Филмът НОЙ и Библейската истина

noah21[1]

Новата холивудската мегапродукция НОЙ ни кара да се замислим върху библейската истина за Ной и най-вече към това как пост-модерния медиен манталитет променя Словото на Бога – Библията. Ето няколко примера от филма:

1. В Библията не пише за големи скални чудовища по време на потопа
2. Не бе нужно Ной да отгатва Божия план защото Бог му каза директно какво ще се случи
3. Ной не е спирал никой – напротив приканва всички за спасение (вкл. животните)
4. И тримата сина на Ной (Хам, Сим и Яфет) бяха спасени заедно с жените си
5. Според Библия Ной е праведник и не се е опитвал да убива внуците си
6. По време на потопа при Ной не е имало пътници без билети
7. На Ной не заповядано да провежда изтребление на човечеството, а да предостави начин за спасение от потопа чрез вяра

Историята на Ной е прототип на Исус Христос, чрез който сам Бог днес предоставя спасение и вечен живот на целия свят. ТИ СПАСЕН(А) ЛИ СИ?

12 възможни извинения от страна на Ной:
1. От къде толкова вода като никога преди не е валяло дъжд?
2. Наблизо няма море – как ще го пренесем до там?
3. Работата е огромна, а аз съм сам
4. Работниците са малко и все младежи
5. Финансите не ни достигат
6. Няма достатъчно отсечени дървета
7. Никой не ни подкрепя – работим сами
8. Вече съм твърде стар за такива проекти
9. Не се чувствам достатъчно подготвен
10. Няма кой да гледа добитъка/бизнеса докато строим
11. Правителството и/или обществото не ни позволява
12. Другите ще ми се смеят

14 comments for “Филмът НОЙ и Библейската истина

  1. днес гледах филма,направен е според мен от от хора,които мразят Бог и Библията и ги представят в най-лоша светлина,Истината и Правдата са заменени със Заблуда и Лъжа.

  2. Да ви кажа, скъпи братя и сестри в Господа при Бога няма нищо случайно за разлика при хората. В събота отидох на кино с най-голяма желание, тъй като го очаквах този филм от месец декември и за моя голяма изненада, освен подбора на имената на библейските герои и заданието КОВЧЕГ, нямаше нищо общо с истинската история от Библията. Явно режисьорът е чел някаква неканонична с други думи версия Б на библията. Не ходете да го гледате, ще останете разочаровани. Но, от друга страна доста съчувствах на каменните същества, когато биваха убивани

  3. nevijdam v tozi film taka narechen Noi da ima vrazka sas Bibliqta prosledete Bitie i pak porasadete samo kazvam ne zoslovq tova e moeto mnenie

  4. заслужава да се види. от вси4ки

  5. Хора, не си давайте парите да гледате тая отврат! Бяхме планирали да го гледаме с моя съпруг в събота (вчера) и след като прочетохме коментарите се ужасихме! Добре, че Бог ни опази да не си дадем парите на дявола!

  6. Blagodarq za spodelenite mneniq. Kato razbrah, che e bibleiski film i na men mi se iska6e da otida, no vsashtnost mai e po-dobre da ne hodq!

  7. По-добре не си правете труда да гледате тази ужасна пародия.Днес ходихме с баща ми да го гледаме и филмът даже не може да се нарече и филм.Беше си истинска касапница,през половината време всички се колеха и избиваха.Жив канибализъм.

  8. филма е пълна измишлиотина ?

  9. Благодарим за информацията!Тя съвпада с мнението на други християни, така че …няма смисъл да си губим времето да гледаме филм, в който библейската истина е изопачена. Поне за себе си решавам така.

  10. филмът е правен от атеист (дето е решил да твори). Не стреляйте по пианиста, той толкова си може :))))

  11. „Ной“ – пренаписване на Библията и постхристиянски апокриф
    Създаденият по библейски сюжет „Ной“ на режисьора Дарън Аронофски стана най-гледаният филм у нас, сочат обобщените данни от българските киносалони за миналия уикенд. Филмът с бюджет от приблизително по милион долара на минута екранно време с участието на Дженифър Конъли, Ръсел Кроу, Антъни Хопкинс, Ема Уотсън, който разказва за спасението по време на всемирния потоп в триизмерен формат, е гледан от 40 380 души и има 416 686 лева приходи за първите три дни на екраните у нас.
    На неопитния зрител може да му се стори, че „Ной“ е превод на известната ветхозаветна история на съвременен език. Действително, първата половина на епическия двучасов филм на Дарън Ароновски не се отклонява твърде много от библейския канон.Обаче, колкото повече гледаш филма, толкова по-ясно се проявява религиозният дисонанс и толкова по-ясно изпъква подмяната на ключовите понятия, пише Николай Щипков в статията си „Аномия Христианства“, публикувана в pravoslavie.fm.Американските киноиндустриалци с лека ръка са произвели съвсем не християнско кино и дори не плоска холивудска приказка за борбата за екология и чистота на околната среда. Напротив, на преценката на зрителя е поднесено пренаписване на Библията, чиста проба постхристиянски апокриф. „Ной“ е не само антирелигиозен и антихуманистичен филм, това е ярък пример за размиване и изопачаване на библейските сюжети и понятия.Нека вземем историята на самия Ной. В Библията той е описан като праведник, който освен всичко друго е „ходил по Бога“. С такава ласкателна оценка, за сведение, е удостоен още единствено прадядото на Ной – Енох. Преведено на съвременен език, Ной не просто е спазвал законите, а се е доверявал на Бога, с други думи, следвал е не буквата, а духа на истината. Когато Бог директно се обръща към него с предупреждение за потопа и указания за строежа на ковчега, от страна на Ной би било възможно да се появи дори и сянка от недоразбиране или съмнение.Какво обаче става във филма? Вместо напълно ясни указания, Ной сънува неясни видения.Като си ги тълкува по някакъв начин, той с небивало настървение се хвърля да изпълнява даденото му поръчение. В строителството на ковчега освен синовете (които, кой знае защо, нямат жени, поради което, между другото, и възниква един от основните драматургични конфликти на филма), му помагат каменни гиганти, някакви „паднали“ духове, заточени на Земята, защото се съжалили над хората, а му пречат „потомците на Каин“, сборище от джексъновски орки, които настървено се хвърлят с гърди върху амбразурата в отчаян опит да превземат ковчега. Въобще сложно е да се опише с думи откровената безсмислица на някои сцени от филма.Вместо да пусне нещастните хора в ковчега, Ной тълкува виденията почти в логиката на теорията за расово превъзходство и решава, че съществуват „чистите“ потомци на Сит и „нечистите“, поразени от греха потомци на Каин. Едните могат да се качат в ковчега, а другите не бива. Нещо повече, внезапно осъзнал, че и сам недокрай принадлежи към „бялата“ раса (т. е. самият е частично грешен), решава, че Бог е решил окончателно да изтреби човечеството и да остави на Земята само „непорочните“ животни. В резултат, като не получава никакво ясно уточнение свише, екранният Ной с помощта на ангели-големи (падналите ангели?) убива тълпи народ, виновни и невинни, и едва не заколва собствените си внучки.При това е необходимо да отбележим, че за разлика от първоизточника, самият Бог съвсем не е действащо лице във филма. Той е „свръхразум“, чиито мотиви е невъзможно да бъдат разбрани и който се намесва в основните събития едва постфактум. Във филма напълно липсва персонификация на Твореца: „и рече Бог“, „заповяда Бог“, „и спомни си Бог“, „и рече Господ (Бог) в сърцето Си“. Освен това по логиката на сценаристите излиза, че Бог отчасти е виновен за това, че е въвел Ной в съмнение и заблуждение, а, значи, е повлякъл след себе си хиляди и милиони невинни жертви. А сцената с военния щурм на ковчега от „каинитите“ поразява със своята концептуалност, особено ако си спомним първоизточника. Не само че никой не е щурмувал ковчега, борейки се да влезе в него, а напротив, дори се смеели на Ной, който строял огромен кораб насред сушата. Нещо повече, „каинитите“ „в дните преди потопа ядяха и пиеха, женеха се и се мъжеха до оня ден, в който Ной влезе в ковчега, и не узнаха, докле дойде потопът и изтреби всички“ (Мат. 24:38-39), тоест не Бог ги отхвърля, а самите те Го отхвърлят.Всички тези и много други неточности и твърде волни интерпретации могат да минат за творческо преосмисляне. Следва обаче да признаем, че това е антирелигиозно преосмисляне.Новият холивудски блокбъстър изопачава не само „сюжетната“ основа (например всеки от синовете на библейския Ной вече е имал жена към момента на потопа, а на Хам освен това вече му се бил родил син – Ханаан), но което е много по-важно – духовно-смисловата. От праведник Ной се превръща в яростен грешник, защитник на околната среда и расовата чистота, а синовете му – в стереотипни американски тийнейджъри; потомците на Каин – в злобни орки; падналите ангели се оказват не само несправедливо наказани, но и въобще не паднали; а Шестодневът леко и непринудено се трансформира в Дарвиновата еволюционистична теория – всичко това, явно, е направено за по-лесното възприемане на материала от съвременната аудитория.Но всяко преосмисляне има своите граници. Когато Андрей Тарковски заснема например своя „Соларис“, се получава обърнат наопаки роман на Станислав Лем. Не, това съвсем не умалява таланта на самия Тарковски, обаче поставя под съмнение възможността филмът да бъде наречен пряка екранизация. С „Ной“ ситуацията е подобна. Всемирният потоп, Ной, пък и самата Библия – всичко това е само голяма рекламна фасада за филма, който има твърде малко общо с ветхозаветното предание. Филмът на Дарън Ароновски е не друго, а израз на примитивните религиозни представи и преживявания на режисьора, заявка за „дълбоко“ кино в мащаба на кино блокбъстъра. Великолепната визуализация – опаковката – съвсем не си струва откровено безсмисленото вътрешно съдържание.„Ной“ на Аронофски е пълна инверсия на библейските понятия, намираща се на крачка от кощунството. Библейската история е проста, разбираема, поучителна – възпитава универсална система от нравствени ценности. Езикът на Свещеното писание, както е известно, има притчов характер. Холивуд обаче преразказва не притчата, а предлага нейна съмнителна авторска трактовка, просто я е изопачил, като е вложил противоположен смисъл. Това вече не е просто интерпретиране на ветхозаветния текст, а пропаганда на расово превъзходство и нравствен релативизъм на фона на библейски декорации.Някой ще каже, че филмът е добър вече с това, че „те кара да се замислиш“, че това е филм „диспут“, филм „изказване“. Това не е нещо повече от оправдателен трик: да „те кара да се замислиш“ само по себе си не е ценност. Ценност е пределно ясната библейска история на Ной, история за смирението, чистотата и нравствения подвиг.

  12. ИМАХ ЧЕСТА ДАГО ГЛЕДАМ ФИЛМА ВЕДНАГА КОГАТО ИЗЛЕЗИ НА ЕКРАНА.РЕЖИСЫРА ДАРЪН АРАНОВСКИ В ЕДНАТА РЪКА ДЪРЖИ КНИГА ЕНОХ В ДРУГАТА БИТИЕ.И ОТ ТАМ СИ НАПРАВИ ПРЕРАСКАЗ НА ИСТОРИЯТА ЗА ПРАВЕДНИКА НОЙ.ДЕЙСТВИЕТО СЕ РАЗВИВА В ПОСЛЕДНИТЕ ГОДИНИ ПРЕДИ СВЕМИРНИЯ ПОТОП.ЗНАЕМ ОТ СЛОВОТО ЧЕ НОЙ Е СИН НА ЛАМЕХ И ВНУК НА МАТУСАЛ ОТ РОДА НА АДАМ И ЕВА.В ОНОВА ПРЕД ПОТОПНО ВРЕМЕ ИМАШЕ ДВА РОДА СИТОВ РОД ТОГАВА ЧОВЕЦИТЕ ЗАПОЧНАХА ДА ПРИЗОВАВАТ ГОСПОДНОТО ИМЕ.КАИН КОЙТО УБИ БРАТ СИ АВЕЛ И БЕ ИЗГОНЕН ОТ БОЖИЕТО ПРИСЪСТВИЕ.И СЕ ЗАСЕЛИ НА ИЗТОК.КАИН СЪГРАДИ ГРАД ЕНОХ И СЪЗДАДЕ РОД.И ДВАТА РОДА ЖИВЕЕХА НА ЗЕМЯТА ДО ПОТОПА СИТОВИЯ РОД БЛИЗО ДО БОГА А КИНОВИЯ РОД ДАЛЕЧ ОТ БОГА И СЪГРЕШАВАХА.ЕНОХ ХОДИ ПО БОГА 365г И НЕ СЕ НАМИРАШЕ ВЕЧЕ ЗАЩОТО БОГ ГО ВЗЕ.В КНИГА ЕНОХ ПОДРОБНО ПИСАЛ ЕНОХ КАК БОГ СЪЗДАВА НЕБЕТО И ЗЕМЯТА И АНГЕЛИТЕ.ЕНОХ ПИШИ ЗА ПАДНАЛИТЕ 200 АНГЕЛИ КОИТО СА РЕШИЛИ ДА СЪГРЕШАТ И ДА ПАДНАТ НА ЗЕМЯТА.П-АПОСТОЛ ЮДА1гл-5-7ст И ЧЕ АНГЕЛИ КОИТО НЕЗАПАЗИХА ПОДОБАВАЩО ИМ ПОЛОЖЕНИЕ А НАПУСНАХА СЪБСТВЕНОТО ЖИЛИЩЕ.Б6гл1-4стБОЖИЕТЕ СИНОВЕ КАТО ГЛЕДАХА ЧЕ ЧОВЕШКИТЕ ДЪЩЕРИ СА КРАСИВИ ВЗИМАХА ЗА ЖЕНИ ОТ ВСИЧКИ КОЙТО СИ ИЗБИРАХА.БОЖИЕТЕ СИНОВЕ ВЛИЗАХА ПРИ ЧОВЕШКИТЕ ДЪЩЕРИ И ТЕ ИМ РАЖДАХА СИНОВЕ.ИСПОЛИНСКИ ВЕЛИКАНИ БОГ ИМ ПРОМЕНИ ГЕНЕТИКАТА ЖЕНИТЕ КОИТО ЗАБРЕМЕНИЯТ ОТ ПАДНАЛ АНГЕЛ НОСИХА ПЛОДЪ ОТ 3-ДО 6 МЕСИЦА И УМИРАХА ОТ ТЕЖЕСТА НА БЕБЕТАТА ГИГАНТИ.ИСПОЛИНИТЕ ИЗЯЖДАХА ВСИЧКАТА ХРАНА И КОГАТО НЯМА КАКВО ДА ЯДАТ РАЗКЪСВАХА ЧОВЕЦИТЕ.СВЕТЪТ СЕ РАЗВРАТИ ПРЕД БОГА СВЕТЪ СЕ НАПЪЛНИ С НАСИЛИЕ И БОГ ВИДЯ СВЕТА ЕТО БЕ РАЗВРАТЕН ЗАЩОТО СВЯКА ПЛЪТ БЕ ИЗВРАТИЛА ЗЕМНИЯ СИ ПЪТ.ГЛАВНАТА ПРИЧИНА ДА ПОТОПИ СВЕТА И ДА ИЗТРЕБИ И СВИЧКО ЖИВО ПО ЗЕМЯТА.ТАКА НА ДАРЪН АРАНОВСКИ СЕ ВИДЯ ПО ИНТЕРЕСНА ИСТОРИЯТА ЗА ПРАВЕДНИКА НОЙ.ФИЛМА Е АПОКРИФЕН ПОРАДИ НЕ СПАЗВАНЕ НА БИБЛЕЙСКИТЕ ПРАВИЛА И БОЖИЙ ПРОМИСЪЛ В БОЖИЕТО СЛОВО.АМИН

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *