Бил ли е Исус зидар?

28.09.2013

Tags: ,

22 Responses to Бил ли е Исус зидар?

  1. Иван Георгиев on 29.09.2013 at 22:33

    Хора вие сериозно ли си дискутирате по другите теми и не обръщате внимание на тази?
    Как може въобще да се поставя такава хипотеза без да се постави сериозна диагноза на говорителя?
    Това обобщение е против всички принципи на християнската вяра!

  2. Георги Грозев on 30.09.2013 at 8:48

    Иване, хората ръкополагат хомосексуалисти и въпреки това проповядват че живеят в Милениума а ти за това си се хванал.
    Ти как мислиш ще има ли хомосексуалисти в Милениума?

  3. Ivanov on 30.09.2013 at 17:13

    Отдавна не се бях смял така.Ако Доналд Тръмп слуша тази проповед ще зареже бизнеса си и ще забогатее двойно и тройно повече като евангелизатор.

  4. Пророк Данчо Николов on 30.09.2013 at 17:56

    Моля какво е това ново учение АЛООООО вие се подигравате с божието слово и със самия ГОСПОД .ЕИ пасторе НА ЛЪЖЛИВО УЧЕНИЕ покай се защото 7 Недейте се лъга; Бог не е за подиграване: понеже каквото посее човек, това ще и да пожъне.

    8 Защото, който сее за плътта си, от плътта си ще пожъне тление, а който сее за Духа, от Духа ще пожъне вечен живот. ИСУС проповядваше божието царство 17 От тогава Исус започна да проповядва, казвайки: Покайте се, защото наближи небесното царство.

  5. Страхил Иванов on 30.09.2013 at 19:08

    За съжаление Красимир Мирчев няма намерение да се покае!
    Той беше един страхотно надарен младеж,много мъдър за възрастта си, но попадна под влиянието на лъжеученията на „Слово на вяра“ и виждаме резултата какъв е!Учението за просперитета просто го ослепи!
    Пример за човек, потърсил, намерил учители по страстите си и сам станал лъжеучител!
    По едно време беше регистриран към ОБЦ, знаете ли дали още е там?

  6. hm on 30.09.2013 at 21:52

    Информацията, която Мирчев дава за думата „tekton“ е напълно погрешна. Твърдението, че „tekton“ не се е използвало за някой, който обработва дърво е изцяло лъжливо. Така например в Исая 44:13,14 е записано:

    Дърводелецът простира връв, начертава идола с тебешир, Изработва го с длета, начертава го с пергел, И образува го по човешки образ, според човешка красота, За да стои в къщи отсичайки си кедри. И вземайки пърнар и дъб, Той си бе избрал между горските дървета едно, Та бе насадил бор; и дъждът го е правил да расте.

    В този текст е пределно и безспорно ясно, че става въпрос за дърводелец и че се говори за обработката на дърво. В същото време Септуагинтата, която е превеждана 300 години преди Христос използва същата дума „tekton“. Това доказва съвсем недвусмислено, че гръцката дума „tekton“ се е ползвала за дърводелец много преди времето на Христос, а не както твърди Мирчев, че в ония години думата се е ползвала изрично за работа с камък и метал, а значението за обработка на дърво е навлязло много по-късно под „влиянието на европейската култура“.

    Апостолите, които често цитират Септуагинтата в Новия Завет, очевидно са я ползвали и са били добре запознати с нейното значение на човек, който обработва дърво. Ето защо, когато използват същата дума за да опишат занаята с който Исус си е изкарвал хляба – няма причина те да са имали предвид нещо по-различно като значение.

    Цялата теория на Мирчев стъпва върху лъжливите „факти“ който се опитва да предложи на слушателите си и рухва недвусмислено заедно с тяхното разобличение.

