Някои християни омаловажават

Някои християни омаловажават кръста на Христос.
Това неутрализира тягостното напрежение
между светостта на Бог и проблема с греха.
Например, Теорията за моралното влияние ограничава кръста.
Това, което Христос направи на Голгота е за всички хора,
през всичките векове.

Трябва да запитаме: “защо кръста?” Защо Бог не прости греха без кръста? Защо Бог не каза просто: “Било, каквото било.”

Проблема с греха

Преди хиляди години един древен теолог каза: “Вие не сте погледнали сериозно на сериозността на греха.”

Ако Бог само ни беше осъдил това щеше да е достатъчно. Това щеше да е краят.Светът и всемира нямаше да съществуват. Ако Бог просто бе простил на всички, всемирът щеше да е в опасност поради беззаконието.

Ето един много важен стих, относно кръста:

“Той го направи за да покаже, правдата Си в настоящето време, та да се познае, че Той е праведен и че оправдава този, който вярвя в Исус.”  (Римляни 3:26)

Не забравяйти какво казахме относно “оправдая” и “праведен“, те са една и съща дума в оригиналния гръцки текст. Ето още един превод на този стих:

“За да покаже казвам, правдата Си в настоящето време, за да бъде праведен и да оправдае този, който вярвя в Исуса.” (Римляни 3:26)

Бог е свят

Бог е свят. Ние не казваме цялата истина относно Бог, когато казваме, че Той е любов. Това е истината, която променя сърцата ни. Това е истината, която ни мотивира. Бог е любов. Това е превъзходна истина в Свещените писанията,но не е цялата истина.

Библията говори за святостта на Бог повече от 600пъти. Бог е толкоз свят, че Той неизбежно се противопоставя на всяко нещо, което не е като него или не е свято. Божията опозиция към греха е разкрита в неговия гняв към греха.

Библията споменава гнева на Бог 550 пъти. Божият гняв не е страст, както при нас хората.Това е отношение към всичко, което разрушава това, което Бог е сътворил.

Така че божия гняв е противопоставяне на греха, защото няма нищо по – унищожително от греха.

Най–голямата лъжа, най-искусната измама в цялия свят е греха. Ние винаги мислим, че греха ще ни донесе полза. Но това никога не се случва. Греха е най-голямия измамник в света.

Всичкия плод на греха е или зелен, или изгнил. Всяко нещо, взето без благословението на Бог, независимо дали е мъж или жена, пари или положение, каквото и да е, е като манната която се развали. Грехът, ражда червеи. (виж Изход 16:20)

Бог се противопоставя на греха. Това е гнева на Бог. Той е свят Бог. Той не може да толерира злото, защото знае, че то унищожава.

Кръста и греха

Ако искаме да разберем кръста, ние трябва да разберем, че той не е само относно нашето прощение. Кръста е светостта на Бог. Да, той е прекрасно откритие на любовта на Бог. Всичките наши грехове са като  зърно пясък пред планината на Божията прощателност. Всичките ни грехове са като капка от роса в океана на Божията милост. Но, приятели мои, кръстът ни открива първо светостта на Бог.

Бог не можеше да прости греха, преди наказанието за него да бъде платено. Кръстът бе необходим, за да може Бог да бъде праведен и да оправдае всеки, който вярва. Кръстът бе необходим, за да може Бог да бъде прав и праведен, този, който прави праведен-всеки един от нас, който вярва.Чрез Голгота, моралния закон (който отразява характера на Бог) е задоволен и установен.

Бог е както светлина така и любов. Това обяснява някои от трудните места в Новия завет. В Новия завет може да прочетеш неща относно Бог, които ще направят егоиста и неблагодарния, благодарни. “За да бъдете чада на вашия Отец, Който е на небесата; защото Той прави слънцето Си да изгрява на злите и на добрите, и дава дъжд на праведните и на неправедните.“ (Мат.5:45)

След това може да прочетете неща, които биха изпълнили вярващия и смелия със страхопочитание.

“И ако те съблазни ръката ти, отсечи я; по-добре е за тебе да влезеш в живота недъгав, отколкото да имаш двете си ръце и да отидеш в пъкъла, в неугасимия огън…..И ако ногата ти те съблазни, отсечи я; по-добре е за тебе да влезеш в живота куц, отколкото да имаш двете си нозе и да бъдеш хвърлен в пъкъла.”  (Марко 9:43,45)

По-добре е да умрем без едно око или ръка отколкото да се прилепим към грях.

Бог казва: “Дойдете при мен, всички, които се трудите и сте обезспокоени и аз ще ви успокоя.” (Матея 11:28)

Няколко стиха по–надолу същият Бог казва:

“Но ако някой каже дума против Святия Дух, няма да му се прости, нито в тоя свят*(Или: век.), нито в бъдещия.” (Матея 12:32)

Горещо и студено

Как може Бог, да избълва горещо и студено? Как може Бог да е толкова нежен и приятен?Той ни поканва да вярваме. “Който пожелае, нека дойде”  (Марко 8:34)

“И Духът и невестата казват: Дойди. И който чуе, нека рече: Дойди. И който е жаден нека дойде. Който иска, нека вземе даром водата на живота.” (Откровение 22:17)

“Всичко, което Ми дава Отец, ще дойде при Мене, и който дойде при Мене никак няма да го изпъдя;” (Йоан 6:37)

“Затова ви казвам: Всеки грях и хула ще се прости на човеците; но хулата против Духа няма да се прости.” (Матея 12:31)    Но, ако откажем да повярваме,червея ще бъде наш. (Марко 9:44,46,48);мъчение (Матея 8:29); скръб (Римляни 2:9); плач и скърцане със зъби (Матея 13:42; Лука 13:28)

Причината за нежността и жестокостта е грехът, който е много греховен. Грехът е отвратителен. Грехът е унищожителен.

