п-р Божидар Симеонов
Живеем в сложно време! Време, което предизвиква устоите на цивилизацията. Една цивилизация с Християнско начало, която е забравила основите си и точно затова е слаба. Изправени сме пред икономическа криза, чиито причини се коренят в забравените ценности и вери, които са създали идеята за „Благоденствие за всеки, лична свобода и равнопоставеност между хората”.
Днес ние имаме тези идеи, защото те са били отстоявани радикално през вековете. Всеки християнин е живял с тези принципи, твърд в тях до краен предел.
Дяволът чрез света отправя поредното си предизвикателсто срещу истинските Христови последователи. През последните години идеите на хуманизма и егоизма размиха ценностите на обществото и започнаха своята битка за църквата. Посредствеността във вярата и усъвършенстването на формата заеха небивали размери в църквата. Изместването на фокуса от фундамента на вярата ни в Христос към човешкия интерес създаде един нов вид вяра, в която идеята за жертвоготовност в името на вечността с Христос бе изместена от очакването какво да искаш/имаш от Христос.
И на пръв поглед Християнството е в криза, досегашните държави, които са защитавали идеите му всеотдайно, днес го отхвърлят официално. Тези, които се наричат с Христовото име, изобщо нямат идея какво е Христос. Неубеденост, посредственост, повърхностно отношение и безразличие се ширят навсякъде. Безпринципността се шири всред църквите! Погледнато отстрани сякаш сме запазили марката през тези 2000 години, но сме загубили качеството. А срещу нас се изправя огромна маса от последователи от различни вери от изток и запад, които отслабват и без това слабите позиции на християнския официален свят. Хора от езически вери са готови да умрат за каузата си, силни до фанатичност в своите убеждения. Какво ще направи тази криза с Християнството? Родена от загубата на Християнския морал във всички сфери на живота и захранена от липса на усещане за отговорност, тя ще продължава да унищожава фалшивите християнски образи! Настъпването на другите вери ще заеме само фалшивите Християнски позиции.
Днес ние виждаме една отваряща се дупка, която поглъща фалшивото и лицемерното, неистинското, за да останат и от двете страни истинското добро и истинското зло. Десетилетия наред хуманизмът ни учеше на компромиси и отстъпки към злото. Забравихме, че злото е тук, за да унищожава доброто, а не да преговяра с него. Станахме толкова добри, че започнахме да галим дявола.
Затова днес се страхуваме, че от страната на злото ще останат мнозина. Основателни ли са тези очаквания? – Да, основателно реални. Но точно в това е силата на истинското добро! То не се влияе от количеството зло срещу него, защото има сили да го победи. Стой на страната на доброто!
Кризата ще поглъща все повече посредственост, безразличие и лицемерие, ще разширява размерите си до размерите на цялата неистина, използваща марката „Християнство”, обсебила името на живия Христос, без да живее Неговия живот. И тогава единственият победен път на доброто ще бъде този на пълната вярата т.е. радикално, силно, истинско отдаване на божествените слово и воля; едно отдаване до краен предел, в което си готов да се разделиш с всичко материално в името на взаимоотношенията си с Христос.
Отчаян ли съм? – Не.
Има ли надежда за обрат? – Да, докато има давидовци, готови да завъртят прашката си и да убият Голиата на злото. Готови да рискуват собствения си живот, за да видят как Бог води своя бой чрез неговите малки воини, Християнството ще е живо и ще побеждава.
Ентусиазиран съм, а не отчаян; вървящ напред, а не сломен. Въодушевен съм за бъдещето на християнството, защото знам, че в църква „Светлина на света” има мнозинство Божии деца, които ще стигнат до краен предел на възможностите и живота си, за да победят злото в себе си и в света. Нека ямата, поглъщаща фалша да става по-голяма, нека вярата ни да расте.Битките и победите предстоят. Аз ще се наведа за моето камъче, а ти?
„Има ли надежда за обрат? – Да, докато има давидовци, готови да завъртят прашката си и да убият Голиата на злото“ Вярно е, пастир Симеонов, злото може да бъде побеждавано, дори когато има образ на Голиат. Проблемът не е там. Битката на Давид с Голиат вероятно е продължила само няколко минути. Битката му със Саул продължи десетилетия и това беше битка за оцеляване.
Опитвате се да радикализирате последователите си и да привлечете нови. Добър опит, но едва ли ще успеете. Вътрешно разпадане трудно се лекува с посочване на външен враг. Дори и да има ефект, той ще е временен.
Говорите за „отдаване до краен предел, в което си готов да се разделиш с всичко материално в името на взаимоотношенията си с Христос.“ Ако погледнете примера за Саул, на него му беше много трудно да се раздели с една глупава материална вещ, наречена трон. Ако сте водачи, трябва да бъдете пример на вярващите. Има ли причина някой да повярва, че днешния „елит“ на църквата е готов да даде пример за това, към което ни призовавате. Някой от вас да е спрял да се държи като цар и да е започнал да превързва наранените и да утешава наскърбените? Хората отдавна не вярват на думи. Хората започнаха да забелязват как се държите и да повтарят една поговорка за вмирисваща се риба. Искате да спрете разпадането – слезте малко при простолюдето в църквите си или отидете в малките забравени църквички, където хора със същите титли като вас наистина се жертват за да просъществува едно малко стадо. Говорите за фалш, за лицемерие и т.н. но те се дължат именно на надигането до облаците на хората, за които говорите – добър повод да помислите за съчки и греди. Ако искате надежда Господ да спре започнатото, то тя може да е само е в подобна посока, защото Той слезе при бедните, мръсните, грешните и болните. Трябва не само да ви чуем да говорите подобни неща, но да се УБЕДИМ, че такъв е и животът на българските пастори, осбено тези от големите църкви.
И не само, че злото може да бъде побеждавано, дори когато има образ на Голиат, но и когато има образ на евангелски арогантен, лъжец и измамлив пастир, който отдавна е изгубил уважението на църквата, защото твърде дълго време я е лъгал и лъже. Да не говорим за PR-постъпките, целящи измиване на името на този и онзи „любящ“ пастир. Къде е личния Ви пример? Говорите за фалша и лицемерието, а именно Вие сте ярък пример за лицемер и лъжец.
до David Elenkov
Уважаеми Давид,можете ли да подкрепите с факти квалификациите за Б.С.?В противен случай,някои ще ви обвенят в клевета.И от „Голиат“,ще събере дивиденти,като:“добрият пастир“.
Апелирах преди малко за същото и към Тони Еленков в другата тема, но ще го повторя и тук към Давид Еленков.
Ако имаш конкретна информация която допринася за дискусията, моля те публикувай я.
Иначе както Любен Маринов ти каза самия ти ставаш клеветник на брат си.
Ако нямах основания и доказателства нямаше да си позволя лукса да пиша. Но доказателства няма да публикувам в сайта, защото има органи, които се занимават с разследване на конкретни случаи. Бъдете силни, смели и плодоносни.
до David Elenkov
Постъпваш мъдро Давид,бъди благословен!
1 Цар.16:13
Ами като че ли и аз се заинтригувах от този разговор. Наистина е много интересен факта, че като някой седне на пасторското място, независимо как е стигнал до там, изведнъж този човек никой не смее да го пипне, защото е сложен от Бог и ние трябва да му се подчиняваме. Знам за една такава църква , в която пасторът прави каквото си пожелае, коли и беси наред, отделно личния му живот е доста спорен по отношение на това дали е християнин или не, за повечето хора в църквата извършваните нередности са им напълно ясни и на въпроса “как може да подкрепяте такъв човек за пастор?” те отвръщат, че Бог ще го съди, а не те и докато той е пастор те ще го следват и слушат… Лъже – лъжат, краде – прикриват го, безобразничи – подкрепят го! И най-лошото – мислят, че по този начин изпълняват Божията воля, подчинявайки се на властите. Сякаш са забравили, че има и други заповеди, например “не лъжесвидетелствай”… но нали е за пастора – може. Питам аз това не е ли извращение на вярата? 3начи ли това, че трябва да следваме неговото учение? Мисля, че има неща, които са казани достатъчно ясно в Библията и не пастора е над Словото, а Словото е над пастора.
Дяволът не воюва срещу истинската вяра. Вместо това, той произвежда фалшиво Християнство, но без Христос.
И то е толкова близко до истинското, че дори истинските Християни се страхуват да говорят против него.
Здравейте на всички,
явно ще трябва да се включа като човек, който познава проблема от близо.
Искам да споделя няколко факта относно горните коментари и по-специално тези на г-н Давид Еленков.
Първият факт е, че г-н Еленков е дисциплиниран от въпросната църква поради аморално поведение, което няма как да споделя в този форум, тъй като трябва да забраним достъпа под 18години.
Втори факт е, че през последните месеци бяха инициирани всевъзможни нападки и сигнали до властите срещу бизнеса на църквата и лично срещу п-р Симеонов с цел да бъде уличен в някакво нарушение и така да бъде „назидан“ за твърдата морална позиция, която заема.
Проверките от компетентните органи обаче към п-р Симеонов, биснеса и църквата вече приключиха, резултатите ще бъдат публично публикувани на по късен етап, но нито една от тях не откри каквото и да е нарушение.
Трети факт – г-н Еленков няма никакви реални доказателства срещу п-р Симеонов. Така при евентуална жалба в прокуратурата от п-р Симеонов за клевета страна на г-н Еленков, то последният ще трябва да започне да събира пари, за да може да си плати за празните приказки.
Това са само факти, които трябваше да споделя, за да се знае истината.
