Целта на настоящата публикация и приложените към нея документи е да информира евангелската църковна общност за закриването на Обединен богословски факултет, към Висш Евангелски Багословси Институт. Всички студенти на бившия ОБФ, могат да продължат обучението си към ВЕБИ като за целта представят академична справка и подадат писмено заявление в офиса на ректората на ВЕБИ, намиращ се на адрес: ул. „Веслец“ №69, София, 1202.
ст. ас. Анатолий Еленков, ректор на ВЕБИ
[pdf-ppt-viewer href=“https://pastir.org/wp-content/uploads/2012/10/OBF.pdf“ width=“728″ height=“888″]
Бе той, Тони, много хубаво пише и, като гледам, добре се защитава и умее да иронизира противниците си. Само че, Тони, би ли ми отговорил на един въпрос, който много ме глжди, ама честно. Ако не беше син на не кой да е, т.е. еп. Васил Еленков, шеще ли да бъдеш ректор на ВЕБИ? Любопитно ми е как стана така, че ти се издигна до този пост? Между другото, интересно ми е, къде изчезна Ангел Петков и защо ли не отговаря тук?
Г-н Петков, този въпрос може да зададете на националните съюзни ръководства на СЕПЦ, Баптисткия съюз, и Съюза на съборните евангелски църкви! Бях избран и назначен за ректор на ВЕБИ, именно от тях!
Г-н Еленков, благодаря за отговора! А бихте ли ми отговорил, когато бяхте избран, имаше ли издигнати други кандидатури, или Вие бяхте единствен?
3апочвам да се чувствам като на разпит. Бихте ли се представил? Кой сте? От къде сте? И за какво се борите? Обикновено не водя кореспонденция с непознати! А на въпроса ви, да, имаше и други кандидатури!
Тони, съжалявам, че трябва да комуникираме в този форум по този начин, иска ми се да дискутираме много по-важни неща, а не тези нелепи въпроси, които зададох. Но ме възпорат някои фактори, по-могъщи от мен. Казал съм на д-р Пеев кой съм и на него обясних защо съм прибягнал до тази “мярка”. Образно казано, и на мен не ми е ясно защо ми закриха полосата и ръководителите на въздушното движение не ми позволяват приземяване. За това, за да мога да кацна, използвам чуждо летателно тяло (б.р.НЛО). Дал съм ти ориентир в предния пост.
Истинска пародия – за да стане човек лекар е нужно да учи 6-7 години, но за да стане „богослов“ е нужно да прочете само няколко християнски книги! „Братя мой, не ставайте мнозина учители, като знаете, че ще приемете по-строга присъда“. Як. 3:1 „Човек не може да приеме нищо, ако не му е дадено от небето“. Йоан 3:27
Богослов се става след учене цял живот, а същински богослови можем да бъдем едва когато отидем при Бога. Проблема е там, че някои хора считат, че и четенето на християнски книги е земно и човешко и мислят, че стават богослови следа като чуят 2-3 проповеди, анализират ги през своята си представа и после считат, че този анализ е откровение от Святия Дух и така заживяват с мисълта, че са достигнали върховното богословско знание, дадено им директно от свише. (забележка: не визирам никой от тук присъстващите)
Написал съм го поради самоиздигнатите „богослови“, които са прочели няколко книги, реши ли са, че могат да поучават и са започнали да учат всеки срещнат.
г-н Ангел Петков, този ваш коментар ми хареса, но на друго място писахте:
Как да тълкуваме очевидното противоречие или вие се смятате за най-умния?
Г-н иван Иванов, цитата е писан под друго име с определена цел, която обясних на д-р Пеев, като му поднесох и извинения. Ако желаеш да ти обясня, нямам нищо против, но по-добре лично, защото едва ли ще ми позволят да публикувам публично.
Драги приятели, под един толкова важен документ, какъвто е Документът за „закриване на ОБФ“, би трябвало да се дискутира по-сериозно!
През лятото гръмна бомбата с академичното и правно недомислие, обявено като „Св. Тривелий“. Това недомислие бе измъдрено от г-дата Тони Лалев, назначен като „директор“ на ОБФ, и „сивия кардинал“ г-н Николай Неделчев, който от двайсет години насам прави гаф след гаф в сферата на българското евангелско образование. Ликвидацията на ОБФ, извършена с решенията на деноминациите собственички, ясно показва, че евангелската благословия е вдигната от него. А това води до следните изводи:
1) Бягството на г-н Тони Лалев от финансовата отговорност към ВЕБИ прилича на бягството на Йона, който акостира … в корема на голямата риба. Г-н Лалев в момента се намира „на дъното на корема“. Но това не е скришно място за ръката на закона и изискванията на християнския морал!
2)Г-н Николай Неделчев също се провали като наложен „директор“ на бившата БА „Логос“ с крещящата си некомпетентност, плагиатство на чужди идеи и неспособност да се сработва с хора, които разбират от просветно дело. Скоро стана ясно, че акостирането му на просветното поприще у нас е било за него само трамплин за кариера, а не място на призвание. Дърпайки конците на г-н Т. Лалев за недомислието „Св. Тривелий“, кукловодът Неделчев е целял да намери ново топло местенце за себе си и членове на своята фамилия, както правеше това като „директор“ на БА „Логос“. А той продължава да си търси топло местенце, защото мнозина не го искат повече в просветното дело!
3) Лъжите за „проблеми“ във ВЕБИ, което било наложило да се измъдри недомислието „Св. Тривелий“, тиражирани в някои нестандартни медии като „Двери.БГ“, могат да се зародят само в глави като тези на г-н Т. Лалев и г-н Н. Неделчев. Това са хора без лоялност и почтеност! Всъщност, с тяхното отстраняване от евангелското просветно дело бяха отстранени едни от най-болезнените проблеми на ВЕБИ.
ВЕБИ продължава академичната си дейност, защото прътите в неговите колела са вече пречупени!
Д-р Вениамин Пеев
Ех, как са се надушили лъжеучителите като крастави магарета – единият единобожец, другият – либерален богослов, отричащ Сътворението и боговдъхновеността на Словото на Бога… А после „Свети Тривелий“ и Апостолската реформация били криви…
Виждам, че тук се появява някакъв недоучен самозванец-тривелианец, който си мисли, че щом носи името „Павел“ на квадрат, има право да се произнася по библейски и богословски въпроси в публичното пространство! Та този САВЕЛ САВЛОВ, който няма право да се нарича с апостолското име, явно не чете нито Библията, нито учебници извън издадените от БИВШОТО ВЕЧЕ О Б Ф.
1) Този недоучен Савел Савлов не е наясно, че по-умни глави от неговата отдавна са се произнесли, че Битие 1-11 е комплекс от специфични жанрове, които древноеврейските богослови в края на І в. сл. Хр. са включили в библейския канон. Това е било потвърдено от християнските богослови и особено от Ориген насетне. Следователно тази част от Битие е КАНОНИЧНА. За библейските текстове най-напред се говори за „каноничност“, а не за „боговдъхновеност“!
2) Този невеж Савел Савлов не е наясно, че нито един библейски текст не може да бъде сам по себе си „боговдъхновен“, ако това не се потвърди на Събор – юдейски или църковен. Тъкмо затова има разлика в разбирането за „боговдъхновеност“, от една страна, между юдейските богослови и християнските, а от друга, между трите християнски конфесии. Самопонятно е, че нито един оторизиран Събор НЯМА ДА ПИТА българския Савел Савлов кое е „боговдъхновено“ и кое – не.
3) Този небоговдъхновен Савел Савлов не знае, например, че юдейските богослови са се съмнявали в „боговдъхновеността“ на книги като Притчи, Песен на песните и Езекиил, а реформаторът Мартин Лутер е отхвърлял „боговдъхновеността“ на Посланието на Яков по политически причини. Но тези подробности не са за Савловци като този, а за обучени богослови, които знаят що е християнска доктрина.
Видно е, че ако несветите тривелианци разчитат на такива защитници на своя ПУЦ като Савел Савлов, то те имат КАУЗА ПЕРДУТА!
Д-р Вениамин Пеев