Бог мрази греха. Бог няма да толерира грях. Кръстът на Христос свидетелства за това, “греха винаги донася смърт.” Нашия грях доведе до смъртта на Христос.

Не трябва никога да забравяме, че Библията говори за светостта на Бог, както и за любовта Му. Кръстът също прави това.

Два университета

Позволете ми да илюстрирам това. Има деноминация, която има два унивеситета в САЩ. В единия университет те преподават Протестантското виждане относно кръста. Те казват, че кръстът, беше омилостивение. Христос, беше нашия Заместник и нашия Представител.

Същата деноминация има друг университет, на другия край на страната. Там също има много прекрасни християни. Но, те преподават различна теория. Те преподават това, което е познато като Теорията на моралното влияние. В тази теория, кръстът на Христос не беше необходим. Той беше жест от страна на Бог, за да покаже че ни обича. Но Бог можеше да прости греха без кръста. Мотивът стоящ зад тази теория е: “Ние не искаме касапска религия. Не говорете толкова много относно кръвта.”

Това е Теорията на моралното влияние. Тя е преподавана от мъже и жени, които аз уважавам и които обичам. Но това учение никога не е било прието нито от Католически, нито от Протестантски теолози, тъй като то не е библейско.

Теорията на моралното влияние

Теорията на моралното влияние разделя Триединството. Теорията създава сламен човек, за да може да го повали. ”Бог няма да вземе невинен човек и да го натовари с вина”-казва теорията . Скъпи приятели, това е просто невежество относно това, което Новият завет учи.

На кръста, този срещу Когото е съгрешено заплати цената. Не може да разделим Триединството и да кажем, че Бащата направи това на Сина. “Бог, беше в Христос, примирявайки света  със себе си.” (2 Коринтяни 5:19) Не разделяйте Триединството.

Теорията казва също: “Бог не е подчинен на закон извън себе си. Бог не трябва да плаща наказанието на този закон.” Наистина, Бог не е подчинен на закон извън себе си. Но Бог е подчинен на това, което той е. Божия закон е външната изява на това, кой всъщност Бог  е.

Понеже Бог е чистота, има закон относно чистотата (Изход 20:14). Понеже Бог е истинен, има закон за истинност (Изход 20:16). Понеже Бог е щедър и може да разчитаме на Него, има предупреждение срещу кражба (Изход 20:15). Законът е просто външната изява на това кой всъщност е Бог. Законът е отражение на Божият характер.

Следователно, Бог не може да ликвидира закона си. Спомнете си какво казва посланието до Римляните за Божия закон.

“Тогава, чрез вяра разваляме ли закона? Да не бъде! но утвърждаваме закона.” (Римляни 3:31) “Тъй щото законът е свят, и заповедта свята, праведна и добра” (Римляни 7:12)

Важността на кръста

Тези, които подържат Теорията на моралното влияние в тази и други държави казват: “Ние искаме да избегнем някак си традиционното разбиране за кръста. Ние искаме да го изоставим.” С кръста Христов, останвен зад вратата, това е марша, с който те маршируват.

Те пренебрегват ясния стих в Библията, който казва: “И почти мога да кажа, че по закона всичко с кръв се очистя; и без проливането на кръв няма прощение.” (Евреем 9:22)

Например, Теорията за моралното влияние казва, че за патриарсите кръста не е бил необходим. Ако единствената стойност на кръста Христов, беше да демонстрира любовтта на Бог, това означава, че много хора са живели без тази демонстрация. Ние знаем, че Авраам ще бъде спасен; Мелхиседек ще бъде спасен; Йов ще бъде спасен. Те всички живяха преди кръста.

Вижте, Библията учи, че Христовият кръст извърши омилостивение за миналото, а също така и за бъдещето. Той покрива всички времена.

Кръстът е микрокосмос на всемира който изявява сърцето на Бог. Бог е противник на греха, но Бог обича грешниците.

Кръста разстваря сърцата на хората. Човек е толкова грешен, че той ще унищожи своя Бог.

Кръстът открива реалността относно небето и земята, относно миналото, настоящето и бъдещето. Да разберем мистерията на кръста означава да познаваме всички съществуващи мистерии.

Триумфа на кръста

Помислете за тайната на болката.

Има моменти, когато всяка душа се чувства изоставена. Има болни хора, на които лекарите не могат да помогнат.

На кръста Исус извика: “Боже мой, Боже мой, защо си ме оставил?” (Матея 27:46; Марко 15:34) Христовият кръст казва: “Това че се чувстваш изоставен не означава че ти си.”

Радвам се за свидетелството на кръста че може да се чувстваме изоставени, когато всъщност не сме.

Христос се почувства изоставен на Голгота. Три дни по късно, Той стоеше извън гроба! Радостен съм, че болката няма последната дума, че страданието не е омега.

“Има още”-казва Христовия кръст. “Живота не е само болка и смърт. Има възкресение и слава!”

Това също е част от значението на кръста.