Римляни 5 съдържа много важния принцип на благовестието – представител.
Ние бяхме загубени в нашия представител Адам, без да сме допривесли с нищо за това.
Ние сме спасени в нашия Представител Христос, без да сме допринесли с нищо за това.
За да ни убеди, Римляни повтаря: Спасение в Христос е безплатен подарък.
Забележете следващата част от Римляни 5:10 в Revised Standard Version.
„Още повече сега, след като сме примирени, ние ще се спасим чрез неговия живот.“
Този стих, много често, е разбран неправилно.
Това, което той казва е: Веднъж вие бяхте поставени в чисти пред Бог, чрез смъртта на Христос. Не забравяйте, че Исус не е вече в йосифовия гроб, запечатан с Римския печат. Исус е жив и ходатайства за нас, грижи се за нас, представя ни.
Живият Исус ни пази
Поради това, че Исус е жив, ние знаем, че сме примирени, ние знаем, че Той ще ни пази. Той се грижи за всяко нещо, което идва в живота ни. Той е разрешил проблема с греха ни. Сега, той ще се погрижи за останалото. Бидейки примирени, ние ще бъдем спасени, чрез Неговият живот. Той е жив!
По време на комунистическият режим в СССР, оратор държал лекция в продължение на два часа. Когато свършил, нямало много ентусиазъм в залата.
Зле облечен селянин се изправил и обръщайки се към събраните казал три думи. Той не държал пламенна реч в продължение на два или три часа. Единственото нещо, което казал, били думите: „Христос воскресе!“ Тълпата отговорила: „Христос воскресе! Христос воскресе!“
Бог няма да ни изпусне лесно
Понеже е жив, Той няма да ни изпусне толкова лесно.
Ние с вас мразим да губим неща, които притежаваме. Съчувстваме на тези, които пострадаха в пожара в Лагуна Бийч и на други места. Те гледаха, как техните принадлежности изгоряха. Всички фамилни ценности , всички снимки, всички моменти, всичките им инструменти-те видяха всичко това да изгаря. Колко трудно е да загубиш нещо което цениш, особено някого, когото обичаш.
Ние сме направени по образа на Бог. Ако ние съжаляваме за тези, които обичаме, когато те починат, то Бог съжалява повече от нас. Ние сме негова собственост. Той няма да ни изостави лесно. Той няма да изгуби притежанието си лесно. Ние ще бъдем спасени чрез Неговия живот.
Посвети дните си на Него днес, утре и следващия ден. Не се опитвайте да изживеете цялият си живот днес. В живота ни има облаци, но Бог ще бъде там и Той е по–голям, по–добър и по–велик от облаците.
Ние ще бъдем спасени чрез Неговият живот.
Многото
Сега нека погледнем стих 12:
„Затова, както чрез един човек грехът влезе в света, и чрез греха смъртта, и по тоя начин смъртта мина във всичките човеци, понеже всички съгрешиха,“ (Римляни 5:12)
Забележете по нататък в главата стих 15, чиято идея е паралелна на тази в стих12.
„но дарбата не е такава каквото бе прегрешението; защото ако поради прегрешението на единият измряха мнозината, то Божията благодат и дарбата чрез благодатта на един човек, Исус Христос, много повече се преумножи за мнозината“ (Римляни 5:15)
Въпреки че Римляни бе написана на Гръцки, международният език за онова време, авторът Павел е Евреин. Идиомите и идеите в неговия Гръцки са Еврейски.
Думата „много“ на Еврейски означава „многото“. Тя означава всички. Тя означава всеки един. Така че, има благодат, която преизобилства за всички.
Павел сумира тази идея в стихове 18 и 19.
„И тъй, както чрез едно прегрешение дойде осъждането на всичките човеци, така и чрез едно праведно дело дойде на всичките човеци оправданието, което докарва живот. Защото, както чрез непослушанието на единия човек станаха грешни мнозината, така и чрез послушанието на единия мнозината ще станат праведни.“ (Римляни 5:18,19)
Двама представители
Това, което Библията казва тук, е: „Ние бяхме разрушени без да сме допринесли с нищо за това, в нашият представител Адам. Ние сме спасени, без да имаме дял в това, в нашия представител Христос.“
Ние бяхме разрушени в нашият представител Адам. Когато Бог създаде света, Той трябваше да реши дали да работи с всеки човек поотделно или чрез представител. Бог избра принципа на представител, защото в този свят, ние винаги сме свързани с други хора.
