Интересна тема, много материал за дискусия. Хубавото е че не визира определени служения или хора та можем спокойно да изразим мнение, без някой да се почувства засегнат.
Атанасе,ако в твоята Библия лисва този пасаж то можеш да си го прибавиш
Ефесяни 4;11. И Той постави едни за апостоли, други за пророци, други за евангелисти, други за пастири и учители,
12. за усъвършенствуване на светиите в делото на служението, в съзиждане на тялото Христово,
13. докле всинца достигнем до единство на вярата и на познаването Сина Божий, до състояние на мъж съвършен, до пълната възраст на Христовото съвършенство
не можело да пророкува към конкретната църква
не можело пророчество да критикува църквата
пропуска изобличението и покаяние
Това твърдение съм гои слушал и преди. То е ултра калвинистко. Разпространява се от няколко поддръжници на Джон Пайпър които му превеждат проповедите на български. Мога да ги назова и по име но не ми се иска да им рекламирам блоговете. Джон Пайпър и Рик Уорън се борят за единна световна църква заедно с католиците. За такива е удобно да няма пророческо слово и да не се говорят небесни езици -Дето няма пророческо видение людете се разюздават, А който пази закона е блажен. (Притчи 29:18)
Разбира се че това са пълни глупости. Неговата интерпретация може би се отнася за съвсем малка част от българските вярващи и няма нищо общо с евангелската доктрина на църквата. Ще е интересно да се назоват въпросните почитатели на Пайъпр и хиперкалвинизъма за да стане ясно на повече читатели с точно кого си имат работа. А хиперкалвинизъм не е присъщ дори на който просто не е наясно за какво става дума
Имам съмнения че една от активистките в този форум е калвинистка, но ще изчаквам да й го кажа лично когато е на линия. Ето и още един цитат, който вече напълно разсейва всякакви съмнения:
„Аз отдавам на благодатта започването, продължаването и завършването на което и да е добро нещо. До такава степен аз признавам нейното влияние, че човек, дори да е вече регенериран, пак не може нито да зачене, нито да извърши каквото и да е добро нещо, нито да противостои на което и да е нечестиво изкушение, без предотвратяващата и вълнуваща, следваща и сътрудничеща благодат – от това твърдение трябва да стане ясно, че в никакъв случай не омаловажавам благодатта, когато, според някои хора, приписвам твърде много на свободната воля на човека. Цялата полемика се свежда до решаването на следния въпрос” “Божията благодат непреодолима сила ли е?” Тоест, противоречието не се отнася до действията, които могат да бъдат приписани на благодатта (понеже аз признавам и приемам всички тези действия, както всеки друг), а по-скоро до начина на действие – устоимо или не – по отношение на което, според мен, според писанията, много хора се съпротивляват на Светия Дух и отхвърлят благодатта, която им е предложена.“
В класическата християнска мисъл, Божият суверенитет се изразява най-общо в доктрината на провидението. Предопределението е също израз на суверенитета, но то следва по-общата идея на провидението. Божието провидение обикновено е общо и специфично, и е разделено на три категории: запазване или поддържане, съгласяване или съгласуване, и управление. Божият поддържащ суверенитет е провиденческото поддържане на сътворения ред. Калвинистите обвиняват арминианите, че отхвърляли благодатта на Бога и издигали в култ човешката воля. Ho вижте какво казва Арминий: „В своето греховно състояние, човек не е способен, от самосебе си, нито да мисли, нито да пожелае с волята си, нито да извърши това, което е наистина добро. Необходимо е първо да бъде регенериран (съживен) и обновен в своя интелект, чувства или воля, и в цялата си сила, от Бога, в Христос, чрез Светия Дух, за да може да бъде квалифициран правилно да разбере, оцени, притегли, и изпълни това, което е наистина добро. Когато той стане участник в това регенериране или възстановяване, аз мисля, че, тъй като вече е избавен от греха, той е в състояние да мисли, да пожелае с волята си, и да извърши това, което е добро, но дори и в този момент не без продължаващата помощ от страна на божествената благодат.“
Интересна тема, много материал за дискусия. Хубавото е че не визира определени служения или хора та можем спокойно да изразим мнение, без някой да се почувства засегнат.
Атанасе,ако в твоята Библия лисва този пасаж то можеш да си го прибавиш
Ефесяни 4;11. И Той постави едни за апостоли, други за пророци, други за евангелисти, други за пастири и учители,
12. за усъвършенствуване на светиите в делото на служението, в съзиждане на тялото Христово,
13. докле всинца достигнем до единство на вярата и на познаването Сина Божий, до състояние на мъж съвършен, до пълната възраст на Христовото съвършенство
не можело да пророкува към конкретната църква
не можело пророчество да критикува църквата
пропуска изобличението и покаяние
Това твърдение съм гои слушал и преди. То е ултра калвинистко. Разпространява се от няколко поддръжници на Джон Пайпър които му превеждат проповедите на български. Мога да ги назова и по име но не ми се иска да им рекламирам блоговете. Джон Пайпър и Рик Уорън се борят за единна световна църква заедно с католиците. За такива е удобно да няма пророческо слово и да не се говорят небесни езици -Дето няма пророческо видение людете се разюздават, А който пази закона е блажен. (Притчи 29:18)
Разбира се че това са пълни глупости. Неговата интерпретация може би се отнася за съвсем малка част от българските вярващи и няма нищо общо с евангелската доктрина на църквата. Ще е интересно да се назоват въпросните почитатели на Пайъпр и хиперкалвинизъма за да стане ясно на повече читатели с точно кого си имат работа. А хиперкалвинизъм не е присъщ дори на който просто не е наясно за какво става дума
Имам съмнения че една от активистките в този форум е калвинистка, но ще изчаквам да й го кажа лично когато е на линия. Ето и още един цитат, който вече напълно разсейва всякакви съмнения:
„Аз отдавам на благодатта започването, продължаването и завършването на което и да е добро нещо. До такава степен аз признавам нейното влияние, че човек, дори да е вече регенериран, пак не може нито да зачене, нито да извърши каквото и да е добро нещо, нито да противостои на което и да е нечестиво изкушение, без предотвратяващата и вълнуваща, следваща и сътрудничеща благодат – от това твърдение трябва да стане ясно, че в никакъв случай не омаловажавам благодатта, когато, според някои хора, приписвам твърде много на свободната воля на човека. Цялата полемика се свежда до решаването на следния въпрос” “Божията благодат непреодолима сила ли е?” Тоест, противоречието не се отнася до действията, които могат да бъдат приписани на благодатта (понеже аз признавам и приемам всички тези действия, както всеки друг), а по-скоро до начина на действие – устоимо или не – по отношение на което, според мен, според писанията, много хора се съпротивляват на Светия Дух и отхвърлят благодатта, която им е предложена.“
В класическата християнска мисъл, Божият суверенитет се изразява най-общо в доктрината на провидението. Предопределението е също израз на суверенитета, но то следва по-общата идея на провидението. Божието провидение обикновено е общо и специфично, и е разделено на три категории: запазване или поддържане, съгласяване или съгласуване, и управление. Божият поддържащ суверенитет е провиденческото поддържане на сътворения ред. Калвинистите обвиняват арминианите, че отхвърляли благодатта на Бога и издигали в култ човешката воля. Ho вижте какво казва Арминий: „В своето греховно състояние, човек не е способен, от самосебе си, нито да мисли, нито да пожелае с волята си, нито да извърши това, което е наистина добро. Необходимо е първо да бъде регенериран (съживен) и обновен в своя интелект, чувства или воля, и в цялата си сила, от Бога, в Христос, чрез Светия Дух, за да може да бъде квалифициран правилно да разбере, оцени, притегли, и изпълни това, което е наистина добро. Когато той стане участник в това регенериране или възстановяване, аз мисля, че, тъй като вече е избавен от греха, той е в състояние да мисли, да пожелае с волята си, и да извърши това, което е добро, но дори и в този момент не без продължаващата помощ от страна на божествената благодат.“