За всички решения на п-р Симеонов, духовният съвет и общото събрание на църквата има протоколи и т.н. , не смятам, че е необходимо да занимаваме повече хората в този форум с този „проблем“, който съществува единствено в главите на няколо човека.
Посетете редовните богослужения на църква “ Светлина на света“, за да се уверите, че светилникът не е угаснал и в нея далеч не са останали само шепа манипулирани от п-р Симеонов деца.
Нека се фокусираме върху благовестието, тъй като има много работа за вършене.
Поздрави
Член на църква „Светлина на света“
Къде в Светото Писание Иисус и учениците се занимаваха с бизнес да си помагат на служението ?!Напротив,доста от тях се ОТКАЗАХА,ОСТАВИХА бизнеса си !Не търсеха признание и от света,не слагаха и спънки пред братята си ! Образно Павел не казва ли че ако яде месо и брат му който не яде месо се съблазнява той би се отказал от месцето па било и то крехко и вкусно! Гледах някои служби на църквата и наистина има едно негласно преклонение пред този човек Б.Симеонов!Не съм против никой човек но против някои методи с които се държат хора в зависимост!За съжаление в много събрания се създават условия за контрол използва се склонноста но човека да се покаже и изяви , да бъде оценен,има „признание“,показва се едно фалшиво одобрение и приемане ,прави се място от което може непризнатият и неоценен човек да се изяви това напомпва изхабеното самочувствие!КЪДЕ е ясното и точно говорене без заобикалки без излишно театралничане , къде е нелицеприятието , къде е смиреноста но не фарисейска , къде е братолюбието ,кротоста и търпението ! Къде е страданието и болката от загубата на брат ти ,всичко е сведено до формалност, важна е масата а не единици,важно е Бизнеса да върви!Много има да се пише тепърва за далавери ,лъжеучения ,методи и практики далеч въобще от християнството и Духът Христов които в момента изобилстват в повечето евангелски среди! Това трябва да ни радва защото така Бог очиства – добре е да има разделения за да се види кои са одобрените !Вярващите трябва да сме смели да говорим истината в Христос ЯСНО и СИЛНО без да се страхуваме от това дали ще бъдем „отлъчени“ и кой каква функция има в Църквата та било то и пастир! Приветствам всички братя които застават открито срещу неправдата и деребействата на пастири които смеят да ОТЪЖДЕСТВЯТ Църквата със себе си!Не може да се лъжат хората че застанеш ли срещу някои своеволия на пастира заставаш срещу Църквата !Ще спомена и това как беше събран“дискуса“(дори не знам какво означава тази дума и съм сигурен че мнозинството вярващи не знаят)призоваха се хората публично да дават кой колкото иска и има желание до тук УЖ добре, след което се казва тези които са готови да вдигнат ръцете за да се видят и да им се даде плик за парите които са приготвили -хитър ход за да поставиш останалите които нямат или не искат да дадат да се почустват виновни -затова щем нещем ще дадем да се отсрамим- манипулация!Защо въобще ще минава кофа през редовете , поради същата причина по горе ,човек да се почувства длъжен да даде въпреки че казват (само на думи)който иска!
До г-н Милан Котев,
Коментарите ми към вашето изказване са:
Не Ви познавам лично, вие също не познавате п-р Симеонов лично, не знам как точно разбрахте от проповедите в интернет че има преклонение към този човек, но това си е вашо мнение, просто бъдете сигурен преди да го казвате и го проверете внимателно. Не само в интернет трябва но и лично.
Прочетете внимателно Библията и ще видите че имаше хора които се занимаваха с бизнес, самия Павал когото цитирате правеше точно това.
Не мога да кажа че има съблазнени хора, след като има толкова много нови хора всяка служба и църквата расте постоянно, ако Вие имате проблем със съблазанта мисля че това е отделен въпрос с които ще трябва Вие да се справите лично.
Не знам за какви свързани лица говорите, но няма такива в църквата. Лично съм ги проверил и съм запознат в детайли с документите, Вие също можете да го проверите – информацията е публична.
Моля Ви, когато пишете каквото и да е твърдение с такава категоричност, бъдете напълно убеден в това което изразявате от реални документи и факти, в противен случай попадате под ударите на закона и Божието слово което е по-страшно
Относно събирането на дискуса което би трябвало да знаете че това е синоним на думата дарение, и е нещо което Исус правеше, мисля че в тази църква метода с на събиране на дарение най- демократичния начин практикуван навсякъде в Европа с изключение на голяма част от България. Кофичките и принудителното събиране ги няма от много време в нашата църква. Но Вие няма как да знаете това тъй като не сте посетили нито едно нейно събрание, иначе щяхта да знаете това.
Поздрави
Апостол Павел, на много места, изтъква, че се издържа от своя занаят – правене на палатки. Неговите приятели Акила и Прискила от Коринт са се занимавали със същото. Разбира се, църквите са подпомагали апостола, но това в никакъв случай не отменя нуждата от собствена професия. В днешно време по мое мнение, и по широко разпространено разбиране, много повече доверие печелят служителите, които имат своя професия и с нея се издържат. Поздрави!
Недейте се излагайте с тези ваши измислици за БИЗНЕСА на ап.Павел в желанието си за оправдаете пастОрът си !Сега не ми се разисква но само ще кажа че това не му беше ПРОФЕСИЯ и той не беше въвлечен в тази работа нито въвлече други !Има достатъчно много пасажи които ни наставляват да се откажем от светските практики!А това за „растежа“ на църквата въобще не е показател за истинност и здравост във вярата има хиляди религии които се радват на многочисленост!Не очаквам одобрение или разбиране само знам че който има уши ще слуша и които са Негови познават гласът Му и няма да следват друг !
Г-н Котев.Незнам до каква степен познавате добре Библията и защо имате това разбиране, че вярващите християни не трябва да имат бизнес за да са духовни.Може би, защото това е насадено в Българската народопсихология от много години.Библейски пасажи и много житейски примери на християни от целия свят показват ,че Бог благославя вярващите в Него и материално.,,всичко мое е твое,,/от притчата за блудния син/ и мн.други.Разбира се най-добрият пример е Исус,който никога не е бил в лишение, не само заради чудесата ,които вършел,но и заради факта,че много богати хора му услужвали с имота си-нещо,което Той никога не укори. Ап.Павел насърчава служителите в църквата, да работят с ръцете си за да не я обременяват .Затова казва за себе си,че е избрал по-добрия начин да се издържа.Той заедно с Акила и Прискила са имали занятие да правят шатри.Думата ,,занятие,, на съвременен български език означава професия.На друго място апостола наставлява вярващите да работят така, че да имат да отделят и за тези които нямат.Това трябва да прави и всеки добросъвестен и смирен християнин.Целта на бизнеса ни е да финансира дейности, свързани с благовестието,както и да подпомага християните да участват в мероприятия, свързани с общение между вярващите от църквата-лагери ,семейни събирания,,,дружелюбни гощавки,,.Подпомагаме финансово и други църкви.Това не са светски практики.Никой никого не въвлича в бизнеса ,а напротив- хората са благодарни на финансовата помощ, осигурена именно чрез него.Да не говорим и за работните места ,които се създават за християни и нехристияни.По този начин хора от света имат взаимоотношения с християни,вследствие от което се променят.Мисля,че това е благословение от Бога.Споменатия от вас пасаж относно яденето или неяденето на месо, не се контекстуализира по никакъв начин с разисквания въпрос.Там става дума за яденето на идоложертвено,което някои са правили без да се оскверняват в съвестта си ,защото са благодарили на Бог и храната се е очиствала с вяра.Други,които са били по-слаби във вярата са смятали тази храна за нечиста.Действително в този случай приемането или неприемането на месото е било според съвестта на отделния вярващ.Но когато се говори затова дали да има финанси за Божието дело и църквата,то това вече не е личен въпрос,а необходимост .И който се съблазнява и съмнява в тази необходимост,той не разбира най-елементарните и видими Божии принципи за земния живот.Пак уточнявам,че в случая не става въпрос за самоцелно печелене на пари,а едно много трудоемко набавяне на средства за християнски дейности в и извън цъквата . Относно събирането на даренията-пак можем да погледнем Исус.Той стоеше и наблюдаваше кой какво пуска в съкровищницата.Предполагам ,че това ако беше направено от п-р Симеонов, той щеше да бъде охарактеризиран като плътски християнин. Относно говоренето и действията срещу Божиите помазаници-това което Бог казва е ,че тези хора са поставени от Него , независимо от качествата и недостатъците ,които имат.Ние трябва да ги приемаме, заради позицията им , да се молим и ги благославяме.Всяко заставане против тях ,не е заставане срещу църквата,а срещу Бога/Давид и Саул/.Това е много опасно. Апелирам и се моля ,да се обърнете от тези си разбирания ,защото продължавайки по този начин, ще навредите не само на себе си ,но и на читателите на този сайт. Бог да ви пази.
Господин Котев, ако вашият пастор не заработва парите си с някаква почтена дейност, той най-вероятно получава заплата от църквата ви, нали така? Тази заплата може да идва от църковни десятъци, но по-вероятно е да идва от спонсорство. И в двата случая тези пари ги изработва някой, и най-вероятно – с някаква професия или бизнес дейност. Правенето на кошници и продаването им на пазара е бизнес дейност. Никак не виждам защо това трябва да е нещо толкова срамно. Струва ми се, че преигравате, или пък предвзето наивен аскет. За занятието на апостол Павел има не една препратка в Библията. Човек не може да прочете и един път 18 глава на Деяния на Апостолите, нито отделни пасажи във Второто послание до Коринтяните или посланието до Филипяните, и да не му направи впечатление, че макар и да приемаше с благодарност помощта, събирана от църквите, през които беше минал, апостол Павел се стараеше да не бъде изцяло заплащан към тях. Ще перифразирам по памет един пасаж от, струва ми се, седма глава на ІІ послание до Коринтяните: „Не че не заслужавам да ми се плаща, но предпочитам да не съм в тежест на никого“. Той дори говори за това, че истинската награда за един първоапостол като него, съвсем не е материлна, а е преследване, неприятности и накрая – физическа гибел. Въпреки това той говори много принципно и реалистично за това, че „работникът си заслужава прехраната“, но на друго място казва: „нека да работи и заработва хляба си с двете си ръце“. Въпросът дали един пастор да бъде издържан от църквата или от собствена дейност, или в някакъв дял и от двете, няма еднозначен отговор. Един пастор, който има някаква почтена професия и си изработва доходите е много по-полезен на една църква по време на криза, тъй като не бива да разчита на нея за заплатата си. Даренията в църквата са според възможностите и съвестта, и напълно тайни. Бил съм на места, където окачват поименни списъци с това кой колко е дал. Бил съм и на места, където служители на ръководни длъжности имат собствен бизнес или развиват някаква дейност, и с част от доходите покриват неизплатени заплати на подчинените си. Разни хора, разни идеали. Дори монасите по манастирите трябва да се занимават с нещо, инак ще умрат от глад – времето на суеверните и щедри дарения за църкви и манастири вече отмина. В крайна сметка, един голям финансист беше казал – ако някой получава пари, без да ги изработва, най-вероятно някой работи за тях без да ги получава. Пасторът би трябвало да бъде подпомаган от църквата си, когато времената и материалното състояние позволяват това. Но при мизерните условия, в които живеят много членове на наши местни църкви, колкото и съвестно да дават от средствата си, сумата няма да е достатъчна да покрие нуждите му и ще обременява и тях. Най-добре е да не разчита изцяло на тях, а да развие някаква почтена дейност, с която да се издържа. Църковната сграда със своя огромен бюджет също поглъща много грешни пари. Сградата може да се използва веднъж месечно за големи сбирки, а в останалото време хората да се събират по домовете, някъде на планина или сред природата, в някой парк. Все пак църквата не е сградата, нито формално регистрираната организация, а вярващите в Христос, събрани за да общуват с Него и помежду си. Между другото, аз не ходя на църква от седем години, та и пастор нямам, господин Котев. Но всички пастори, които съм имал, са работили нещо извън занаята си. Бил съм в църквите на дърводелец, зидар, спорадично съм общувал с обществата, ръководени от бивш американски военен пилот, бивш митнически служител, бивш полицай, и какво ли не щеш още. Освен в материален аспект, помага, когато един пастор си има реална представа от живота извън църковната сграда. Поздрави!
Оставям без коментар написаното от пастора-бизнесмен под задължаващото заглавие „Християнство по време на криза“, защото то не е нито проповед, нито статия, а разхвърляни размисли на принципа „оттук-оттам”. Обръщам внимание на внушението, което се прокрадва в някои от коментарите, че днешните християни-бизнесмени могат да бъдат сравнявани с апостол Павел, защото и той сам си изкарвал прехраната. Това е абсурдно по много причини. Ето някои от тях като уточнявам, че те се отнасят до бизнеса на работодатели, които претендират да са християни. Първо, някои бизнесмени задължават своите служители да работят в неделя, вместо да ги насърчават да посещават богослуженията в този ден. Второ, много работодатели принуждават подчинените си да правят компромиси, особено в търговската дейност, които са несъвместими с християнската съвест. Трето, повечето бизнесмени предпочитат да наемат във фирмите си вярващи хора, за да могат да ги манипулират, тъй като знаят, че те ще изпълняват безропотно всичките им прищевки. Четвърто, не малко шефове на фирми водят двойно счетоводство – това, което получават служителите не съответства на записаното във ведомостта. Пето, не всички работодатели плащат осигуровки на своите работници. Шесто, често бизнесмените не изплащат редовно заплатите на служителите си, но не забравят да вземат навреме своя дял. Седмо, за някои пастори-бизнесмени църквата е фирма, а не духовна институция. Това са само малка част от причините, поради които сравнението между апостол Павел и днешните християни-бизнесмени е повече от абсурдно. Великият апостол никога не се е хвалил с материалните си придобивки или с парите, които притежава. Той казва, че е научил тайната да е доволен в каквото и състояние да се намира, нещо, което малко вярващи биха изповядали за себе си сега. Добре би било, ако днешните християни-бизнесмени се учат от неговия положителен пример, а не от негативния пример на някои пастори-бизнесмени и миряни.
Едно обстоятелство, което може би в големите църкви, където приходите от дарения са големи, не се усеща, но в малките се усеща много осезаемо е, че в момента финансовата политика на съюза е пряко свързана със света. От светската икономика зависи какви приходи ще има дадена църква, от светската икономика зависи и заплатата на пастирите (и дали, изобщо ще я получават). Някой може да не се съгласи с мен и да каже: Как така, нали църквата се издържа от десятъците? Да, така е, но много малко пастири си задават въпроса, от къде идват тези десятъци? Тези десятъци идват от джобовете на бедните хора, които изнемогват и се чудят как да заработят прехраната си. Ако светския работодател плати, ще дадат десятък и те. А ако не плати – няма как и те да платят. Така църквите ни са изцяло зависими от светската икономика и от благоволението на светските господари зависи финансово им състояние. Напоследък много пастири се стремят да мотивират хората да дават повече и в тези си опити десятъка е превърнат в доктрина и при това доста изкривена, граничеща с еретизъм. Чувал съм пастири да казват, че ако човек не дава десятъка си, едва ли не не е спасен. Това категорично противоречи на Писанието, според което спасението не е чрез дела, а чрез вяра в спасителното дело на Господ Исус Христос. Ако в миналото хората са давали десятък с радост и убеждение, че даряват за Божието дело, днес тенденцията е да се мотивират да дават под страх, че любящият Господ Исус Христос ще стовари тежката Си десница на наказание върху вярващия. Много хора съм чувал да дават десятъка си защото „така каза пастора“. Този пастор не подозира как вкарва хората в грях, защото Исус казва: Всяко нещо, което не е по убеждение, е грях. Така учението за десятъка днес е превърнато в същото, каквото са били индулгенциите за католиците през Средновековието. За това днес има нужда от един нов Мартин Лутер, който да разтърси тази система и да покаже друг път. Твърдо подкрепям всички онези пастири, които вместо да просят от бедните хора и да се чудят как да ги манипулират да дадат и последната си стотинка за заплатата му, намират начин с честен труд да заработят прехраната си, а също и правя така, че да има работа и за други. Малко са пастирите, които мислят как хората да получат средства за прехраната си, а не ги натискат постоянно за десятъците. Дошло е време, когато трябва коренно да реформираме системата, да се промени изцяло финансовата политика на съюза. Когато тази политика се отдели от светската, тогава ще има благословение и успех. Така беше с първите християни. Те продаваха имотите си и разпределяха средствата на всеки според нуждата. Бяха финансово независими от света и за това можеха смело да се изправят срещу техните управници и да им заявят: По-угодно е да угодим на Бога, а не на човеците и за това ще продължим да проповядваме Исус. А нека днес да се запитаме колко от нас можем да го заявим? Ако светския господар ни каже: Утре няма да ходиш на богослужение или ще те уволня, какво ще направим? Дали ще бъдем смели като апостолите от 1-ви век? Мисля че не, защото от светския зависи прехраната ни, а от десятъка от тази прехрана зависи църквата. Малко са пастирите, които дръзват да създадат система, отделена от светската и те, обикновено, остават неразбрани от много хора. Но точно те могат да прекарат съюза през кризата.
Подкрепям това, което прави п-р Божидар Симеонов и му пожелавам много благословения и успехи. Поздравявам Юлиян Собаджиев за изказаното мнение и се съгласявам напълно с него. На другите, бих им препоръчал да разберат каква е разликата между понятията „професия“ и „призвание“ и да си отговорят на въпроса, „пастор“ професия ли е, или призвание?
Най-интересното е, че Т. Ябълкаров е казал много неща, които, взети поотделно са верни. Струва ми се обаче, че той малко едностранчиво и негативни разглежда въпроса. Думата „бизнес“ звучи неприятно на много хора, но истината е, че е както доста други неща на този свят, и това явление не е добро и лошо само по себе си, а според това какво привнасят в него, личностите, ангажирани със съответната дейност. Поздрави!
Поздравяваме п-р Б.Симеонов за статията ,,Християнството по време на криза,,, в която той дава своето виждане за състоянието на съвременната църква.Не за първи път прави подобни изявления ,които се оказват пророчески.Отправен е призив за събуждане на Невястата Христова, като се посочват и реалните и врагове.Това трябва да активира истинските християни да живеят, отстоявайки открито Библейските ценности, за да побеждават силите на нечестието. С голяма изненада разбираме от коментарите след статията ,че тези сили атакуват и чрез братя и сестри.С мъдруванията си ,такива хора навреждат на Божиите избрани и разколебават вярващите. Това дава повод на противника на Божието дело да хули и събаря изграденото.Много опасно е да се правят класификации кой е християнин и кой не е, г-н Ябълкаров.Така може да похулите Святия Дух. В критиката си към работодателите говорите за компромиси с християнската етика.Всеки един служител обаче, отговаря лично за себе си пред Бога. Не е ясно откъде си правите извода, че вярващи хора са манипулирани,изпълнявайки безропотно всички прищявки на ръководителя.Това нанася обида ,както на работодателите ,така и на честните хора работещи с тях. Със сигурност бизнесът на църква,,Светлина на света,, има прозрачно счетоводство и плаща редовно осигуровки и заплати,което се доказва от държавните проверки.И ако хората от света са убедени вече в това ,то кой сте вие,че да хвърляте съмнения върху коректността на работата ни. Църквата никога не е била фирма за пастора ,а духовен организъм на когото бизнеса слугува.Това е Библейския модел-някой да работи за издръжката си.Ап.Павел казва да работим с ръцете си и дори наставлява вярващите, които имат да дават на тези ,които нямат.Как ще имат ,г-н Ябълкаров ,ако не работят усърдно, като за пред Господа.Това,което можем да правим трябва да го направим.Парите не са за хвалба ,а са за постигане на духовни цели посредством тях,което е истинската хвалба.,,който се хвали ,с Господа да се хвали,,.Недостойно е да се оклеветяват идеите и труда на находчиви пастори и ръководители в това трудно време,които могат да служат за пример на подражание ,вместо да са обект на завист и укори.Разбира се, не на всеки това се отдава,защото дарбата да управляваш е от Бога и Той я дава на тези ,които я оценяват и използват в правилната посока.Ние от църквата сме много благодарни на Бога за тази дарба на пастора ,който е изградил стройна структура за самоиздръжката ни.Нещо повече-приходите съдействат за финансово подпомагане и на други църкви в България и по света. Как не се боите да вдигате ръка против Божиите помазаници,на които дори трябва да отдаваме двойна почит.Усилията,които полагат трябва да бъдат оценявани подобаващо за да не ни служат с въздишка,а с радост.Аз лично, не мога да си обясня липсата на дължимото уважение към служителите.Дори и чужденци,гостуващи на църквите ни в България,изпадат в недоумение от критикарския дух в нашата страна.Ние сме призовани не за съдници,а за помощници на Божията нива,които да благославят. Вземете пример от Давид.Той победи Голиат в реална битка на живот и смърт .Това се случи ,защото беше насочен срещу врага,а не срещу недостатъците на братята си и дори царя си.Затова и Бог беше с него.Същият този Давид даде пример на страхопочитание към Божия помазаник в лицето на Саул,което е всъщност истинско смирение и почитане на Бога.Затова Той го нарече,,човек по сърцето Ми,,и от неговото потомство бе роден Исус. Моля ви,помислете какво ще се роди от вашите думи и действия. Молим се за християни като вас ,за да успеем заедно срещу същинския ни враг.
Към Грация Казапян и Член на църква „Светлина на света“ които си е Б.Симеонов с нов акаунт. Това което искам от вас е да дадете публично и писмено становище на това тук….http://vbox7.com/play:c6b8f06102. И да обясните на този форум защо има три цифрено число вярващи изгонени от църквата на която би трябвало да сте настойници а се оказвате собственици. Това ли е вашето пророческо слово и събуждането на невястата Христова? Искам в най скоро време да публикувате решенията за изгонването от църквата на всички тези хора от които има много деца и млади семейства.
Добре е за вас Б.Симеонов да направите публична вашата ИМОТНА ДЕКЛАРАЦИЯ като честен и почтен бизнесмен като човек които е зам.председател на СДС, така също И официални документи от данъчните подкрепяща тезата ви за почтенност. Добре ще е също да си изкарате свидетелство за съдимост, справка от районна и окръжна прокуратура за всеки случай да подкрепи тезата ви за почтен човек.
А до колкото до това че заплашвате Давид Еленков със съд за клевета, трябва да знаете че вече има закон за дискриминацията и закон за вероизповеданията и изгонването на една фамилия роми от църква твърдейки че са грешници и цигани много би ги зарадвало, помислете по този въпрос. А до колкото до останалите имена споменати от вас при проведеното от вас изгонване може да заинтригува районният прокурор на Пловдив дали е спазен закона за вероизповеданията. И тогава вие и мъжът на г-жа Грация, Киркор Казапян, която явно не е наясно с делата на мъжа си ще трябва да давате обяснения защо се заплашват християните и се гонят от църквите.
Скоро време всички участници във форума най-накрая ще разберат кой какво направи в църквата на Божидар и как. Скоро много хора ще разберат кой кого има право да заплашва със съд. Аз нямам от какво да се страхувам, най-малко от истната, защото „…истината ще ви направи свободни…“.
Благословения, мир, благодат и плодове в Божието дело на всички.
Това са доста сериозни заплахи от ваша страна. Не смятате ли, че не подобава на християни да се заплашват със съд в интернет, особено когато става въпрос за вътрешно църковни проблеми. Преди няколко дни отказахте да дадете конкретни докзателства въпреки, че бяхте помолени. Докато не дадете такива, вашите обвинения и заплахи са клевете, а вие се яввявате клеветници на братята!
До Елена, уважаема г-жо само един човек в църква“ Светлина на света“ се занимава със съд, заплахи и гонене на християните, и това е ясно на цялата аудитория. Явно е, че не четете добре, затова ще поясня ако не сте разбрали. Аз лично моля да бъде публикуван протокола от дисциплинирането и твърда, че всичко което се говори на клипа по наш адрес не е истина. След това Б.Симеонов сам предлага да покаже имотната си декларация и своят капитал, заедно с официални документи за изряден данъкоплатец – да го направи за бога какво чака толкова месеца. И ако на вас изгонването на три цифрено число вярващи през годините ви се струва вътрешно църковен проблем явно далече сте от истината за бога и неговото слово. Както вече е писано и казано, че има писани жалби до ръководството на СЕПЦ за тези случаи, чака се те да се изкажат по-темата официално. Искам да ви кажа, че живота е твърде кратък за да си затваряме очите за тези подмолни дела, истината трябва да се говори и отстоява. Не сме съгласни публично да ни хулят и гонят от храмовете. Всеки да си направи своят избор, но да чуе и другата страна. За това се дава тази гласност, защото там хората са манипулирани. Както и вие Елена не се знае коя сте, може да сте всяка или всеки под името Елена. Ако сте от гр.Пловдив аз съм готов да се видя с вас и да ви предоставя цялата информация(документи, аудио файлове които имам, да ви запозная с част от изгонените вярващи) която ви интересува ако държите толкова. Поздрави Тодор Марков.
Братя и сестри, без да искам да вземам страна кое е крив и кой е прав в цялата тази кореспонденция, искам да изкажа едно много кратко мнение. Доколкото виждам, всички участници в този спор са християни или претендират да са такива. Е, ако трябва да бъда честен не това е мнението и разбирането ми за християните. Със сигурност това не е и мнението ми за същността на Исус Христос. Аз не мисля, че той би се занимавал с подобни обвинения (верни или не)пред множествата. Интернет е трибуна. Интернет е медия, която стига до хиляди хора. Невярващи и новоповярвали могат да прочетат цялата тази помия, хвърлена върху един божи служител. Апелирам към всички вярващи – братя и сестри, мислете не само за собствените си стремежи, права и всичко друго, което ви онеправдава. Бъдете онеправдани, но не позволявайте на гордостта ви да вкара в грях душата ви. В момента тези обвинения направени в публичното пространство, тези дразги между братя и сестри са по-лоши от какъвто и да било грях, ако има тякъв, преди 2, 3 или 5,6 месеца. Не ставайте за съблазън и ….. простете. Замисляли ли сте се, че каквото и да ви се е случило, основна заръка на нашия Господ е да прощаваме. Трудно е, но Божия Дух, който живее във вас ще ви даде сила. Простете! Покажете примирение! Това е много по-християнско, отколкото злословенето по отношение на божии служители. Бъдете онеправдани! Спрете да служите за съблазън с непростителността си, която вече месеци наред „трови“ общественото пространство. Моля се Бог да ви даде простителност. Бъдете благословенни и мъдри, незлобливи като гълъбите. Не разбирате ли, че с вашата непростителност вие показвате не нечия друга, а единствено вашата себичност. Отново – бъдете онеправдани. Простете. Покажете на дело християнските добродетели и същността на Исус във вас и вашите действия.
10 годни по-късно се оказва, че г-н Еленков е комуникирал подвеждаща информация без никакви реални доказателства. Oтносно горните коментари и по-специално тези на г-н Давид Еленков.
Първият факт е, че г-н Еленков е дисциплиниран от въпросната църква поради аморално поведение, което няма как да споделя в този форум, тъй като трябва да забраним достъпа под 18години.
Втори факт е, че през последните месеци бяха инициирани всевъзможни нападки и сигнали до властите срещу бизнеса на църквата и лично срещу п-р Симеонов с цел да бъде уличен в някакво нарушение и така да бъде „назидан“ за твърдата морална позиция, която заема. Проверките от компетентните органи обаче към п-р Симеонов, бизнеса и църквата вече приключиха, резултатите ще бъдат публично публикувани на по късен етап, но нито една от тях не откри каквото и да е нарушение.
Трети факт – г-н Еленков няма никакви реални доказателства срещу п-р Симеонов. Така при евентуална жалба в прокуратурата от п-р Симеонов за клевета страна на г-н Еленков, то последният ще трябва да започне да събира пари, за да може да си плати за празните приказки.
Това са само факти, които трябваше да споделя, за да се знае истината.