Евангелската църква в Германия каза „Да“ на еднополовите бракове

Водещата евангелска църква в Германия, която има повече от 2 милиона миряни, официално одобри съюза между еднополови двойки.

Водещата евангелска църква в Германия, която има повече от 2 милиона миряни, официално одобри съюза между еднополови двойки. Рейнландската евангелска църква с голямо болшинство гласува за легализиранена еднополовите „бракове“ и узакони брачните церемонии за хомосексуални двойки. На свещениците обаче, които подкрепят традиционните бракове, им е позволено да отказват да извършват брачна церемония, а на еднополовите двойки ще се предоставя друга алтернатива.

Втората по големина в Германия църква внесе промени в Синода миналата седмица. Църквата се намира в Кьолн, центърът на нощните гей-клубове в Германия. Както и много други църкви на Запад, Евангелската общност тихичко започва да губи своите миряни. От 1975 г. до днес почти 1 милион миряни са спрели изобщо да ходят на църква.

Решението за легализация на еднополовите бракове бе подложено на сериозна критика от членовете на консервативната партия. Волфганг Сикингер, член на Съвета на Евангелистите от Рейланд, заяви, че Църквата е пренебрегнала изричното библейско учение, все едно „Църквата сама си знае кое е най-доброто, а библейското учение вече не е актуално“.

От друга страна Министърът на здравеопазването за Северен Рейн и Уестфалия и член на „зелената“ партия Барбара Щефанс, изрази своята радост: „Много съм щастлива от това решение, защото то ни вдъхновява и показва какво трябва да има в основата на един брак; всеки човек трябва да изпита любов и преданост, независимо от своята сексуална ориентация“. Тази деноминация е втората фундаментална група, която прие новата политика в Германия. Очаква се евангелската църква от обл. Берлин-Бранденбург да последва примера на Рейнландската църква – през м. април т. н.

15 comments for “Евангелската църква в Германия каза „Да“ на еднополовите бракове

  1. Определението „Евангелска църква“ за Рейнландската евангелска църква е подвеждащо за българските читатели. Става дума за Евангелско-лутеранска църква. У нас под „евангелски църкви“ се разбират традиционните деноминации: конгрешани, методисти, баптисти и харизматичните формации (разбира се, при спазване на известни изисквания за техните Изповеди на вярата). Тази Евангелско-лутеранска църква е направила и други компромисни договорености, които Евангелските църкви в България не биха направили, а именно, УЕДНАКВЯВАНЕ НА СВОЕТО И КАТОЛИЧЕСКОТО И ПРАВОСЛАВНОТО КРЪЩЕНИЕ. Това не е изненадващо, като се има предвид, че лутеранското водно кръщение е за деца (т.нар. педобаптизъм). Тук предлагам за повече информация официалния сайт на Рейнландската Евангелско-лутеранска църква

  2. Евангелската (т. нар. Конгрешанска) църква у нас също признава детското кръщение. П-р Хр. Куличев ми е споделял, че е кръстен като дете в Православната църква и след това, като възрастен, не е бил кръщаван отново.
    Не знам дали и при методистите не е така.

    Иначе по горната статия заслужава да се каже само едно „горко“ и „жалко“. Жалко, че християнски (все пак) църкви са готови до такава степен да приемат духа на този свят, че застават срещу изрични разпоредби на Божието слово!

    „Горко на безумните пророци, които се водят от свой дух, и нищо не са видели!…
    Те виждат суета и предсказват лъжа, думайки: „Господ каза“, а Господ не ги е изпратил…
    И ще бъде ръката Ми против тия пророци, които виждат суета и предсказват лъжа; в съвета на Моя народ те не ще бъдат, в списъка на дома Израилев не ще бъдат вписани и в земята Израилева не ще влязат; и ще познаете, че Аз съм Господ Бог. Задето въвеждат Моя народ в заблуда, думайки: „мир“, а пък мир няма; и когато той гради стена, те я с кал мажат. Кажи на тия, които мажат стената с кал, че тя ще падне. Ще ливне проливен дъжд, и ти, каменна градушко, ще удариш, и силен вятър ще я разкъса.“ (Йез. 13:3-11)

  3. Да, така е, г-н Стамболов – конгрешани и методисти обикновено правят кръщение на деца, но лично съм извършвал кръщения с методистки пастири на възрастни хора „по вяра“ чрез потапяне в река и баптистериум.
    Вие обаче, г-н Стамболов, едва ли бихте се отъждествили с днешната конгрешанска практика у нас да се извършва „кръщение“ с поръсване на кръщаемия от … чаша вода. това не е нито православен начин, нито евангелски. Така че по отношение на формата на кръщение при германските евангелско-лутерански църкви не може да става и дума за сравнение с онова, което българските конгрешани правят в църквите си (или поне това, което се прави в Софийската конгрешанска църква.

  4. Сега стана ясно от къде идват коментарите на въпросния господин. На луд кон дълга юзда е казал народът и какво в предните случаи с Динко от Ямбол и други, така и сега се разбра кой навива фитилите на г-н Стамболийски. Но нека не се занимаваме с тези личности а да коментираме фактите.
    Г-н Манчев който твърди че е живял в немско говорящи страни докато е имал взаимен даване с еховистите, вероятно ще ни потвърди че терминът евангелисти се отнася не коректно до деноминация а до едно от петте служения в Ефесяни 4. Евангелист означава евангелизатор и в българската народокултурна психология е придобило и нарицателното за протестант. Но отначало не е било така.
    В немско говорящите държави на реформаторите Лутер и Цвингли нарочната терминология е евангеликан, евангеликани, евангеликански. Това название е сборно за всички протестанти които признават библейското учение за новото рождение, така както е бил новороден Мартин Лутер. Това събитие което определя началото на новия християнин и новото създание. Това прави всички протестантски църкви в България включително адвентистите евангелисти, евангеликани и протестанти.
    За сведение католици и православни се позовават на приемане или единение със светата им черква следствие водно кръщене. Така човек се спасява не по лично негово решение A по отношение дали е или не е част от църквата. Затова и за тях е толкова страшна тази анатема отлъчване от черквата им защото видите ли без черквата човек не може да бъде спасен от Спасителя. И други тям подобни трал-ла-ла на православната балалайка та барем някой се излъже да се качи на православната таратайка. Не са тема на разговор защото и да не признават еднополови бракове православното им черноризство от веки веков и на многая лета си практикува монашеско хомосексуалстване. За пример само а не да се обсъждат ще посочим Сионий семинарски, кибер Колю филибийски, Вальо Пешкира и тъй нататък.
    В заключение да обобщим че конгреционалистите или т.нар. сборни църкви са точно такива – сбор от кол и въжа най-вече на хора отпаднали от петдесeтното харизматично движение. Сборните църкви не обобщават всички евангелисти в България нито по бройка нито в доктрина. Те са една малка фракция от има няма 2-3% от цялото евангелско движение в страната. За справка: Националeн статистически институт (НСИ): Окончателните резултати от преброяване 2011

  5. Да не би господин Стамболов да иска да каже че Христо Куличев не е евангелист щом няма евангелско кръщение както Данаил Игнатов не е евангелист щом почита Богородица?

  6. @Надежда Петрова:
    Господин Стамболов иска да каже, че Христо Куличев има НАПЪЛНО ВАЛИДНО евангелско кръщение, защото според Библията „един е Господ, една е вярата, ЕДНО е кръщението” (Еф. 4:5). Всичко останало е от лукавия. Голяма част от любимите Ви реформатори също приемат кръщението на деца.

  7. Е, тук няма да се съглася с Вас, г-н Стамболов! Въпреки взаимното ни уважение, тук не казвате истината!

    Цитати като този от Еф. 4:5 ги знаем всички. Но!… Ще отречете ли, че Православната църква, особено Българската, признава само кръщението и кръщелното, издадено от православен свещеник? Също така венчавка в православен храм може да се извърши само на хора, които са православни, а не например католици или евангелисти, нали така? Да не говорим за други ритуали и треби. Припомням Ви случая с разпоредбите на Сливенската епархия, които впрочем, от каноническа гледна точка са основателни, но са в РЯЗЪК КОНФЛИКТ с Еф. 4:5.

    За Лутеровия възглед относно педобаптизма също не сте прав, защото по време на дискусията относно Аугсбургската изповед на вярата става ясно, че лутераните и католиците не приемат възгледа за педобаптизма на другите. Мога да Ви посоча по-конкретни примери, но не искам да отегчаваме колегите във форума. Новите договорености на Рейнландската евангелско-лутеранска църква са ОТРИЧАНЕ делото и заветите на Лутер, Меланхтон и останалите витенбергски реформатори.

  8. Е, д-р Пеев, не сте честен към добрата стара БПЦ! 🙂 Лично бях свидетел как добре известен свещеник (днес епископ) издаде кръщелно свидетелство на млада жена, която беше решила да кандидатства теология и за да я приемат (тогава) се нуждаеше от православно кръщелно свидетелство. Та, въпросният духовник само я миропомаза, след което издаде документа.

    Разбира се, някои по-стриктни свещеници биха я кръстили (отново).

    Истината е, че т.к. Православната църква не е така централизирана като Ватикана, съществуват различни местни традиции и практики – така някои признават кръщението на неправославни християни (дохалкодонци, римокатолици, протестанти), докато други – не. Вселенската патриаршия, например (мисля, че и някои други), обикновено признава тези кръщения.

  9. Някой би ли споделил в България има ли почва признаването на гей браковете? Успяват ли евангелските църкви да устоят на натиска?

  10. Виждам че господин Стамболов взе да се обърква защото не прави разлика между православно и евангелско кръщение. Затова ще го попитам много бавно и нека бавно помисли преди да отговори.
    Вярно ли е че ако някой е кръстен от православен свещеник в православен купел в православен храм и е получил православно кръщелно е признат за православен?
    Вярно ли е че ако не се отрече от православното си кръщение и не го замени с друго по късно той си остава православен?

  11. Не знам за господин Стамболов, но Надежда Петрова със сигурност се е объркала, щом се надява да получи отговор на въпросите си с този заядлив и оскърбителен тон.
    Пробвайте да смените тона си и може да Ви отговоря.
    Поздрави!

  12. Lets try again slowly (нека опитаме пак бавно):

    Господин Стамболов, вярно ли е че ако някой кръстен от православен свещеник в православен купел в православен храм и е получил православно кръщелно свидетелство е признат за православен?
    Господин Стамболов, вярно ли е че ако такъв православно кръстен човек не се отрече от православното кръщение и не го замени с друго кръщение в неправославна църква той си остава православен?

  13. Вижте, мисля, че се досещам накъде биете. Така че, за да не усложняваме излишно нещата, ще Ви отговоря следното: п-р Христо Куличев ОЧЕВИДНО (вече) не е православен, макар да има православно кръщение. Надявам се това да Ви удовлетворява.
    Апропо, в историята на Църквата има много случаи на хора, които са получили православно кръщение, не са го заменили с друго впоследствие, нито са се отрекли от него и пак не са православни. Такива са, например, повечето древни еретици – Арий, Македоний, Савелий, Аполинарий, Несторий, Евтихий и т.н

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *