40 КРЪСТЕНИ НА КАРАНДИЛА

Кarandila.info

Бог е велик! Той е винаги верен и никога не се променя. Христос е жив и днес и словото Му действа със същата сила, с която е действало и преди 2000 години! Карандила 2013 свърши, но тя ще остане в спомените и сърцата на много хора. А за 40 от тях, тя се превърна в повратен момент в живота.

Както изминалите години, така и тази беше благословена и изпълнена с Божието присъствие. Но има една по-особена вечер, в която Бог слиза по малко по-специален начин и променя живота на много хора. Става въпрос за вечерта в която Той идва, за да кръсти всеки желаещ със своя Святи Дух. На тази Карандила бяха кръстени 40! души! Не е ли велик нашия Бог?!

Цялата седмица беше благословена от Бог. Като се започне от времето, което беше слънчево, топло и без валежи, минем през видения, които Бог даваше на различни хора и стигнем до поучителните и насърчителни проповеди които се проповядваха (които, между другото, скоро ще бъдат качени на сайта :P). Естествено, имаше и проблеми, но във всички тях, Бог се показа като силен и мощен! Имаше игри, семинари и много весели моменти. Домакините от ЕПЦ Сливен отново бяха блестящи и показаха страхотно гостоприемство и отношение и ние всички бяхме много благословени от начина по който ни послужиха. Бог да ги благослови!

Да бъде слава на Божието име за всичко това което се случи през тази седмица!

17 comments for “40 КРЪСТЕНИ НА КАРАНДИЛА

  1. Това известие заслужава благодарност към Бога, защото петдесятната доктрина доказва своята адекватност и днес – повече от едно столетие след появата на движението!
    Дано тези опитности обаче не се преживяват само на Карандила, а са неразделна част и от живота на всяка местна петдесятна общност.

  2. Аз пък да попитам: Разпознаваме ли Святият Дух, или всичко което ни се присъни, или преплете езика, го приписваме на Него? Промени ли Карандила живота на някого, или просто емоцията от прекарване на много млади хора заедно, се брои за някакво Божие действие?

  3. На тези въпроси, Тони, могат да отговорят само присъстващите на Карандила.

    Струва ми се обаче, че в начина Ви на разсъждения смесвате резултатите от две различни опитности – новорождението и изпълването със Св. Дух. Това, което споменавате за „промяна на живота“, е следствие на новорождението, за което говори Исус на Никодим (Йоан 3:3-8). Тогава за невярващия, който е дошъл до покаяние, би трябвало да настъпи прощение, оправдание, обновление на духовната същност. Що се отнася до „изпълването с Духа“, за което имаме данни в Деян. 1-2 гл. чрез „говорене на езици“, то би трябвало да бъде опитност за вярващи, а не за невярващи хора. Изпълването с Духа не е просто емоция или преплитане на езици, а „приемане на сила“ за служение, както е обещал възкръсналият Христос в Деян. 1:8. Затова и ап. Павел задава въпроса на ефесци: „Приехте ли Св. дух, като повярвахте?“ (Деян. 19:2), което ясно указва на последваща вярата опитност. Такова е новозаветното учение – такова е и класическото петдесятно учение, което се доказва и от дейността на пионера Уилям Сеймур (или: Сиймур) през 1906 г.

    Ако обаче е вярно това, което подозирате за „младежките емоции“ и повърхностното „преплитане на езиците“, то и аз не бих го определил като новозаветното „изпълване със Св. Дух“. Изпълването с Духа е нещо като горенето на огън. Сламата и сухите листа припламват и изгарят бързо – без топлина и ефект. Поддържането и ефективността на огъня се осъществява чрез „твърдо гориво“. То е дейност, процес, а не мимолетно докосване.

  4. Тони е прав че Карандила тази година беше много слаб тази година и като говорители и като организация. За духовност там не може да се говори от много години. Почти както за новата вълна на която ходят младежите. Тази година го закриха доста по-рано от обикновеното имаше и сериозни промени в програмата. Не беше обърнато внимание на по-старите вярващи които се качват на Карандила от 20-30-40 години. Затова и много останаха на върха след закриване на лагера за да се молят. България наистина има нужда от това!

  5. Погледнете какво става в църквите напоследък: Не се проповядва за грях, за покаяние, за нужда от новорождение, за носене на кръста и следване на Христос, за това как да се подготвим, за Христовото идване…, как тогава да очакваме и да разпознаем кръщението със Св.Дух?!
    Църквите се превръщат в социални клубове, младежките – в дискотеки, и на всичко това му се преписва действието на Божия Дух.
    Бог продължава да дава и да работи, но дали ние го допускаме?

  6. Аз лично имах отдaвна формирано отрицателно мнение за събиранията на Карандила! Поводи много…
    Но тази година голямата ми дъщеря бе поканена от приятели там!
    Не я спрях, защото исках сама да си създаде мнение за събирането…
    Да, организационно е било зле, но въпреки всичко общението с толкова много вярващи младежи, молитвите проповедите (някои са били многослаби), кръщенията със Святия Дух поне на нея са подействали така, че от сега се стяга за догодина!
    Понеже в някой коментар имаше и забележки за новите вълни…малката ми дъщеря и в момента е на мисии с организаторите на „Нова вълна“ Трайчо и Ина Стефанови!
    Тези хора правят много за младежите и имат успех и Божието благоволение! Има неща с които не съм съгласен, но виждам резултатите в дъщеря ми и приятелите и!
    Много лигави ,префърцунени младежи от вярващи семейства си идват променени от личната си среща с Исус! Вече ЛИЧНО знаят кой е Той!
    Така,че предпочитам да си преглътна богословските си несъгласия и да благодаря на Бога за милостта му към децата ни!

  7. Няма как да не се съглася с Вас, Тони, че липсата на проповеди и доктрини за грях, покаяние, прошка, оправдание, новорождение и всичко останало, което посочвате, е сериозно отстъпление от Христовото благовестие, Павловата проповед и учението на реформаторите. Действително има пастори и учители, които подобно на журналистите, търсят „новинката“ и „сензацията“ в служението си, а не следват Онзи, Който се нарече „Пътят, Истината и Животът“. Действително у нас има протестантски общности, които смехотворно плагиатстват западните моди и се правят на интересни. Ако тези тенденции се определят като „действие на Св. Дух“, то е просто кощунство и хулене на същия Този Св. Дух. Но аз поддържам новозаветното мнение, че „изпълването с Духа“ не е емоция, не е бръщолевене (т. нар. „глосолалия“), не е неоправдан мистицизъм, а „изпълване със сила за служение за Христос“.

    Преди да продължим в тази посока обаче, много бих искал да се намеси с мнение моят колега от Ямбол г-н Господин Влаев, който преди време сам се определи като „помазан от Духа служител“. Щом е така, той би трябвало да изложи тук мнението си или за случилото се на Карандила, или как разбира действителното „помазание от Духа“. Също така би било полезно да чуем мнения и на други „помазани от Духа“ пастори и вярващи, принадлежащи към харизматизма. Този форум има за цел да изяснява нюанси и детайли.

  8. СЛАВА НА БОГА ЗА ТОВА КОЕТО Е НАПРАВИЛ НА КАРАНДИЛА !!! Само за Негова прослава ще споделя това което видяха очите ми.На 19 юли, на детският лагер в Ястребино,който беше организирах от еп.Петър Георгиев от Русе, Бог кръсти в Святия Дух 45 деца на възраст от 7 до 13 години.Цяла нощ децата не спаха от вълнение,а говориха на непознати езици.За първи път присъствах на такова масово кръщение на деца в Святия Дух.Дали не започва съживление в България ?

  9. Дали пък тези кръстени със Св, Дух деца на 7 годишна възраст осъзнават какво е вяра и живот в Христа?! Само времето може да покаже какви хора биха израстнали и дали тази опитност ще ги направи божии за цял живот.
    Зашо обаче темата е за 40 кръстени, а клипчето под нея набляга на кебапчетата, като че ли това е съшността на Карандила:) Защо не е клип с някое богослужение, проповед, та да видим от какво са насърчени тези младежи…?!

  10. На въпроса на Тони за „кебапчетата, ядени на Карандила“, вероятно ще трябва да отговори някой, който е ял от тях…

    За мен обаче е важен друг въпрос. Ап. Петър припомни в Йерусалим пророчеството на Йоил в 2:28: „И в последните дни, казва Бог, ще излея Духа Си на всяка твар; и синовете ви, и дъщерите ви ще пророкуват, юношите ви ще виждат видения и т.н“ (вж. Деян. 2:17). Прор. Йоил, който говори за „последните дни“, явно разбира случващото се на есхатологичния „Ден Господен“. Този „Ден да съд“ по времето на Йоил има историко-политически нюанс, който е свързан с евентуално поробване на юдеите. По времето на ап. Петър също бихме могли да видим подобна национална трагедия поради надвисналата Юдейска война (66-70 г.), когато Йерусалим и храмът са разрушени. Следователно благовестието трябва да излезе „със сила“ от мястото на разрухата и да се пръсне между „партяни, мидяни и еламити и т. н.“ (вж. Деян. 2:9-11). То трябва да се разпространи „в диаспора“.

    С оглед на казаното дотук, нека попитам: „Кое е есхатологичното днес, та на Карандила бихме могли да кажем, че в харизматичната опитност на 40 деца, юноши и младежи СЕ Е ИЗПЪЛНИЛО Йоиловото пророчество и се е пътвърдило Петровото свидетелство?“ Какво е духовното предназначение на тази масова опитност?

    Много бих се радвал на въпроса ми да отговорят „помазани от Духа“ служители като г-н Господин Влаев, който лично на мен „не ми е омръзнал“, а МИ ЛИПСВА като коментатор. Вярвам, че въпросът и отговорът биха били интересни за читателите на Пастир.орг.

  11. Ако трябва да бъдем честни тази цифра не беше спомената на Карандила. Хората бяха изкарани напред в събота – някои ги преброиха но цифра не бе споменавана.

    Интересна е съпоставката между мненията на Тони и Страхил затова ще си позволя да ги коментирам с въпроси.
    Тони, ти не вярваш ли че дете може да бъде изпълнено със Святия дух както пише в Библията дори от утробата на майка му?
    Страхиле, ти обикновено си стриктен в доктрините но като стане въпроса личен си склонена да правиш компромиси. Ти смяташ ли че след като доктринално си несъгласен имаш някакво общение с тези хора? Освен това когато има доктринални отклонения основата на вярата е изкривена. Как ще се гради тогава върху крива основа?

    3а ямболските помазаници ще коментирам само че те всичките са многознайни господиновци. Освен г-н Влаев на ум ми идват г-н Георгиев и г-н Петков, които винаги имат мнения и уважителни причини, а защо не и някое по-така свидетелство. За съжаление никой от тях не присъства тази година, може би са в Италия или на някоя друга планета.

  12. Георгиев, за твое сведение, тази година за първи път бях на лагера за по-дълго време (защото досега отивах само за един ден) заедно със сина ми и съм един от хората, които бяха свидетели на това, което е описано. Имам мнение по въпроса, но на едно друго място вече казах, че в този сайт мои мнения няма да публикувам. Който се интересува, знае къде да ги прочете.

  13. Иване, за мен е чест, че ме смяташ за стриктен в доктрините, но на теб не ти прави чест да изопачаваш думите ми! 🙂
    Никъде не съм говорил за доктринални несъгласия,а за някакви богословски такива, които не са предмет на тази статия!
    Дали съм склонен на компромиси, Бог по-добре знае! Но що се отнася до основата..моите деца са я получили от мен и за мен е голяма радост, когато имат въпроси върху Писанията да се допитват до мен!
    Благодаря на Господа за това!

  14. Бихте ли обяснили разликата между богословие и доктрина?

  15. „Тони, ти не вярваш ли че дете може да бъде изпълнено със Святия дух както пише в Библията дори от утробата на майка му?“

    Вярвам, че за Бог няма нищо невъзможно, но и вярвам, че Бог не прави нищо ей така за разнообразие, показност и развлечение.
    Кръщението със Св. Дух е преди всичко сила за служение.
    След опитността на петдесятница към църквата се прибави множество езичници, чули свидетелството за Исус на техен език.
    Как би допринесло кръщението с Духа на малкото дете за разрастване на Божието дело!?

  16. Нима не сте чели Писанието: “Из устата на младенци и кърмачета Ти си стъкмил похвала”

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *