички апостоли употребяват далеч повече думите Св. Дух, Христовия Дух, Христа, Исуса и пр синоними! Защо си мислите че го правят? Защото зад това не стои просто любов, или принцип на живот или правилно нещо, което трябва да спазваме- зад това стои Божията Личност и Божието присъствие- от там и Божието съгласие или несъгласие с дадено нещо в дадена ситуация! В тази ситуация Бог го няма! Няма го Божието отношение! Няма я причинно следствената връзка! От там и факта, че трябва да се замислим(отново слагам себе си, също к`ат папата или принца) за Божието отношение към ситуацията и защо въобще е допуснато да се случи всичко! Това го няма в разсъжденията в коментарите! За да дам идея за Божието отношение към ситуацията и да ви насоча написах, че по Божията Благодат всички ние не сме като нея. Е виждам какво предизвика това в отговор- определено не и това дето беше предназначено да предизвика.

  22. „И да, има християни, които не познават Св. Дух и нехристияни, които го познават далеч по- добре отколкото си мислите!“ (Светослав)

    Драги Светослав, избрах горния Ваш цитат, който е направо абсурден! Не знам каква „Църква“ посещавате, но ако там Ви учат, че има „християни, които не познават Св. Дух“, Ви съветвам да я напуснете. Никой не е станал християнин, ако не е познал първо Христос, а познаването на Христос става само чрез Св. Дух. Явно е, че нямате точна представа КОЙ точно е Св. Дух (нарочно не обременявам коментара с догматически посочки!).

    Още по-абсурдно е твърдението Ви, че „нехристияни“ познават Св. Дух. Кои са те – юдеи, мюсюлмани, мормони, кришнари, будисти, атеисти? Те може да познават отлично своите св. писания и учения, но те не познават Библията и християнската доктрина. Къде сте чели в Новия Завет, където се говори за Св. Дух, че езичници, т.е. нехристияни познават Св. Дух? Ако някой днес учи това, което Вие афиширате, то обикновено се определя – меко казано! – като нехристиянско учение. А аз бих го определил като ерес (и имам основания!).

  23. Г-н Светослав, напълно подкрепям д-р Пеев в оценката му и няма да го повтарям. Това, което ви е засегнало тук, струва ме се, е критиката срещу хуманизма в християнството, който в същността си е антихристко проявление на хората, които считат себе си достойни да предефинират Божиите стандарти. И после да кажат „Ето това е християнство“. Като идеята, че Св. Дух е познат най-вече сред нехристияни?!…

  24. E ок, аз се оттеглям тогава- приемам оценката ви, догмите ви и всичко останало, което пишете за мен- искрено се надявам аз да съм разбралият криво християнството, а вие да сте го разбрали право, заедно с всичките догми и доктрини. Става ми безинтересно тук, а и не само тук. Гоненето на догмите винаги ми е било чуждо. Сори. Не ми отговаряйте на този пост. Няма да се връщам тук. Само един съвет- обърнете някоя страница на Рик Джойнър. Убеден съм че сте го чували. Може и да попрочетете нещо от Робъртс Лиардън, българският Костадин Томов(бай Костадин) евентуално Бабулев как проповядва в джамий…..Убеден съм че сте чували за тези хора и сте ги или отхвърлили или приели от тях това, което сте решили, че пасва на собственото ви християнство. В българският превод на Библията има един стих който гласи „там, където е Божият Дух, там е свобода“ и тъй като не е точно така, защото както този така и още ред стихове са на повече от 100 години възраст откъм превод заради традицията, ще завърша с английският превод на този стих „Там, където Духът е Господ, там е свобода“ И понеже тук няма нито свобода нито Духът е Господ, мен ми е скука.

  25. Ау че грубо нападате човека! Никаква любов нямате! 🙂
    Бил казал, че нехристияни познават Святия Дух? Ами познават някакъв дух…е не бил много свят ама нейсе!
    Ето в този клип например ще видите как нехристияни познават „Святия Дух“
    http://www.youtube.com/watch?v=1YjhCimojjc&feature=player_embedded

    Но това че има хора, които претендират да са християни и практикуват показаното на видеото е ПОЗОР! Такива да не мислят че познават Бога!
    Светославе,за този „Свят Дух“ ли говорите?

  26. Отклонихте се от темата драги! В България има едно цяло съсловие от умствени и душевни инвалиди за които никой не се грижи и цялото общество третира като кучета. Ако те не могат да намерят място в църквата , грижа и внимание от вярващите нима светската държава ще им обърне внимание? Но то пък и не може физически и душевни инвалиди да се обгрижват от духовните инвалиди с които църквите са пълни! Нека си припомним думите на Господа защото сте го направили на един от тия малките на Мен сте го направили…

  27. Чудно ми е, че Светослав се обижда и бърза да си ходи. Било му … „скучно“! Защото се дискутират теми, които имат отношение към действителното присъствие на Св. Дух, към действителното християнство, към действителното милосърдие. И защото неточните му изказвания се коригират от някои от нас (включително и от мен).

    Съгласен съм с г-н Грозев, че на много места в т. нар. „евангелски“ общности цари пълно доктринално затъмнение! Но нали тъкмо затова са форумите като този в Пастир.орг, за да се хвърля светлина от гледна точка на библейското учение по даден въпрос! Аман от „учители“ и „книжлета“, които объркват евангелското верую!…

    Г-н Светослав се обижда, но що за „авторитети“ предлага тук?! Подхвърля имената на Лиандър, Бабулев и Костадин Томов?! Фантасмагориите на Лиандър имат толкова общо със здравото новозаветно учение, колкото има общо всяка друга ерес в историята. Костадин Томов и Бабулев, които са популярни все още в някои среди, са искрени християни, но те не могат да бъдат учители в новозаветния смисъл. Техните опитности, които се афишират от някои като „нормативни“, трябва да бъдат сравнявани, но не уеднаквявани с учението и опитностите на Христовите ученици и апостоли от І-ви век. В историята на християнството има йерархия, която трябва да се спазва. Всички ние сме ПО-МАЛКИ В ОБХОДАТА СИ от Петър, Павел и Йоан. пък и имаме Христовото предупреждение „да не ставаме мнозина учители“! Имаме си достатъчно такива! Ако ние евенгелистите въздигаме в култ на „светии“ К. Томов и Бабулев, по какво ще се различаваме от католици и православни, които толкова си тачат своите светии?…

  28. Светльо
    Робъртс Лиардън не беше ли първоучителят на апостол Георги Бакалов който го хванаха с гей в дългосрочен хомосексуален скандал след Небесна експлозия в София? Той има две книги Аз видях Рая в която видял рая и Божиите генерали която е копирана дума по дума от американския изследовател Вилхем Фопел. Колко е удачно да се препоръчват книгите на хомосексуални евангелисти вече е въпрос с други риторически отговор.

  29. На Светослав му било скучно да чете коментари, тогава как очаква ние да четем неговите и изобщо защо коментира, след като отношението му е несериозно? Сещам се за Иоан, който живееше години наред в пустинята, как не му беше скучно?!…
    Посоченият от него Рик Джойнър е масон : http://vbox7.com/play:cbffc726&al=2&vid=9053571
    Робъртс Лиардън преди години скандализира с хомосексуални взаимоотношения. Добре е, когато се дава за пример някого, да се проверява що за човек е.
    Римляни 8:9
    Вие, обаче, не сте плътски, а духовни, ако живее във вас Божият Дух. Но ако някой няма Христовия Дух, той не е Негов.
    А за да имаш Духа, си има условие – Деяния 19:2
    И рече им: Приехте ли Светия Дух като повярвахте? А те му отговориха: Даже не сме чули дали има Светия Дух.
    Твърдението на Светослав -“ И да, има християни, които не познават Св. Дух и нехристияни, които го познават далеч по- добре отколкото си мислите!“ е вярно само в първата си част, но тогава тези хора са лъжехристияни. А нехристияните в повечето случаи дори не са чували за Святия Дух.
    За съжаление се отклоняваме от темата, но христинянин се става не за да ти е весело – Деяния 14:22
    и утвърдяваха душите на учениците, като ги увещаваха да постоянствуват във вярата, и ги учеха, че през много скърби трябва да влезем в Божието царство.
    Пишещите тук реагирахме, защото г-н Терзийски представя себе си за християнин, толерирайки хомосексуализма и се опитва да промотира хуманизма, сочейки, че Бог е любов. Но Бог е и огън пояждащ и точно това днес в повечето църкви не се чува от амвоните.

  30. ne znaq dali ako tova e vasheto dete bihte reagirali hladnokruvno g-n Peev ivsichki ostanali koito omalovajavat slychkata iyhylvat po nai grozen i aroganten nachin avtora neka se zasramim bratq

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *