Лука 21:34-36 Но внимавайте на себе си, да не би да натегнат сърцата ви от преяждане, пиянство и житейски грижи, и ви постигне оня ден внезапно като примка; защото така ще дойде върху всички, които живеят по лицето на цялата земя. Но бдете всякога и молете се, за да сполучите да избегнете всичко, което предстои да стане, и да стоите пред Човешкият Син.
Откровение 3:10 Понеже си упазил Моята заповед да търпиш, то Аз ще упазя тебе от времето на изпитанието, което ще дойде върху цялата вселена да изпита ония, които живеят по земята.
Римляни 5:9 Много повече, прочее, сега като се оправдахме чрез кръвта Му, ще се избавим от Божия гняв чрез Него.
1 Солунци 1:10 и да очаквате Неговия Син от небесата, същия Исус, Коготo възкреси от мъртвите, който ни избавя от идещия гняв.
1 Солунци 5:9-11 Защото Бог ни е определил не на гняв, но да получим спасение чрез нашия Господ Исус Христос, 10. Който умря за нас, тъй щото, било че сме живи, или че сме починали, да живеем заедно с Него.
Откровение 4:1 След това видях, и ето, врата отворенa на небето; и предишният глас, който бях чул да говори с мене като тръба, казваше: Възлез тук и ще ти покажа това, което трябва да стане подире.
Църквата не е част от събитията, описани след Откровение 1:1-3:20. Тя е включена отново едва във видението за Небесния град. Думите църква и църкви са споменати 19 пъти в Откр. 1:1-3:20 и нито веднъж след това. Старците, седящи на престоли, са винаги видяни в небето след Откр. 4:1.
Става дума за Божиите умрели , които ще предаде земята.
Зоро , ти не правиш разделяне на тези събития и за това коментарът ти е неточен.
Включването на Жоро (Zhoro) е полезно с напомнянето на Мат. 24 гл. В тоя текст обаче виждам два много важни проблема, а има и други. Първо, как да разбираме знака на „мерзостта, която докарва запустение“ (РИ) или „мерзостта на запустението“ (СИ) в ст. 15, която някои тълкуват като случило се събитие при падането на Йерусалим и след това в Юдейската война? Второ, в ст. 16 ясно е посочена като сцена Юдея, а не цялата земя, следователно „голямата скръб, небивала от началото на света до сега и каквато не ще има“ (ст. 21) не е ли свързана с вече минало събитие – Юдейската война (66-70 г.)?
Да , така е. Особено в Лука 21 е показано съвсем ясно , че събитията описващи голямата скръб са минали! Те са в 6-тияг печат и са предизвикани от гневът на Агнето. Но гневът на Агнето и Божият гняв са различни събития. Допълнително ще напиша.
В Матей 24глава, Исус ясно казва, че става дума за пророчеството на Данаил за“мерзостта която докарва запустение“!
Пророкът ясно говори за ЛИЧНОСТ и събития, коиито НЕ са се случили при унищожаването на Ерусалим!
Постмилениалистите наивно(дали?)смятат, че това е Антиох Епифан и че това пророчество вече се е сбъднало, но пропускат че АЕ е живял 200г ПРЕДИ Христос! А Христос говори за бъдещи събития!
Може би е интересно самото прозвище „Епифан“-Антиох IV сам се е нарекъл ΘΕΟΣ ΕΠΙΦΑΝΗΣ, (Theos Epiphanes – „Божествено Въплъщение“).
Да,в последното време със сигурност ще има и друга личност с такива претенции!Поне така пише в Откровение 13 !
Да, Страхил Иванов е прав, че пророчеството на прор. Даниил в 9:27 може да се свърже с Антиох Епифан. Но предсказанието на Христос в Мат. 24:15 може да се свърже и с омерзяването на Йерусалимския храм по време на Юдейската война (70 г. сл. Хр.), когато войниците на Тит нахлуват и оскверняват Св. светих, като подпалват и унищожават храма. Освен това, след поражението на въстанието на юдейския вожд Бар Кохба, обявил се за пореден Месия, в 30-те години на 2-ри век, на мястото на храма бива издигнато капище, посветено на Юпитер (Зевс). Не е ли това „мерзост на запустението“? Не само постмилениалистите, но и историцистите използват тези безспорни факти като аргументи за „сбъдване“ Христовото пророчество в Мат. 24 гл.
Ами какво да кажем за арабската джамия Ал-Акса, която все още стои на „храмовото място“? Днешните евреи нямат достъп до светия хълм, на който са се издигали някога храмовете, строени и благоустроявани от Соломон, Зоровавел, Ирод. Не е ли това многовековно свидетелство за „мерзостта на запустението“, свързано изключително с Палестина (Юдея)? Според мен Мат. 24 гл. е много проблематичен текст, ако искаме да го отнесем към есхатологичното „грабване“ и „пришествие“ (парусиа) на Христос. Лично аз предпочитам да се фокусирам върху Павловите текстове във връзка с богословското представяне на есхатологията.
Като почнем така да разсъждаваме и пророчеството за девица да зачене от Исая 7 може да се свърже с раждането от Исая 8 глава, но Матей го свързва с въплъщаването на Иисуса Христа. Така че такава логика не важи в библейските пророчества. Това е като пишман пророците които като не им се изпълни пророчеството почват да се извъртат че новозаветното пророчество не предсказвало бъдещето. Като че ли Йоан в откровенията предсказва миналото.
Разбира се, че ние няма да подкрепяме аргументите на историцистите, защото сме вярващи хора. Но една „чисто“ БОГОСЛОВСКА ПОЗИЦИЯ за пророчествата, включително и за „грабването“ и „пришествието“, не показва ли, че не трябва да се мъчим да нагаждаме отделните аспекти на есхатологията по „хронологични таблици“, да подреждаме стихове и части от стихове като парченцата на пъзела, а трябва да видим глобалната верига от есхатологични аспекти? Съжалявам, че въпросителното ми изречение стана дълго, но мисля, че в него има важна дилема: ИСТОРИЧЕСКО ОБЯСНЕНИЕ или БОГОСЛОВСКО ОБЯСНЕНИЕ на християнската есхатология.
Не бих се съгласил с това, че думите на Исус за скръбта в Матея 24гл. и Лука 21гл. са се изпълнили. Исус казва че след скръбта на онези дни слънцето ще потъмнее, луната няма да даде светлината си, звездите ще паднат от небето и небесните сили ще се разклатят“. Все катаклизми които не са се случили-нито слънцето е спряло да свети, нито звездите са паднали, още по малко да са се разклатили небесните сили. Откровението 6-тия печат е още по силно небето се свива /премества/ като свитък, планини и острови се вдигат от местата си. Това все още не се е случило и Исус казва, че ще се случи след скръбта на онези дни и веднага в следващия стих казва, че настава видимото пришествие /знамение/ идването на облаците на Човешкия син с голяма сила и слава. А как да тълкуваме думите „Не би се избавила ни една твар.“ Не е ли това с скръба по лицето на цялата земя, сравнявайки Пришествието си с всемирния потоп от дните на Ной. Лука 21гл. говори за същото.
Аз се вълнувам да чета Даниил 12гл. и Откровение 22гл. и да видя тайната на очистването на душите пророкувана от различна дистанция на времето. Едно обаче е ясно в 12глава на Даниил „мерзостта, която докарва запустение“ за която говори Исус е поставена да се изяви в средата на седемгодишен период или това е последната Даниилова седмица и твърдението на Ангела,че се отнася за края на времето. За същия се казва,че ще потвърди завет с мнозина и ще направи да престане жертвата за три години и половина. Дали това вече е станало след думите на Исус или би било бъдеще събитие при бъдещ трети храм в Израел.
Жоро , точно така. Идването от голямата скръб е при 6-тият печат. Но защо не си прочел и предишните коментари ? А именно : голямата скръб е предизвикана от гневът на Агнето ! Обаче в следващият 7-ми печат се раздават 7 тръби. При последната тръба се изпълнява възкръсването на мъртвите и изменението на живите достойни християни. (1 Кор. 15/51…) Божият гняв се излива след това – Откр.14/14-19 и Исая 26 /19…. Тоест масово хората объркват Божият гняв с гневът на Агнето и с голямата скръб. И като се объркат тези събития почва едно нагаждане и винаги нещо не пасва. Това което ви написах е истината на тълкуване на тези събития. Изследвайте и ще се убедите.
Г-н Костов простете ми за закъснението към вашия коментар защото явно бях блокиран от форума за седмица. Затова пък забелязвам че хора които трябва да са блокирани като Петър Николов спокойно си пишат глупости без никой да ги притеснява. Ще се радвам да отговоря на вашите въпроси за грабването но предварително бих помолил и вас и г-н Пеев да не отклонявате темата към постмилениалната ерес. Доколкото разбирам от няколкото стиха по-горе дискусията е за премилениално грабване, а от там и кога точно ще бъде то. Освен ако разбира се не вярвате че грабването ще е след Милениума, защото ако това е твърдението ви аз просто нямам какво да прибавя към него.
Ами правилно сте бил блокиран Иван Георгиев . Вие нищо конкретно не пишете като ме нападате. Ако нещо бъркам – покажете в какво и защо. Ако можете естествено …
Г-н Иван Георгиев, надявам се да не сте останал с впечатлението, че с адв. д-р В. Костов … подкрепяме „постмилениалната ерес“! Боже, пази!…
С адв. Костов се различаваме по отношение на проблема за събитията около „Голямата скръб“, защото за „грабването“ аз съм „предтрибулационист“, а той – „посттрибулационист“, но В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ не се отъждествяваме с „постмилениализма“! Лично аз признавам, че нито моята, нито неговата теза могат да се докажат ПРЕДИ есхатологичните събития да станат факт…
А що се отнася до цитираните тук места и символи от Йоановото Откровение, бих препоръчал да бъдем по-внимателни, защото включването им във веригата на есхатологията не подсказва за прецизна екзегетика (меко казано!). В апокалиптичните книги като Езекиил, Захария, Мат. 24 гл. и особено Откровението – хронология не може да се установи. Символите и алегориите не се подчиняват на календарни изчисления. Напомням това добронамерено.
Доста странно и неприятно е ако Иван Георгиев е бил с ограничен достъп до форума!
Въпреки,че не всички негови коментари са ми харесвали, той е доста коректен и балансиран участник!
Да се върна на темата…
Самата есхатология (поне според мен) е в много по-голяма степен тълувания на Писанията съобразни с някаква парадигма на тълкувателя, отколкото действително дадена ни от Бога хронологично поставена поредица от пророчества!
Какво имам предвид?
Виждаме че пророк Даниил разбира от книгата на пророк Еремия времето на Израилевия плен във Вавилон!/ Дан 9:2 ; Еремия 25:11-12/
Виждаме от книгата на пророк Даниил глава 9 потресаващата точност на пророчеството за идването на Месия!
Виждаме всичките пророчества за Исус, как се сбъдват изцяло и абсолютно точно!
Но не виждаме такава яснота в есхатологията и стиховете и пасажите, които четем за последното време!
Повече от ясно е,че Бог няма за цел да ни даде точна и ясна картина, а само отделни „кадри от филма”.
И това, което Той ни казва е „ Бъдете трезвени и будни, бдете и молете се, защото не знаете онзи ден и час!”. Виждаме знаци, сигнали, откъслечни събития, но Той знае цялата картина!
Що се отнася до грабването преди Голямата скръб, има достатъчно основания да смятаме, че е така, което не означава,че непременно ще е така!
ЦИТАТ: Църквата не е част от събитията, описани след Откровение 1:1-3:20. Тя е включена отново едва във видението за Небесния град. Думите църква и църкви са споменати 19 пъти в Откр. 1:1-3:20 и нито веднъж след това. Старците, седящи на престоли, са винаги видяни в небето след Откр. 4:1.
ОТГОВОР: Липсата на думата “църква” в Откровение на Йоана от 4:1 до 22:16 означава ли, че Църквата ще бъде грабната преди Голямата скръб?
Само затова, че думата църква липсва в част от Откровението на Йоан, не означава, че църквата ще бъде грабната в небесата при събитията в 4 глава на Откровението и ще отсъства от земята, далеч от всякакви вълнения, гонения и скърби.
В книгата Естир Божието име не е споменато, но това не означава, че Бог не съществува. Няма да намерите думата църква в първите 15 глави на посланието към Римляните, но това не означава, че тези глави не се отнасят за църквата. Също така, в книгата Рут липсва думата любов, но това не пречи тя да бъде една от най-възвисените любовни истории описани в Библията.
В Новия завет има над 90 различни имена за църква. Ако Божието общество, в книгата Откровение, не е споменато с думата църква, това не означава, че то не съществува. Има много изрази в Откровение 4-та до 22-ра глава, които говорят за истинската Църква, и Божието слово ги споменава с думи като светиите; избраните; слугите на Бога; тези, които пазят заповедите Му; тези, които пазят вярата в Исуса; облечени в бели дрехи; закланите за Божието Слово; служителите; голямо множество; пророците; поклонниците; свидетелите; нашите братя; нейното потомство; изкупени; тези, които бяха победили звяра; народе мой; призвани; верни и т.н.
В Откровение 1-3 глави е употребена думата църква (общество или събрание), поради това, че посланието е отправено към определена местна група в Ефес, Сардис и други конкретни места. Докато в останалата част на Откровението, както и в целия Нов Завет, откриваме по-често общите изрази за църква, като светиите, избраните и т.н.
ЦИТАТ: Църквата не е част от събитията, описани след Откровение 1:1-3:20. Тя е включена отново едва във видението за Небесния град. Думите църква и църкви са споменати 19 пъти в Откр. 1:1-3:20 и нито веднъж след това. Старците, седящи на престоли, са винаги видяни в небето след Откр. 4:1.
Означават ли изразите в Откровение 4:1 Врата – отворена на небето и Изкачи се тук грабването на Църквата?
В Откровение 4:2 Писанията ни казват, че Йоан е бил обзет от Духа. Също така в Откровение 1:10; 17:3; 21:10 той също е бил обзет от Духа. В такъв случай би трябвало да има четири грабвания.
Също така ще бъде неправилно да тълкуваме, че Отворената врата на небето означава грабването на църквата, защото това е доктрина, при която Христос ще дойде в облаците, заедно с душите на всички починали светии, чийто тела ще бъдат възкресени по-напред, а след това телата на останалите живи светии ще бъдат също изменени в нетленни, за да бъдат винаги с Господа.
Думите Изкачи се тук не са отправени към светиите на земята, а само към Йоан. Няма никакви основания да смятаме, че Йоан се отъждествява с църквата и е равнозначен на нея. Този стих няма никаква връзка с всемирното грабване.
Аргументът на Енчо Тодоров сравнява ябълки с портокали. И двете са кръгли но не са еднакви. Това че Бог не се споменава в цялата книга Естир, би било същото ако „църквата” не се споменава в цялата книга Откровение. Обаче църквата се споменава и в началото и края на Откровение. Единственото място където не се споменава е в период на Голямата скръб. Логичният човек би попитал защо не се споменава. И логичният отговор е защото не е там и е вече грабната.
Енчо Тодоров пише също че „Ако Божието общество, в книгата Откровение, не е споменато с думата църква, това не означава, че то не съществува.”
Според Библията обаче божието общество е споменато в книгата Откровение и то имено с църква. Йоан избира имено думата църква (не друга дума) да обозначи Божието общество. Йоан използва тази дума в началото и края на книгата Откровение но не и по времето на Голямата скръб. Логичният човек би попитал защо не се споменава. И логичният отговор църквата е вече грабната и в небето преди да започне Голямата скръб.
Енчо Тодоров изисква задължително преминаване на църквата през голямата скръб с цел пречистване. Това е католическото пречистване чрез лични дела, неприемане белега на антихриста или дори смърт по време на Голямата скръб. Такова богословие е легалистично защото е основано на нашите лични дела и отрича спасителната жертва на Христос на кръста и благодатта която е дадена от Бога за спасение.
Ако приемем че църквата трябва да премине през скръбта това означава да приемем че ще се спаси чрез собствените си дела. Спасението чрез дела отличава протестантските църкви от католическите и православните. Евангелското богословие отрича спасение чрез лични дела и индулгенции и приема че спасението от греха и смъртта е по благодат. Това включва спасение и от голямата скръб също по благодат а не чрез лични дела и преминаване през скръбта. Това което Енчо Тодоров че църквата се спасява само чрез преминаване през скръбта не е евангелско богословие.
ЦИТАТ:
Откровение 3:10 Понеже си упазил Моята заповед да търпиш, то Аз ще упазя тебе от времето на изпитанието, което ще дойде върху цялата вселена да изпита ония, които живеят по земята.
ОТГОВОР:
Какво означава изразът: Аз ще опазя теб от времето на изпитанието в Откр.3:10?
Библията не ни обещава спасяване от трудностите, но сила да ги търпим и преодоляваме. Църквата е минавала през изпитания в историята, така че няма да бъде изненада, ако премине и през Голямата скръб. Вярващите ще бъдат запазени от надвисналото зло.
“Не се моля да ги вземеш от света, а да ги пазиш (терео -”пазя”, “предпазвам”) от лукавия” (Йоан 17:15).
Същата дума терео е употребена и в Откр.3:10:
“Понеже си опазил Моята заповед да търпиш, и Аз ще опазя (терео) теб от (в оригинала, предлогът, преведен “от”, означава всъщност “отсред”) времето на изпитанието, което ще дойде върху цялата вселена да изпита онези, които живеят по земята” (Откр.3:10).
Има ли разлика в изразите Времето на изпитанието и Голямата скръб (Великото изпитание)?
Изразът Времето на изпитанието е различен от израза Голямата скръб или Великото изпитание. Самото Велико изпитание започва в средата на седмицата (последните седем години; виж Даниил 9:27 и 11:31). Антихристът ще е управлявал 3,5 години, докато навлезем във Великото изпитание. Ако беше вярно, че Времето на изпитанието означава, че няма да преминем през Голямата скръб, то тогава би трябвало грабването на Църквата да стане по средата на последната Даниилова седмица.
Г-н Тодоров ще ви отговоря малко по-късно тъй като вашите писания са странно манипулативни и заслужават особено внимание. Предварително обаче искам да изясня няколко неща с постмилениалистите които се опитват да ни вкарат своята ерес.
Г-н Костов въпреки че не ме познавате не може да ме обвините в анонимност защото винаги съм си писал името под коментарите и съм посочил и други участници във форума които ме познават. Вие явно застъпихте грабването с пришествието претендирайки че ако сме приемели че има грабване и пришествие все едно имало две пришествия. Готов съм да ви обясня разликата веднага щом обясните как твърдението което представяте не е постмилениално, след като единствено сме го чували от постмилениални до момента.
Г-н Николов Петъо Петър или Петков много ви станаха вече псевдонимите върнете се малко назад и прочетете колко и какво съм написал по темата. Спряха ме защото изобличих лъжата че Страхил и аз сме били блокирани в друг форуми без дори да сме участвали там! Съжалявам че освен постмилениални еретици в дискусията се намесиха и манипулативни лъжци. А до колкото си спомням и вие бяхте блокирани от този форум по молба на мнозина участници по една от тези причини. На въпроса който сте поставили искам да ви задам контра въпрос, ако е възможно да ми отговорите час по-скоро:
вие наистина ли вярвате че Голямата скръб е започнала и събитията от Мт. 28 и Лк. 21 вече са преминали.
А с това дали определяте себе си като претерик или все пак очаквате да участвате в Грабването на църквата?
Иван Георгиев , не разбирам как ги пишете тези неща , без дори да сте се опитали да помислите върху това което пишат и останалите участницци ? Отгоре на всичко обвинявате „някои“ , че са били манипулативни лъжци !? И как решихте , че аз пиша с още няколко псевдонима ? Явно приемате за реалност вашите собствени мисли , а не истинската реалност ! Но такова паведение въобще не е по примерът на Христос.
Г-н Николов моля ви не се впускайте в емоционалните си отклонения вместо да се придържате към темата за Грабването ако имате нещо да кажете. В противен случай се осъждате със собствената си мярка а ако ми позволите да ви цитирам тя беше: „Ами правилно сте бил блокиран *** . Вие нищо конкретно не пишете като ме нападате.”
Та за да не ви блокират правилно и вместо да се самообвинявате кажете нещо по темата за Грабването да чуем и вашите разсъждения.
ЦИТАТ: Откровение 3:10 Понеже си упазил Моята заповед да търпиш, то Аз ще упазя тебе от времето на изпитанието, което ще дойде върху цялата вселена да изпита ония, които живеят по земята.
ОТГОВОР: Какво означава изразът: Аз ще опазя теб от времето на изпитанието в Откр.3:10?
Неясно защо Енчо Тодоров продължава да чете Евангелието като дявола – частично и извън контекста. Цялото обещание не е за упазване на църквата от изпитания, а от изпитанието, което ще дойде върху цялата вселена да изпита ония, които живеят по земята.
Логичният човек си задава въпроса кое е това изпитание което идва не само върху част от земята а върху цялата вселена. Библията описва само две такива изпитания които да засяга жителите на цялата земя. Първото е потопа на Ной и второто е Голямата скрб. След като потопа на Ной е вече преминал, единствения логичен отговор кое е това изпитание остава да е Голямата скръб. И понеже Бог не очаква да се спасим чрез нашите дела по време на скръбта Той обещава: Аз ще упазя тебе от времето на изпитанието, което ще дойде върху цялата вселена да изпита ония, които живеят по земята. Това е едно истинско обещание за едно истинско опазване и предпазване от гибел, а не това което Енчо Тодоров иска да приемем, че Бог ще ни хвърли в скръбта но после ще ни опази от нея. Не е ли по-логично да ни опази като въобще не ни хвърля в скръбта? Затова и Той обещава на църквата – понеже си опазил моята заповед аз ще те опазя от времето на Голямата скръб. Това логично и за Бог и за църквата. Не е логично само за Енчо Тодоров който продължава да твърди че църквата ще се спаси чрез делата си по времето на Голямата скръб. Този нелогичен аргумент е и не евангелски защото ние вярваме че се спасяваме чрез по благодат и чрез вяра а не чрез нашите си дела.
Не си ли ги прочел Иване ?
Г-н Николов моля ви не се впускайте в неопределено фамилиарничене тъй като не се познаваме. Все пак придържайте се към определения тон за да не ви отлъчат oт паството. Нямам за цел в живота да чета вашите писания които се изобилствате в интернета. Ако продължавате все така може даже да надминете и блажения Августин. Въпреки това прочетох това което сте написали и понеже логиката на доста места ви куца предпочетох да не ви коментирам. Явно знаете неща за Откровението което никой друг не ги знае. С две думи не сте далеч от Божието царство. Но дали сте в него, това вече е друг въпрос който ще си отговорим като ви видим или не ви видим в грабването на Христовата църква преди Голямата скръб!
ЦИТАТ:
Римляни 5:9 Много повече, прочее, сега като се оправдахме чрез кръвта Му, ще се избавим от Божия гняв чрез Него.
1 Солунци 1:10 и да очаквате Неговия Син от небесата, същия Исус, Коготo възкреси от мъртвите, който ни избавя от идещия гняв.
1 Солунци 5:9-11 Защото Бог ни е определил не на гняв, но да получим спасение чрез нашия Господ Исус Христос, 10. Който умря за нас, тъй щото, било че сме живи, или че сме починали, да живеем заедно с Него.
ОТГОВОР:
Има ли разлика между Голямата скръб и Божият гняв?
В Божието слово ще намерим ясно разграничаване на Голямата скръб и Божият гняв (Деян.14:22; Зах.13:9; Марк 13:13; Откр.12:12; Откр.13:7).
“Езичниците се разгневиха; но дойде Твоят гняв” (Откр.11:18).
“Един, който запустява, ще дойде яздещ на крилото на мерзостите; и гняв ще се излее върху запустителя до определеното време” (Дан.9:27).
Изразът “един, който запустява” е Сатанинският гняв, и тогава идва Божият гняв, който “ще се излее върху запустителя”.
Наистина ли църквата ще бъде грабната в края на Голямата скръб?
Евангелист Матей пише в 24:29,31:
“А веднага след скръбта …те ще съберат избраните Му.”
Виж също Марк 13:24-27; Откр.7:14; 2 Солунци 2:1-3.
Кога завършват печатите, тръбите и чашите?
Печатите, тръбите и чашите завършват с едно и също събитие – Армагедон. Това показва, че събитията, описани в Откровение 4-16 глави, не са последователни, а паралелни. Също така при седмия печат, седмата тръба и седмата чаша имаме едни и същи фрази: “гръмове и гласове, светкавици и земетръс” (Откр.8:5; 11:19; 16:18). Не е ли това ключ, че тези три съдилища съвпадат и че те не се случват последователно, а паралелно?
Ако те са паралелни, тогава би трябвало и в трите картини на печатите, тръбите и чашите да открием едно и също събитие – грабването на църквата.
При печатите е събитието с неизброимото множество. Те са, които идат от голямата скръб (Откр.7:9-17). Неизброимото множество идва от Голямата скръб (Откр.6:12-17).
При последната тръба Световното царство стана царство на нашия Господ (Откр.11:15). При последната, седма тръба, става грабването и събирането ни с главата Христос (1 Кор.15:52; 1 Сол. 4:16; 2 Сол.2:1-3; Мат.24:29-31; Откр.10:7; 11:12,13,15,18; 20:4,5; Кол.2:2; Еф.1:9-11).
В Откровение 14 глава се говори за две жътви. Първата жътва е преди изливането на чашите.
И Онзи, Който седеше на облака, хвърли сърпа Си на земята; и земята беше пожъната (Откр.14:14,16,17-20).
Земната жътва беше пожъната, това е грабването на светиите. Христос е на облаците, за да посрещне избраните Си, Неговата църква.
Следва Божият гняв.
Въпросите на благоверният Енчо Тодоров май съвсем смълчаха богословското съсловие на ВЕБИ в тази дискусия. Дори изявените богослови на науките дума не обелват срещу аргументите му, а ето че от вчера и баш-богослова на всичките дискусии Георгиев не се обажда вече. Остана да бърбори само барабар Петко с мъжете!!!
Точно за това ви говорих Иван Георгиев ! А именно , че Божият гняв и голямата скръб са различни по същество и във времето събития. Обектът на Божият гняв са непокорните на Словото. А през голямата скръб преминават неизброимо множество вярващи , които са опрали дрехите си и са ги избелили в кръвта на Агнето. По време на Божият гняв , божиите хора ги няма вече на земята.
Др Пеев и аз мисля че е прав Иван че от аргументите на адвоката Костов си личи че е постмилениален. Аргументът че грабването не било поучавано от ранните отци на църквата търпи пълно поражение когато се четат ранните отци. Другият му аргумент че имало две пришествия също не важи. Всеки ученик на библията е наясно че има идване на Христос в облаците за светиите заради падналите в поднебесната ангели а след това пришествие със светиите за да установи царството и над царете и жителите на земята. Това го казват дори богослови от светата ни православна църква. Аргументите на адвоката Костов са частични подобно на аргументите на Петьо Николов и не може да се разбере целия апокалиптичен план който следват. Така че след като и двамата представят постмилениални аргументи следва да се заключи че са постмилениални по убеждение.
Г-н Енчо Тодоров пишете без да сте прочели и дума от това което се дискутира. Не знам защо е нужно толкова да обърквате нещата като ги пишете. В Мт. 24 и съответно Лука, Христос говори на събралите се евреи. Имайте в предвид това когато разсъждавате към кого говори там и за кои събития. Затова и в Солунците Павел ясно обяснява на църквата да не се заблуждават а да знаят че има грабване на църквата преди голямата скръб.
Ако предполагате че има специален станински гняв за църквата тогава отричате Божия суверинитет и църквата изградена на канара за която се казва че портите на ада няма да й надделеят. Как сатана ще упражнява гнева си над църквата ако сам Христос казва че портите на ада нямат власт на нея?
Другото ви твърдение също няма логика. Тръбите, чашите са часът от Голямата скръб. А Армагедон следва след нея. Не всички картини в откровение са паралелно защото Йоан ясно казва „след това” и то многократно. Теорията ви за паралелни последователности не е библейска и има произхода си от гръцката философия за паралелни светове наречени антиподи. Тя е чисто езическо учение.
А най-неудачно е твърдението че църквата минава през скръбта но не цялата. Какъв е смисъла от това не е ясно. Ако Бог иска да я очисти да я прекара през цялата скръб иначе е само наполовина очистена. А ако е чиста по благодат и приготвена нека си я грабне преди скръбта. Хайде систематизирайте си малко твърденията че сте допуснали доста обърквания.
Г-н Николов казвате няколко откъслечни неща които си противоречат помежду си. Писал съм по-долу за това как вашето тълкуване заедно с това на Енчо Тодоров не е евангелско защото включва спасение на група от хора не по благодат а чрез техните дела и смърт по време на скръбта. Оставам с впечатление че не сте много наясно с материята. Ако бяхте наясно съвсем лесно бихте могли да кажете кое след кое следва както и аз мога да кажа:
Благодат > грабване > скръб > антихрист > пришествие > милениум>край
Г-н Иван Георгиев, моето тълкувание не включва спасение на хора чрез дела и смърт по време на скръбта. Спасение на хора е възможно само по благодат. Защо не ме разбирате ? Писах, че голямата скръб , гневът на Агнето и Божият гняв са различни събития. Върху това трябва да се разсъждава.
Четох почти всички публикаций в сайта останах озадачен от коментарите на братят Енчо Тодоров водещ грамотен есхатолог в евангелските църкви.За Г-Иван Георгиев е много далеч от дарбата за разбиране на божийте тайни пророчества за последните гневни времена.И пророк данийл не разбирал какво пророкувал„И АЗ ЧУХ НО НЕ РАЗБРАХ„.А ТИ ДАНИЙЛЕ затвори словата и запечатай книгата до последното време когато мнозина ще я изледват и знанието за нея ще се умножава.
Братя в христа грабването велико събитие в библията ще има грабнати и ще има и оставени две групи агнета-козли и трета група човеци с печати микрочип в ръката или на челото.Кога ще се случи това е в божия план оставил е знаци белези в времето „НО РАЗУМНИТЕ ЩЕ РАЗБЕРАТ.Не сме в тъмнина да останем в невидение а сме в светлина подбудени от Св.дух призвани верни избрани ще участват в грабването.В откр 3.10 господа говори на апостол йоан да влези през отворената врата на небесата не се отнася за църквата.
ГНЕВА НА АГНЕТО6-16 ТРАЕ 3.5Г А БОЖИЯ ГНЯВ Е 3.5 ВТОРАТА ПОЛОВИНА общо 7г Данийлова седмица.Божието пророческо слово се отнася за целия свят не само за израел и църквата.Тълкуванието божието слово става с божие слово всяко човешко тълкувание е 22гл на откр знаете какво гласи.
Какво казва Библията за грабването: Деяния 1:11 които и рекоха: Галилеяни, защо стоите та гледате към небето? Тоя Исус, Който се възнесе от вас на небето, така ще дойде както Го видяхте да отива на небето.
След като се включиха в дебата Иван Георгиев и Енчо Тодоров ще стане много интересно!
За да стане още по-интересен дебата,искам да вмъкна два фрапиращи факта.
1.Римл.11:25 Защото, братя, за да не се мислите за мъдри, искам да знаете тая тайна, че частично закоравяване сполетя Израиля, само докато влезе пълното число на езичниците.“ Има определено число на спасени езичници,преди Бог да премахне закоравяването на Израел.
2.Лука21:24 Те ще паднат под острието на ножа, и ще бъдат откарани в плен по всичките народи; и Ерусалим ще бъде тъпкан от народите, докато се изпълнят времената на езичниците.“Освен че има определено число на спасени езичници, има и определен отрязък от време за езичниците.Според моята мислителна способност това означава,че когато се изпълни числото и времето на езичниците,следва грабването и започва времето,в което Бог започва да работи специално с Израел.Те ще преминат през Голямата скръб.Когато се говори,че след това(скръбта) Бог ще събере ИЗБРАНИТЕ,те са от Израел,които са на земята.А ние през това време сме грабнати на небето.
Г-н Влаев дебата за който пишете е от миналата година и вие явно сте позакъснял за него. Но след като така и така се включвате неадекватно защо поне не дадете мнение по въпроса, ами се държите като селски сеирджия който кладе раздори между братята? Това библейско поведение ли е според вас?
1 Голямата скръб, язвите, гневът, е работа лично на Бог, за твърдоглавите и непокорнитe на благовестието. Не усложнявайте нещата, за да се избeгне осъждението, както казва Словото.
2 Няма логика Бог да остави своята невяста, праведните да страдат с непокорните.
3 Бог винаги е избавял своя народ като цяло. Изследвайте Словото по този въпрос в цялата Библия. В Египет Божиите хора участваха ли в язвите? Ами при Червеното море? Вижте, това е един принцип – Бог избавя своите си.
4 някои казват: нали пише, че праведния чрез страдания ще се усъвършенства и за това ще премине през голямата скръб. Да, в живота на всеки вярващ има такива моменти, но тук става въпрос за Божия народ като цяло, а не за отделните трудности на вярващия чрез които Бог го усъвършенства. Енчо това не може да разбере. Енчо е признал пред Младен, че нещата за голямата скръб ги е взел от интернет. От изстъпленията на някои, които са били на небето се потвърждава това което пиша
5 В голямата скръб /Откр 7/ чисти дрехи не се перат, а само мръсните. Значи тези с чистите би трябвало да ги няма – грабнати са. Добре е да се прочете тълкуванието на Откровението на Йоан от Ларкин, просто от любопитство. Нали пише че трябва всичко да изпитваме?
И още нещо – ако църквата участва в голямата скръб, чрез интернет вярващите ще се съюзят, ще постят ще се молят и би трябвало то
ва да съсипе антихриста, а това няма да стане защото ще се наруши Божия план. антихриста няма сметка, църквата от живи християни да му пречи. той ще се развихри, когато църквата я няма. Иначе църквата може да го смачка с молитва затова би следвало църквата да я няма. 1 Сол.5:4 1Сол 4:17,18 Рим 5:9,10 Гал 1:4 2 Петр 3:20 2 Кор 1:10 2Тим 4:18 Откр 18:4 Пр 28:18,26 Пр 11:6 Пс 7:10 18:48 34:7 41:1 37:40 103:13
Коя църква ще остане на грабването? Църквата на неразумните християни, които не са били готови
Ето какво пише : Откр. 7:9 След това видях, и ето голямо множество, което никой не можеше да изброи, от всеки народ, и от всичките племена, люде и езици, стоящи пред престола и пред Агнето, облечени в бели дрехи, с палмови клони в ръцете си,
7:10 и викаха с висок глас, казвайки: Спасение на нашия Бог, Който седи на престола и на Агнето!
7:11 И всичките ангели стояха около престола и около старците и четирите живи същества; и паднаха на лицето си пред престола, та се поклониха Богу, казвайки:
7:12 Амин! благословение, слава и премъдрост, благодарение и почит, сила и могъщество на нашия Бог до вечни векове. Амин.
7:13 Тогава един от старците проговори, като ми каза: Тия облечени в бели дрехи, кои са? и откъде са дошли?
7:14 И рекох му: Господине мой, ти знаеш. А той ми каза: Това са ония, които идат от голямата скръб; и са опрали дрехите си, и са ги избелили в кръвта на Агнето.
Не пише преди или след , А ОТ ГОЛЯМАТА СКРЪБ. Всякакви тълкувания тук са излишни.
Обаче писано е, че божиите хора ще бъдат скрити по времето на Божият гняв (Ис.26/19-21).
За това вече няколко пъти пиша, че Божият гняв и голямата скръб са различни събития във времето.
Също така Божият гняв и Гневът на Агнето също са различни събития във времето.
Гневът на Агнето е преди голямата скръб – Откр. 6:16 и казват на планините и на скалите: Паднете върху нас и скрийте ни от лицето на седящия на престола и от гнева на Агнето;
6:17 Защото е дошъл великият ден на Неговия гняв; и кой може да устои? (Този който седи на престола е Агнето – пише го в Откр. 21/5,6,7 и Откр.22/12-16.) Също така гневът на Агнето и идването от голямата скръб са сабития в 6-тият печат. Божият гняв е съвсем по друго време. Той е след възкресението според Исая 26/19-21. А възкресението е при последната тръба. 1Кор.15/51,52. Тръбите се раздават при 7-мият печат – Откр.8/1,2. Проверете това което съм написал. Ако бъркам някъде, покажете ми къде. С аргументи.
Петьо като заговори за агентите беше се изказал за грешките в преводите на Библията. Би ли погледнал в другата дискусия на коментара ми по темата където ще ми е интересно да чуем и твоето мнение?
кои тълкувания са излишни? тези тълкувания за този и онзи гняв, може да ти изиграят лоша шега. кой знае от къде си ги прочел. а не забравяй че Исус каза: Аз и Отец едно сме. нямам време да споря и да обяснявам. много трябва да се пише. а за Исая 26 тълкувателите сочат, че е за голямата скръб, а ти пишеш че е след възкресението….въобще какво да ти кажа….
До „stanimir radev“ . Това което пиша са лични изследвания. А за тълкувателите за които говориш , не мога нищо да кажа. Но щом говорят, че Исая 26 се отнася за голямата скръб , нека видим какво пише : Исая 26:19 Твоите умрели ще оживеят; Моите мъртви тела ще възкръснат. Събудете се и запейте радостно вие, които обитавате в пръстта, Защото росата Ти е като росата по тревите, И земята ще предаде мъртвите.
26:20 Дойдете, люде Мои, влезте в скришните си стаи, И затворете вратите след себе си; Скрийте се за един малък миг, Догдето премине гневът.
26:21 Защото, ето, Господ излиза от мястото Си, За да накаже жителите на земята за беззаконието им; И земята ще открие кървите си, И не ще покрие вече убитите си.
Тук явно е написано , че първо е възкресението и после , когато божиите люде са скрити , се излива гневът. Но никъде не пише и думичка за голямата скръб. Докато от голямата скръб идват неизброимо множесво , които са опрали дрехите си, и са ги избелили в кръвта на Агнето (Откр.7/14). Но никъде не пише , че божиите люде ще са скрити по времето на голямата скръб.
Аргументите ти Станимир Радев не са убедителни.
„Петьо Николов” доста са нещата които не разбираш за Откровението. Главното объркване при теб, г-н Костов, г-н Маринов, г-н Енчо Тодоров, г-н Господин Влаев и др. постмилениални е че не правите разлика между седмата ангелска тръба и Божията (последна) тръба. От там идва цялото ви объркване. В единия случай става въпрос за ангелска тръба, а в другия за Божията. Възкресението и Божия съд са две различни неща.
Брат Станимир зададе няколко въпроса които няма как да обясните с вашето гибелно мислене. Единствената църква която минава през скръбта се нарича Лаодикия – ни топла ни студена а хладка и блудкава и Господ я избълва от устата си. Вярващите които минават през скръбта са от нея църква. Правете си сметката!
А коментара на този „Хари Чапкънов” дето уж пишел от Ямбол е коментар без библейско разбиране и мъдрост. Аз съм служил много в тракийския регион и никога не съм чувал за този библейски специалист „Хари Чапкънов”. Може с г-н Влаев да се познават, а може и да са едно и също лице понеже познанията им по библията са горе долу на същото либерално ниво.
Покажи цитати където се прави разлика между седмата ангелска тръба и Божията (последна) тръба. Защото при 7-мата тръба пише :
Откр.11:14 Второто горко премина; ето, иде скоро третото горко.
11:15 И като затръби седмият ангел, станаха силни гласове на небесата, които казваха: Световното царство стана царство на нашия Господ и на Неговия Христос; и Той ще царува до вечни векове.
Къде пише, че има по-последна от тази тръба? Без цитати не става. Както виждаш аз показвам цитатите.
Г-н Иван Георгиев ще ви отговоря подобаващо на тези неоснователни обвинения към мен и др братя.Казвам се хари чапкънов и съм от ЕПЦ-ВЕТИЛ град-ЯМБОЛ.От 25г изледвам пророчествата за последните времена.Не познавам Г-н Влаев не сме едно също лице моя ком. не е либерално пясъчно ниво както твърдите а на библейска твърда основа.Слаб 2 по география град ЯМБОЛ се намира в сакарско странджанския регион а не в тракия.Г-н иван Георгиев много си далеч от божиета мъдрост и знание и тълкувание на пророческите слова.Опреличаван те на фарисейна Никодим които не разбираше господното слово относно новорождението и ти Г-н иван Георгиев не искаш и като валаамовото инато магаре се протевиш упорито на братята в сайта.
След заглавието на темата, най-отдолу пише „Църквата не е част от събитията, описани след Откровение 1:1-3:20. Тя е включена отново едва във видението за Небесния град.“
Не съм съгласен с това твърдение защото божиите люде са тези с бели дрехи – Откр.3:4 Но имаш няколко души в Сардис, които не са осквернили дрехите си и ще ходят с Мене в бели дрехи защото са достойни.
Обаче с бели дрехи са и тези които идват от голямата скръб ( Откр.7:14 И рекох му: Господине мой, ти знаеш. А той ми каза: Това са ония, които идат от голямата скръб; и са опрали дрехите си, и са ги избелили в кръвта на Агнето.)
Те не са ли от църквата ?
После пише в Откр.9:4 Но им се заръча да не повредят тревата по земята, нито някое зеленище, нито някое дърво, а само такива човеци, които нямат Божия печат на челата си.
Тези с Божия печат на челата си не са ли от църквата ?
После пише в Оккр.12:10 И чух силен глас на небесата, който казваше: Сега дойде спасението, силата и царството на нашия Бог и властта на Неговия Христос; защото се свали клеветникът на нашите братя, който ги клевети денем и нощем пред нашия Бог.
12:11 А те го победиха чрез кръвта на Агнето и чрез словото на своето свидетелствуване;
Тези които побеждават , не са ли църквата ? Има и още ….
Така, че твърдението излязло от http://vitezda.com/?p=2549 , не е вярно.
Петьо бъркаш новозаветната църква с Израел през скръбта и от там идва прекомерното ти объркване.
„Влаев-Чапкънов“ говорете по темата или потърсете друго място да си чешете езиците защото с празното си говорене докарвате Божи гняв върху си
Църквата трябва да орегулира отношеният в българската медицина,целият този шум около трансплантациите плаши децата и възрастните.
Църквата трябва да дава адекватни отговори за това до какава степен лекарите могат да се намесват в „божийте дела“.До колко е правилно да се афишира прозиведението на Мери Шели „Франкещайн“ в българската медицина.
Защо след като Българияне е индустриална държава,трябва да членува в „Евро-трансплант“ и самолети да излитат извън страната с помощ,която би трябвало да е единствено за български пациенти.
До Иван Георгиев : Предлагам да подкрепяме твърденията си с цитати от Библията.
Ако твърдението ви , че цитатите които съм поставил се отнасят за Израел а не за новозаветната църква, то моля дайте цитати които доказват това ваше твърдение.
г-н иван Георгиев много слаб характер имаш кои си ти да си съдия над братята.Искараи си гредата от окото то ти при брата да искара съчицата си.Един е съдията като небесата само престол а земята подножие.Братя в Исуса Христа гледам и чета слаби познания имате в пророчески слова за последните гневни времена.Молете се за дарба знание ум Христов и мъдрост божия за да бъдете;РАЗУМНИ на едни не е дадено да тълкуват и разбират Божийте тайни за да не увликат млади и не утвърдени души подир погивашти ереси.А на братята Христови им дадено за назидание и поука и благодатно спасение. АМИН
„Г-н Влаев/Хари Чапкънов” това вие ли сте на снимката в профила ви на фесбук усмихнат пред витрина с маркови часовници, уискита и пури на софра? С какво право ни учите морал? https://www.facebook.com/hari.chapkanov/photos
Това e братски форум за теми по Библията, а не място забруждени от подпиване да мятат кал и да поплюват.
Моля модераторите да се заемат с проблема защото така се отблъскват сериозните хора от темата!
До Иван Георгиев – Понеже не отговаряте, ще ви попитам : Вие казвате : „Петьо бъркаш новозаветната църква с Израел през скръбта и от там идва прекомерното ти объркване.“
Тогава отговорете ми ако можете. (Откр.14/7) Тези които идат от голямата скръб и са опрали дрехите си, и са ги избелили в кръвта на Агнето , те според вас от Израел през скръбта ли са?
Това ваше твърдение според мен не е вярно.
Също така вие твърдите , че тези които побеждават старовременната змия чрез кръвта на Агнето и чрез словото на своето свидетелствуване , са Израел през скръбта (Откр.12/11).
Това също не е вярно.
Отново ви призовавам като пишете някакво твърдение да го аргументирате с Библията.
Показвам още един аргумент, който доказва грешка в твърдението: „Църквата не е част от събитията, описани след Откровение 1:1-3:20. Тя е включена отново едва във видението за Небесния град“.
Писано е :
Откр.20:4 И видях престоли; и на тия, които бяха насядали на тях бе дадено да съдят; видях и душите на ония, които бяха обезглавени поради свидетелствуването си за Исуса, и поради Божието слово, и на ония, които не се поклониха на звяра, нито на образа му, и не приеха белега на челото си и на ръката си; и те оживяха и царуваха с Христа хиляда години.
20:5 Другите мъртви не оживяха докле не се свършиха хилядата години. Това е първото възкресение.
Щом при първото възкресение оживяват тези които не са се поклонили на звяра , това означава , че църквата е тук по време на действието на звяра. Тоест в Откр.13 църквата е на земята, защото първото възкресение е след акта на поклонение на звяра и на неговият образ.
Бр. Иван помага на наводнените със сънаборниците си. Служил е там няколко години от които половин в строг карцер за вярата. Сигурно ще ви отговори веднага като има интернет.
Г-н Петьо Влаев и др. спрете да се държите като уличен маризчия и проявете малко по-християнски характер!