1. Що се отнася пък до евхаристията благодарете така:
2. Първо за чашата: Благодарим Ти, Отче наш, за светото лозе на сина ти Давида, което ни извести чрез Твоя син Исуса. Слава на Тебе през вековете.
3. За преломяването (на хляба): Благодарим Ти Отче наш, за живота и знанието, което ни извести чрез Своя син Исуса. Слава на Тебе през вековете.
4. Както тоя преломен хляб беше пръснат (т.е. като житни зърна) по хълмовете и събран стана едно, така нека църквата Ти се събере от краищата на земята в Твоето царство. Защото Твоя е славата и силата чрез Исуса Христа през вековете.
5. Никой друг да не яде нито да пие от вашата евхаристия, но само кръстените в Господното име. А и заради туй Господ е казал: Не хвърляйте свято нещо на кучетата.
По всичко личи че това учение е ПЪЛНА ЕРЕС в светлината на Божието слово. Тъй като учението Дидахе е писано през първи или втори век това съвпада със времето на смирненската църква когато започват учения (като дидахе) на тези които „наричат себе си юдеи, а не са, но са сатанинската синагога.“ Откр 2:9. Ако прочетете това учение ще разберете че е пълна ерес. Например глава 7 отнасящата се за кръщението трябва да се ЗАПОВЯДА на кръщаващия се да пости ден или два. Никаде няма заповед във Библията за това. Глава 11 относно фалшивите учители – ако апостол или пророк остане в църквата 3 дни значи е фалшив апостол. Това е ПЪЛНА ГЛУПОСТ.
Молитвата за Евхаристията (римокатолическа учение)е пълна глупост също. Научени молитви на фалшиви римокатолически и православни църкви.
Не разбирам само защо поствате това учение в позитивна светлина?
Трябва да го изобличавате. Да не би да искате врагове на Христа?
Не трябва ли да се подвизаваме във вярата която ние е предадена от светиите (в Библията)?
Г-н Ивайло П., който е много интересен събеседник, отново се изказва категорично в черни краски.
Ако е вярно (което не е!), че всичко в ранно-християнския документ „Учението на Дванайсетте апостоли“ е „ерес“, то всички служители и християни през ІІ в. са „еретици“ (каквито не са!).
Християнското учение тогава се намира в период на бавно и мъчително формиране, като се има предвид жестокото преследване на християните от римската администрация. Този факт е достатъчен, за да покаже, че не само че тук НЯМА „ерес“, но документи като този са истински богословски шедьоври. Те са продукт на истински героизъм. Те отговарят на мисленето и възприятията на християните през онази епоха.Днес такива постижения рядко се срещат!
Що се отнася до диспенсационалистичната предпоставка на г-н Ивайло П., то тя трябва да бъде поставена под въпроса: „Ерес или библейска е тя като интерпретация?“