Някой теолози и философи отричат принципа да страдаш за някого. Но всяко семействно знае какво означава да страдаш за някого. Когато един член от семейството е засегнат, цялото семейство страда.
Така, че Бог избра принципа на представител и ние бяхме загубени в нашият представител, Адам. Ние всички бяхме в Адам и Ева, когато те съгрешиха. Ние бяхме там в зародиш. Така че ,чрез греха на един, проклятието дойде върху всеки един от нас. Ние бяхме родени мъртви.
Всички подаръци идват от Голгота
Единствената причина, поради която ни се разрешава да живеем е, че Сина на Бог каза: „Аз ще отида при тях и ще взема тяхното място, и ще приема тяхното наказание.“ Това е причината, поради която, всеки подарък в този живот е подпечатан с кръста на Христос.
Христовият кръст е отразен във всеки воден извор. Той е отпечатан на всеки хляб. Всяка глътка въздух е подарък от Голгота. Всичко това е поради факта, че Христос реши да вземе нашето място преди създаването на нашият свят.
В едемската градина, Бог произнесе наказание до дървото за познаване на доброто и злото. “ Защото в деня, когато ядеш от него, непременно ще умреш.“ (Битие 2:17) Поради това, че Христос предложи себе си, това наказание бе отменено. То се отнася до този свят и то до физическа смърт. Нашият живот бе запазен, понеже Спасителят каза: „Аз ще заложа себе си за тях.“
Моля ви да разберете важната идея на тези стихове. Чрез представителя (Адам) ние бяхме загубени. Ние нямаме нищо общо с това. Но, чрез друг Представител, ние сме спасени и отново нямаме нищо общо с това. Голгота възстанови това, което бе разрушено след падането в грях в Едем.
Безплатно, безплатно
Забележете, че думата „подарък“ се намира на няколко места в този пасаж.
Петнадесети стих използва фразата „безплатен подарък.“ Шеснадесети стих, също споменава „безплатен подарък.“ Погледнете в стих седемнадесети: „Изобилието на благодатта и на безплатния подарък.“
Аз обичам да подчертавам тази фраза, „безплатен подарък“ като необикновенна. Колко са подаръците, които не са безплатни? Защо Бог използва това определение? Защото ние сме много маловерни, за това, Бог трябва да каже: „Безплатно е, безплатно е!
Бог трябва непрекъснато да повтаря, ние сме глухи.
Ние не мислим, че нещо толкова важно като спасението ни, може да бъде толкова добра сделка. Бог казва: „Всяко нещо, от което се нуждаете е безплатно, защото е закупено от мен. Всяко нещо, от което се нуждаете е безплатно.
Изобилстваща благодат
Нека спрем и да обобщим глава пета.
Павел казва, че чрез вяра ние сме оправдани, сегашно продължително време. Това сегашно продължително време означава, че всеки момент ние сме оправдани само чрез вяра. Само благодат. Ние съществуваме поради подаръка на Бог, чрез милостта на Бог. Ние не стоим в себе си, ние стоим в Христос.
Христос умря за нечестивите. Христос оправдава нечестивите. Когато бяхме грешници? Да! Ние бяхме примирени преди 2 000 години, на Голгота. Единствената бариера между нас и Бог е нашето неверие. Това е единствената бариета.
Пет пъти Римляни 5 казва: „Погледнете, спасението е безплатен подарък. Безплатен подарък! Разбрахте ли? Безплатен подарък. Един безплатен подарък. То е безплатен подарък!“
Защото бяхме унищожени, без да сме допринесли с нещо за това, толкова трудно ли е да разберем, че ние сме изкупени без да да сме допринесли с нещо за това?
Ние бяхме родени лоши. Когато бяхме родени повторно, в резултат на нашата вяра в благовестието, ние бяхме родени добри. Ние все още се борим с нашето старо естество, но Святият Дух живее в нас.
Ние получихме ново сърце, нов живот. „За туй, ако е някой в Христа, той е ново създание; старото премина; ето, [всичко] стана ново.“ (2 Коринтяни 5:17) Направено е за вас.
Приемете Божия безплатен подарък-спасениено. „Приемете го“ – ни подканва Бог. Вижте двадесети стих. Той е обобщение на пета глава. „А където се умножи грехът, благодатта се преумножи.“ (Римляни 5:20)
Благодатта преобладава – това е нашият Бог.