  7. Panayot Minkov on 01.10.2013 at 3:37

    Искам да повдигна една друга гледна точка.
    Първо не познавам лично пастор Красимир Мирчев, но съм слушал 1-2 негови проповеди и преводи на Мел Бонд и като цяло съм бил благословен от служението му.
    Второ – наистина в този откъс от проповед п-р Мирчев прави малко сензационно изказване, с което повечето от нас скачаме като ужилени, понеже противоречи на нашите умствени представи за това какъв е бил Исус преди да започне служението си. Всички сме чели и слушали поучения, че Исус е бил дърводелец. Сега чухме версия, че може да е бил каменоделец, или строител. Честно казано не виждам никакъв проблем и последици за християнството, от това дали Исус е бил дърводелец, или каменоделец. По-скоро изказването, че Исус е бил бизнесмен е нещо ново, поне за мене. Но не виждам какъв е проблема дори да е бил дърводелец и пак да е имал малък, или по-голям бизнес (дума която ми е трудно да използвам в контекста на времето през което е живял Исус).
    Трето, най-много се подразних от леко провокативното заглавие, което е сложено над видеото с проповедта: „Бил ли е Исус зидар-масон?“ Аз лично не чух никъде п-р Мирчев да намеква такова нещо!!! По-скоро акцента му беше, че Исус е бил бизнесмен. Да наистина той спомена думата „мейсън“ на англ. „mason“, но като потърсих в речника който използвам (SA Dictionary) видях следния превод:

    MASON
    [meisn]
    1. зидар, строителен работник, каменоделец, каменар

    2. масон, франкмасон, свободен зидар

    До колкото знам когато се говори за масонство се използва думата free-mason.

    Така, че според мене той използва думата в първото и значение!
    Моля ви да не си правим прибързани заключения, въз основа на заглавие, което не е дадено от автора (проповедника)!

  8. Страхил Иванов on 01.10.2013 at 19:02

    Апелът на Минков да не бързаме да си правим прибързани изводи е толкова трогателен,че не се сдържах да публикувам линк към първообраза(предполагам) на публикувания тук „шедьовър“ на шарлатанското „богословие“ на Мирчев.
    Цитат:“Исус е бил предприемач… и е ползвал за помощници 12 бизнесмени, наречени по-късно 12 апостоли“
    http://www.youtube.com/watch?v=85d9wjFV9aw

    Моля докато гледате видеото да не се храните,защото може да се задавите от смях! 🙂

  9. Veniamin Peev on 01.10.2013 at 19:14

    Похвални са усилията на някои колеги да се позовават на речници за търсене на доказателства на тезите, че Исус бил „дърводелец“ или „зидар“, но за това се изисква по-голяма прецизност и справки с ДОБРИ БИБЛЕЙСКИ РЕЧНИЦИ. Също така е нужен ПРАВИЛЕН ЛИНГВИСТИЧЕН ПОДХОД.

    Най-напред искам да посоча, че гръцката дума „тектон“ означава „дърводелец“ (Мат. 13:55; Марк 6:3), но не само това. Този термин се отнася до всеки познат в античността „занаятчия“, който „ваел“ или „дялал“, или „гравирал“ в дърво, камък и метал (Abbott-Smith, G. A Manual Greek Lexicon of the New Testament. Edinburgh: T & T Clark. 442). Този превод можете да видите и у стандартния у нас „Старогръцко-български речник“ на авторски колектив, в който личат имената на именити наши класицисти като М. Войнов, В. Георгиев, Б. Геров, Д. Дечев, Ал. Милев и М. Тонев. Там са дадени следните значения на „тектон“: обработващ дърво (метал, камък); строител, зидар,, дърводелец, каменоделец, ковач и пр. (с. 807).

    По-важното обстоятелство за нас обаче е това, че „тектон“ предава еврейската дума „хараш“, която е глагол и съществително. Като глагол означава: врязвам, дълбая, гравирам, дялам и т.н. Като съществително се отнася до всеки занаятчия, който извършва такива дейности: ковач, зидар или дърводелец (вж. Изх 35:35; Втор. 27:15; Ис. 44:12-13; II Цар. 5:11; I Лет. 14:1; 22:15 и др. Тези данни са според класическия Еврейско-халдейски речник на Гезениус (Gesenius’ Hebrew-Chaldee Lexicon to the Old Testament. Baker Books. 309-10). Те са неоспорими!

    Лично аз не познавам п-р Кр. Мирчев и нямам намерение да му организирам защита. Мисля обаче, че той не си е изсмукал този възглед, че „Исус не е бил дърводелец“, от пръстите. Той ще да го е прочел някъде. В англоезичните екзегетически изследвания тезата за „дърводелския занаят“ на Исус се изоставя напоследък. Ето, например, в големия 3-томен „Илюстриран библейски речник“ (The Illustrated Bible Dictionary, Vol. 2.762, col. III), който е издание на авторитетното и консервативно християнско издателство IVP, е записано буквално: „His family may have been what we would call ‘middle class’, the ‘carpenter’ (actually more a building contractor), being a skilled craftsman, perhaps employing labour, and a respected figure in village life“. Следователно според някои има предпоставки да се смята, че Исус „не е бил просто дърводелец“. Разбира се, такава теза се сблъсква с традиционните представи за занаятчийското амплоа на Исус и това предизвиква смущение у традиционалистите.

    Аз бих казал, че щом в Никео-цариградския символ на вярата не е записано, че трябва да вярвам, че освен като Божи Син и Спасител Той е и „дърводелец“, то няма никаква опасност за разклащане на вярата ми, ако Му припиша „друг занаят“! Дори някой да установи екзегетически, че Исус е бил „бизнесмен“ или „търговец“, това нито ще прибави към, нито ще отнеме от вярата ми в Богочовека Исус Христос – Начинателя и Усъвършителя на вярата ми и Спасителя. В крайна сметка аз няма да го търся да ми поправи масата или бюрото, а да ми коригира душата и живота!…

  10. Страхил Иванов on 01.10.2013 at 20:24

    Уважаеми д-р Пеев, убеден съм в правотата на изложените от Вас факти, но от този видеоматериал практически по-малък от 8 мин. няма как да се придобие представа за „концепцията“ на Мирчев кой е Христос и какъв е бил!
    От линка , който публикувах и от лентата с клипове кън видеото, може да се разбере каква е цялата идея на Мирчев, стига само човек да има нерви и време за губене! 🙂
    Познахте,че от някъде е чул или прочел за „дърводелеца“- Краси е умен и чете много, както вече споменах по-горе. Тази идея за бизнеса на Исус и апостолите се пробутва отдавна от различни проповедници на „Слово на вяра“ и други лъжеучители. Например добре познатия в pastir.org лъжеапостол Жоро Бакалов дори беше обявил награда от $10 000 за този, който докаже,че ап.Павел не е бил бизнесмен!
    Но Краси Мирчев е по-различен и звучи убедително( за заблудените), защото си вярва!

  11. Виктор Георгиев on 01.10.2013 at 23:43

    Не е бил, но в съдния ден ще ги бие. ха-ха…

  12. hm on 02.10.2013 at 1:31

    г-н Пеев,

    Аз разбирам, че думата „тектон“ означава занаятчия, и въобще някой който прави изкусни неща с ръцете си без това да е ограничено до дървото. Също така разбирам, че английското carpenter не означава същото като българското дърводелец (т.е някой който прави мебели или изделия от дърво, английски woodworker), а означава някой който прави дървени конструкции, т.е нещо пряко или косвено свързано със строителството.

    Предпочетох обаче да не изпадам в тия подробности, а се фокусирах само на факта, че Мирчев лъжливо твърди, че „тектон“ не е било професия свързана с работа с дърво по времето на Исус, но това значение е дошло много по-късно в Европа.

    Също така не е толкова важен вида занаят, който Исус е практикувал, колкото това, че Мирчев твърди, че Исус не е имал малък занаятчийски бизнес, а че е бил мастит бизнесмен за когото са работили много хора. Като човек който практикува и двете професии carpentry & woodworking, аз много добре мога да видя нищожността на твърденията на Мирчев, че „тектон“ означава строителен предприемач. Освен, че практикувам тази професия, аз съм и много добре запознат с практикуването й по света и знам, че строителните дърводелци в повечето случаи не са предприемачи, но биват наемани от такива за свършването на част от строителния процес. Т.е те са под изпълнители на предприемачите. Същото важи и за каменарите и зидарите. Те също са под изпълнители, а не предприемачи.

    Основното внушение на Мирчев е че Исус е бил много богат изразено в пари, което не отговаря на реалния образ на Исус. Ако Исус беше богат предприемач, Той не би имал нужда от хора като семейството на Марта и Мария, които Му помагаха с имота си. Нито би имал нужда да си плаща данъците чрез пари извадени от устата на риба. Неговото служение трая само 3 години и половина, а никой богат предприемач няма да си свърши парите за толкова време, особено като се има предвид, че Исус нямаше сериозни разходи.

    Не може да се каже и че Исус е бил беден, защото занаятчийството винаги е доставяло достойна прехрана през вековете и аз не познавам кадърен занаятчия, който да мизерства, но внушенията, че Исус е бил мастит предприемач напълно противоречат на духа на Писанията, които учат да не ламтим за обогатяване и да се задоволяваме с това, което е достатъчно за живота и за благочестието.

    Ако някой има добър занаят с който се прехранва достойно, няма никаква праведна причина такъв човек да ламти за повече и да иска да се захваща с предприемачество за да печели излишни пари от които живота в благочестие няма никаква нужда. Предприемачеството е нещо, което не може да бъде успешно ако човек не му посвети живота и сърцето си. Такъв човек ще бъде „пронизан от много скърби“ и ще трябва да пожертва на правенето на пари онова, което принадлежи само на Бога. Самия факт, че човек се впуска в неща да прави много пари извън своите реални нужди, говори за това, че той счита парите за истинския източник на живот. Това е диаметрално противоположно на принципите на Божието Царство и живота основан върху идващото от Бога, а не върху онова, което може да се купи с пари.

  13. Veniamin Peev on 02.10.2013 at 6:52

    Бр. Страхил, напълно съм съгласен за ПРЕИГРАВАНЕТО в тълкуванията на феновете на просперитета, които биха изкарали не само Исус като „бизнесмен“, но дори и … „бедния Лазар“ от притчата за богаташа и Лазар… Подобни дилетантски упражнения говорят за некачествена екзегетика!

    Ти обаче силно ме заинтересова с офертата на лъжеапостола Бакалов за 10 000 долара, ако се докаже, че ап. Павел „не е бил бизнесмен“. Ако тя още е валидна, бих се кандидатирал за сумата срещу съответните доказателства. И тъй като лично аз не съм бизнесмен, бих иждивил парите за кауза, която методично и реално доказва ЛЪЖЕАПОСТОЛСТВОТО НА БИЗНЕСМЕНА БАКАЛОВ.

  14. Димитър Дакашев on 02.10.2013 at 11:22

    Исус е бил „Камъкът, който зидарите (или ако искате масоните) отхвърлиха, но който е скалата (или основата на къщата) а също и главата на ъгъла на постройката“.
    Не знам дали Йосиф е бил зидар, макар че дори да е бил пак е работил със сигурност и дърводелска работа, защото дървообработването без съмнение е част от строителната работа дори в днешната технология на кофражите.
    А този Красимир е очевадно заблуден в страстите си за забогатяване лъжеучител, който се опитва да вмени на нашия Господ някакъв образ на бизнесмен/предприемач, на нещо, което ясно го няма в писанията. И това се прави само за оправдание за алчността и нечестивото забогатяване които тези просперитетни лъжеучители търсят.

  15. Вяра on 02.10.2013 at 12:14

    За Исус Христос не се знае, но евангелисткия пастор дългогодишен водач на ОЕЦ и автор на книгата Вестители на истината Димитър Фурнаджиев със сигурност е бил масон и то от доста висока степен. По него са се полъгали мнозина още тогава а и днешните им наследници Мирчев и Бакалов не са много далеч от това щом вече раздават парични награди. Дали заради това лъжеапостола се сближава все с конгрешани?

  16. Veniamin Peev on 02.10.2013 at 13:16

    Драги „hm“, нямаме противоречие с Вас по отношение РАЗДУТАТА ТРАКТОВКА за „мастития бизнесмен Йешуа бен Йосеф“, който се привижда на п-р Кр. Мирчев. Но когато тръгваме по пътя на екзегетиката, започвайки с лингвистични данни, трябва да вървим докрай. Вие само подхвърлихте камъчето за „тектон“, което не тропна достатъчно силно. Затова потърсих по-яки камъни в по-мастити речници.

    Сега обаче, нека вървим по-нататък, като обърнем внимание на Мирчевата теза за „маститото строително предприемачество“. Още тук ще подчертая, че п-р Мирчев е изпаднал в изкушенията на АНАХРОНИЗМИТЕ, т.е. наблюдавайки как софийските „мастити предприемачи“ строят огромни постройки от печени тухли, стъкло и алуминий и тям подобни модерни строителни материали и архитектура, печелейки от това торби с пари, е решил да припише тези дейности и облаги на Оня Исус, Който дори „нямаше къде глава да подслони“…

    Като се има предвид, че Назарет в Галилея е бил малко селце, където не небостъргачи, но и къщурки са се строили рядко, то изглежда АБСУРДНО всяко твърдение за преуспяващ „строителен бизнес“ там от когото и да било. Има сериозни археологически и исторически данни, които показват, че Галилея е била значително по-бедна в сравнение с Юдея по времето на Исус. Тъй че да се твърди, че Исус е бил „мастит предприемач“, е нещо подобно на твърдението, че хан Аспарух е дошъл с танкова бригада в Мизия и я е завладял без проблеми с превъзхождаща византийската бойна техника…

  17. Георги Софрониев on 02.10.2013 at 15:21

    С това шокиращо заглавие нещо ми заприлича като на жълта преса. За съжаление материалът породил това заглавие е не само като за жълта преса, но повод за тъга. Жалко, и аз се въжхищавах преди време на Краси Мирчев, даже когато някой ми споменаваше за някое негово залитане се опитвах да успокоя обезпокоения. Не знам защо но цялата система на съвремието ми прилича на този пазарлък от книгата съдии 17. – „Ти ще ми служиш а пък аз ще ти давам“. Само че в днешни дни инициативата е в ръцете на свещеника: „Аз ще ви мотивирам как да просперирате, а пък после вие ще ми давате“

    Съдии 17
    1. Имаше един човек от Ефремовата хълмиста земя на име Михей.
    2. Той каза на майка си: Хилядата и сто сребърника, които ти бяха отнети, за които ти и прокълна, още изговори клетвата като слушах аз, – ето, среброто е у мене; аз го взех. А майка му рече: Благословен да е моят син от Господа.
    3. И като върна хилядата и сто сребърника на майка си, майка му каза: Действително бях посветила от ръката си среброто Господу за сина ми, за да направи изваян идол и леян кумир; и тъй, сега ще го върна на тебе.
    4. Но той върна среброто на майка си; затова майка му взе двеста сребърника и даде ги на златаря, който направи от тях изваян идол и леян кумир; и те бяха поставени в дома на Михея.
    5. И тоя човек Михей, като имаше капище за богове, направи ефод и домашни идоли, и посвети един от синовете си, който му стана свещеник.
    6. В ония дни нямаше цар в Израиля; всеки правеше каквото му се виждаше угодно.
    7. И имаше един момък от Витлеем Юдов, град на Юдовите семейства, който беше левитин, и е бил там пришелец.
    8. Тоя човек замина от града, от Витлеем Юдов, за да пришелствува, гдето намери място, и като пътуваше, дойде до Михеевата къща в Ефремовата хълмиста земя.
    9. И Михей му каза: От где идеш? А той му рече: Аз съм левитин, от Витлеем Юдов, и отивам да пришелствувам, гдето намеря място.
    10. И Михей му каза: Седи у мене и стани ми отец и свещеник; и аз ще ти давам по десет сребърника на годината, една премяна дрехи и храната ти. И тъй, левитинът влезе у него.
    11. И левитинът беше благодарен да седи у човека, и тоя момък му стана като един от синовете му.
    12. И Михей посвети левитина и момъкът му стана свещеник; и остана в Михеевата къща.
    13. Тогава каза Михей: сега зная, че Господ ще ми стори добро, защото имам левитин за свещеник.
    ….“всеки правеше каквото му се виждаше угодно“.

    Стихове за размисъл:1 Петър 5:2. Пазете Божието стадо, което е между вас; надзиравайте го, не с принуждение, а драговолно, като за Бога; нито за гнусна печалба, но с усърдие;

    1 Тимотей 3:8. Така и дяконите трябва да бъдат сериозни, не двуезични, да не обичат много вино, да не бъдат лакоми за гнусна печалба,

    Тит 1:7. Защото епископът трябва да бъде непорочен, като Божий настойник, не своеволен, нито гневлив, нито навикнал на пияни разправии, нито побойник, нито да е лаком за гнусна печалба;

    Тит 1:11. чиито уста трябва да се затулят, човеци, които извращат цели домове, като учат за гнусна печалба това, което не трябва да учат.

  18. Валентин Велчев on 04.10.2013 at 14:29

    Преди време записах две проповеди относно „евангелието но благоденствието“:

    ОКУЛТЕН ПРОИЗХОД: youtube.com/watch?v=mnB_s-ikdf8

    РЕЛИГИОЗНИ ФИНАНСОВИ ПИРАМИДИ: youtube.com/watch?v=IKOAkoTkCAc

  19. Булгар Лютер on 19.10.2013 at 20:44

    Той е вече и масон
    пастор все пак – не гарсон
    има право на фасон
    пред смирения пасом

    Поучава с нравствен тон
    от високия амвон
    със пророчески балон
    в столичен киносалон

    Пее в хора баритон
    и посвирва с акордеон
    внoсен – чак от Алансон
    или от Асенсион…

    Има се за Аполон
    даже и Ален Делон
    пръска се с одеколон
    и зализал чер бретон

    със брадичка тип муфлон
    под мустачки и айфон
    качва се на своя кон
    духва яко кат мусон

    А пророчество-балон
    гръмва като стар бушон
    гледат го през макарон
    на високия му трон

    Той си хваща риба тон
    като някой фараон
    църквата на аукцион…
    Корасон, ех, корасон!

  20. Васил Иванов on 02.08.2015 at 8:11

    Нещо по-прозаично, ако Йосиф и Мария не са били бедни, то защо при представянето на Исус в храма принасят в жертва две гургулици, или две гълъбчета, а не агне (Лука 2:24)?

  21. Мая Борисова on 03.02.2016 at 18:39

    Като, чета разсъжденията на някои наши, евангелски теолози ми идват наум следните стихове:“21 Защото, като познаха Бога, не Го прославиха като Бог, нито Му благодариха; но извратиха се чрез своите мъдрувания, и несмисленото им сърце се помрачи.
    22 Като се представяха за мъдри, те глупееха“Рим.1:21-22.От тук нататък е една крачка да обявите Господ Исус за масон и това пак никак няма да попречи на вярата ви!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.